Toon posts:

Qhd gamepc. Ook voor VR

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• fraptor
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-03 17:58
Vanwege issue met onze huidige systemen ben ik genoodzaakt snel een nieuwe pc aan te schaffen. Videokaart komt wel later, maar vanwege het thuiswerken hebben we wel iets nodig dat we meteen kunnen gebruiken.

Ik zoek een
Bevestiging van mijn keuze en eventueel nog wat extra advies voor een cpu houder voor de gekozen case. Bij voorkeur iemand die al een positieve ervaring heeft. Verder vraag ik me nog wel af of de noctua wel stil genoeg is.

Wat is je budget?
Rond de 1200(zonder videokaart)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Primair qhd gaming. Ik speel veel survival crafting spellen(voxel based) en ook de wat nieuwere singleplayer games. Verder doe ik ook nog aan VR gamen op mijn oculus rift. Ik ga waarschijnlijk de 3080 halen, maar kan daar nog wel even mee wachten(alsof ik veel keus heb......)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-10700K Boxed€ 327,25€ 327,25
1MoederbordenMSI MPG Z490 Gaming Plus€ 158,99€ 158,99
1BehuizingenLian Li Lancool II Mesh Performance€ 109,95€ 109,95
1ProcessorkoelingNoctua NH-D15 chromax.black€ 95,90€ 95,90
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18€ 171,90€ 171,90
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 750W€ 122,65€ 122,65
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 119,90€ 119,90
Totaal€ 1.106,54

Aangepast op basis van de feedback van Djarune

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MvdZijden
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 26-02 22:14
Ziet er goed uit. Veel gameplezier zal ik zeggen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomvl117
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-12-2022
fraptor schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 12:21:
[...]Verder vraag ik me nog wel af of de noctua wel stil genoeg is.[...]
Het enige wat stiller gaat zijn dan zo'n Noctua is passieve koeling of een heel rustig draaiend waterkoelsysteem :+
Ben je van plan de CPU te overclocken? Indien niet dan is de D15 misschien zelfs wat overkill en kun je bijna beter een U12S nemen... Maar als je het budget er voor hebt dan gaat vrijwel niets die D15 overtreffen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:32
Als je toch bijna 100 euro uitgeeft aan een hele stille CPU koeler, neem dan niet genoegen met een redelijke voeding met redelijke fan. Pak de high-end pricewatch: be quiet! Straight Power 11 750W. Die is van veel betere kwaliteit en onhoorbaar.

• fraptor
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-03 17:58
Tomvl117 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 21:58:
[...]

Het enige wat stiller gaat zijn dan zo'n Noctua is passieve koeling of een heel rustig draaiend waterkoelsysteem :+
Ben je van plan de CPU te overclocken? Indien niet dan is de D15 misschien zelfs wat overkill en kun je bijna beter een U12S nemen... Maar als je het budget er voor hebt dan gaat vrijwel niets die D15 overtreffen.
Overkill? Dat is een van de weinige Engelse woorden waarvan ik de betekenis niet van ken!!! Mijn pc staat op zolder, in de zomer kan het behoorlijk warm worden. Hoewel er dan wel warmere lucht geblazen wordt dan nu, zou de D15 beter koelen.(denk ik)
Djarune schreef op zondag 7 maart 2021 @ 22:14:
Als je toch bijna 100 euro uitgeeft aan een hele stille CPU koeler, neem dan niet genoegen met een redelijke voeding met redelijke fan. Pak de high-end pricewatch: be quiet! Straight Power 11 750W. Die is van veel betere kwaliteit en onhoorbaar.
Top! Ik had niet eens nagedacht over een stille voeding. Ik zal dit mijn lijstje hierop aanpassen.

Moet wel toegeven, ik zou waarschijnlijk voor team red gegaan zijn als de 5600x een onboard gpu zou hebben. Grotendeels omdat ik niet weet wat er eventueel nog aan komt met PCI 4.0.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:32
fraptor schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:13:
[...]
Moet wel toegeven, ik zou waarschijnlijk voor team red gegaan zijn als de 5600x een onboard gpu zou hebben. Grotendeels omdat ik niet weet wat er eventueel nog aan komt met PCI 4.0.
Kan nog steeds. Je kunt met de 5600x makkelijk 50e besparen op de CPU koeler. Als videokaart kun je gaan voor de pricewatch: Asus GT1030-2G-BRK. Kun je verkopen voor ongeveer hetzelfde bedrag als je videokaart binnen komt. Ik denk echter dat Intel een goede keuze is op het moment.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee