Toon posts:

2e beeldscherm aansluiten medion

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Irissontour
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12-03-2021
Hoi!
Ik heb recent een Medion pc gekregen die zelden is gebruikt en daarbij heb ik 2 monitoren aangeschaft.

Nu wou ik deze monitoren aansluiten, maar zodra ik een 2e monitor aansluit met een HDMI kabel in mijn andere monitor crasht het hele systeem.
Dit kan ik oplossen door opnieuw op te starten en maar 1 beeldscherm aan te sluiten.

Zodra ik beide monitoren aansluit op de pc met VGA en HDMI gebeurt het zelfde.

Deze pc heeft een VGA en DVI poort voor een monitor.

Weet iemand hoe ik mijn 2e monitor kan aansluiten?

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:54
Welke Medion is het precies?

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:20

jgj82

Ja, maar = nee

En welke monitoren en kabels?

Ryzen 9 5900X | AMD RX 6900 XT EKWB-Edition | Aorus X570 Master | Crucial Ballistix Elite 4x8GB@3600CL16 | Corsair Obsidian 900D | EKWB Velocity | 2x Alphacool 480x60mm + Alphacool 240x60mm | Alphacool D5 | AX860i | Aorus SSD Gen4 1TB | WD SN850 500GB

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:19
Ehm je probeert je 2e monitor aan te sluiten op je 1e monitor? Dat gaat niet lukken....
(In theorie wel mogelijk met daisy chainen maar dat zal hier niet het geval zijn).
Heb je wat meer specs van de pc/videokaart?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Je moet de monitoren beide met een eigen kabel aan de PC hangen. Je kan niet zomaar monitoren met elkaar doorverbinden.

Alleen met displayport kabels en monitoren die zowel een in als uitgang hebben daarvoor en daisy chaining ondersteuning in het instellingen menu van de monitor zelf.

I reject your reality and substitute my own

• Irissontour
Ik heb een VGA kabel en 2 HDMI kabels.

Philips 245E1S/00 - QHD IPS Monitor

En

Medion p5300 D md8361

I7
Ati raden HD 5670 directx 11 videokaart
6gb werkgeheugen

• Irissontour
Zodra ik 1 monitor aansluit met VGA en een met hdmi knalt hij eruit.

Is dit op te lossen door dan VGA en DVI te gebruiken?

• Uszka
Los van het probleem: HD 5670 doet alleen via DVI de volledige resolutie van de monitor. VGA doet maximaal 2048x1536 en HDMI maximaal 1920x1200. Wil je beide monitoren met de juiste resolutie gebruiken dan zal je aan een andere, modernere videokaart moeten.

• Irissontour
Dankjewel voor de tip. Dat is iets voor de toekomst. Eerst weer ff wennen aan de pc.

Ik heb altijd met laptops gewerkt.

• Uszka
Als je tenminste één monitor op de juiste resolutie wil gebruiken dan moet je deze aansluiten op DVI. De andere monitor maakt niet zoveel uit want die moet toch terug geschaald worden omdat VGA en HDMI op de HD 5670 niet de resolutie van de monitor weer kunnen geven. Sluit je de 2e aan op VGA dan krijg je maximaal 2048x1152 @60Hz en sluit je aan op HDMI dan krijg je maximaal 1920x1080 @60Hz op het scherm.

[Voor 20% gewijzigd door Uszka op 06-03-2021 08:30]

• Irissontour
Is er een dvi-i kabel die naar hdmi, display Port of VGA gaat?

• Uszka
Naar HDMI en DP wel. Naar VGA moet je niet willen want dan ga je van een digitaal naar analoog signaal en dat geeft kwaliteitsverlies. Kijk eens in https://tweakers.net/kabe...jQw0FEqKMpMTvXNzFOyMqgFAA
Ik zou eerder kijken naar een ander videokaartje. Een gebruikte HD 7750/7770 of R7 250(X) bijvoorbeeld voor een paar tientjes.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Irissontour schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 08:31:
Is er een dvi-i kabel die naar hdmi, display Port of VGA gaat?
hdmi en dvi-i is er

vga ka ook niet gelijk opgeven een goede vga implmentatie kan er heel strak uitzien

[Voor 17% gewijzigd door Fish op 06-03-2021 08:48]

Iperf

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee