Toon posts:

Welke schilderstape?

Pagina: 1
Acties:

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:51

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Aan de ene kant vind ik het een beetje onzin om hier een topic voor te openen, maar mijn frustratie is echt gigantisch.

Welk schilderstape adviseren jullie? Ik heb er al veel geprobeerd, maar ik word gek van de tape die steeds scheef afscheurt na 5cm los maken.

Ik had een rolletje van een plafond-spuiter die hij vergeten was, wereld spul, gewoon los maken en afrollen.

Ik bewaar de tape al apart dat er geen deukjes of iets in de randjes komen waar het steeds op scheurt, maar het blijft maar gebeuren.

D3 Profile D3 XP Ladder

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-03 21:00
Alhoewel ik zelf ook wel benieuwd ben: als het niet op de vergeten rol staat, zou je het de plafondspuiter eventueel kunnen vragen? :)

The devil is in the details.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Vincent.K
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:12
Frogtape doet het bij ons altijd goed. Niet goedkoop, maar bevalt ons prima. Mooie strakke lijnen, stevig genoeg om fatsoenlijk af te rollen.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:40

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik zeg: TESA!

Maar het ligt er ook een beetje aan hoe oud die tape is. Bij voorkeur gewoon nieuwe rol kopen als je gaat schilderen.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-03 17:26
Buiten die van de stucbouw, neem ik altijd die van de action en nooit problemen mee, waar ik dat bij andere merken/fabrikanten wel had

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Stephan2388
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-03 19:39
In mijn (ook verfamateur hoor) ervaring: Frogtape.
Betaal je wat meer voor maar is vooral niet zo zwak dat het scheurt en steeds perfecte randjes gehad.

O.a. te koop bij de Hornbach

Acties:
  • +5Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:15

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Schildersbedrijf Edens op YouTube heeft altijd wel goede verftips.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Mad-Matt
  • Laatst online: 11:51

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Hahn schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 11:56:
Alhoewel ik zelf ook wel benieuwd ben: als het niet op de vergeten rol staat, zou je het de plafondspuiter eventueel kunnen vragen? :)
Geen gegevens meer van, in middels een jaar terug

D3 Profile D3 XP Ladder

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-03 12:34
Tesa precision maskingtape

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Soms zit het niet in de tape maar in je manier van tape verwijderen. Ik gebruik ROXOLID Schilderstape Fine Line tape gold 48 mm x 50 m van de hornbach. Ik pak bewust bredere tape ivm scheuren en een tape die goed plakt. Die goedkope van de action gaat nergens over.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• skelleniels
  • Laatst online: 24-03 15:50
Gebruik altijd Tesa, nooit geen problemen mee. Wel de dag zelf nog er terug afdoen hé. Was het zo eens vergeten en na een week had ik heel de verflaag er onder mee.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-03 19:20
Kip tape. Kost 5 euro voor een rolletje, maar dan ben je wel van het gedoe af.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:23
skelleniels schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 12:09:
Gebruik altijd Tesa, nooit geen problemen mee. Wel de dag zelf nog er terug afdoen hé. Was het zo eens vergeten en na een week had ik heel de verflaag er onder mee.
Het idee van goede schilderstape is dat dit niet gebeurt toch?

Ik gebruik zelf altijd bouwmarkt huismerk en nooit problemen mee :? .

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Zoals hierboven al aangegeven: Kip tape

Niet goedkoop maar superstrak aan te brengen, hecht goed zonder plakresten en geen gedoe met kleine stukjes die je los moet peuteren. ook met deukjes of langere tijd niet gebruiken blijft deze goed afrollen.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +4Henk 'm!

• leecher
  • Laatst online: 10:41
Ecotools 31-50G, bedank me later 8)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jopie035
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23-03 19:13
Kip 3308 (washi tec)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Kip.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Galaxis
  • Laatst online: 24-03 11:56
Toevallig afgelopen week de boven kozijnen geschilderd. Ik gebruik KIP 3508. Voor mij de beste . Plakt ontzettend goed, kan tot 3 maanden ofzo erop blijven zitten, laat geen lijm resten achter en loopt 0.0 verf onder .

Acties:
  • +2Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:00

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Kip :Y

Wise enough to play the fool

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Roxolid blauw. Heb er mijn hele huis binnen een buiten me geverfd.
https://www.hornbach.nl/s...50-m/5722616/artikel.html

En altijd handig om bij je te hebben
https://www.hornbach.nl/s...abber/900345/artikel.html

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:35
MarcoC schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 12:11:
[...]

Het idee van goede schilderstape is dat dit niet gebeurt toch?

Ik gebruik zelf altijd bouwmarkt huismerk en nooit problemen mee :? .
Tuurlijk wel als de verf al droog is scheurt het, heeft met de tape niets te maken.

Verder Tesa, Verse rollen, schilderstape veroudert als een gek. Kip ken ik niet, maar klinkt proberen waard. Bouwmarkt/Action merk niet aan beginnen.

[Voor 9% gewijzigd door NimRod1337 op 06-03-2021 21:55]

• Hahn
NimRod1337 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 21:53:
[...]

Tuurlijk wel als de verf al droog is scheurt het, heeft met de tape niets te maken.
Uhm, jawel? We hebben het hier over tape wat op bestaande verf geplakt wordt, en bij goede tape hoef je dat niet binnen een dag of paar dagen alweer er af te halen. Bij Kip tape benoemen ze zelfs dat je het 6 maanden kan laten zitten zonder problemen.

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:35
Hahn schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:03:
[...]

Uhm, jawel? We hebben het hier over tape wat op bestaande verf geplakt wordt, en bij goede tape hoef je dat niet binnen een dag of paar dagen alweer er af te halen. Bij Kip tape benoemen ze zelfs dat je het 6 maanden kan laten zitten zonder problemen.
Dat klopt maar daar ging het nu net niet om. Als de verf nog nat is, kan je de tape zonder problemen verwijderen. Is de verf (de NIEUWE verf) droog dan scheurt deze alle kans met tape en al af, vaak in de richting waarin je niet wilt.

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-03 16:38
Dit is eigenlijk heel simpel, blijf weg van de goedkope (action) tape en koop een merk als Tesa, of Frogtape voor strakke lijnen. Daarnaast de tape los trekken VOORDAT de verf droog is. scheelt een hoop ergernis.

3480 kWh Solar Array, Xiaomi Mi10, i7-8700k 16GB DDR4 RTX 2070 8GB

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:48
badboyqxy schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 11:59:
Buiten die van de stucbouw, neem ik altijd die van de action en nooit problemen mee, waar ik dat bij andere merken/fabrikanten wel had
Die van de stucbouw inderdaad! Al een tijdje geleden dat ik die gekocht heb, maar was niet duur, blijft goed zitten en is na lange tijd nog goed te verwijderen.

Die van de action heb ik nu ook. Heel goedkoop en over het algemeen goed, maar blijft soms minder goed zitten.

[Voor 12% gewijzigd door decipherer op 06-03-2021 22:21]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DirtyBird
  • Laatst online: 07:01

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb altijd gezeik met die 'beige' papieren tape. Een keerje van die gekleurde gehaald bij de action, die is iets plastic-iger, en dat werkte echt super. Van TESA heb je dat ook, maar is vrij duur.

https://www.action.com/nl-nl/p/afplaktape/

[Voor 12% gewijzigd door DirtyBird op 06-03-2021 22:27]

Panasonic Lumix G9 ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
NimRod1337 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:15:
[...]

Dat klopt maar daar ging het nu net niet om. Als de verf nog nat is, kan je de tape zonder problemen verwijderen. Is de verf (de NIEUWE verf) droog dan scheurt deze alle kans met tape en al af, vaak in de richting waarin je niet wilt.
Daar ging de reactie van MarcoC dus wel om, want de reactie die gequote werd zei letterlijk "en na een week had ik heel de verflaag er onder mee".

