Toon posts:

Beste approach trapverlichting zonder schakelaar

Pagina: 1
Acties:

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09-03 13:46
Hoi allen,

Ik ben druk bezig met het plannen van alle domotica in mijn nieuwe woning.
Nu wil ik heel graag subtiele lampjes om de trap lichtjes uit te lichten (in de wand 3 of 4 licht puntjes)
Deze wil ik eigelijk verder zonder schakelaar bedienen. Kortom er mag altijd stroom op staan. Wat is dan verstandig om te doen zo'n Zwave dimmer per lamp er tussen plaatsen. of mag dat er ook 1 zijn per trap (zowel 1e etage als 2e etage)

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-03 07:08
Wil je schakelen op beweging? Lichtsterkte? Een combinatie? Altijd aan?

Anders zou ik gewoon iets nemen wat op je domotica spullenboel aansluit wat je al hebt, bijvoorbeeld ZigBee of zwave.

• mr3000
gastje01 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:53:
Wil je schakelen op beweging? Lichtsterkte? Een combinatie? Altijd aan?

Anders zou ik gewoon iets nemen wat op je domotica spullenboel aansluit wat je al hebt, bijvoorbeeld ZigBee of zwave.
Ik wil voor de Homey gaan als basis dus volgens mij maakt het dan niet zoveel uit of het zigbee of zwave wordt. Ik wil aansturen op beweging icm tijd.

Kortom overdag, begin avond en ochtend moet hij gewoon aan gaan als je de hal boven of beneden in komt. Gebeurd dit snachts voor bijvoorbeeld toilet bezoek van de kids. moet hij maar heel zachtjes aangaan zodat je kan zien waar je loopt zonder helemaal wakker wordt van het felle licht.

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-03 07:08
Ga dan gewoon voor 1 schakelaar of dimmer per trap, tenzij je specifiek de lichtsterkte per losse lamp wilt kunnen regelen.

ZigBee is vaak wat goedkoper dan Zwave, maar qua werking zal t niet veel uit maken. Ik zou wel ergens (onder de trap als je daar aan kan?) toch een fysieke schakelaar maken, dan kun je je domotica altijd overrulen als dat nodig is.

• mr3000
Wil het liefst zoveel mogelijk schakelaars weg laten. alleen op plekken vaar het over-rulen handig is. maar voor de trap weinig meerwaarde. vandaar mijn vraag. ik zou het graag zonder willen doen.

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-03 09:17
Ik heb 1 fibaro dimmer 2 gebruikt voor de 4 spotjes bij onze trap, en die aangestuurd dmv homey (op basis van zonsopgang/ondergang). Werkt goed!

Update: ik heb wel onder de trap 1 inbouwdoos waar de fibaro is aangesloten en weggewerkt. Achter een spotje was bij ons niet genoeg ruimte.

[Voor 33% gewijzigd door rolandmegens op 06-03-2021 17:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr3000
rolandmegens schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:08:
Ik heb 1 fibaro dimmer 2 gebruikt voor de 4 spotjes bij onze trap, en die aangestuurd dmv homey (op basis van zonsopgang/ondergang). Werkt goed!

Update: ik heb wel onder de trap 1 inbouwdoos waar de fibaro is aangesloten en weggewerkt. Achter een spotje was bij ons niet genoeg ruimte.
Thanks... daar was ik naar opzoek ;-)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee