Toon posts:

bouw mining rig

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Browny002
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-09-2021
Ik ben een newby en loop tegen een probleempje aan. Ik wil een mining rig bouwen met 2 x GTX 1080 ti en 2 x GTX 1080. Nu heb ik de benodigde hardware gekocht kabels en risers.
Ik heb lolminer voor tetherium geinstalleerd en 1 kaart (GTX 1080 ti) in mijn pc gestopt (specs hieronder) en alles opgestart, dat gaat allemaal prima ik ong. 33 mh/s. Als ik de andere kaart (GTX 1080) afzonderlijk in de pc stop en alles weer opstart krijg ik een hashrate van 24 mh/s, lijkt me ook prima.
Nu komt de vraag, als ik beide kaarten op het moederboard aansluit en alles opstart, de instellingen van afterburner zet zoals de afzonderlijke test dan krijg ik ongeveer per kaart de helft van de hashrate.
Weet iemand waar ik dat moet zoeken.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10, msi afterburner en lolminer

Hardware
mobo gigabyte GA H81M-S2H, pentium i5, sharkoon 500 watt voeding, en bovengenoemde kaarten.
...

Ik heb op internet gezocht maar kan niets vinden wat hiermee verband lijkt te houden of is het mobo niet geschikt?

Alvast bedankt voor het meedenken van deze newby in crypto mining.

PS Hopelijk staat dit in de juiste groep/discussie en heb ik niets vergeten te melden?
...

Alle reacties

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:01
Een enkele 500W voeding voor 4 kaarten?

• Browny002
Nee voor 2 om te testen. Ik heb nog een 1200 watt voeding liggen icm met de 500 watt voeding.

• Hoiboy19
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-11-2022

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

zelfs voor een 1080 ti en een 1080 is 500W te weinig volgens mij. https://www.tomshardware....e-gtx-1080-ti,4972-6.html, je ziet hier dat een 1080 ti FE al bijna 250W neemt onder load.

ik denk dat je 2 gpu's te veel stroom vragen, die de psu niet allemaal kan leveren, en je gpu's dus minder gaan presteren omdat ze minder stroom krijgen.

Specs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:09
Hoe heb je de videokaarten op de voeding aangesloten want een 500w Sharkoon komt ernstig aansluitingen tekort om 2x 1080Ti aan te kunnen sluiten.

• Browny002
Zelfs als ik de extra voeding heb aangesloten, krijg ik hetzelfde effect als boven beschreven. Moet er iets in de bios aangepast worden?

• Uszka
Leg eens precies uit hoe je alles hebt aangesloten op het moederbord. Er past fysiek één videokaart in het moederbord, de andere zal je met een riser hebben aangesloten? Hoe sluit je dat precies aan?

• Browny002
Kaart op de pci aansluiting van de riser zetten, voeding van de kaart naar de psu, de riser op een voeding aansluiten en de riser met usb aansluiting op de riser zelf en naar de pci aansluiting voor op het moederboard en deze in een pci-e aansluiting drukken. De voedingen zij allemaal apart aangesloten, geen combinaties gemaakt.
Is dat was je wilde weten?

[Voor 14% gewijzigd door Browny002 op 06-03-2021 18:49]

• Uszka
Met welke aansluitingen van de voeding heb je alles aangesloten?
Hoe zorg je ervoor dat de voedingen tegelijkertijd aan gaan?
Exacte merk en type van de voedingen?

• Browny002
sharkoon wpm500bronze en hp dps1200FB server psu met floppy kabel tussen sharkoon en server psu.

• Browny002
Nu alvast even bedankt voor jullie reacties op mijn vragen. Ik stel het zeer op prijs, bedankt en hopelijk komen we eruit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-01 16:59
Oké...

1 stoppen met proberen.
2 beide voedingen in de prullenbak.
3 een fatsoenlijke voeding kopen liefst 2 omdat je uiteindelijke 4 gpu's wil aansturen.
4 ansluiten zoals het hoort.
maak anders foto's en plaats die hier.

Houd rekening met een budget van rond de 250 voor 2 fatsoenlijke voedingen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Browny002
Is dit wat en daar 2 van?? Cooler Master MWE Gold 850 - V2 (Full Modular) 850W voeding

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Overige Hardware is geen dumpbak, aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Dit is misschien geen 'desktop' in de klassieke zin, dezelfde principes gelden ervoor en er staan al meerdere andere vergelijkbare topics in Desktop Aankoopadvies.

Move OH -> DAA

Let daarbij wel even op:
DAA beleid

Je topicstart voldoet nog niet aan alle punten die daar genoemd zijn. Pas/vul het alsnog aan of je topic kan gesloten wordt.

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee