Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Luidruchtige fans

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• fredjeh
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 23-05 17:51
Heb een 2dehands desktop met een Gigabite GA-Z170-HD3P moederbord met daarin een H80iv2 liquid cooling.
Fans van de koeling draait continue een snelheid van ongeveer 1600 rpm zelf bij een temperatuur van minder dan 20 graden..
De fan vooraan in de kast draait volgens de bios een 930 rpm dus veel trager.
Heb dit al gepost op het corsair forum, die weten het ook niet.
Al geprobeerd in de software van corsair een aangepaste snelheidsregeling te maken, mag daar al instellen wat ik wil snelheid blijft gelijk. In de bios staat het op silent, maar daar heb ik ook al een aangepaste regeling aangemaakt eveneens zonder resultaat.
Iemand die hiervoor een oplossing weet?

...

Alle reacties

• JukeboxBill
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 15:57
Kan ook zijn dat die fan gaar is.

Soms ben ik bijna gelukkig

• Fordox
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 15:29

Fordox

00101010

Hebben de fans een 3 pin of een 4 pin aansluiting?

Als het 3-pin is moet je kijken of je de fan DC kan regelen, met 4 pin PWM. En check even in de BIOS of je een quiet/balanced/performance/full speed profiel draait voor je fans.

*Geschreven door een hardware engineer die soms iets teveel nadenkt. Speccies: 3700x, ASUS TUF 3080, Silverstone RL-08

• Cyriel85
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 13:53
Zit de fan wel op de goede poort van het moederbord aangesloten? Dus aan die van de processor cooler?

Anders kreeg je wellicht die info niet terug, maar vraag 't toch maar :)

[Voor 27% gewijzigd door Cyriel85 op 06-03-2021 18:14]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fredjeh
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 23-05 17:51
Zijn 2 fans, eentje voor de radiator en eentje erachter, eentje met 3 pin en eentje met 4 pin.
In de bios staat die op quiet.
Zie een stekker zitten in de cpu cooler op moederbord.
De aansluiting op het moederbord zie ik niet daar de koeler er voor zit, zou deze eigenlijk moeten verwijderen om het te kunnen zien.
In bijlage een foto van de bios instellingen.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True