Hoe kan ik mijn LT opnieuw opstarten als hij is vastgelopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse_Eek
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-12-2023
Onlangs heb ik via Tweakers een laptop overgenomen van iemand. Op zich werkte deze prima, totdat hij ineens vast begon te lopen (zie foto's). Het scherm knippert heel snel (net als het touchpadscreen) en ik kan verder niets doen (ook niet de aan/uit-knop gebruiken). Gisteren gebeurde dit ook en had ik het geluk dat de accu bijna leeg was. De laptop sloot zichzelf toen na een tijdje af en toen ik hem weer opstartte was het probleem over. Nu zit ik alleen met een volle accu en kan het wel een halve dag duren voordat hij weer leeg is. Sowieso heb ik al een reparatie aangevraagd bij Asus (omdat het scherm soms ook tijdens gebruik lijkt te knipperen). Gelukkig valt dit nog ruim binnen de garantietermijn.

Weet iemand hoe ik de laptop opnieuw op zou kunnen starten zonder de aan/uit-knop te hoeven gebruiken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qSQjUM7F8N2vlQdrdTiRiMlxfA4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jmfEyxBhjAL7YU3LoI7Eywpq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZaRpmRQdCUUlBXj5V5sP-HiL-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ObSdfX24Hy4v0KNzoxeG6Ox6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WEGMz59YLa9GMjPVGb1NxUVBt-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ur548P3RaKcuaUY90x6S249h.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Jesse_Eek op 06-03-2021 17:14)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Aan/uit knop >10 seconden ingedrukt houden werkt niet? Dat zou altijd moeten werken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:03
Accu eruit halen? Valt de laptop vanzelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse_Eek
Het gaat trouwens om dit model (Asus Zenbook 15) pricewatch: Asus ZenBook 15 UX534FTC-AA329T

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Aan/uit knop >10 seconden ingedrukt houden werkt niet? Dat zou altijd moeten werken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse_Eek
Basekid schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:09:
Accu eruit halen? Valt de laptop vanzelf uit
Vervalt de garantie niet als ik de laptop open maak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse_Eek
gambieter schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:11:
Dat werkt inderdaad! Normaal gesproken is dat veel korter. Daarom dacht ik dat het niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Jesse_Eek schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:16:
Dat werkt inderdaad! Normaal gesproken is dat veel korter. Daarom dacht ik dat het niet werkte.
Mooi. Lost het echte probleem niet op maar je kan de laptop in ieder geval uitzetten.

Wat gebeurt er als je een externe monitor aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse_Eek
gambieter schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:25:
[...]

Wat gebeurt er als je een externe monitor aansluit?
Dan zendt hij het beeldsignaal wel gewoon uit! Het ligt dus waarschijnlijk aan het scherm van de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Jesse_Eek schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:16:
Dan zendt hij het beeldsignaal wel gewoon uit! Het ligt dus waarschijnlijk aan het scherm van de laptop.
Zit er ergens een losse of beschadigde verbinding. Betekent dat je in ieder geval nog verder kan met de laptop via een extern scherm.

Pagina: 1