Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Uitlezen subinterface en daar een variable van maken.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ameliusvtwil
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 01-06 17:47
Ik heb wat moeite met het begrijpen van het FOR command in CMD.

Wat doen we nu:

We moeten de MTU van de active netwerkkaart aanpassen naar 1400. Dat doen we nu handmatig door CMD te starten als administrator.

Daar doen we: netsh interface ipv4 show subinterface

In het resultaat kunnen we dan de actieve netwerkadapter zien met de actuele MTU waarde.

Volgende actie die we doen: netsh interface ipv4 set subinterface “Ethernet” mtu=1400 store=persistent

Dit zou ik willen automatiseren via 1 batch file.

Dus ik zoek het commando die uitleest welke netwekkaart actief is en wat zijn naam is en die naam wil ik dan als variable kunnen gebruiken op de "ethernet" plek in het commando waarmee we de MTU waarde zetten.

Heb al beetje zitten stoeien met: https://stackoverflow.com...nterface-name-as-variable

Maar blijf met die voorbeelden telkens de melding krijgen dat %%A was unexpected this time.

Ik hoop dat jullie me hier de juiste kant op kunnen sturen. Heb nog niet veel ervaring met dit soort dingen in CMD.

Alle reacties

• Killah_Priest
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16-06 16:12
Geheid dat iemand anders hier ook mee komt: waarom gebruik je in 2021 batch voor zoiets?

Anyway, via Powershell kun je de MTU instellen via Set-NetAdapterAdvancedProperty

• ameliusvtwil
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 01-06 17:47
Eigenlijk niet aan gedacht om te kijken of dat ook mogelijk is via powershell. Maandag ff in verdiepen. Dank alvast.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 00:05

Brahiewahiewa

boelkloedig

ameliusvtwil schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 15:35:
...
We moeten de MTU van de active netwerkkaart aanpassen naar 1400...
Hier gaat het al mis, natuurlijk. We hebben sinds 1988 al path MTU discovery.
Je bent dus bezig een of ander symptoom te bestrijden en niet de daadwerkelijke oorzaak

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True