Toon posts:

Philips Hue Spots warmteontwikkeling?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• GRV
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 26-02 16:50

GRV

GRV Quality Gaming PC's

Topicstarter
Hi, ik ben met een verbouwing bezig.
Daar voor heb ik een aantal Philips Hue Centura inbouwspots aangeschaft.
Mijn aannemer maakt zich zorgen over eventuele wamteontwikkeling/hitte die deze spots zouden kunnen genereren.
Ik kan het me niet voorstellen dat een 6W GU10 led spot dit doet maar ik heb er dus 0 ervaring mee en kan ook geen informatie vinden over de operationele temperatuur op internet.
Wat is jullie ervaring?

GRV Quality Gaming PC's

Alle reacties

• GRV

GRV

GRV Quality Gaming PC's

Topicstarter
Het zijn trouwens white & color spots

GRV Quality Gaming PC's

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:28
Van die 6W opgenomen vermogen is afgerond 6W ook warmte.

Dit is heel weinig, maar kan desondanks een probleem zijn, meestal met name voor de levensduur van de spot zelf, bv. als je deze volledig inpakt in isolatiemateriaal (omdat dat in het dak zit bv.) vind de driver dat misschien niet zo fijn.

Maar bij spots heb ik die zelf nog niet gehoord, wel bij LED "TL-buizen", die vaak in slecht of niet geventileerde behuizingen zitten. Dan legt de driver dus het loodje ver binnen de verwachte levensduur. Knipperende lampjes, boel die half uitvalt, etc.

Maar het kan ook dat je aannemer van de oude stempel is en denkt aan 50W halogeenspots. Dan kan het zeker een probleem zijn waar die hitte blijft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik zou zeggen max 6W warmteontwikkeling..... Doen zo rond de 80-100lm/watt, wat zo'n 15% luminious efficcacy is, dus 5W warmte. Komt nog iets bij voor de electronica zelf, maar al met al, niet spannend.

• GRV

GRV

GRV Quality Gaming PC's

Topicstarter
Thanks guys, ja dat dacht ik dus ook hoor. Het is 6W aan maximale warmte maar er is voldoende ruimte om de eventuele warmte die ontstaat weg te laten vloeien. Halogeenspotjes worden inderdaad loei en loeiheet. Ik heb al aangegeven dat dit bij Philips Hue niet het geval is. De aannemer is echt een topvent maar heeft hier vermoedelijk niet zo’n verstand van smartverlichting

GRV Quality Gaming PC's

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee