• Ale50
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 26-03-2021
Beste Tweakers,

Ik heb onlangs een aanbod van een leuk bedrijf gekregen waar ik graag aan de slag zou willen gaan. Het zou gaan om mijn eerste 'volwassen' baan na het afstuderen.
Zelf ben ik erg tevreden met het aanbod, maar wou even jullie mening vragen over wel of niet onderhandelen. Ondanks dat ik er tevreden mee ben, vraag ik me af of dit hun eerste voorstel is en ze een tegenbod verwachten. Aan de andere kant vraag ik me af of ik niet brutaal/ondankbaar overkom als ik een tegenbod doe.

Over het bedrijf/aanbod:
Functie: Front-end developer (flinke focus op React)
Uren: 40u per week
Grootte bedrijf: 500-1000, internationaal
Aanbod: €2600 bruto per maand, €1000 opleidingbudget zonder studieovereenkomst, jaarlijks naar events, nieuwe macbook, 25 vakantiedagen(met de mogelijkheid om bij te kopen), bedrijfspensioenregeling (details nog onbekend), mogelijkheden tot thuiswerken, ook na corona.

Wat over mij:
Leeftijd: 24
Opleiding: Communication & Media Design
Relevante werkervaring: 0

Ik heb met meerdere bedrijven gesproken, en kreeg in de meeste gevallen een aanbod van 2400-2500, dus met deze 2600 ben ik best wel blij. Ik heb vooral gekeken of het een plek is waar ik veel kan gaan leren, en dat lijkt het zeker te zijn. Ken ook anderen die er gewerkt hebben en altijd tevreden zijn geweest en vrij grote salarissprongen hebben kunnen maken binnen het bedrijf.

Zelf ben ik tevreden met het aanbod, maar weet niet zo goed wat nou het meest tactisch is. Wil niet brutaal of ondankbaar overkomen, moet mezelf natuurlijk nog bewijzen en heb 0 ervaring dus dan vind ik het best een mooi bod. Zou ik hier zo mee akkoord gaan, of toch een onderhandeling in gaan?

Bij voorbaat dank!

Toevoeging: in de vacature staat een range van 3000-5000, maar ook dat ze aanvankelijk naar iemand zoeken met 3-5 jaar ervaring. In het gesprek kwam naar voren dat ze mij zouden willen hebben op basis van groeipotentie.

[Voor 6% gewijzigd door Ale50 op 06-03-2021 15:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23-03 11:44
Startsalaris is gewoon prima, wat je zelf aan geeft: Lekker gaan leren en kijk vooral naar doorgroeimogelijkheden.

Je kan altijd nog zeggen, voor 100/200 euro extra kom ik. Netto op je rekening zal het niet veel schelen, welkom in NL maar elke beetje helpt, ook bij volgende salaris ronde.

Extra invalshoek: Ik vind 1000 euro opleidingsbudget wel erg laag, kan je eigenlijk niets mee (1/2 dagen op cursus) en studieovereenkomsten moet je ontwijken. Dat zou nog een extra onderhandelpunt kunnen zijn. Je kan dan ook aangeven, dat jullie beide daar wat aan hebben.

[Voor 5% gewijzigd door wm1234 op 06-03-2021 15:16]

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:14
Zeg dat je zeer geïnteresseerd bent in hun aanbod en dat je de nadere details graag bespreekt in een arbeidsvoorwaardengesprek. Probeer in dat gesprek vervolgens vooral secondaire arbeidsvoorwaarden binnen te slepen. Tip: boekje: alles-over-salarisonderhandelingen van jack van der Minden. Dat heeft mij indertijd minimaal 1 extra periodiek opgeleverd

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:24

Zenix

BOE!

Redelijk aanbod, maar je moet altijd een tegenbod doen. Ik zou zeggen 2750. Als ze niet akkoord gaan of bijvoorbeeld 2700 zeggen is er ook niks aan de hand. Dan kan je altijd nog voor die 2600 tekenen. Dat had je ook moeten doen bij die andere bedrijven.

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:42

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Als de baan zelf je goed lijkt, en je er veel kunt leren, doen. Het salaris is al OK, maar zoals gezegd, doe doodleuk een tegenbod. Wil je er snel vanaf zijn, dan vraag je 2700, hoppa klaar. Worst-case zeggen ze nee, en ga je alsnog akkoord met 2600, en ben je blij, want geprobeerd. Bij een tegenvoorstel kun je die ook vrolijk accepteren, en elke maand iets leuks doen van de extra euros :)

Let op: hoe hoger je tegenbod, hoe groter de kans op een 'nee'. Wat je als alternatief kunt doen is nu OK met 2600, en gegarandeerd per 1 januari 2022 +300 euro ofzo. Dan weet je dat je doorgroeit, en houden zij nu nog wat euros over...

"It takes but one foe to breed a war, master Warden, not two. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Lordy79

Fundamentalist

FreezeXJ schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 19:12:
'. Wat je als alternatief kunt doen is nu OK met 2600, en gegarandeerd per 1 januari 2022 +300 euro ofzo. Dan weet je dat je doorgroeit, en houden zij nu nog wat euros over...
Dat!! En dan onder hem mom: eigenlijk wil ik meer maar ik wil me eerst bewijzen dat ik die 300 euro per maand meer waard ben.
Zelf moet ik regelmatig mensen aannemen en bied dit ook aan: als je goed bent bewijs het maar dan krijg je er over een jaar meteen 10pct bij.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee