Toon posts:

netwerk probleem Samsung Smart TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• cooljay
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02-09-2021
Hallo,

Mijn Samsung Smart TV maakt geen netwerkverbinding meer.
Dit is het geval sinds ik een soundbar heb aangesloten. (Sony HT-ZF9)

Ik heb de kabels nagekeken en een reset van de tv gedaan door de stekker er even uit te halen.
Dat had ik in een andere topic gelezen en dacht nog, zou het zo makkelijk zijn? Maar helaas.

Heeft iemand nog een idee?
Het wordt vervelend om Disney+ en PatheThuis via de telefoon te streamen, omdat die apps op de TV niet werken.

I hope so! _/-\o_

Cooljay

Alle reacties

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:05

MeNTaL_TO

The future is not set

Als je de soundbar ontkoppeld, heb je dan weer netwerk?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• cooljay
Mmmm, wel ontkoppelt, maar meteen weer aangesloten.
Ik ga de soundbar er even tussenuit halen.
Je hoort!

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cooljay
Helaas!
Het ontkoppelen van de soundbar verhelpt het probleem niet.

Ik bedacht mij dat ik ook nog maar kort van KPN naar Ziggo ben geswitcht.
KPN werkt met LAN kabel en Ziggo werkt met coax.
Een netwerkkabel tussen de TV en Modem (LAN aansluitingen) verandert niets aan de situatie.

Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:05
Hoe was de tv met internet verbonden toen je nog bij kpn zat? Wifi? Dan moet je die opnieuw instellen.

Met een netwerkkabel tussen tv en ziggo modem is nog beter, maar misschien moet je ergens in de instellingen van de tv instellen dat het netwerk via die kabel moet gaan.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• foxboro
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-03 20:02
Kan het zijn dat je IP-adres of gateway vast staan ingesteld in de tv? KPN-routers kennen standaard de range 192.168.0.x en Ziggo heeft weer 192.168.1.x. Mogelijk dat je daar nog wat mee kunt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cooljay
Draadloos vindt de TV geen netwerk en met een kabel tussen TV en mediabox wordt een netwerk gevonden, maar kan niet verbinden met internet.
Echt wel raar...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik weet niet wat je hebt aangesloten, maar het klinkt alsof je idd gewoon geen (lan)kabel met internet verbinding in je TV hebt.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-03 18:12

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Bekend probleem. Mijn zwager had dit ook onlangs: de wifilijst vindt dan opeens geen netwerken meer. Uiteindelijk verholpen (dacht ik) door de powerknop (achterzijde televisie) vrij lang, xx seconden ingedrukt te houden. De tv reset zichzelf dan en plots is alles weer beschikbaar. Was echt vaag..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• gekkemarc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-03 22:49
Michael Knight schreef op maandag 8 maart 2021 @ 00:48:
Bekend probleem. Mijn zwager had dit ook onlangs: de wifilijst vindt dan opeens geen netwerken meer. Uiteindelijk verholpen (dacht ik) door de powerknop (achterzijde televisie) vrij lang, xx seconden ingedrukt te houden. De tv reset zichzelf dan en plots is alles weer beschikbaar. Was echt vaag..
Dit probleem heb ik ook af en toe. Het trucje met de powerknop is inderdaad de oplossing. Bij mij werkt het ook als ik de powerknop op de afstandsbediening ingedrukt houd.

9900k, RTX 3090, 32GB DDR4, psn: marcievg

• cooljay
Ik heb ondertussen via USB de nieuwste firmware erop gezet, maar dat was het ook niet.
Ik ga even de aan/uitknop ingedrukt houden.

Wanneer dat het ook niet is, ben ik bang dat mijn wifi op de TV de geest heeft gegeven. En is het tijd voor een nieuwe.....

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• cooljay
OPGELOST

Het bleek de Wifi Module te zijn. Die had de geest gegeven.
Ik heb een nieuwe besteld en zelf vervangen. Voor een paar tientjes en wat zoekwerk weer een perfect werkende TV.

Hieronder de oplossing met linkjes waar je het kan bestellen en hoe je de module moet vervangen:
Het introductiejaar van de tv is 2012. Als het met wifi en bedraad niet lukt, dan kun je ervan uitgaan dat de Wi-Fi Module defect is:

https://www.samsungonderd...s6540sxxn/bn59-01148b.htm

Je zou deze eventueel zelf kunnen vervangen:

YouTube: Samsung Smart TV Can't Connect to WiFi - Replacing the WiFi Module B...

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Prima dat je het even laat weten. Makkelijk als iemand anders erook tegenaan loopt
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee