Toon posts:

Simpele speakers voor tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Onlangs een nieuwe LG OLED gekocht en merk dat het geluid van de boxen die ik eerder had gekoppeld aan een Sony Bravia, anders klinkt.

Toch vreemd, want het geluid was prima. Ik heb heel simpel Bose Companion II Series II aan mijn tv hangen middels een audiojack. Het vervelende is dat ik geen EQ kan instellen, maar kan wel volume regelen met remote van tv.

Voor mij voldeed het, mijn gehoor is rechts offline, dus aan hele dure 5.1 sets heb ik helemaal niets. Bovendien had die Bose Companion een extra ingang, waarop een AirPort Express met AirPlay kan. Ideaal.

Nu zoek ik toch iets beter. Het fijnste zou een soundbar in de vorm van twee losse delen zijn die ik gewoon naast de tv kan plaatsen. Bestaat niet. Soundbar vind ik niet mooi en ben van mening dat daar ook geen geweldig geluid uit komt. Vind dat altijd wat schel. Wellicht een Sonos van 700 euro, maar dat valt buiten mijn budget.

Ik heb wel eens een Edifier geprobeerd, maar dat was niet beter dan de huidige Bose. Ik kwam het merk Argon tegen, maar lees weinig ervaringen.

Heeft iemand een idee wat in mijn geval wel zou volstaan? Dus gewoon links en rechts een (klein) boxje met voldoende mooi en vol geluid, gewoon via optical aansluiten zou fijn zijn, audiojack mag ook. Soundbar dus liever niet. Beeldscherm tv is ook laag, dus die zou er sowieso voor staan.

Budget is ongeveer 250 euro. Ben benieuwd, ben na een tijd zoeken wel toe aan wat hulp. :)

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-03 21:27
Het is een eind buiten je budget, maar bij mij staan twee Little/One-luidsprekers naast mijn OLED-televisie en dat zijn prachtige hifi-luidsprekers om er naast te hebben.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:08
Als dezelfde speakers anders klinken komt dat door de ingebouwde DAC in je TV. Je kan ook een losse DAC kopen met optische ingang voor je huidige speakers, bv de Topping E30 , deze heeft een aantal filters om voor jouw de beste instelling te krijgen.

• THE_BASE
  • Niet online
martyw schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 09:02:
Als dezelfde speakers anders klinken komt dat door de ingebouwde DAC in je TV. Je kan ook een losse DAC kopen met optische ingang voor je huidige speakers, bv de Topping E30 , deze heeft een aantal filters om voor jouw de beste instelling te krijgen.
Ah, kijk, die wist ik niet en zou een goede oplossing zijn.

Is dit een soortgelijk apparaatje:

https://www.coolblue.nl/p...ehlbach-da-converter.html

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Half jaar geleden had ik een soundbar en subwoofer van Harman Kardon Enchant 1300 gekocht want ik wilde mijn audioapparatuur laten inkrimpen qua formaat omdat mijn 2 speakers nogal fors zijn (zegt 50 kg per stuk genoeg?). Deze soundbar heb ik binnen paar maanden verkocht omdat ik niet kon wennen aan het geluid.
Wil je goed geluid investeer in goede audioapparatuur, dan maar iets duurder en misschien zijn studiospeakers een idee, deze gebruik ik als pc speakers en deze zijn rond de € 200 en dat is super qua geluid. Ook klinken deze heel neutraal.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• THE_BASE
  • Niet online
itsalex schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 09:40:
Half jaar geleden had ik een soundbar en
Wil je goed geluid investeer in goede audioapparatuur, dan maar iets duurder en misschien zijn studiospeakers een idee, deze gebruik ik als pc speakers en deze zijn rond de € 200 en dat is super qua geluid. Ook klinken deze heel neutraal.
Ook aan studio speakers gedacht. Zal eerst eens op zoek gaan naar zo’n DAC oplossing, als dat niets is kan ik altijd nog voor jouw idee gaan.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:08
THE_BASE schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 09:19:
[...]

Ah, kijk, die wist ik niet en zou een goede oplossing zijn.

Is dit een soortgelijk apparaatje:

https://www.coolblue.nl/p...ehlbach-da-converter.html
Ja, inderdaad. Zorg wel dat je ergens koopt met het recht van retour, er zit kwaliteit verschil in zoals je al gemerkt hebt met je tv's

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:01
THE_BASE schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 09:56:
[...]

Ook aan studio speakers gedacht. Zal eerst eens op zoek gaan naar zo’n DAC oplossing, als dat niets is kan ik altijd nog voor jouw idee gaan.
Die DAC is bijna even duur als je huidige speakers waren. Beetje zonde van het geld als je het mij vraagt.

Ik zou eerst de handleiding/google eens doorspitten of er niet een of andere soundprocessing aan staat die roet in het eten gooit.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:21
De kans dat een DAC zoveel verschil maakt is niet zo groot. Met @Ramon eens, waarschijnlijk is het een instelling in je TV (of een instelling in je oude TV die je nu niet meer hebt).

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• THE_BASE
  • Niet online
MerijnB schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 10:16:
De kans dat een DAC zoveel verschil maakt is niet zo groot. Met @Ramon eens, waarschijnlijk is het een instelling in je TV (of een instelling in je oude TV die je nu niet meer hebt).
Er zijn wel settings, maar alles is greyed-out omdat de koptelefoon kabel gebruikt wordt. Ik denk dat de audiochip gewoon van mindere kwaliteit is.

Als ik via AirPlay muziek luisteren, dan is het wel gewoon zoals het altijd was. En dus goed.

DAC heeft dus geen zin om te proberen begrijp ik?

• THE_BASE
  • Niet online
Ramon schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 10:05:
[...]

Die DAC is bijna even duur als je huidige speakers waren. Beetje zonde van het geld als je het mij vraagt.

Ik zou eerst de handleiding/google eens doorspitten of er niet een of andere soundprocessing aan staat die roet in het eten gooit.
Snap ik, maar erg blij met die set. Zoiets kleins en straks vind je niet snel. Dus het proberen wel waard.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ramon
THE_BASE schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 22:38:
Budget is ongeveer 250 euro. Ben benieuwd, ben na een tijd zoeken wel toe aan wat hulp. :)
Voor 250 euro zou je deze inderdaad kunnen overwegen: pricewatch: Argon Audio ALTO A4 Wit

En ze dan natuurlijk via SPDIF aansluiten. Zal ongetwijfeld beter klinken dan je BOSE's.

• MerijnB
THE_BASE schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 12:25:
[...]

Er zijn wel settings, maar alles is greyed-out omdat de koptelefoon kabel gebruikt wordt. Ik denk dat de audiochip gewoon van mindere kwaliteit is.

Als ik via AirPlay muziek luisteren, dan is het wel gewoon zoals het altijd was. En dus goed.

DAC heeft dus geen zin om te proberen begrijp ik?
Een DAC gaat nooit het verschil maken wat ik je hier hoor omschrijven.
Het klinkt mij dat je oude TV EQ instellingen had die je nieuwe TV niet heeft, dit kan je oplossen door er alsnog iets van EQ tussen te doet (bijvoorbeeld een receiver).
Je kunt kijken naar andere luidsprekers die qua klank lijken op wat je had, maar dat is niet zo heel makkelijk.

Daarbij was je tevreden met het geluid van je speakers, dus daar ligt het probleem niet.

[Voor 5% gewijzigd door MerijnB op 06-03-2021 13:43]

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• THE_BASE
  • Niet online
MerijnB schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 13:39:
[...]

Een DAC gaat nooit het verschil maken wat ik je hier hoor omschrijven.
Het klinkt mij dat je oude TV EQ instellingen had die je nieuwe TV niet heeft, dit kan je oplossen door er alsnog iets van EQ tussen te doet (bijvoorbeeld een receiver).
Je kunt kijken naar andere luidsprekers die qua klank lijken op wat je had, maar dat is niet zo heel makkelijk.

Daarbij was je tevreden met het geluid van je speakers, dus daar ligt het probleem niet.
Een recieven zou voor mij ook prima zijn. Ik ga er dan vanuit dat de stekker van Bose in de reciever gaat en de reciever gaat middens optical (?) naar de tv?

En in de reciever ga ik dan de EQ gebruiken, neem ik aan. Kan ik wel met de tv het volume regelen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MerijnB
THE_BASE schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:20:
[...]

Een recieven zou voor mij ook prima zijn. Ik ga er dan vanuit dat de stekker van Bose in de reciever gaat en de reciever gaat middens optical (?) naar de tv?
Zoiets ja.
En in de reciever ga ik dan de EQ gebruiken, neem ik aan. Kan ik wel met de tv het volume regelen?
Dat denk ik wel, maar er zijn anderen die dit veel beter kunnen beantwoorden. Kan je iets vinden in de gebruiksaanwijzing van je TV over de eq settings die daar uitgeschakeld zijn? Als dat wel aanstaat als je digitaal je TV uitgaat zou je ook nog kunnen kijken naar een DAC. Dan dus niet omdat die dat verschil gaat maken, maar omdat je dan wél de eq van je TV kunt gebruiken. Wat voor digitale uitgangen heeft je TV?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-03 21:27
Bij optische uitgangen vervalt in de regel de mogelijkheid om via de afstandsbediening van de TV het volume te regelen. Wel is het zo dat sommige afstandsbedieningen, zoals de Magic Remote van LG, als afstandsbediening voor de versterker kunnen werken en op die manier alsnog volumeregeling mogelijk is. Via HDMI is volumeregeling mogelijk als het apparaat HDMI-CEC ondersteunt.

• THE_BASE
  • Niet online
MerijnB schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:46:
[...]

Dat denk ik wel, maar er zijn anderen die dit veel beter kunnen beantwoorden. Kan je iets vinden in de gebruiksaanwijzing van je TV over de eq settings die daar uitgeschakeld zijn? Als dat wel aanstaat als je digitaal je TV uitgaat zou je ook nog kunnen kijken naar een DAC. Dan dus niet omdat die dat verschil gaat maken, maar omdat je dan wél de eq van je TV kunt gebruiken. Wat voor digitale uitgangen heeft je TV?
Misschien toch inderdaad eens DAC proberen wat ik bij Coolblue had gezien vanmorgen:

https://www.coolblue.nl/p...lf89g%2Caclr_1011leTIBGtA

Maar nu bedenk ik me dat ik deze al had besteld afgelopen week en dat maakte geen verschil:

https://www.bol.com/nl/p/...if/9300000019277629/?s2a=

Maar dat is natuurlijk wel een erg goedkope, misschien dat het uitmaakt?

De TV heeft als uitgang alleen optical en audiojack. En uiteraard HDMI.

Het betreft een LG OLED55BXLBA.

[Voor 13% gewijzigd door THE_BASE op 06-03-2021 15:46]

• MerijnB
THE_BASE schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 15:44:
[...]

Misschien toch inderdaad eens DAC proberen wat ik bij Coolblue had gezien vanmorgen:

https://www.coolblue.nl/p...lf89g%2Caclr_1011leTIBGtA

Maar nu bedenk ik me dat ik deze al had besteld afgelopen week en dat maakte geen verschil:

https://www.bol.com/nl/p/...if/9300000019277629/?s2a=

Maar dat is natuurlijk wel een erg goedkope, misschien dat het uitmaakt?

De TV heeft als uitgang alleen optical en audiojack. En uiteraard HDMI.

Het betreft een LG OLED55BXLBA.
Nee, ik verwacht niet dat een duurdere dac anders gaat klinken. Kon je de eq van je tv gebruiken toen je die dac eraan had?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:43
THE_BASE schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:20:
[...]

Dit gaat niet werken/ is nutteloos. De Bose Companion II heeft al een versterker aan boord, dit noemt men actieve speakers.

Persoonlijk zou ik met jouw budget voor een setje actieve boekenplank speakers/ studio monitors kiezen, de Argon Audio ALTO 4 Active schijnt aardig te klinken hier kun je tevens ook jouw AirPort Express op aansluiten. En wanneer aangesloten via RCA is volume via afstandsbeding van de tv regelbaar. Je zou eens bij een winkel zoals Bax/ HiFi Klubben een afspraak kunnen maken voor een luistersessie. Je gaat in ieder geval erop vooruit vergeleken met jouw huidige, no offense, melkpak speakertjes.

• THE_BASE
  • Niet online
MerijnB schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 15:59:
[...]

Nee, ik verwacht niet dat een duurdere dac anders gaat klinken. Kon je de eq van je tv gebruiken toen je die dac eraan had?
Nou, dat laatste weet ik niet meer en ook niet naar gekeken, wellicht een beetje dom. Kan het nog wel even proberen met die duurdere, ik lees recensies als 'ik had eerst een goedkope, dat is prul...'. Dus wie weet dat het wel iets beter klinkt.

Ik mis warmte, lage tonen. Dat is feitelijk het enige.

• THE_BASE
  • Niet online
Freshouttheoven schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 16:21:
[...]

Dit gaat niet werken/ is nutteloos. De Bose Companion II heeft al een versterker aan boord, dit noemt men actieve speakers.

Persoonlijk zou ik met jouw budget voor een setje actieve boekenplank speakers/ studio monitors kiezen, de Argon Audio ALTO 4 Active schijnt aardig te klinken hier kun je tevens ook jouw AirPort Express op aansluiten. En wanneer aangesloten via RCA is volume via afstandsbeding van de tv regelbaar. Je zou eens bij een winkel zoals Bax/ HiFi Klubben een afspraak kunnen maken voor een luistersessie. Je gaat in ieder geval erop vooruit vergeleken met jouw huidige, no offense, melkpak speakertjes.
Ik heb die inderdaad gezien en op het oog. Het is alleen jammer dat alleen die winkel het verkoopt, zou het graag eens in de woonkamer testen, dat geeft toch ander geluid dan in een winkel.

• MerijnB
THE_BASE schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 16:40:
[...]

Nou, dat laatste weet ik niet meer en ook niet naar gekeken, wellicht een beetje dom. Kan het nog wel even proberen met die duurdere, ik lees recensies als 'ik had eerst een goedkope, dat is prul...'. Dus wie weet dat het wel iets beter klinkt.

Ik mis warmte, lage tonen. Dat is feitelijk het enige.
Je kan het proberen, maar ik denk niet dat een duurdere de klank gaat geven die je zoekt. Al iets gevonden in de handleiding van je TV over gebruik eq?

• THE_BASE
  • Niet online
MerijnB schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 16:46:
[...]

Je kan het proberen, maar ik denk niet dat een duurdere de klank gaat geven die je zoekt. Al iets gevonden in de handleiding van je TV over gebruik eq?
Is alleen te regelen als je HDMI of interne luidsprekers gebruikt.

Wel heb ik twee opties:

1) Audio-out (Line Out): hard volume, volume niet regelbaar
2) Bekabelde hoofdtelefoon: normaal volume, volume regelbaar

Had hem op 2 staan, maar wellicht is het geluid bij 1 beter. Maar het is via hetzelfde stekkertje, dus lijkt me vrij onlogisch.

DIe DAC zal ik maar laten als dat geen verschil gaat maken.

• MerijnB
THE_BASE schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:06:
[...]

Wel heb ik twee opties:

Had hem op 2 staan, maar wellicht is het geluid bij 1 beter. Maar het is via hetzelfde stekkertje, dus lijkt me vrij onlogisch.

Je kunt zoiets proberen.

• Ramon
THE_BASE schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:06:
[...]

Wel heb ik twee opties:

Heb je het al geprobeerd? Kan natuurlijk best dat ze bepaalde processing doen voor verschillende ontvangers.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ramon schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 19:32:
[...]

Heb je het al geprobeerd? Kan natuurlijk best dat ze bepaalde processing doen voor verschillende ontvangers.
Zeker geprobeerd, maar geldt alleen voor interne luidsprekers, helaas.

Zojuist DAC ontvangen, maar zoals verwacht maakt het geen verschil. Nu de taak om goede speakers te gaan zoeken, misschien toch maar even een afspraak maken met HiFi Klubben.

Thanks allen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Nog even iets anders: nu een Sonos Playbase op het oog, ik vraag me alleen af of dat de oplossing is.

Geluid via Bose is prima als ik via een andere bron luister is prima. Alleen wat de tv-zenders doorzetten is niet best.

Zou het beter zijn als ik bij Ziggo een mediabox aanvraag en daar de stekkers van de Bose in doe in plaats van in de tv?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freshouttheoven
THE_BASE schreef op zondag 7 maart 2021 @ 17:40:
Nog even iets anders: nu een Sonos Playbase op het oog, ik vraag me alleen af of dat de oplossing is.
Mag wat kosten ;). Met dit budget kun je ook een compacte versterker en twee 4'' passieve speakers kopen, wanneer 'minimalistisch' voor jou belangrijk is. Bijv. deze Yamaha MusicCast WXA50 en de Q Acoustics 3010i.

Je had dan net zo goed iets meer uit kunnen geven en voor bijv. de Sony 55A89 kunnen kiezen. O.a. veel beter geïntegreerde speakers en HDR weergave.

Imo is de Sonos Playbase way too overpriced, je kan dan beter naar bijv. een LG DSN7CY of Sonos Beam kijken.
Geluid via Bose is prima als ik via een andere bron luister is prima. Alleen wat de tv-zenders doorzetten is niet best.

Zou het beter zijn als ik bij Ziggo een mediabox aanvraag en daar de stekkers van de Bose in doe in plaats van in de tv?
Je huidige speakers zouden hiermee beter kunnen klinken, hou er rekening mee dat de standaard Mediabox alleen een optische aansluiting heeft. De Horizon Mediabox Mediabox XL beschikt wel over een aux uitgang echter wordt je hier niet vrolijk van doordat deze inmiddels achterhaalt is, lees: langzaam.

De Mediabox Next heeft ook een aux uitgang, maar is enkel leverbaar met het duurste abonnement...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Freshouttheoven schreef op zondag 7 maart 2021 @ 18:27:
[...]

Mag wat kosten ;). Met dit budget kun je ook een compacte versterker en twee 4'' passieve speakers kopen, wanneer 'minimalistisch' voor jou belangrijk is. Bijv. deze Yamaha MusicCast WXA50 en de Q Acoustics 3010i.

Je had dan net zo goed iets meer uit kunnen geven en voor bijv. de Sony 55A89 kunnen kiezen. O.a. veel beter geïntegreerde speakers en HDR weergave.

Imo is de Sonos Playbase way too overpriced, je kan dan beter naar bijv. een LG DSN7CY of Sonos Beam kijken.

[...]

Je huidige speakers zouden hiermee beter kunnen klinken, hou er rekening mee dat de standaard Mediabox alleen een optische aansluiting heeft. De Horizon Mediabox Mediabox XL beschikt wel over een aux uitgang echter wordt je hier niet vrolijk van doordat deze inmiddels achterhaalt is, lees: langzaam.

De Mediabox Next heeft ook een aux uitgang, maar is enkel leverbaar met het duurste abonnement...
Thanks voor je uitgebreide reactie.

De tv had ik voor nog geen 800 euro en de Playbase kan ik voor 370 euro ergens ophalen. Dus prijstechnisch interessant.

Er zit een remote bij dus geluid te stellen, dat kan met alleen optisch natuurlijk niet.

Het is een twijfel, want als een mediabox nodig is voor beter geluid is dat wellicht de oplossing.

Helaas is een soundbar geen alternatief. De tv staat op een kast en beeld is laag op de kast. De soundbar zou er voor staan.

[Voor 3% gewijzigd door THE_BASE op 07-03-2021 18:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
edit: laat maar, objectief advies is niet gewenst.

[Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 07-03-2021 18:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Anoniem: 159816 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 18:50:
edit: laat maar, objectief advies is niet gewenst.
Pardon?

• Freshouttheoven
THE_BASE schreef op zondag 7 maart 2021 @ 18:38:
[...]

Thanks voor je uitgebreide reactie.

De tv had ik voor nog geen 800 euro en de Playbase kan ik voor 370 euro ergens ophalen. Dus prijstechnisch interessant.

Er zit een remote bij dus geluid te stellen, dat kan met alleen optisch natuurlijk niet.

Het is een twijfel, want als een mediabox nodig is voor beter geluid is dat wellicht de oplossing.

Helaas is een soundbar geen alternatief. De tv staat op een kast en beeld is laag op de kast. De soundbar zou er voor staan.
Ik was van de reguliere prijzen uitgegaan ;).

De Mediabox kan voor beter geluid zorgen, echter is dit geen garantie. En imo ook een beetje ver gezocht aangezien er legio andere opties zijn voor beter geluid.

Ik zie dat je in jouw nieuwe topic over stag bent gegaan en een soundbar nu weer wel tot de opties behoort haha. De Sonos Playbase zou ik links laten liggen, o.a. door de prijs, leeftijd en wat het te bieden heeft. Bij soundbars geniet 3.0/ 3.1 kanaals de voorkeur hierdoor komen o.a. stemmen beter tot hun recht. De door jouw aangehaalde Sony HT-G700 beschikt over een middenkanaal en heeft een goede prijs/ kwaliteit verhouding. Je kan het probleem eventueel tackelen, wanneer ophangen geen optie is, door middel van een vesa tv voet met middenplateau of bijv. twee losse tv voeten.

• THE_BASE
  • Niet online
Freshouttheoven schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:21:
[...]

Ik was van de reguliere prijzen uitgegaan ;).

De Mediabox kan voor beter geluid zorgen, echter is dit geen garantie. En imo ook een beetje ver gezocht aangezien er legio andere opties zijn voor beter geluid.

Ik zie dat je in jouw nieuwe topic over stag bent gegaan en een soundbar nu weer wel tot de opties behoort haha. De Sonos Playbase zou ik links laten liggen, o.a. door de prijs, leeftijd en wat het te bieden heeft. Bij soundbars geniet 3.0/ 3.1 kanaals de voorkeur hierdoor komen o.a. stemmen beter tot hun recht. De door jouw aangehaalde Sony HT-G700 beschikt over een middenkanaal en heeft een goede prijs/ kwaliteit verhouding. Je kan het probleem eventueel tackelen, wanneer ophangen geen optie is, door middel van een vesa tv voet met middenplateau of bijv. twee losse tv voeten.
Ik denk inderdaad dat we beter voor die Sony kunnen gaan, zeker met 100 euro korting een mooie prijs voor wat je krijgt.

Ik zag de tv voet langs komen, nooit van het bestaan geweten, maar zeker een alternatief.

De Playbase leek een mooie oplossing, het is jammer dat de soundplate geen lang leven beschoren is. Je ziet ze vrijwel nergens meer.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee