• IT-Tester
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12-06-2021
Wat ik met dit topic wil bereiken? Aan de ene kant een stukje van mij afschrijven. Aan de andere kant een waarschuwing voor een slechte werkgever. Natuurlijk is de ANWB groot. Dit probeem zal niet overal bij de ANWB spelen maar wellicht alleen mijn specifieke 'Afdeling/ baas'.

Ergens hoop ik zelfs dat dit op deze manier bij de wat 'hogere bazen' van de ANWB terecht komt. Die dan toch intern is even gaan zoeken wat er nou precies is gebeurd.... Ik ben direct geblokked door mijn leidinggevende bij de ANWB. Ik heb helaas niet eens afscheid kunnen nemen van mijn collegas :'( Zo hoor je niet met mensen om te gaan! Als je iemand aanneemt kan je niet zomaar ff iemand zonder reden aan de kant flikkeren. Want dit heeft behoorlijk impact op iemands leven. En nu voel ik mij vooral heel erg 'stiekem onder het tapijt geveegd'

Met bijbehorende 'Boss from hell'. Mijn verhaal van mijn 12 hele dagen bij de ANWB: (Sorry dat het nogal emotioneel geschreven is. Dit is NIET zoals ik mij gedroeg bij de ANWB. Hier zijn ze namelijk tot op het allerlaatste moment "Zeer tevregen" over mij geweest. En ik ook over hun. Zucht. Ik voel gewoon dat ik het nu kwijtmoet.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 2% gewijzigd door Ardana op 06-03-2021 16:08]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:19

mrc4nl

Procrastinatie expert

tip gebruik niet [code] maar [Mo]

members only is alleen voor ingelogde gebruikers te lezen

ora et labora

Acties:
  • +1Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Gebruik even mo-tags ipv code.

En ik weet niet hoe slim het is om de naam van je werkgever hier te noemen, hoe erg de situatie ook is.

You save everyone, but who saves you?

• IT-Tester
Dank je code aangepast.

Chief ik heb geen namen gegeven. Bedrijfsnaam mag toch wel?

Ik wil juist dat dit naar buiten komt. Ik ben alsof ik iets gestolen heb (Werk 100% vanuit huis) compleet verwijderd vanuit de ANWB.

Het kan toch niet zo zijn dan 1 'Power hungry' baas zo met personeel om kan gaan (En blijven gaan) want ja. Niemand is hier verder binnen de ANWB op de hoogte.

Ook niet goed voor de ANWB zelf toch? Inmiddels weet iedereen uit mijn familie en kenniskring dit. En ik zal dit ook zeker gaan benoemen bij volgende werkgevers (WIl jij bij de ANWB solliciteren? Moet je horen wat er met mij gebeurd is mij de ANWB. Zou het niet doen!)

Ik zal van mij leven iig niet meer positief praten over de ANWB. Maar als niemand dit weet bij de ANWB zal dit gedrag zich ook voortzetten.

Ik zou nu dit verhaal graag aan de nieuwe tester die ze gaan aannemen willen vertellen! Pas op: Je kan nog zo gekwalifieerd zijn. Nog zo hard je best doen. Nog zulke positieve feedback krijgen'. Weet je zeker dat je hiervoor je huidige baan opzegd?

[Voor 10% gewijzigd door Ardana op 06-03-2021 16:08]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:57

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Zal mij niets verbazen als een van de ZZPers achteraf te kennen heeft gegeven wel in dienst te willen gaan. Dan is de langere werk relatie soms wel een pre t.o.v. iemand die net in dienst is.

Hoe dan ook blijft het gissen.. ik zou er niet al teveel aan denken want je gaat hier weinig positiefs uit halen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
Laat het los, laat het gaan.
Hoe kut het ook is.

Proeftijd is ruk, maar beide partijen kunnen zonder problemen van elkaar af. Doe je zelf een plezier, pas je topic aan. Haal de tekst weg, want je bent gewoon te vinden voor de mensen op die afdeling.

Suc6 verder.

• IT-Tester
Klopt. Klopt helemaal. Ik ga er ook geen werk van maken. Maar ik wil gewoon graag mijn verhaal kwijt.

Ik moet zeggen dat ik erg veel moeite kost om dit naar mij neer te leggen. Het zal wel de Corona tijd zijn.

Het nare is. Het werk was echt erg leuk. Collega's waren leuk (Op de testers na dat die me gewoon erbij genaaid hebben!) Het werk was ook helemaal mijn straatje ik vind API testen en integratie tests erg leuk. Inwerken ging gewoon goed goede klik met andere collega's.

En nu... ww Ik heb 23 maanden opgebouwd. Dus dat zit goed. Maar ik kan me er gewoon niet toe zetten nogmaals te solliciteren. Het 'Wat als het wel aan mij lag. Wat heb ik dan echt foutgedaan? Wat zeggen ze me niet. Ga ik deze fout maken bij mijn volgende werkgever?. Ik ben nog nooit ontslagen dus ik zou me niet onzeker moeten voelen over mijn kunnen. Het is dat KLOTE THUISWERKEN. Ik wordt er diep-diep-diep ongelukkig van.... Het zou me niet moeten raken. Maar ik heb het er zwaar mee. Wees eerlijk en zeg gewoon je bent een <insert ware reden> DAN KAN IK ER IETS MEE! En nu? Ik trek het zwaar...

Ik zou niet weten waarom ik de naam ANWB niet mag noemen. Ik mag toch zeker wel de waarheid zeggen over een bedrijf? Ik noem geen prive gegevens. Maar laten we elkaar eerlijk waarschuwen voor slechte werkgevers. Waarom moet dit in de doofpot?

