Toon posts:

Advies keuze desktop/laptop/mini-pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• M_arnix
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06-03 09:04
Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar een oplossing voor de computers in mijn bedrijf (fysiotherapiepraktijk). Momenteel werken we standaard met laptops, maar ik twijfel of een andere optie beter is.

Wij gebruiken een computer voor:
- ons patientendossier dmv een verbinding met extern bureaublad
- office

Ik zie zelf de volgende voor/nadelen:

Laptop
+ heel simpel te realiseren
+ voor 600-700 euro klaar
- minder comfortabele/ergonomische optie
- scherm minder goed deelbaar met patient

Desktop
+ ideaal qua mogelijkheden/specificaties/ergonomie
- neemt teveel plaats in onder bureau of moet in een onbereikbare hoek weggestopt worden waardoor dit geen goede optie lijkt
- prijs ook wat hoger

Mini-pc
+ goede ergonomie/comfort mogelijk
+ geen problemen met ruimte bureau
+ instapmodel (bijvoorbeeld: MSI Cubi N 8GL-062MYS) icm toetsenbord, monitor en monitorarm nog acceptabel prima qua prijs
- twijfel erg of specs voldoende zijn voor prettig werk

All-in-one monitor/computer
+ goede ergonomie/comfort mogelijk
+ geen problemen ruimte bureau
+ betere specs ivm mini-pc
- prijs wat hoger dan optie met mini-pc

Op dit moment denk ik dat een mini-pc of een all-in-one monitor de meest ideale optie zijn, maar ik hoor graag jullie commentaar op/ervaringen met de verschillende mogelijkheden!

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:22
wat jij wilt kan perfect als desktop in minibehuizing :)

mini itx of barebone zijn hier erg goed in (vaak zo'n 30 x 30 x 20 cm)

[Voor 41% gewijzigd door 99ruud99 op 05-03-2021 18:13]

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Met de MSI Cubi N 8GL-062MYS loop je snel tegen beperkingen van de CPU en het geheugen aan.
Je noemt een prijs van 600-700 euro. Een eenvoudige goede monitor kost ruim 150 euro (b.v.Philips E-line 245E1S Zwart), dan heb je dus nog ruim 400 - 500 over voor de PC, inclusief Windows. Hoe is het netwerk opgezet, is er bijv. een centrale server met een active directory domein? Neem dan iets als de Dell Optiplex 3080 MFF (toetsenbord en muis worden meegeleverd)

[Voor 12% gewijzigd door martyw op 05-03-2021 18:38]

• M_arnix
martyw schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 18:36:
Met de MSI Cubi N 8GL-062MYS loop je snel tegen beperkingen van de CPU en het geheugen aan.
Je noemt een prijs van 600-700 euro. Een eenvoudige goede monitor kost ruim 150 euro (b.v.Philips E-line 245E1S Zwart), dan heb je dus nog ruim 400 - 500 over voor de PC, inclusief Windows. Hoe is het netwerk opgezet, is er bijv. een centrale server met een active directory domein? Neem dan iets als de Dell Optiplex 3080 MFF (toetsenbord en muis worden meegeleverd)
Dank je wel voor je reactie!

Ons netwerk is heel simpel, een modem icm een switch. Ik ga eens kijken naar je oplossing!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:14
Zoiets?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1BarebonesAsus Mini PC PN50-BBR343MD-CSM€ 346,52€ 346,52
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 82,90€ 82,90
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB€ 60,60€ 60,60
Totaal€ 490,02

• Zdevam
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-03 20:04
Als je de laptops al hebt zou je dan niet eerst eens kunnen kijken naar een alleen een scherm, muis, toetsenbord en dock te kopen.

Je behoud daarmee de mobiliteit mocht dat nodig zijn.

• M_arnix
Zdevam schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 22:18:
Als je de laptops al hebt zou je dan niet eerst eens kunnen kijken naar een alleen een scherm, muis, toetsenbord en dock te kopen.

Je behoud daarmee de mobiliteit mocht dat nodig zijn.
Ik heb een aantal laptops die zo langzaam vervangen moeten gaan worden.

Vandaag heb ik voor 1 werkplek als gekocht icm deze https://tweakers.net/pric...msi-cubi-n-8gl-074eu.html. Nogal basis, maar we werken weinig achter de pc en hebben ook geen belastende taken. Als het voldoet schaf ik het voor alle werkplekken aan en heb ik de werkplekken voor een scherpe prijs ingericht, voldoet het niet, moet ik alleen de msi te vervangen, daar val ik geen buil aan.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:01
LievenD schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 22:03:
Zoiets?

Totaal€ 490,02
Kun je dan niet beter een NUC pakken?
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1237653;1239721/
Flink goedkoper, singlethreaded en 8-threaded wat sneller, alleen 4-threaded wat langzamer.

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:14
@mitsumark Ja, omwille van het prijsverschil.

Niet omwille van prestaties, want dat verschil ga je niet merken. Ik betwijfel zelfs of de NUC singlecore sneller is, zie hier.

Met alle cores aan het werk is er een klein verschil, voornamelijk omdat de NUC over 8 threads beschikt ipv 4 voor de Asus.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:01
LievenD schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:25:
@mitsumark Ja, omwille van het prijsverschil.

Niet omwille van prestaties, want dat verschil ga je niet merken. Ik betwijfel zelfs of de NUC singlecore sneller is, zie hier.

Met alle cores aan het werk is er een klein verschil, voornamelijk omdat de NUC over 8 threads beschikt ipv 4 voor de Asus.
Tja, ligt er vast aan welke benchmark (site) je pakt.
Ik keek naar deze: https://cpu.userbenchmark...3-4300U/m543736vsm1135301
Beide natuurlijk niet de allerbeste vergelijking sites...

Laten we zeggen dat ze redelijk gelijkwaardig zijn in dagelijks gebruik en dat de prijs dan inderdaad de doorslag geeft.

• Omarion1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-10-2022
LievenD schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 22:03:
Zoiets?

Totaal€ 490,02
Is het een hierbij een kwestie van onderdelen in elkaar pluggen en klaar het werkt?

• Hoiboy19
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-11-2022

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

@Omarion1 ja, maar je moet dan nog wel windows of een ander besturingssysteem installeren.

Specs

• Omarion1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-10-2022
@Hoiboy19 Super, thanks!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee