Toon posts:

exchange probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In het logfile van een Exchange server staat achter ieder mailtje in de queue de volgende melding "network error during host resolution" Er komt geen dat meer binnen en er gaat geen dat meer naar buiten (interne mail werkt wel gewoon). De ISP beweert dat er niets mis is aan hun kant. Microsoft knowledge base zegt dat het een DNS probleem is. Wij gebruiken geen eigen DNS, dat loopt allemaal via de ISP.

HEEEEEEEEEEEEEEEEEELP

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Maar helaas is het wel een DNS probleem.
Persoonlijk ook al een paar keer gehad.
De DNS server Service dient opnieuw te worden gestart.
Dit komt vooral voor indien Win2K machines het volgende aan hebben staan bij de DNS instellingen:
Register this connection's adress in DNS.

Dat krijg je er van als mensen zomaar Win2K gaan installeren zonder systeembeheer op de hoogte te stellen.

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dus dat wijzelf geen DNS server hebben staan. Dit gaat allemaal via de ISP. Deze blijft volhouden dat er geen probleem is (aan hun kant).

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 14:54

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

LEZEN |:(
Hij gebruikt GEEN eigen DNS.
Waarschijnlijk kan je server de smtp servername niet resolven, dat kan je omzeilen door i.p.v. een adres te gebruiken als smtp.provider.nl een IP adres hiervan te gebruiken.
DIe kan je vinden onder de properties van "Internet Mail Connector" tabblad connections geloof ik.

daarna moet je de MSExchangeIMC service herstarten, anders werkt dat nog niet echt.

Wat natuurlijk ook een probleem kan zijn is als je server geen verbinding naar buiten kan maken, vb de firewall staat dicht en laat geen smtp verkeer naar buiten.

veel succes.
gr
CyberJ

Verwijderd

Topicstarter
De interne mailserver heeft een directe ISDN verbinding met de ISP dus zonder firewall of proxy toestanden.

Ik ben op dit moment sterk van mening dat het probleem ligt bij de ISP. Maar die :r mensen willen niet meewerken door even de eventlog van hun DNS server na te kijken op mogelijk problemen.

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 13:00 schreef CyberJ het volgende:
Wat natuurlijk ook een probleem kan zijn is als je server geen verbinding naar buiten kan maken, vb de firewall staat dicht en laat geen smtp verkeer naar buiten.
Over SMTP kun je nog niets zeggen, gezien het feit dat de recursive query niet goed gaat. Ziet er dus naar uit dat er geen DNS (icmp) verkeer door de firewall mag van de betreffende host.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Verwijderd

Topicstarter
1. Ik heb geen Firewall
2. We hadden ook een probleem met de WinIS server. die hebben we een schop gegeven en nu doet alles het weer.

kan iemand mij dat ff uitleggen

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:07

TheVMaster

Moderator WOS
Op woensdag 15 augustus 2001 13:31 schreef bart het volgende:
1. Ik heb geen Firewall
2. We hadden ook een probleem met de WinIS server. die hebben we een schop gegeven en nu doet alles het weer.

kan iemand mij dat ff uitleggen
een WinIS server?!?! En dat is?? WINS server of Win IIS Server?

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In de Internetmail connector heb je de keuze voor Use domain system (DNS)of Forward all messages to host:

Bij de eerste (DNS) vraagt die aan z'n eigen dns server om de ip's (je kunt eventueel een andere dns server kiezen), bij de 2e stuurd hij alle mail door naar het adres wat er onder opgegeven is. Staat daar een naam probeer dan om daar het ip adres neer te zetten.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:45
vraag...

Heel toevallig demon ?

Hebben hetzelfde probleem, kan niet resolven, maar in dos weer wel. Dit gebeurd trouwens alleen met mails die een attachment hebben.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Pagina: 1