Ik ben geheel bereid mijn naam te geven! Komt maar op ANWN. Ik ga GRAAG een ECHT en EERLIJK gesprek aan! Er is geen woord gelogen of overdreven! Jullie moeten je schamen. Niet ik1

[Voor 2% gewijzigd door Ardana op 06-03-2021 16:09]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06:24
Waarschijnlijk speelt er iets wat niks met jou te maken heeft maar verzinnen ze liever een smoes dan dat ze transparant zijn. Bijvoorbeeld iets met budget indeling.
Dat neemt niet weg dat dit niet heel sjiek is inderdaad. Andersom komt het ook vaak voor dat een werknemer na 2 weken via de telefoon meld niet meer te komen. Ook ruk voor de werkgever die misschien een andere goede kandidaat had kunnen kiezen. Hiermee wil ik niet zeggen dat je situatie niet vervelend is maar misschien helpt het om het wat zakelijker in te zien.
Verder is het geen schande om ww aan te vragen, daar is het tenslotte voor. Als je je even boos maakt heb je binnen een paar weken een nieuwe baan met jouw profiel.
S_Chief schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 13:50:
En ik weet niet hoe slim het is om de naam van je werkgever hier te noemen, hoe erg de situatie ook is.
Hier zou ik ook mee uitkijken. Het geeft ze een mogelijkheid om juridische stappen te zetten.

• IT-Tester
DukeBox schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:01:
Zal mij niets verbazen als een van de ZZPers achteraf te kennen heeft gegeven wil in dienst te willen gaan. Dan is de langere werk relatie soms wel een pre t.o.v. iemand die net in dienst is.

Hoe dan ook blijft het gissen.. ik zou er niet al teveel aan denken want je gaat hier weinig positiefs uit halen.
Ik vermoed dat dat een mogelijkheid is. 1 collega heeft me moedwillig foutieve informatie gegeven en erover gelogen. Deze collega werkte ook 40 uur. En ze hebben bij mij aangegeven dan aangezien ik hem ging vervangen misschien toch ook 40 uur wilde werken. Want anders hadden ze op vrijdag geen tester.

Ik heb toen aangegeven wel beschikbaar zou zijn voor incidenteel overwerk op de vrijdag maar dat 32 uur toch echt in mijn contract staat.

Als ik geweten had dat ze me daarom zouden ontslaan had ik alsnog wel die 40 uur willen werken. Wel direct verder solliciteren naar 32 uur... Maar wel van werk naar werk. Niet vanuit ww naar werk.

• IT-Tester
retoohs schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:12:
Waarschijnlijk speelt er iets wat niks met jou te maken heeft maar verzinnen ze liever een smoes dan dat ze transparant zijn. Bijvoorbeeld iets met budget indeling.
Dat neemt niet weg dat dit niet heel sjiek is inderdaad. Andersom komt het ook vaak voor dat een werknemer na 2 weken via de telefoon meld niet meer te komen. Ook ruk voor de werkgever die misschien een andere goede kandidaat had kunnen kiezen. Hiermee wil ik niet zeggen dat je situatie niet vervelend is maar misschien helpt het om het wat zakelijker in te zien.
Verder is het geen schande om ww aan te vragen, daar is het tenslotte voor. Als je je even boos maakt heb je binnen een paar weken een nieuwe baan met jouw profiel.

[...]

Hier zou ik ook mee uitkijken. Het geeft ze een mogelijkheid om juridische stappen te zetten.
De ANWB heeft hierbij mijn volledige medewerking. Op verzoek plaats ik mijn naam en gegevens!

Klopt ik heb zeker snel nieuw werk. Sterker nog, ik kon kiezen uit 3 werkgevers. Helaas de verkeerde gekozen... Geld is niet het issue in deze. Maar op de een of andere manier kan ik het niet loslaten. En ik moet het loslaten! Maar de woede en ommacht hebben nog even de overhand. Het online posten helpt

[Voor 0% gewijzigd door Ardana op 06-03-2021 16:09]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
IT-Tester schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:18:
[...]

De ANWB heeft hierbij mijn volledige medewerking. Op verzoek plaats ik mijn naam en gegevens!

Klopt ik heb zeker snel nieuw werk. Sterker nog, ik kon kiezen uit 3 werkgevers. Helaas de verkeerde gekozen... Geld is niet het issue in deze. Maar op de een of andere manier kan ik het niet loslaten. En ik moet het loslaten! Maar de woede en ommacht hebben nog even de overhand. Het online posten helpt
Begrijp ik prima. Je voelt je genaaid, hell gebaseerd op je post ben je genaaid, en wat wil je van je af schrijven. En laten we wel wezen, gezien hoeveel tijd je er besteed, is je baan één van de belangrijkste dingen in je leven. Het is niet alsof de schoenenverkoper vervelend tegen je deed.

Zou ook niet weten op grond waarvan de ANWB iets juridisch kan beginnen, tenzij TS natuurlijk de hele handel uit zijn duim heeft gezogen, maar dat lijkt me nogal onwaarschijnlijk.

[Voor 0% gewijzigd door Ardana op 06-03-2021 16:05]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 08:02
Het zal ongetwijfeld op een nare manier gegaan zijn, maar maak er anders een blog over? Of je hebt ook websites als Glassdoor waar dit soort verhalen veel beter passen.

En niet om het een of ander, maar je typt hier een heel emotioneel verhaal en zonder na te denken klap je op "reageer" (zo lijkt het heel sterk in ieder geval). Ik hoop dat je je op de werkvloer niet zo in je emoties laat gaan als er even iets niet meezit. Dat ervaar ik, en andere managers wellicht ook, als best irritant en soms richting onwerkbaar.

• IT-Tester
Dank je Sissors.

Nee het is niet gelogen. Nogmaals ik ben 100% bereid om mijn eigen naam te geven. Wellicht dat de ANWB hier intern iets mee kan. Nu komt dus gewoon deze (*&^*&^ van een baas ' ermee weg'. Ik ben dus geen anonieme klager

Alsof je een stuk vervangbaar schroot bent... En wie zegt dat de volgende tester ook niet als schroot behandeld gaat worden?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-03 21:00
Lastig verhaal, en voor jou natuurlijk superklote, maar eerlijk gezegd zie ik wel wat nuances in je verhaal.

Je zegt dat je 'per direct ontslagen' bent, maar aangezien je in je proeftijd zat, is dat minder extreem dan dat je het doet laten klinken. Die proeftijd is er voor beide partijen om te kijken of er een goede klik is, zo niet, dan houdt het op. En dat kan in kleine dingen zitten, dus misschien heb je net de pech gehad dat je leidinggevende jou niet helemaal zag zitten en niet dacht dat je een goede fit was.

Nogmaals, heel vervelend, maar uiteindelijk voel jij je nu zo fout behandeld, dat het me ook lijkt dat je niet meer terug zou willen, toch?

The devil is in the details.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
ik zou de naam van de werkgever uit het bericht halen. Ik vind 't weinig professioneel om met naam en toenaam je ex-werkgever op deze manier zwart te maken. Stel dat je ooit in een sollicitatieprocedure terechtkomt en je nieuwe club ziet hoe jij de vuile was op straat gooit heb je al snel een streepje extra tegen.

Verder; waarom WW aanvragen? Er is toch vol op werk in de IT? Gewoon lekker schouders er onder, solliciteren, en je hebt in no-time weer een leuke baan?

[Voor 19% gewijzigd door Freeaqingme op 06-03-2021 14:28]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• IT-Tester
doomtech schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:23:
Het zal ongetwijfeld op een nare manier gegaan zijn, maar maak er anders een blog over? Of je hebt ook websites als Glassdoor waar dit soort verhalen veel beter passen.

En niet om het een of ander, maar je typt hier een heel emotioneel verhaal en zonder na te denken klap je op "reageer" (zo lijkt het heel sterk in ieder geval). Ik hoop dat je je op de werkvloer niet zo in je emoties laat gaan als er even iets niet meezit. Dat ervaar ik, en andere managers wellicht ook, als best irritant en soms richting onwerkbaar.
Nee zeker niet. Staat ook beschreven in mijn post. Alles was 'happy sunshine en rainbows'. Tot het niet meer zo was. Maar mocht ik slecht overkomen zijn, onbedoeld, dan kan ik graag dit als feedback gehad. Bijvoorbeeld:

Hoi. Zeg, je lijkt een beetje boos en verdrietig te zijn. Je reageerd ook emotioneel. Ben je zo of kom je zo over? I zou graag willen dat je je gedrag gaat aanpassen want we zijn op dit punt ontevreden over je.

Had ik GRAAG willen weten. Maar ik had juist erg veel plezier in mijn werk. Dus dat lijkt me niet

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

Bartske

Valar Morghulis

Als ze je zo behandelen mag je blij zijn dat je daar weg bent. Dat was dan toch niks geworden!

"A tale is never so good that ale won't make it better."

• IT-Tester
Freeaqingme schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:27:
ik zou de naam van de werkgever uit het bericht halen. Ik vind 't weinig professioneel om met naam en toenaam je ex-werkgever op deze manier zwart te maken. Stel dat je ooit in een sollicitatieprocedure terechtkomt en je nieuwe club ziet hoe jij de vuile was op straat gooit heb je al snel een streepje extra tegen.

Verder; waarom WW aanvragen? Er is toch vol op werk in de IT? Gewoon lekker schouders er onder, solliciteren, en je hebt in no-time weer een leuke baan?
Ik ben verplicht WW aan te vragen. Ik zal eraan te denken om gewoon zelf 2 a 3 maanden te solliciteren naar een echte leuke job. En mocht het echt niet lukken (Blijft Corona) dat WW aan te vragen. Maar dat mag niet van het UWV. En aangezien ik 23 maanden heb opgebouwd ben ik wel een beetje dief van mijn portemonee. Heb hier tenslotte 23 jaar voor gewerkt.

Maar blij ben ik er niet mee nee. Maar ik heb er recht op en UWV verplicht mij direct WW aan te vragen. En niet later. Daar kan ik ook niets aan doen. Liever werk ik gewoon

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
doomtech schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:23:

1. Misschien moet je als manager snappen dat sommige mensen emotioneler reageren dan andere
2. "Even iets niet meezit"? TS is als vuil behandeld. Als je als manager mensen zo behandeld moet je niet gaan klagen dat ze 'emotioneel' zijn.
Freeaqingme schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:27:
Denk dat er ergere dingen zijn dan een streepje tegen hebben bij organisaties die personeel zo behandelen.

[Voor 23% gewijzigd door Sissors op 06-03-2021 14:33]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Hahn
Sissors schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:32:
[...]

1. Misschien moet je als manager snappen dat sommige mensen emotioneler reageren dan andere
2. "Even iets niet meezit"? TS is als vuil behandeld. Als je als manager mensen zo behandeld moet je niet gaan klagen dat ze 'emotioneel' zijn.
Belangrijk detail is wel dat we nu natuurlijk maar één kant van het verhaal horen, hè. Communicatie is het lastigste wat er is, dus er had vast in de communicatie naar TS toe veel beter gekund. Maar ik mis nog wel de nodige info, en de startpost is dusdanig emotioneel geschreven, dat ik denk dat we nog wel wat nuances missen.

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-03 20:13
Tsja, soms moet je dingen even van je afschrijven. En dat doe je nu.

Tenminste, ik hoop dat je dit topic niet echt nodig hebt om vervolgstappen te zetten (daarmee bedoel ik niet een rechtsgang)? Want nu reageer je inderdaad vanuit emotie, en daar kan je meestal niet zoveel mee behalve even 'ontladen'.

• IT-Tester
Hahn schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:26:
Lastig verhaal, en voor jou natuurlijk superklote, maar eerlijk gezegd zie ik wel wat nuances in je verhaal.

Je zegt dat je 'per direct ontslagen' bent, maar aangezien je in je proeftijd zat, is dat minder extreem dan dat je het doet laten klinken. Die proeftijd is er voor beide partijen om te kijken of er een goede klik is, zo niet, dan houdt het op. En dat kan in kleine dingen zitten, dus misschien heb je net de pech gehad dat je leidinggevende jou niet helemaal zag zitten en niet dacht dat je een goede fit was.

Nogmaals, heel vervelend, maar uiteindelijk voel jij je nu zo fout behandeld, dat het me ook lijkt dat je niet meer terug zou willen, toch?
Nee dat is zeker waar. Maar ik vond het werk en collega's erg leuk. Maar je hebt gelijk. Het woord van de 2 testers die er BAAT bij hebben als ik niet door mijn proeftijd kom weegt zwaarder dan mijn CV. Zo een baas moet je niet voor willen werken. Een beetje baas zou op zijn minst met de vraag gekomen zijn:

Zeg, de huidige 2 testers vinden je te dom om het werk te leren. Hoe sta jij hierin? Je doet dit werk al jaren voor diverse werkgevers ik moet zeggen dat dat me verbaast.

Maar nu ga ik er weer vanuit dat het aan die 2 testers lag. Het kan net zo goed een kwade ex geweest zijn die mijn baas ff een belletje gegeven heeft met een lul-verhaal. Of een ex-baas die boos is dat ik weggegaan ben.

Ik weet het niet. Zal het ook nooit weten. Maar de <knip> is groot. Personeel, en ook bazen, willen nog wel eens switchen. Ik zag het als een goede carrierestap (<knip> is groot!) en ben nu door 1 persoon mijn <knip> carriere door de neus geboord. Tenminste no way dat ik nu nog op een andere vacature van de <knip> ga reageren. Het is wel ff meer dan een ' baantje'. Anders was ik niet weggegaan bij mijn vorige werkgever. En nu moet ik maar hopen dat er een 'goede' vacature voor mij komt

[Voor 3% gewijzigd door Ardana op 06-03-2021 16:03]

• IT-Tester
BFmango schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:38:
Tsja, soms moet je dingen even van je afschrijven. En dat doe je nu.

Tenminste, ik hoop dat je dit topic niet echt nodig hebt om vervolgstappen te zetten (daarmee bedoel ik niet een rechtsgang)? Want nu reageer je inderdaad vanuit emotie, en daar kan je meestal niet zoveel mee behalve even 'ontladen'.
Klopt. Stukje verwerking. Stukje hoop dat de ANWB er intern iets mee doet. Ik moet het 'kwijt'. Ik kan en wil dit iet meenemen naar volgende sollicitaties. Het blokkeert me nu....

Ik vind het al fijn dat er geen reacties komen als 'Je zal het er wel naar gemaakt hebben. Je post het halve verhaal'. Had ik het er maar naar gemaakt. Dan kon ik er lering uit trekken. Dan kon ik zeggen 'Dit gebeurd me nooit meer'. Nu ben ik eigenlijk alleen maar boos en verdrietig en ben goed uit het lood geslagen.

Ik heb ook diverse mailtjes gehad van mijn ex-baas. Dan ik DEZE WEEK! WANT ANDERS!!!! mijn laptop moest terugsturen. Alsof hij denkt dat ik het ga stelen ofzo. Terwijl ik duidelijk aagaf dan ivm Corona PostNL punten bij mij in de buurt dichtwaren maar dat ik het zou terugsturen als ik wat verder langs een PostNL punt kwam. Eerlijk is eerlijk. Ik was niet echt geneigd meteen in de auto te stappen en speciaal voor hem naar een PostNL punt te gaan....

[Voor 20% gewijzigd door Ardana op 06-03-2021 16:04]

• Hahn
IT-Tester schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:38:
[...]

Nee dat is zeker waar. Maar ik vond het werk en collega's erg leuk. Maar je hebt gelijk. Het woord van de 2 testers die er BAAT bij hebben als ik niet door mijn proeftijd kom weegt zwaarder dan mijn CV. Zo een baas moet je niet voor willen werken. Een beetje baas zou op zijn minst met de vraag gekomen zijn:

Zeg, de huidige 2 testers vinden je te dom om het werk te leren. Hoe sta jij hierin?
Zo'n vraag lijkt me geen goede om te stellen. Sowieso, wat denk je te bereiken met die vraag? Als meerdere mensen, al dan niet met wat aanzicht en ervaring binnen het bedrijf, niet geloven dat het gaat werken, wat voor antwoord kan jij nog op die vraag geven om je leidinggevende anders te laten denken?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
@IT-Tester kun je straks je posts nog even doorlezen en her en der omschrijven zodat het niet een grote rant is. Anders moet ik dat als mod doen en dan worden er met grote halen stukken verwijderd.

Op zich hebben we geen beleid tegen het noemen van werkgevers maar wel tegen rants. Voor de discussie is het niet nodig in dit geval. En het komt niet professioneel over op andere werkgevers ;)

Inhoudelijk: pech gehad, niets aan te doen, laat het los, laat het gaan en bel maandag je oude werkgever of de andere opties. Meer dan 'dit werkte niet' hoeft er in principe niet als uitleg gegeven te worden.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:59
Geen exit gesprek met HR gehad? Die proberen hier meestal wel te middelen en te kijken of je bijvoorbeeld bij een andere afdeling aan de slag kan, en weten ook wat er nog meer op de achtergrond speelt... Hoewel na 12 dagen en een catastrofale review van directleidinggevende waarschijnlijk ook niet heel gemotiveerd om veel voor je te doen.

Kut is het, tijd voor een nieuwe werkgever!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-03 20:13
IT-Tester schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:42:
[...]

Klopt. Stukje verwerking. Stukje hoop dat de ANWB er intern iets mee doet.
De ANWB gaat er niks mee doen. Helemaal niks. Als iemand van het middenkader of een vertrouwenspersoon dit leest dan zijn ze ook snel geneigd om er ver vandaan te blijven. Je zat immers in proeftijd en het verhaal is onsamenhangend en bedolven onder emotionele lading. Dat is prima, want je bent aan het spuien, maar op basis van zo'n verhaaltje gaat niemand er iets mee doen al valt 'ie er met zijn neus in.
Ik moet het 'kwijt'. Ik kan en wil dit iet meenemen naar volgende sollicitaties. Het blokkeert me nu....
Gewoon verder gaan. Werkgevers zat.

• IT-Tester
Hahn schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:44:
[...]

Zo'n vraag lijkt me geen goede om te stellen. Sowieso, wat denk je te bereiken met die vraag? Als meerdere mensen, al dan niet met wat aanzicht en ervaring binnen het bedrijf, niet geloven dat het gaat werken, wat voor antwoord kan jij nog op die vraag geven om je leidinggevende anders te laten denken?
Het gaat om 2 mensen:

1: Persoon die zei: Alleen Smoke testen draaien. Dat heb ik gedaan. Werd later ontkent
2: 2e persoon heb ik 1 enkele keer mee gewerkt.

Dat zijn de meerdere mensen. Toevallig zijn deze 2 meerdere mensen de mensen die ik vervang. NIET de mensen waar ik mee samenwerk.

Verder is het slecht werkgeverschap om van te voren de vraag niet eens te STELLEN.

Maar om eerlijk te zijn. Vind jij de gegeven reden terecht Ik had nog 1,5 week te gaan tot einde proeftijd. Had me 1,5 de kans gegeven me te bewijzen. Daar is de proeftijd toch voor?

Ik denk eigenlijk dat dit wel bewijst dat dit niet de ware reden is. Maar het excuus. Erg zwak.

• IT-Tester
Garyu schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:45:
Geen exit gesprek met HR gehad? Die proberen hier meestal wel te middelen en te kijken of je bijvoorbeeld bij een andere afdeling aan de slag kan, en weten ook wat er nog meer op de achtergrond speelt... Hoewel na 12 dagen en een catastrofale review van directleidinggevende waarschijnlijk ook niet heel gemotiveerd om veel voor je te doen.

Kut is het, tijd voor een nieuwe werkgever!
Meer afdelingshoofd. Hij had met maar lieftst 5 mensen gesproken.

2 mensen die ik zou vervangen. 1 persoon die 'niks zei', 1 persoon die, in mijn gezicht, alleen maar lovend was. Ohja en zichzelf. Hij sprak over zichzelf in 3e persoon (Als 5e man waar hij mee gesproken had) :D

Maar het begint een beetje 'De baas heeft altijd gelijk' te worden. Punt blijft. Communicatie van de kant van de ANWB was schandalig. Zo ga je niet met mensen om.

Ik hoop dat andere mensen dit lezen en hun eigen conclusies trekken.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:54

Honesty

kattenneus!

Héb heel lang geleden voor deze firma gewerkt, IT was toen een klein gedeelte van de organisatie en ondanks dat het toen al een groot bedrijf was was de sfeer familiair. Dus ik herken het bedrijf niet in je verhaal maar kan natuurlijk dat de manager zelf er anders in staat en minder familair is. Gelukkig is er als tester genoeg werk en hoef je geen ww te gebruiken maar snap dat je er niet vrolijk van wordt.

festina lente

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:59
Vuile was buiten hangen kan idd tegen je gaan werken. Als je hier echt iets mee wilt zou je een formele klacht kunnen indienen via een vertrouwenspersoon. Ook kun je evt. de ondernemingsraad benaderen. Dat zal jou waarschijnlijk niet meer helpen maar je opvolgers mogelijk wel. Je verhaal hier is vooral schadelijk voor je ex werkgever en komt vermoedelijk pas bij een bestuurder terecht als het viraal gaat en dan wordt damage control belangrijker dan integer handelen. Tip: verwijder de naam van je ex werkgever uit dit forum, maar dien wel een klacht in bij een vertrouwenspersoon.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10:14
Je zat in je proeftijd. Er hoeft dan geen motivering te zijn om je er uit te gooien. Als er bij je leidinggevende een scheet dwars zit en jij maakt op dat moment een verkeerde opmerking, mag je vertrekken.

Wanneer je een vaste baan opzegt om bij een ander te gaan werken, dan weet je dat deze kans er is. Het idee van de proeftijd is niet alleen om te kijken of jij geschikt bent, maar ook om te kijken of jij binnen het team en de bedrijfscultuur past. Misschien was er in één van die vele Zoom-meetings iemand die eerder met je gewerkt heeft en daar slechte ervaringen mee had? En is die mening over jou aan je leidinggevende geventileerd?

Hoe het ook zij: de werkgever is bij het beëindigen van het dienstverband binnen de proeftijd geen verantwoording aan jou of wie dan ook verschuldigd.

[Voor 10% gewijzigd door Ivow85 op 06-03-2021 15:02]

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:58

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik begrijp je volkomen en zou me ook genaaid voelen wanneer een manager zich zo opstelt. De echte reden kan van alles zijn, maar lijkt mij in jouw geval irrelevant om te weten. Immers in die korte periode hebben ze jou nooit echt goed kunnen leren kennen. Gezien je werkervaring en de manier waarop je je bedonderd voelt heb ik de indruk dat ze wel een goede kracht hebben laten lopen.

Vwb inwerken, ik vind dat je inmiddels wel op een niveau bent gekomen dat je je niet meer afhankelijk hoeft op te stellen van degene die jou inwerkt. Dat proef ik nog wel een beetje uit je post. Zorg ervoor dat alle keuzes die je maakt zijn onderbouwd voor jezelf en maak geen keuzes "omdat iemand het gezegd heeft". Altijd meedenken en kritisch blijven, dat kan prima op een respectvolle manier naar degene die je inwerkt.
Je merkte op dat alleen de smoke test draaien niet voldoende was. Vervolgens is je vraag of alle tests gedraaid moeten worden, wat niet hoeft. Hierbij zou ik wel benieuwd zijn waarom niet alle tests nodig zijn. Is het antwoord logisch? Wat is jouw inschatting ? Begrijp je waarom niet alle tests nodig zouden zijn? Die vraag ontbreekt, je neemt het zomaar aan. Dat zou kunnen overkomen als een gebrek aan inzicht.
(Hoe onterecht ook, want ik vermoed dat je dat wel hebt). Je manager heeft mogelijk alleen meegekregen dat jij niet alle tests hebt gedraaid..

[Voor 22% gewijzigd door Sport_Life op 06-03-2021 15:15]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Panasonic Aquarea 9KW (in bestelling) | Doel: Gasloos in 2023

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

De eerste dagen is het een beetje aftasten. Al een paar keer gemerkt dat complimentjes geven over de baas tegen iemand anders bij de baas terecht komt (aardige man, leuk solicitatiegesprek, dat soort dingen) en dat zet vervolgens de sfeer. Maar ook om 16.45 zeggen dat je te moe bent voor een uitleg kan bij hem terecht komen.

En het was de baan van die testers die er al waren, dus die zullen je minder snel aardig vinden. Je weet ook niet wat de relatie van die testers met de baas is en of het een idee van de baas was om ze te vervangen. Het is een beetje een rollenspel in het begin.

Wel een klote situatie waar je nu mee zit. Ook raar dat je helemaal niks gevraagd of uitgelegd is. Gewoon van 100 procent positieve feedback naar alles is slecht. Maar dat kan wel eens gebeuren, ik heb het zelf gehad in een bedrijf waar ik toen al acht jaar werkte (later wel achter de reden gekomen, die had niks met mij te maken of hoe ik mijn werk deed).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Let er wel op dat dit niet tot jou te herleiden is. Als ik dit als toekomstige werkgever tegen zou komen zou ik per direct voor een ander kiezen. Zo emotioneel beladen je ex werkgever zwartmaken is zeer onprofessioneel.

Met name het emotionele stuk en het 'ranten' kan de indruk wekken dat het wel eens aan jou zou kunnen liggen. Of dat echt zo is weet ik niet, ik was er immers niet bij, maar de toon wekt wel die indruk. Een werknemer die emoties te snel de overhand laat nemen en dan niet meer helder kan communiceren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:42

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Excuus, ik had het bericht van mijn collega gemist, ik meende dat het noemen van werkgevers op deze wijze niet de bedoeling is, als je post door mij gemod is, heb ik de naam van de werkgever weggehaald, ik zal dit zo herstellen.

No good deed goes unpunished.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-03 22:12

technorabilia

(fka kraades)

@IT-Tester
Tip. Kijk eens op Glassdoor. Daar zie je reviews, salaris info etc. Doe ik ook altijd wel als ik ergens een klus doe. Om een indruk te krijgen.

Zoek eens op ANWB. Daar word ik persoonlijk niet direct warm van. Misschien goed voor je gemoedstoestand om ook eens te bekijken. ;)

👉🏻 Blog 👈🏻

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Sterkte ermee, uiteraard naar als dit je overkomt. Maar jij had ook zo weg kunnen lopen terwijl ze juist zeer tevreden waren. Dat is het risico van een proeftijd waar beide partijen met hun volle verstand voor getelend hebben.

Neemt niet weg dat het onrechtvaardigheidsgevoel te begrijpen is, hopelijk vind je snel je droombaan en ben je over een paar maanden blij dat het zo gelopen is.

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Geen enkele post van een tweaker met een hoger empathisch vermogen anders dan te zeggen, oh wat kut voor je, maar...

De redenen die worden opgegeven wat hij allemaal niet goed zou doen zijn echt tenenkrommend.

"Wat als je volgende werkgever dit ziet." Zou je dat serieus interesseren als jou dit was overkomen? Zou jij niet emotioneel worden als er zo koud met je wordt omgegaan? Dit is uiterst onvriendelijk en het wordt allemaal geaccepteerd omdat de werkgever het recht heeft om iemand zonder reden de laan uit te sturen, wat hier ook letterlijk gebeurd.

We slikken dit soort gedrag allemaal van onze werkgever omdat we het normaal zijn gaan vinden, maar dat is het niet. Waar zijn de normen en waarden die we als kind hebben meegekregen? Dit is niet normaal. Dit is niet oke. Persoonlijk zou ik die laptop niet terugsturen voordat ze een reden hebben gegeven. Ik zou me niet zo laten behandelen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-03 22:16

Grvy

Bot

DR!5EQ schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:25:
Geen enkele post van een tweaker met een hoger empathisch vermogen anders dan te zeggen, oh wat kut voor je, maar...

De redenen die worden opgegeven wat hij allemaal niet goed zou doen zijn echt tenenkrommend.

"Wat als je volgende werkgever dit ziet." Zou je dat serieus interesseren als jou dit was overkomen? Zou jij niet emotioneel worden als er zo koud met je wordt omgegaan? Dit is uiterst onvriendelijk en het wordt allemaal geaccepteerd omdat de werkgever het recht heeft om iemand zonder reden de laan uit te sturen, wat hier ook letterlijk gebeurd.

We slikken dit soort gedrag allemaal van onze werkgever omdat we het normaal zijn gaan vinden, maar dat is het niet. Waar zijn de normen en waarden die we als kind hebben meegekregen? Dit is niet normaal. Dit is niet oke. Persoonlijk zou ik die laptop niet terugsturen voordat ze een reden hebben gegeven. Ik zou me niet zo laten behandelen.
Precies! Je normen en waarden hanteren.. dus jat een bedrijfsmiddel omdat je je zin niet krijgt. :+ :?

Dit is een account.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 20:47
BFmango schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:46:
De ANWB gaat er niks mee doen. Helemaal niks.
Mwoa. Een slechte reputatie wil je niet hebben als werkgever, vooral niet in vakgebieden waar 't moeilijk is om mensen te vinden.

Ik zie zelf het probleem niet en snap de post van de TS wel. Het is een kutsituatie en ik vind het ronduit onethisch om iemand op deze manier te ontslaan zonder transparant te zijn over de reden. Ik vind ook dat als er met een paar man een dergelijk besluit genomen wordt, je de ballen moet hebben face to face uitleg te geven. Ik heb ook wel eens meegeholpen iemand eruit te werken vanwege slecht functioneren, en dat hebben we toch echt gewoon haarfijn uitgelegd, zodat deze persoon er tenminste wat aan heeft.

M.i. prima dus dat een dergelijke situatie hier gedeeld wordt.

https://niels.nu

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 20:47
Ivow85 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 15:01:
Je zat in je proeftijd. Er hoeft dan geen motivering te zijn om je er uit te gooien. Als er bij je leidinggevende een scheet dwars zit en jij maakt op dat moment een verkeerde opmerking, mag je vertrekken.
Dat neemt niet weg dat er ook zo iets is als goed werkgeverschap. Reputatie komt te voet en gaat te paard, ook als werkgever.

https://niels.nu

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IT-Tester
Bedankt voor de reacties. Ik heb even een flink stuk buiten gelopen en ik voel me ietsje beter.

Honesty: Het is inmiddels HEEEEEL groot. Er ging iedere dag een hoop tijd in 'ff alle neuzen dezelfde kant op' en 'heeft iedereen nu zijn plasje gedaan' meetings zitten. Er zijn heel veel afdelingen en heel veel managers. Ik heb een foute manager gehad. Maar zolang niemand klaagt of hem erop kan aanspreken blijft ie lekker zitten natuurlijk...

wlmpie: Denk je dat ik nu nog contact zou kunnen opnemen met een vertrouwenspersoon binnen de ANWB? Nogmaals niet om mijn baan ' terug te krijgen'. Ik wil niets meer met ze te maken hebben. Maar wel om te voorkomen dat er meer mensen behandeld worden als ik. Wie weet gaat de volgende tester die op deze functie solliciteert dezelfde behandeling. Je kan het toch als manager niet maken om zo met (ex-) personeel om te gaan.

Sport_Life Tja dat vond ik dus zo ontzettend moeilijk aan 'vanuit huis' ingewerkt worden. Geen enkele feeling behalve dan tijdens direct contact.

Nog even iets dieper over de Smoke test. Het was een API die in princiepe niet geraakt zou moeten zijn. Ik heb de Smoke test bekeken maar ik zal eigenlijk direct al (Als noob...) dat die niet alles raakte. Maar dit wilde ik natuurlijk niet zeggen omdat dat wellicht als 'betweterig' zou overkomen. Maar ik wilde wel overkomen als 'doortastend'. Dus ik heb 'voor de zekerheid' nagevraagd of voor deze tickets een Smoke test voldeed. Dat deed het. En nu is het opeens 'Strike 1'..... Achteraf gezien, had ik dan moeten zeggen dat de Smoke tests gemaakt niet goed waren? Dan was ik wellicht aangevallen op 'Wil niet samenwerken. Denkt het nu al beter te weten' . Aangezien ook in de ticket stond dat de smoke tests afdoende waren vind ik het absoluut oneerlijk om afgestraft te worden op het niet draaien van de totale test-suite. Bedenk ook dat dit mijn allereerste taak was in een nieuw bedrijf!

maar an sich snap ik je punt. Misschien is mijn houding van "Je gaat mij inwerker op punt A. Ik ga goed luisteren en vragen stellen en noteren" niet de goede houding geweest. Misschien had ik moeten zeggen 'Dat en dat mag je overslaan. Ik weet al hoe dat moet. Sla maar over'. En dat ken ik ook al dat hoef je ook niet over te dragen. Misschien was dat een betere aanpak geweest. Maarja, dan was de kritiek nu misschien geweest: Geen team-player.....

Dit opschrijven alleen helpt het me al een beetje te plaatsen. Ik had dit nooit goed kunnen doen.... De ware reden van ontslag zal ik wel nooit te weten komen.

Ik ben een tester met 18 jaar ervaring. Dat betekend absoluut niet dat ik alles weet. Of dat ik met 1 blik direct 100% inzetbaar ben alsof ik er al jaren werk. Of nooit iets 2x moet vragen of een fout maak. Het betekend wel dat ik blijkbaar het werk aankan. Dat ik het IQ heb om alles te leren. Dat je mij afserveerd en natrapt in een aangetekende brief dat ze er geen enkel vertrouwen inhebben dat ik de nessasary skill-set heb om het te leren lijkt nu meer een excuus om de echte reden te verbloemen in een pakketje 'Je bent gewoon incompetent. Geen potentie ook dus scheer je weg'.

Tsurany Kan. Zo komen denk ik 99% van de slechte werkgevers ermee weg.... Ik denk dat als een potentiele werkgever dit leest en mij daarom niet uitnodigd voor een gesprek niet mijn werkgever is ;)

Kraades: Ik ga eens even kijken dank.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IT-Tester
DR!5EQ schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:25:

Ah dank je. Dit doet me echt even goed om te horen O+ O+ O+

Ik heb de laptop gewoon teruggestuurd toen ik toch langs PostNL reed voor de wekelijkse boodschappen. Ik zal niet ontkennen dat een duiveltje op mijn schouder dacht deze op MP te zetten om mijn inkomstenterugval een beetje op te vangen.... Maar ik ben geen dief. Ik geloof ik in '2 wrongs don't make a right' dus ik heb alles keurig netjes teruggestuurd. Ik wil het uiteindelijk toch afsluiten als 'Ik ben iig integer geweest'.

Maar in mijn gedachten ben ik er wel 10 keer met de auto overheen gereden O-) O-) O-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IT-Tester
Sport_Life schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 15:06:
Ik begrijp je volkomen en zou me ook genaaid voelen wanneer een manager zich zo opstelt. De echte reden kan van alles zijn, maar lijkt mij in jouw geval irrelevant om te weten. Immers in die korte periode hebben ze jou nooit echt goed kunnen leren kennen. Gezien je werkervaring en de manier waarop je je bedonderd voelt heb ik de indruk dat ze wel een goede kracht hebben laten lopen.
Precies dat! 12 werkdagen in totaal. -meetings, -laptop inrichten -alle logins aanvragen (Daar ging pas tijd inzitten)

Ik ben nog niet eens begonnen met werken (Een smoketest aftrappen en kijken of alles groen is is geen werken)

Ik heb 0 gedaan. Ik had de ochtend dat ik te horen kreeg niet door mijn proeftijd te zijn mijn eerste 'echte' ticket op mijn naam gekregen. Ik zou hier de volgende dag mee beginnen. Nouja dat hoefde niet meer.

Waarom hebben ze mij dat ticket niet laten doen? Als ik incompetent zou zijn zou ik dat dus niet goed gedaan hebben. Tja dat had ik dit topic niet hoeven aanmaken want terecht niet door proeftijd. Ik zou me eerder schamen (Niet door je proeftijd komen is wel echt erg slecht) Dan hadden ze een echte stok gehad. Mijn proeftijd was ook nog in volle gang. Het is dus ook niet zo dat ze een jaarcontract vast zouden zitten.

