Externe grafische kaart voor mini-pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND-013
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-03-2021
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Externe Grafische kaart voor mini-pc
Ik heb een Dell Optiplex 3020 mini-pc. Daar heb ik al een SSD van 500gb en 8gb RAM geheugen in geplaatst. Nu heb ik nog een videokaart nodig (denk ik) om simpele games vloeiend af te spelen.

Wat is je budget?
Ik heb geen idee. Ik zag dit op Amazon voorbij komen, maar weet niet goed of dit is wat ik zoek.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen merkvoorkeur. Ik vertrouw op jullie expertise ;)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dell Optiplex 3020 mini-pc, 500gb SSD, 8gb RAM geheugen en het wordt gebruikt voor simpele games als De Sims, RollerCoaster e.d. Geen zware pc-games dus.

Beste antwoord (via ND-013 op 20-03-2021 10:51)

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-05 11:44

1Kb

Dit is een aardig voorbeeld waarom het niet zo’n handige oplossing is ( zoals hierboven ook is aangegeven)
YouTube: How to Setup External Graphics Card on a Laptop for CHEAP !! - eGPU ...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:37
Welke Optiplex 3020 is het exact. Is het een van deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND-013
Uszka schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 16:59:
Welke Optiplex 3020 is het exact. Is het een van deze?
Bedankt voor jouw reactie. Ik denk dat het deze is: klik. Alhoewel ik in de specificaties geen verschillen ontdek.

Wellicht is deze info ook nog belangrijk:
Processor: Intel(R) Pentium(R) CPU G3250T @ 2.80GHz 2.80 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Als jouw cpu een G3250T is dan heb je geen Optiplex 3020 met i3-4150T natuurlijk. Dan heb je pricewatch: Dell Optiplex 3020 Micro (3020-6580) of pricewatch: Dell Optiplex 3020 Micro (3020-6423)

Die cpu is zo traag dat bijna elke videokaart wordt gebottlekneckt en hoe wil je de eGPU aansluiten op het moederbord? Ik zou adviseren om te kijken naar een gebruikt systeem waar al een videokaart in zit ipv de oplossing te zoeken in dit soort complexe omwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:52

ricardo246

Life's what you make it!

Met de luitjes hierboven eens plus; datgene wat je op amazon vond, is een docking station om een PCI-E grafische kaart in te pluggen en deze buiten je kast te kunnen laten draaien.
Daar moet nog een kaart bij..

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND-013
Uszka schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:11:
Als jouw cpu een G3250T is dan heb je geen Optiplex 3020 met i3-4150T natuurlijk. Dan heb je pricewatch: Dell Optiplex 3020 Micro (3020-6580) of pricewatch: Dell Optiplex 3020 Micro (3020-6423)

Die cpu is zo traag dat bijna elke videokaart wordt gebottlekneckt en hoe wil je de eGPU aansluiten op het moederbord? Ik zou adviseren om te kijken naar een gebruikt systeem waar al een videokaart in zit ipv de oplossing te zoeken in dit soort complexe omwegen.
Dank voor jouw reactie. Zelfs al zou ik deze optie kiezen, dan zou de CPU dat nog steeds niet aankunnen? Zo begrijp ik het uit jouw verhaal tenminste. Dan gaan we inderdaad voor andere opties.
ricardo246 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:16:
Met de luitjes hierboven eens plus; datgene wat je op amazon vond, is een docking station om een PCI-E grafische kaart in te pluggen en deze buiten je kast te kunnen laten draaien.
Daar moet nog een kaart bij..
Oké helder. Het is dus een omweg om die grafische kaart buiten je PC om te laten draaien. Ik snap dat dit niet goed werkt.

Dank voor jullie hulp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
en een voeding

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-05 11:44

1Kb

Dit is een aardig voorbeeld waarom het niet zo’n handige oplossing is ( zoals hierboven ook is aangegeven)
YouTube: How to Setup External Graphics Card on a Laptop for CHEAP !! - eGPU ...
Pagina: 1