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Mad-Matt schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 11:54:
Aan de ene kant vind ik het een beetje onzin om hier een topic voor te openen, maar mijn frustratie is echt gigantisch.

Welk schilderstape adviseren jullie? Ik heb er al veel geprobeerd, maar ik word gek van de tape die steeds scheef afscheurt na 5cm los maken.

Ik had een rolletje van een plafond-spuiter die hij vergeten was, wereld spul, gewoon los maken en afrollen.

Ik bewaar de tape al apart dat er geen deukjes of iets in de randjes komen waar het steeds op scheurt, maar het blijft maar gebeuren.
Hoe lang laat je de tape zitten ? Kan het ook aan de ondergrond liggen ?

Ik bedoel meer te zeggen ; wellicht ligt het meer aan je techniek (nofi)? Of is daar meer winst te behalen dan in het merk.

Zelf gebruik ik meerdere soorten . De kip washi TEC voor op ruiten en muren. En de gewone of tesa op bijv de vloer of steen of bij houtrotvuller omdat deze tape iets stugger is.

En strakke lijnen schilderen is weer een andere techniek maar jouw vraag ging specifiek om het scheuren.

Check ook eens de tip van schildersbedrijf Edens op YouTube . Zowel een filmpje over de soorten tape als het eraf halen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:33
Mad-Matt schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 11:54:

Heeeeel herkenbaar!

Ik heb toen de stukadoors en schilders gevraagd, die werken immers elke dag hiermee. En die vertelde mij dat het “rijstepapier” moet zijn.

Uiteindelijk ben ik op “Goldband” uitgekomen.
Maar die is er ook in andere merken.

Sindsdien geen gezeik meer! Netjes afscheuren wanneer jij dat wil. verwijderen na maanden ook soepel, geen lijmresten, ngoed onderhuids afsluiten etc etc
https://www.amazon.de/Col...nd&qid=1615108155&sr=8-10

[Voor 15% gewijzigd door barry86 op 07-03-2021 10:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elleP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-03 13:51
Misschien een open deur, maar bedenk ook goed of je wel echt tape wil gebruiken, vaak kan je best zonder tape af als je netjes werkt, met een beter resultaat dan met slechte tape

elleP

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:12

CurlyMo

www.pilight.org

DirtyBird schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:25:
Ik heb altijd gezeik met die 'beige' papieren tape. Een keerje van die gekleurde gehaald bij de action, die is iets plastic-iger, en dat werkte echt super. Van TESA heb je dat ook, maar is vrij duur.

https://www.action.com/nl-nl/p/afplaktape/
Ik vind met name de blauwe en paarse tape van de Action heerlijk werken en lekker goedkoop.

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Geen goedkope meuk kopen, maar goede tape. Mijn favoriet is deze van tesa(zonder hoofdletter ;) ): https://www.tesa.com/nl-n...aktape-washi-outdoor.html

Scheurt niet, scherpe randen. Supertape.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:22
Progold tape is een aanrader!

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

• CurlyMo
  • Laatst online: 12:12

CurlyMo

www.pilight.org

Roenie schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:24:
Geen goedkope meuk kopen, maar goede tape. Mijn favoriet is deze van tesa(zonder hoofdletter ;) ): https://www.tesa.com/nl-n...aktape-washi-outdoor.html

Scheurt niet, scherpe randen. Supertape.
Ik heb deze tape ook gekocht toen de Action dicht ging. Ik ervaar weinig verschil met de blauwe Action tape. Waarmee ik dus zeg dat ik deze tape ook heerlijk vond werken, maar te duur t.o.v. die Action variant.

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• Jimmer
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:48
De afgelopen maanden het huis compleet van binnen opnieuw geverfd waarbij er ook veel kleurovergangen zijn en heb daarvoor deze van Tesa gebruikt:

Niet de goedkoopste, maar werkt top! Plakt goed en laat zich ook weer goed verwijderen zonder resten of schade. Daarnaast ook zeer geschikt om strakke randen te maken. Bij de goedkopere tapes merkt je nog wel eens dat de tape zelf niet een hele strakke rand heeft waardoor de afwerking ook minder strak is..

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 10-12-2022

pizzacabonara

It's a put on..

Tesa is heel goed en plakt prima.

Poah dikke Massey.

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 24-03 15:54

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Altijd Kip Washi-Tec tape kopen, 309 voor het afplakken van kwetsbare oppervlakken, anders de 3308/308

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-03 16:38

Flotter

Pelipper!

Tegenwoordig 3M Scotch 2090 Professional Masking Tape, met de Tesa van de bouwmarkt heb ik altijd ruzie.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• quistler
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-03 07:29
Zoals eerder aangegeven, altijd gaan voor Washi afplaktape (van een goed merk). Kost wat, heb je ook wat :)

AMD Phenom II X6 1055T @ 3.8ghz | BioStar TA890FXE | GeIL Black Dragon Quad Channel 8GB @ 1333 | HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) | Be quiet! 700W

• dragonhaertt
  • Laatst online: 10:12
Wat een verschillende voorkeuren!
Ik zou bijna alles kopen, en een project-farm achtige review maken.

Ik heb zelf altijd goede ervaring met Tesa (blauw). Kip tape heb ik vaak last van stukjes die té goed plakken, en scheuren bij verwijderen. (vooral bij het plakken op geschuurd hardhout)

Edit: Natuurlijk heeft Project-farm al een dergelijke video gemaakt.

[Voor 18% gewijzigd door dragonhaertt op 16-03-2021 13:57]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• dragonhaertt
  • Laatst online: 10:12
Als we dan nu toch zo'n verzameling tape-deskundigen hebben, ik zit met een interessant vraagstuk.
Ik gebruik vaak schilderstape om onderdelen te markeren bij het meubelmaken.
Tapeje er op, en dan daar op schrijven.

Daarvoor gebruik ik vaak schilders tape, omdat zowel bouwpotlood als inkt-marker er niet snel doorheen drukt, en omdat die tape makkelijk los komt en geen resten achter laat.

Nu wil ik graag een klein rolletje schilderstape (tesa blauw o.i.d.) om makkelijk bij me te kunnen dragen, maar alle schilderstape komt op grote rollen. Ik zoek eigenlijk iets in het formaat PVC isolatie tape, dus niet heel lang, niet heel breed, maar ook niet gewikkeld om zo'n enorme rol karton.

Liefste zo'n rolletje

Alleen dan met schilderstape (of een ander alternatief met gelijkende eigenschappen)

Iemand de gouden tip? 'Gewone' plakband is altijd gezeik met loskrijgen van de rol, afknippen/scheuren en lijmresten.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-03 11:01

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

leecher schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 12:57:
Ecotools 31-50G, bedank me later 8)
Dittem.

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

• leecher
  • Laatst online: 10:41
dragonhaertt schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:57:
Wat een verschillende voorkeuren!
Ik zou bijna alles kopen, en een project-farm achtige review maken.

Ik heb zelf altijd goede ervaring met Tesa (blauw). Kip tape heb ik vaak last van stukjes die té goed plakken, en scheuren bij verwijderen. (vooral bij het plakken op geschuurd hardhout)

Edit: Natuurlijk heeft Project-farm al een dergelijke video gemaakt.
Stukje hout in je boormachine stoppen en daar de tape op rollen

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-03 23:05

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Zonde om een nieuw onderwerp te maken, dus toch maar even dit onderwerp kapen.

Ik wil wat verder gaan dan puur welk soort tape en vroeg me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met QuipTaping, zie https://quiptaping.nl/

In ons huis is ontzettend veel hout gebruikt, niet alleen kozijnen/deuren en boeiboorden, maar ook onze balkonhekjes, garagedeur en onder de nok tot boven de deuren op het balkon planken. Plus kleine doorkijkraampjes die de architect bedacht had.

Ziet er mooi uit, ware het niet dat het allemaal transparant gelakt is en dat dit echt om de twee jaar moet worden geschilderd.

Het tape aanbrengen kost gewoon tijd als je dat netjes wil doen en zodoende kwam ik op het idee om te zoeken naar een 'tape dispenser' en daar is weinig van te vinden, behalve de QuipTaping. Kost wel wat, maar die tijd die je er mee wint zou ik het best waard vinden.

Iemand hier ervaring mee? Of is er een andere manier om sneller en netjes tape aan te brengen?

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:05
als het wat goedkoper zou zijn, zou ik het direct kopen. Ziet er goed uit, maar de lastige stukken bij het afplakken zijn de stukken die niet gelijk lopen, daar zal je met dit ding ook wel tegen aan lopen denk ik.

• Tjeerd

Tjeerd

vinpower schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:20:
als het wat goedkoper zou zijn, zou ik het direct kopen. Ziet er goed uit, maar de lastige stukken bij het afplakken zijn de stukken die niet gelijk lopen, daar zal je met dit ding ook wel tegen aan lopen denk ik.
De prijs vind ik aan de ene kant veelste hoog, maar gezien hoe vaak we tapen en hoeveel tijd dat kost heb je dat gauw terugverdiend. Misschien dat anderen veel handiger zijn en het in 1x nauwkeurig en snel kunnen met de hand, maar dat lukt ons iig niet zo heel goed. Vandaar op zoek naar een oplossing.

Enige goedkopere alternatieven zijn Handafroller voor tape van Woodstep of zoiets als ScotchBlue painters tape applicator. Alleen die laatste is dan niet eenvoudig in Nederland te vinden. En van beiden echt geen idee hoe het in de praktijk verschilt t.o.v. die dure QuipTaping.

[Voor 4% gewijzigd door Tjeerd op 25-03-2022 12:41]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:05
Kan je met die Woodstep wel dicht genoeg tegen het te schilderen oppervlakte komen? Lijkt mij van niet met zo'n mond. Ziet die Scotchblue er beter uit. Dit lijkt een kopie te zijn bestelbaar op amazo.nl
https://www.amazon.nl/Tak...er&qid=1648211393&sr=8-36

Ik ga die maar eens proberen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 16:32

AMDFreak

Intel is zo..

Vorig jaar de buitengevel geschilderd met behulp van onderstaande tape.
Heerlijke tape!

Laat geen lijmresten achter, strakke lijnen, makkelijk te snijden..
Bij mijn volgende klus, zeker weer :)

https://www.verfwinkel.nl/progold-maskingtape-geel.html

15x Jinko 265Wp = 3975Wp @ SE4000 - Zuid 35 PV output

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik gebruik Kip of tesa. Merkte alleen laatst bij het in de grondverf zetten van een deur dat de verf toch soms onder de tape, en op het glas kroop.

De tape is een jaar oud en ik druk hem na het plakken nog een keer met de vinger aan. Ia dan mijn grondverf te vloeibaar geweest?
Mede door het geknoei met afplakken ben ik geen fan van schilderen.

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• Knollie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11:31
Deze twee artikelen dus:

https://radio2.be/de-insp...ape-kies-voor-de-a-merken

https://www.ad.nl/wonen/m...lijn-op-je-muur~a8ac5c4e/

Heb na heel veel schilderwerk en afplakken ervaren dat goedkope bouwmarkt tape een drama is na te lang indrogen. Maar ook bij dure tape kan het per ondergrond en verf soort en verf dikte verschillen of het makkelijk te verwijderen is of niet. En wacht niet te lang. Nog een tip, de hoek van het weer aftrekken van de tape is belangrijk. Maak de hoek zo klein mogelijk, bijvoorbeeld bij een afgeplakte plint tov een muur: trek de tape richting de muur. Experimenteer er maar mee, dat maakt een wereld van verschil of tape scheurt of niet.

• Geneuzel
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11:49

Nieuwe speler, of is deze al langer op de markt? Dit staat bij onze bouwmaterialenhandelaar.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:46
Tjeerd schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:36:
Zonde om een nieuw onderwerp te maken, dus toch maar even dit onderwerp kapen.

Ik wil wat verder gaan dan puur welk soort tape en vroeg me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met QuipTaping, zie https://quiptaping.nl/

In ons huis is ontzettend veel hout gebruikt, niet alleen kozijnen/deuren en boeiboorden, maar ook onze balkonhekjes, garagedeur en onder de nok tot boven de deuren op het balkon planken. Plus kleine doorkijkraampjes die de architect bedacht had.

Ziet er mooi uit, ware het niet dat het allemaal transparant gelakt is en dat dit echt om de twee jaar moet worden geschilderd.

Het tape aanbrengen kost gewoon tijd als je dat netjes wil doen en zodoende kwam ik op het idee om te zoeken naar een 'tape dispenser' en daar is weinig van te vinden, behalve de QuipTaping. Kost wel wat, maar die tijd die je er mee wint zou ik het best waard vinden.

Iemand hier ervaring mee? Of is er een andere manier om sneller en netjes tape aan te brengen?
Geen ervaring hier. Maar wel geïnteresseerd in wat jouw ervaring is, mocht je er eentje kopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Geen idee maar ze hebben heel rare verpakkingen, alle modellen zijn een kwartslag gedraaid.

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Floeping irritant dat alle images gedraaid zijn... :X

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:02
Kip® MASKING-TEC, SMOOTH-TEC en WASHI-TEC zijn wel de betere omdat ze geen lijmresten achterlaten, de verf tegenhouden en niet de ondergrond meenemen bij het verwijderen.
Nadeel is de prijs en de verkrijgbaarheid geloof dat u er wel naar een verf valkwinkel moet gaan waar er aan particulieren verkocht wordt.

Met een schoon doekje en mooi afgeslepen kwast kan het ook prima zonder te druppelen iets waar ik de voorkeur aangeef omdat je dan niet nog een keer bv de lader op moet om tape te verwijderen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

Raymond schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:30:
[...]

Geen ervaring hier. Maar wel geïnteresseerd in wat jouw ervaring is, mocht je er eentje kopen.
Afgelopen maandag voor het eerst serieus gebruikt op de kozijnen. Beginnetje moet je zelf maken door de tape in de hoek te plaatsen met je hand, daarna is het een kwestie van geleiden langs het kozijn en te rollen. De bijgeleverde groene tape gebruikt. Het afrollen gaat meestal vloeiend, maar soms moet je even harder trekken waardoor je ineens doorschiet. Op zich geen punt, het meeste gaat prima. Een enkele keer had ik dat ik toch een mm of 2 ruimte tussen het tape en het kozijn, maar dat ligt dan aan het houten kozijn waar ik langs geleid heb. Kwestie van dan even de tape lostrekken en met de hand even strakker langs het kozijn plakken. Maar ik denk dat ~95% door het apparaat er strak langs zat. Eerder misschien mijn beperkte ervaring dan dat het apparaat het niet goed doet.

Dan nog het afsnijden. Dat is een handeling die je een paar keer moet hebben gedaan. Je moet weten wanneer je moet stoppen in de hoeken en dat je het apparaat wat moet draaien en plat tegen het raam moet drukken (om beveiliging mesje te ontgrendelen) en in de hoek moet drukken, zodat het tape strak staat en je het dan kunt doorsnijden door de trekker over te halen.

Het was natuurlijk de eerste keer, maar ik merkte dat het steeds makkelijker ging. Ik heb het niet gemeten qua tijd, maar ik denk dat ik op dit moment de helft v/d tijd er mee heb bespaard.

Het blijft een duur stuk gereedschap, maar hopelijk is het wel duurzaam en gaat hij bij wijze van spreken twintig jaar mee. Dan heeft het zich al lang weer terugverdiend. Wat mij betreft een prima koop.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee