Ik weet niet of diegene het e.a gevolgd hadden de laatste tijd, https://www.ad.nl/show/op...-van-misstanden~a2ff0980/

Maar ik wil samen met iemand anders mogelijkheden uitzoeken voor het opzetten van een collectieve vordering voor een flink aantal gedupeerde (NAW gegevens bekend) die ooit gebruik hebben gemaakt van die service, vooruit hebben betaald, maar niet zijn of hebben geleverd.

Het verhaal is een beetje crux, omdat de politie in dit geval niets met een individueele zaak doet, die geven het af als civiele procedure zijnde. Echter met een collectieve zaak, dus meerdere mensen in 1 grotere aangifte, net zoals oplichters worden gepakt, moet denk ik wel het e.a te behalen zijn.

Ik heb hier kortgezegd ruim 150 gedupeerde staan die over ruim 1.5 tot 2.5 jaar klachten ingediend hadden, en bedrogen uitkwamen. Even voor de duidelijkheid; ik heb de zaak met flink wat bewijs aangedragen en daar is een arrest uit gevolgd. De zaak stinkt aan alle kanten, maar die komen er voorlopig ook niet (meer) uit.

Ik wil alleen de gedupeerde die daadwerkelijk betaald hebben (overschrijving) en dat hier geen levering uit ontstaan is. Het bewijs hiervan heb ik ook; iemand die contant aan de andere kant heeft voldaan valt wat moeilijk te bewijzen. Dit alles indienen bij Politie in Nederland en zij mogen de rest op gaan pakken.

Is zoiets haalbaar? En waar moet ik op letten dan behalve bewijsstukken?

M'n magische bol werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:37
Je hebt het antwoord al gehad van de politie. Start een civiele zaak. Dat kan eventueel als groep.
Maar ik waarschuw je wel dat de kans dat je meer geld kwijt bent aan je juridische kosten dan je ooit op de dader kan verhalen. Van een kale kip plukken enzo.

Je kan geen collectieve aangifte doen bij de politie. Iedereen moet dat individueel doen.

Mocht je er iets mee gaan doen, dan zou ik een advocaat zoeken. Of iig professioneel juridisch advies. In plaats van het op een IT forum te vragen.

TheS4ndm4n#1919

Nja het is niet anders dan een bestelling bij een webshop plaatsen, betalen en vervolgens niet geleverd krijgen.

M'n magische bol werken.

• AGee
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Een vordering is een civiel iets. Als het je om schadevergoeding gaat, dan zullen alle slachtoffers idd apart aangifte moeten doen én als slachtoffer tijdens de strafzaak aangemerkt moeten worden. Da's niet iets wat je collectief doet, ook niet bij malafide webshops.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Maar als meerdere mensen gedupeerd raken zoals het geval is bij bijv een marktplaats oplichter, dan moet men toch ook gezamelijk naar de politie stappen?

M'n magische bol werken.

• AGee
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Jism schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 16:20:
Maar als meerdere mensen gedupeerd raken zoals het geval is bij bijv een marktplaats oplichter, dan moet men toch ook gezamelijk naar de politie stappen?
Nee, je doet voor jezelf aangifte, meerder aangiftes worden dan later aan elkaar gekoppeld.

[Voor 4% gewijzigd door AGee op 06-03-2021 17:03]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

AGee schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:02:
[...]

Nee, je doet voor jezelf aangifte, meerder aangiftes worden dan later aan elkaar gekoppeld.
Dat dus.

Dus de boodschap aan iedereen die opgelicht is maar aangifte te doen, en hopend dat het tot een collectieve aangifte zal worden omgezet?

M'n magische bol werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-03 07:53

Malarky

Wils voor wat ieder

AD.nl
Intussen is er volgens justitie voldoende bewijs verzameld om het paar aan te houden op verdenking van illegale prostitutie, uitbuiting en mensenhandel.
Jism schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 12:26:
Nja het is niet anders dan een bestelling bij een webshop plaatsen, betalen en vervolgens niet geleverd krijgen.
Nouja, behalve dat er dus deels of geheel in voorkomende gevallen verkrachting is voorkomen door het niet leveren. Maar buiten dat de 'gedupeerden' nu niemand onbewust/deels bewust hebben verkracht is het hetzelfde als een internet product niet geleverd krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Nee,

Inhoudelijk ging het hier om het "pushen" van meisjes in dingen die ze niet wouden doen. Ik citeer even een screenshot vanaf m'n twitter om je de ernst van de zaak te geven:

Met regelmaat werd bij klanten telefonisch beloofd diensten zonder condoom te bieden. Die klant denkt, mooi! Ik kan intiem beleven zonder een rubbertje te gaan doen. Dame komt daar, en raakt in een gevaarlijke situatie omdat de klant wel al betaald had maar de dame of chauffeur van niets wist. Terecht dat die lui opgepakt zijn; ik zat er ruim 1.5 jaar bovenop, en binnen zo'n organisatie komen was nogal een beste klus. Niet iedereen wou praten laat staan melden bij de politie en hun verhaal "openlijk" doen met een aangifte.

Maar goed; er zijn een hoop mensen die geupdeerd raakte door hun handelen (financieel). Met een collectieve zaak kan in eder geval "iets" gevorderd worden lijkt mij, ook al is het een klein bedrag. Sorry maar ik was echt woest om sommige dingen. En ik was niet de enige die daar ook zo over dacht.

Het verhaal is vrij lang ook allemaal, maar ze zaten natuurlijk niet voor niets in BE gezien in NL de hitte onder de schoenen gewoon teveel geworden was. In belgie moet je dat dus niet doen, een agency gaan exploiteren. Je hebt de wet al tegen je. Bedoel ik help startende bedrijven met o.a een vergunning. En in belgie is het model nu eenmaal gewoon anders. Zij profileerde zich als een agency, lieten daar mensen zonder papier werken, doen sollicitaties per whatsapp uitsluitend, zonder dat er ooit een ontmoeting plaatsgevonden had of een dame nu vrijwillig of onder dwang zou staan.

Het zaakje stinkt; en zoals een reporter al zei via https://www.rtlboulevard....ordeel-leefde-dubbelleven de hele branche werd hiermee in diskrediet gebracht met hoe hun handelde.

[Voor 18% gewijzigd door Jism op 07-03-2021 11:26]

M'n magische bol werken.

• Jos_V
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:43
euhm...

Ik denk dat de ernst van deze affaire niet ligt bij gedupeerde klanten die geen diensten hebben gekregen.

Uiteindelijk is opgelicht worden voor wat geld beter dan wel een vrouw mogelijk verkrachten, Ik zou me gelukkig prijzen

Success met het opzetten van de civiele zaak.
Ze gaan ook voor het gerecht daar in Belgie voor juistdatgeen. Maar die zaak was of is al ruim 20 jaar bekend. En geen (kut) gemeente die er ooit tegen optrad. Het is gewoon een heel misselijk verhaal.

M'n magische bol werken.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee