Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwanJ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-06-2023
Hallo,

Mijn vriendin heeft type 1 diabetes en heeft de Freestyle Libre 2 binnen gekregen.

Nu is het mogelijk om je bloedglucose waardes continue te zien op je smartwatch.

Ik heb zitten Google en blijkbaar is de Samsung watch het makkelijkst om hiervoor te gebruiken.

Overige merke Huawei kan ook echter moet je hier wat extra's voor doen. (Dit lukt mij wel)

Heeft iemand een Smartwatch en toevallig bruikzaam voor het meten van zijn bloedglucose?

Ben benieuwd naar je ervaringen/advies.

Ik kom zelf op de Samsung Galaxy Watch 42mm uit. rond de €184

alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-03 08:38
Hoi Twan,

Onze zoon heeft ook een Libre 2 met Diabox, maar gewoon op een smartphone gekoppeld. Ik ken wel meerdere mensen met Diabox en koppeling met een smartwatch, dus die App is daar sowieso zeer bruikbaar voor. Feitelijk maar je een Libre 3 van je Libre 2 (alleen nog groot en zwaar vanwege de NFC toevoeging). Je krijgt dan alles binnen via Bluetooth, en je bent van stomme handmatige scannen af. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laura_
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 25-05-2021
Hoi Peetke,
Is Diabox ook af te lezen door de arts? Net zoals de libre 2 en 1 dat kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetke
Via een kleine omweg wel. Wij hebben een link gemaakt met LibreView LibreLinkUp app, dat zit in een ietsje oudere .apk. Abbott heeft helaas die mogelijkheid laten verwijderen, dus zit niet meer rechtstreeks in de laatste versie. De Libre Link Up app heeft geen waarschuwing (alerts) en in de familie app zie je de trends niet goed. Er zijn dus wat beperkingen, maar het is wel erg fijn nooit meer te hoeven te scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laura_
O ja, lastig. Het diabetesteam kan wel vanaf hun computer de waarden inzien dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetke
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetke
Het was voor ons een verademing. Vooral elke 5 minuten een meting is heerlijk om goed trends in te kunnen schatten. NFC en Bluetooth is trouwens wel verschillend qua kwaliteit per telefoon, dus een wat recente smartphone is aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laura_
Top! Ik ga denk ik ook zo'n watch aanschaffen. Kan deze samsung watch ook met de G-watch app? En zijn er meerdere modellen samsung watches geschikt voor de diabox app, of alleen het hierboven genoemde model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetke
Wij hebben het zelf alleen op een smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laura_
O ja, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laura_
Ook met de smartwatch om hoef je niet je sensor te scannen om je waarden te weten? Deze kun je op elk moment zien op het scherm van je watch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laura_
Ik probeer nu diabox, maar ik moet wel scannen om mijn waarden te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetke
De app staat open en Bluetooth? Locatie rechten geven als je een recente versie van Android hebt kun je volgens mij ook ook kiezen voor precieze locatie.

Dan hoor je elke 5 minuten een meting binnen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laura_
O ja, ik had nog geen locatie rechten gegeven. Hij doet het nu wel. Alleen nu krijg ik ook piepjes als ik scan en dat heb ik nog niet kunnen uitzetten. Ik krijg gedurende de dag ook piepjes en dan niet omdat ik te hoog of te laag zit, dus ik weet niet waar dat aan ligt. Kun je de libre scanner en app ook gelijktijdig gebruiken met diabox? Zijn dan de waarden bij diabox bijvoorbeeld minder nauwkeurig, of werkt de app minder goed? Ik zou graag diabox met de smartwatch: Samsung Galaxy Watch Active willen combineren. Ik kan alleen niet vinden of dit model geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetke
Ik heb wel wat verschillende meldingen uitgezet, of minder strak (verschil stijging/daling is bij ons geregeld 0,2 dus die melding hebben wij niets aan).

Wij gebruiken de Libre app alleen om te activeren. De scanner hebben we niet.

De waarden zouden natuurlijk dezelfden moeten zijn, onafhankelijk van app. Dat is gewoon wat de sensor doorgeeft.

Ik ken alleen iemand met een Apple watch die Diabox gebruikt, dus kan je er weinig zinnigs over zeggen qua tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laura_
Dankje. Ik zoek verder. Ik ben al een stuk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laura_
https://watlaa.com/

Deze sites kunnen helpen ook voor Twan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Susan1992
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 29-11-2021
Ik zou ook graag mijn waarden op een Samsung smartwatch willen zien. Weten jullie al of dit kan? En hoe dat dan moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetke
Susan1992 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:53:
Ik zou ook graag mijn waarden op een Samsung smartwatch willen zien. Weten jullie al of dit kan? En hoe dat dan moet?
Welke sensor gebruik je? Libre2 kan je elke minuut uitlezen met Diabox, uploaden naar een Nightscout, en via bijvoorbeeld xDrip op een smartwatch weergeven. Laatste stap heb ik nog nooit gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timsu
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 11-05 17:34
Mijn partner heeft een Dexcom G6 en een Samsung Galaxy Watch (1 zelfs volgensmij) (en een samsung galaxy nogwat telefoon) en kan op haar horloge constant haar suikers zien. Beste uitvinding ooit.

Via de Dexcom follow app kan ik vervolgens gelukkig als overbezorgde partner ook, om mijn partner te quoten: 'bloedstalken'. De dexcom follow geeft geen waardes op horloges. Op mijn apple-watch krijg ik wel de meldingen High en Low (en urgent low) die ik zelf ook qua waardes kan instellen, maar als ik de waarde wil zien moet ik mijn iphone erbij pakken en de app openen. Ik teken er absoluut voor.

Er is namelijk ook een tijd geweest dat ze ipv Dexcom G6 een Eversense XL kreeg geimplanteerd (hoeft na 6 maanden pas vervangen te worden !). Daarmee was het echter niet mogelijk om te 'bloedstalken' omdat Senseonics, die de apps ervoor maakt, er niet in slaagt om dit te doen vanaf Android telefoons. Hoewel dit wel vanaf Apple telefoons kan, merkwaardig genoeg.. Met de Eversense kon ze op dat moment (lees: ~2/1,5 jaar geleden) niet de waardes op haar watch aflezen (via de officiële eversense app).

Via xDrip en andere 3rd party organisaties/apps zijn er vaak wel meer dingen mogelijk wat betreft waardes doorsturen naar andere apparaten, dan wel via bluetooth, dan wel via internet. Ook om waardes te delen met anderen volgens mij, maargoed daar ben ik nog nooit in gedoken. Mocht je er het nodig hebben, is dit zeker even het googlen waard. Op basis van wat mijn partner nu aan gemak erbij heeft is je suiker op je smartwatch het echt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaas123456
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 26-11-2023
Hallo allen,

Een oud topic, ik weet het. Toch nog een vraagje:
Ook ik wil een smartwatch kopen, om zonder scannen de bloedsuikerwaardes gemeten met de freestyle libre 2 te kunnen zien.

Nu de vraag: ik gebruik de reader als primaire scanner, dus niet de smartphone. Alarmen krijg ik dus alleen op de reader. Reden is, dat de reader een stuk robuuster is in vergelijking met de app.
Maar: is het desondankt toch mogelijk om de bloedsuikerwaardes op een smartwatch te kunnen aflezen?
Pagina: 1