Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Beste approach trapverlichting zonder schakelaar

Pagina: 1
Acties:

• mr3000
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 11:49
Hoi allen,

Ik ben druk bezig met het plannen van alle domotica in mijn nieuwe woning.
Nu wil ik heel graag subtiele lampjes om de trap lichtjes uit te lichten (in de wand 3 of 4 licht puntjes)
Deze wil ik eigelijk verder zonder schakelaar bedienen. Kortom er mag altijd stroom op staan. Wat is dan verstandig om te doen zo'n Zwave dimmer per lamp er tussen plaatsen. of mag dat er ook 1 zijn per trap (zowel 1e etage als 2e etage)

• gastje01
  • Registratie: oktober 2005
  • Nu online
Wil je schakelen op beweging? Lichtsterkte? Een combinatie? Altijd aan?

Anders zou ik gewoon iets nemen wat op je domotica spullenboel aansluit wat je al hebt, bijvoorbeeld ZigBee of zwave.

• mr3000
gastje01 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:53:
Wil je schakelen op beweging? Lichtsterkte? Een combinatie? Altijd aan?

Anders zou ik gewoon iets nemen wat op je domotica spullenboel aansluit wat je al hebt, bijvoorbeeld ZigBee of zwave.
Ik wil voor de Homey gaan als basis dus volgens mij maakt het dan niet zoveel uit of het zigbee of zwave wordt. Ik wil aansturen op beweging icm tijd.

Kortom overdag, begin avond en ochtend moet hij gewoon aan gaan als je de hal boven of beneden in komt. Gebeurd dit snachts voor bijvoorbeeld toilet bezoek van de kids. moet hij maar heel zachtjes aangaan zodat je kan zien waar je loopt zonder helemaal wakker wordt van het felle licht.

• gastje01
  • Registratie: oktober 2005
  • Nu online
Ga dan gewoon voor 1 schakelaar of dimmer per trap, tenzij je specifiek de lichtsterkte per losse lamp wilt kunnen regelen.

ZigBee is vaak wat goedkoper dan Zwave, maar qua werking zal t niet veel uit maken. Ik zou wel ergens (onder de trap als je daar aan kan?) toch een fysieke schakelaar maken, dan kun je je domotica altijd overrulen als dat nodig is.

• mr3000
Wil het liefst zoveel mogelijk schakelaars weg laten. alleen op plekken vaar het over-rulen handig is. maar voor de trap weinig meerwaarde. vandaar mijn vraag. ik zou het graag zonder willen doen.

• rolandmegens
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 08:59
Ik heb 1 fibaro dimmer 2 gebruikt voor de 4 spotjes bij onze trap, en die aangestuurd dmv homey (op basis van zonsopgang/ondergang). Werkt goed!

Update: ik heb wel onder de trap 1 inbouwdoos waar de fibaro is aangesloten en weggewerkt. Achter een spotje was bij ons niet genoeg ruimte.

[Voor 33% gewijzigd door rolandmegens op 06-03-2021 17:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr3000
rolandmegens schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:08:
Ik heb 1 fibaro dimmer 2 gebruikt voor de 4 spotjes bij onze trap, en die aangestuurd dmv homey (op basis van zonsopgang/ondergang). Werkt goed!

Update: ik heb wel onder de trap 1 inbouwdoos waar de fibaro is aangesloten en weggewerkt. Achter een spotje was bij ons niet genoeg ruimte.
Thanks... daar was ik naar opzoek ;-)
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True