Raar toch....Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het echt werkgerelateerd was. Toch een boze ex? Of boos omdat ik niet toch 40 uur wilde werken? Ik weet het echt niet. De logica mis ik volledig.

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-03 15:46
IT-Tester schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:36:
wlmpie: Denk je dat ik nu nog contact zou kunnen opnemen met een vertrouwenspersoon binnen de ANWB? Nogmaals niet om mijn baan ' terug te krijgen'. Ik wil niets meer met ze te maken hebben. Maar wel om te voorkomen dat er meer mensen behandeld worden als ik. Wie weet gaat de volgende tester die op deze functie solliciteert dezelfde behandeling. Je kan het toch als manager niet maken om zo met (ex-) personeel om te gaan.
Ik denk niet dat dat veel zin heeft eerlijk gezegd. Wie zou jij geloven? Iemand die ergens twaalf dagen werkt en dan wordt weggestuurd, of een manager die er waarschijnlijk al een tijdje werkt. Daarbij is er blijkbaar binnen het team ook niet echt een match dus dat werkt ook niet mee.

Kortom je kan het melden maar ik zou niet de illusie hebben dat het serieus wordt opgepakt.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Erkel schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:57:
[...]

Ik denk niet dat dat veel zin heeft eerlijk gezegd. Wie zou jij geloven? Iemand die ergens twaalf dagen werkt en dan wordt weggestuurd, of een manager die er waarschijnlijk al een tijdje werkt. Daarbij is er blijkbaar binnen het team ook niet echt een match dus dat werkt ook niet mee.

Kortom je kan het melden maar ik zou niet de illusie hebben dat het serieus wordt opgepakt.
Kan zijn dat er al meer klachten liggen natuurlijk. Ik heb ook wel eens een heel raar interview gehad voor een externe functie, maar die manager was een paar maanden later wel weg (niet door mij).

Maar je hebt wel gelijk, ook die twee externe testers kunnen ze in het begin eerder geloven omdat ze die al kennen.

[Voor 7% gewijzigd door Marzman op 06-03-2021 18:00]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• IT-Tester
Erkel schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:57:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt. Een stukje knaagt aan mij. Wat als ik de zoveelste ben die slecht is behandeld door deze manager. En wat als degene na mij ook zo wordt behandeld. Hoe weet ZIJN baas dan wat hij allemaal uitspookt? Een soort vrijbrief voorwangedrag.....

Onderwijl mag ik WW aanvragen en weer helemaal opnieuw beginnen met sollicitatie-gesprekken voeren....

Maar je hebt waarschijnlijk wel gelijk... Het voelt al beter om het even te ' venten'. Bedankt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-03 15:46
Tja, je kan gewoon een brief schrijven, en die naar HR sturen. Als het vaker gebeurt is het weer een druppeltje in de spreekwoordelijke emmer. Mocht het nooit voorkomen of geen gevolgen hebben heeft het je alleen een postzegel en wat tijd gekost.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Grvy schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:30:
[...]

Precies! Je normen en waarden hanteren.. dus jat een bedrijfsmiddel omdat je je zin niet krijgt. :+ :?
Mijn vriend, diefstal is niet wanneer je werkgever je een laptop geeft en je hebt het deze iets langer in het bezit dan werkgever gehoopt had.

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-03 22:16

Grvy

Bot

DR!5EQ schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:15:
[...]

Mijn vriend, diefstal is niet wanneer je werkgever je een laptop geeft en je hebt het deze iets langer in het bezit dan werkgever gehoopt had.
Je hebt het stukje gemist dat je bij uit dienst gaan gewoon de spullen terug moet geven en deze niet "iets langer" in bezit mag houden? Zou wat zijn zeg.. nee, zo werkt het niet.

Zodra de werkgever verzoekt deze zo spoedig mogelijk terug te zenden dien je hier zonder morren gewoon gehoor aan te geven tot in redelijkheid en die redelijkheid ondersteunt geen "ik wil een antwoord dus ik hou hem nog even bij me" ;)

[Voor 21% gewijzigd door Grvy op 06-03-2021 18:23]

Dit is een account.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
DR!5EQ schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:15:
[...]

Nee, dat is verduistering in dienstbetrekking

@IT-Tester je kan de huidige directeur een mailtje sturen.
Zijn naam en mailadres is niet moeilijk te vinden..

[Voor 16% gewijzigd door jack zomer op 06-03-2021 18:37]

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Heeft de ANWB hier geen account. Zou hun reactie ook wel eens willen lezen. Dit is éénrichtingverkeer van de TS waar ik eigenlijk niet zoveel mee kan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:58

Sport_Life

Solvitur ambulando

NoahAmber schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:42:
Heeft de ANWB hier geen account. Zou hun reactie ook wel eens willen lezen. Dit is éénrichtingverkeer van de TS waar ik eigenlijk niet zoveel mee kan.
Goed idee, we vragen de ANWB hun kant van het verhaal. Zodat jij precies weet waarom TS is ontslagen.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Panasonic Aquarea 9KW (in bestelling) | Doel: Gasloos in 2023

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
NoahAmber schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:42:
Alsof ze zouden reageren (en nog terecht ook, ze mogen hier niet eens op in gaan op een openbaar forum).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

IT-Tester schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:31:
[...]

En aangezien ik 23 maanden heb opgebouwd ben ik wel een beetje dief van mijn portemonee. Heb hier tenslotte 23 jaar voor gewerkt.
Goede instelling, je breekt eind van het jaar ook altijd even je been? Immers heb je daar heel het jaar zorgverzekering voor betaald 8)7

Je voelt je genaaid omdat je geen duidelijke feedback hebt gehad, dat is ook klote maar zo is dat soms. Het is niet altijd in het belang van het bedrijf om jou de exacte reden te vertellen. Om dan meteen helemaal uit je plaat te gaan richting werkgever en je manager zwart te maken toont weinig inlevingsvermogen. Als zij dit lezen denk ik dat ze geen spijt krijgen van hun keuze.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Een topic om alleen even flink te ranten heeft geen bestaansrecht. Dit topic gaat daarom ook dicht.

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee