Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Philips Hue Spots warmteontwikkeling?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• GRV
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 04-06 13:05

GRV

GRV Quality Gaming PC's

Topicstarter
Hi, ik ben met een verbouwing bezig.
Daar voor heb ik een aantal Philips Hue Centura inbouwspots aangeschaft.
Mijn aannemer maakt zich zorgen over eventuele wamteontwikkeling/hitte die deze spots zouden kunnen genereren.
Ik kan het me niet voorstellen dat een 6W GU10 led spot dit doet maar ik heb er dus 0 ervaring mee en kan ook geen informatie vinden over de operationele temperatuur op internet.
Wat is jullie ervaring?

GRV Quality Gaming PC's

Alle reacties

• GRV

GRV

GRV Quality Gaming PC's

Topicstarter
Het zijn trouwens white & color spots

GRV Quality Gaming PC's

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 00:00
Van die 6W opgenomen vermogen is afgerond 6W ook warmte.

Dit is heel weinig, maar kan desondanks een probleem zijn, meestal met name voor de levensduur van de spot zelf, bv. als je deze volledig inpakt in isolatiemateriaal (omdat dat in het dak zit bv.) vind de driver dat misschien niet zo fijn.

Maar bij spots heb ik die zelf nog niet gehoord, wel bij LED "TL-buizen", die vaak in slecht of niet geventileerde behuizingen zitten. Dan legt de driver dus het loodje ver binnen de verwachte levensduur. Knipperende lampjes, boel die half uitvalt, etc.

Maar het kan ook dat je aannemer van de oude stempel is en denkt aan 50W halogeenspots. Dan kan het zeker een probleem zijn waar die hitte blijft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: november 2003
  • Niet online
Ik zou zeggen max 6W warmteontwikkeling..... Doen zo rond de 80-100lm/watt, wat zo'n 15% luminious efficcacy is, dus 5W warmte. Komt nog iets bij voor de electronica zelf, maar al met al, niet spannend.

• GRV

GRV

GRV Quality Gaming PC's

Topicstarter
Thanks guys, ja dat dacht ik dus ook hoor. Het is 6W aan maximale warmte maar er is voldoende ruimte om de eventuele warmte die ontstaat weg te laten vloeien. Halogeenspotjes worden inderdaad loei en loeiheet. Ik heb al aangegeven dat dit bij Philips Hue niet het geval is. De aannemer is echt een topvent maar heeft hier vermoedelijk niet zo’n verstand van smartverlichting

GRV Quality Gaming PC's

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True