Toon posts:

Aankoopadvies upgraden desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Cryothic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-03 08:01
Op dit moment heb ik een i5-3470, 12GB ram, een ASRock B75 Pro3 bord, en een Geforce GTX 1060.
Ik krijg de laatste tijd, met name in grafisch zware programma's zoals Lightroom of games rare glitches. Zowel via de videokaart als via de onboard-gpu. (meer info daarover: Graphics glitches, zelfs met on-board videokaart?)
Omdat ik de grafische kaart uitsluit van problemen (zie topic), laat ik die nog even voor wat het is. Die is ook nog geen 2 jaar oud.
De rest gaat al snel richting de 8,5 jaar. En mag dus best eens vervangen worden.

Gezien het systeem ook aangedreven wordt door een inmiddels wat oudere voeding, lijkt het mij verstandig om daar ook een nieuw exemplaar voor te zoeken. En omdat sinds kort de pc in de woonkamer staat in plaats van op zolder mag mij Thermaltake Xaser III kast ook best eens vervangen worden. (ik zie tweakers reviews van die kast van februari 2003).

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik m'n pc prive voornamelijk voor fotobewerking, development en zo af en toe probeer ik 3D weer eens op te pakken via Blender.
Games zijn natuurlijk ook belangrijk, maar voor mij niet de hoofd-reden. Mijn zoontje speelt graag Fortnite, RainbowSix, Warzone en weet ik het wat.
Dus games moeten wel gewoon lekker te spelen zijn.

Ik ben niet het type dat zwaar gaat overklokken. Als de mogelijkheid er is om het simpel te doen is het misschien leuk, maar verder heb ik me daar de afgelopen 10 jaar ook niet mee bezig gehouden, dus ik zou niet weten waarom ik dat nu opeens zou gaan doen. De standaard koeler die bij de Ryzen zit is dan, als ik de reviews mag geloven ook meer dan voldoende.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk dat 700 euro een mooi budget is in dit geval. Even snel wat prijzen bekeken, en kom dan op het volgende lijstje uit:
200 voor processor
200 voor moederboard
100 voor voeding
100 voor geheugen
100 voor kast
Maar goed, dat is even een schatting.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De videokaart blijft voorlopig de huidge Geforce 1060 die er nu in zit. Mijn monitoren kunnen toch niet hoger dan 1680x1050 dus de komende tijd worden er geen spellen op FHD of QHD gespeeld.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, moederbord, geheugen en een kast zijn sowieso nodig. Voeding lijkt me wel verstandig om meteen maar te upgraden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren. Als ik rondkijk wat betreft de processoren, is de keus in mijn geval voor een Ryzen 5 3600 eigenlijk wel gemaakt is.Tenzij iemand hier een heel goed argument heeft voor een alternatief.

Als voeding werd in een andere thread (o.a.) de be quiet! Pure Power 11 500W CM aangeraden. Prijs leek me prima, maar geen idee of het verder een goede voeding is.

En als kast zit ik te kijken naar de beQuit! Pure Base 500DX. Strak design, prima airflow voor iemand die toch niet gaat overklokken, en volgens de reviews lekker stil. RGB is geen must, maar in dit geval zit het er op, en het kan met een fysieke schakelaar ook uit.

Verder lijkt 16GB DDR4-3200 me een redelijke standaard keus in dit geval.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Qua moederbord ben ik een leek. Ik heb graag, met het oog op de toekomst, minimaal 2 M2 connecties. Een paar snelle USB-poorten zijn natuurlijk altijd fijn om te hebben.En bluetooth op het moederbord zou heel fijn zijn. En verder lijkt ATX me het beste formaat. Ruimte in de kast, net ff wat meer aansluitingen.

Ga je overklokken?
Ik kan het me niet voorstellen.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil binnen mijn budget het meeste waar voor m'n geld. Geen extra geld uitgeven aan features die ik nooit ga gebruiken.

Verder heb ik, na het rondneuzen op internet nog 2 vragen:
De genoemde voeding kwam ik tegen in een andere thread hier, als aanrader. Maar is 500W niet weinig voor een moderne pc? Of is dat al weer achterhaald?

En ik zag ram geheugen van Corsair bij Alternate (Corsair 16 GB DDR4-3200 Kit werkgeheugen) waar bij stond "Ryzen optimised".
Was (maar) 2 euro duurder dan hetzelfde setje waar het niet bij stond, maar is dat nou gewoon pure marketing? Of zit daar echt een voordeel aan?

Beste antwoord (via Cryothic op 10-03-2021 20:28)

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:17
Je hebt dus de Gigabyte GeForce GTX 1060 Windforce OC 6G, en je PC staat in de woonkamer. Heb je niet liever een wat kleiner kastje? De i5-10400F presteert vergelijkbaar met de Ryzen 5 3600, maar is veel goedkoper. De be quiet koeler houdt je PC wat stiller dan de stock koeler. Met deze 550 Watt voeding kun je naar een RTX 3060Ti upgraden, wat heb je in gedachten voor evt. upgrade? Als je het bij de GTX 1060 houdt is een 400 Watt voeding voldoende - bv. Corsair CX450M. Heb hier een B460 moederbord genomen, als je met een i5 sneller geheugen wilt heb je een Z490 nodig. Twee M2 sloten maken je moederbord veel duurder, wat wil je met het tweede slot?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400F Boxed€ 134,40€ 134,40
1MoederbordenASRock B460M-ITX/ac€ 89,90€ 89,90
1BehuizingenNZXT H210 Zwart€ 87,19€ 87,19
1Processorkoelingbe quiet! Pure Rock Slim€ 24,10€ 24,10
1Geheugen internKingston HyperX Predator HX426C13PB3K2/16€ 87,89€ 87,89
1VoedingenCorsair TX550M€ 70,90€ 70,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 105,-€ 105,-
Totaal€ 599,38

(Corsair geheugen heeft een slechte reputatie in combinatie met Ryzen, vermoedelijk heeft de marketing afdeling daarom de opmerking bedacht over Ryzen optimized, wellicht zit er intern een andere RAM chip in die getest is met Ryzens)

[Voor 8% gewijzigd door martyw op 05-03-2021 16:03]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• martyw
Je hebt dus de Gigabyte GeForce GTX 1060 Windforce OC 6G, en je PC staat in de woonkamer. Heb je niet liever een wat kleiner kastje? De i5-10400F presteert vergelijkbaar met de Ryzen 5 3600, maar is veel goedkoper. De be quiet koeler houdt je PC wat stiller dan de stock koeler. Met deze 550 Watt voeding kun je naar een RTX 3060Ti upgraden, wat heb je in gedachten voor evt. upgrade? Als je het bij de GTX 1060 houdt is een 400 Watt voeding voldoende - bv. Corsair CX450M. Heb hier een B460 moederbord genomen, als je met een i5 sneller geheugen wilt heb je een Z490 nodig. Twee M2 sloten maken je moederbord veel duurder, wat wil je met het tweede slot?

Totaal€ 599,38

(Corsair geheugen heeft een slechte reputatie in combinatie met Ryzen, vermoedelijk heeft de marketing afdeling daarom de opmerking bedacht over Ryzen optimized, wellicht zit er intern een andere RAM chip in die getest is met Ryzens)

[Voor 8% gewijzigd door martyw op 05-03-2021 16:03]

• Cryothic
martyw schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 15:39:

Totaal€ 599,38

Dat is een mooi lijstje, zeker aangezien je zelfs een SSD er in krijgt.
Maar misschien zit ik me blind te staren, maar ik die Ryzen 5 3600 komt overal naar boven als beste prijs/kwaliteit verhouding. En van wat ik lees, is het met AMD aannemelijker dat ik met een volgende upgrade een snellere processor kan kopen zonder nieuw mobo. Dat maakt het ook wel aantrekkelijk lijkt me.

En bij die intel moet je er sowieso een koeler bij kopen begreep ik. Bij AMD zit die er bij.

Een kleinere kast kan opzich wel, maar mis ik met een iTX niet een aantal mogelijkheden qua USB of zoiets? Ik heb me daar eigenlijk nooit in verdiept, want ik heb altijd ATX gehad, en dat vond ik wel fijn eigenlijk. Voor het zicht hoeft de kast niet klein te zijn. In de toekomst komt ie misschien in zo'n beugel onder m'n bureaublad te hangen. Dus ruimte op het bureau ofzo is geen probleem.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:45
Aantal USB scheelt niet echt. Wat wel scheelt is aantal hdds, aantal ventilatoren, maximale hoogte cpu fan (meestal moet je een vrij platte erin zetten) en maximale lengte videokaart.

Voor rest scheelt de voeding soms nog, en meestal maar 1 pcie x16 slot.

• martyw
Cryothic schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 17:06:
[...]

Maar misschien zit ik me blind te staren, maar ik die Ryzen 5 3600 komt overal naar boven als beste prijs/kwaliteit verhouding. En van wat ik lees, is het met AMD aannemelijker dat ik met een volgende upgrade een snellere processor kan kopen zonder nieuw mobo. Dat maakt het ook wel aantrekkelijk lijkt me.

En bij die intel moet je er sowieso een koeler bij kopen begreep ik. Bij AMD zit die er bij.

Een kleinere kast kan opzich wel, maar mis ik met een iTX niet een aantal mogelijkheden qua USB of zoiets? Ik heb me daar eigenlijk nooit in verdiept, want ik heb altijd ATX gehad, en dat vond ik wel fijn eigenlijk. Voor het zicht hoeft de kast niet klein te zijn. In de toekomst komt ie misschien in zo'n beugel onder m'n bureaublad te hangen. Dus ruimte op het bureau ofzo is geen probleem.
Samen met @99ruud99 zeg ik dat het voornaamste wat je mist t.o.v. ATX met een mITX moederbord is een aantal PCIe sloten - als je bijvoorbeeld nog een interne geluidskaart, netwerkkaart, o.i.d. naast je videokaart zou willen zetten.

Bij deze Intel zit ook een koeler, de enige reden dat ik er een losse bij gezet heb is is dat je systeem wat stiller wordt.

Ook AMD's AM4 socket is eindig, na de Ryzen 3xxx series is de 5xxx series al op de markt, die van dezelfde socket gebruik maakt - welke socket en chipsets de komende generaties gaan gebruiken is nog niet bekend.

De prestatie van de i5-10400 en de Ryzen zijn in dagelijks gebruik gelijk - een paar maanden geleden waren ze ongeveer even duur, maar AMD heeft de prijs wat verhoogd afgelopen jaar, en Intel heeft ze wat verlaagd - zodat nu de prijs/kwaliteits verhouding Intel het voordeel geeft.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:08
Cryothic schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 17:06:
[...]

De Ryzen 3600 was ook heel erg voordelig. Maar hij is 25% duurder geworden terwijl Intel goedkoper is geworden.

Betreffende je upgrade path. De laatste cpu serie voor het bijbehorende AMD moederbord is al uitgekomen en dat is de Ryzen 5000 serie. De performance daarvan kun je opzoeken. Bij Intel kun je nog naar rocket lake, die zal eind deze maand uitkomen.

Intel 7 serie rocket lake (9 nog niet bekend) https://cpu.userbenchmark...D-Ryzen-5-3600/4107vs4040
AMD 5 serie https://cpu.userbenchmark...D-Ryzen-5-3600/4086vs4040

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Cryothic
Dus in de praktijk is die intel gelijk, dat is wel handig om te weten.

En als ik het genoemde setje zou willen met een ATX bord? (puur omdat ik dat gewoon handiger vind, want ik snap dat het in prestatie sowieso niet uitmaakt) Welk bord raden jullie dan aan?

En qua voeding, ja voorlopig houd ik het bij die Geforce 1060. Gamen is niet de grootste prio (daarvoor staat er een console), en het geld dat ik daar aan zou kunnen besteden, besteed ik liever aan 1 of 2 monitoren ter vervanging van m'n huidige setje (2de hands, 2 verschillende, "lage" resolutie). Maar uiteindelijk zal er wel een nieuwe videokaart in komen. Dus als 550W redelijk toekomst-bestendig is, is dat alvast mooi meegenomen.

Het is wel een pc die (de komenden maanden sowieso) dagelijks aan staat omdat ik (via remote desktop) thuis werk. Dus het moet wel een beetje prettig werken :)

• martyw
Als je een ATX bord wil kijk dan eens in Pricewatch. Maar prettig werken heeft weinig met het formaat van het moederbord te maken, meer met prestatie van het systeem, bijgeluid van ventilatoren, hoe mooi/lelijk is de kast, etc. :)

[Voor 27% gewijzigd door martyw op 05-03-2021 21:52]

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:45
MSI z490 a pro is gewoon goede stabiele keuze.
Mogelijk wel beetje overkill maargoed.

• Cryothic
martyw schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:49:
Als je een ATX bord wil kijk dan eens in Pricewatch. Maar prettig werken heeft weinig met het formaat van het moederbord te maken, meer met prestatie van het systeem, bijgeluid van ventilatoren, hoe mooi/lelijk is de kast, etc. :)
Ja, die 2 waren een beetje los van elkaar (beetje verwarrend).
Ik snap dat het formaat moederbord tijdens het gebruik weinig uit maakt.

Maar als ik over een jaar (ik zeg ff wat) wil upgraden richting een RTX 2*** of 3*** serie, kom ik er dan niet mee in de knoop te zitten?
Of gewoon een iTX bord in een grotere kast hangen (de genoemde BeQuite 500DX)?
99ruud99 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:51:
MSI z490 a pro is gewoon goede stabiele keuze.
Mogelijk wel beetje overkill maargoed.
Dat is idd ook wel weer een behoorlijk prijsverschil t.o.v. de genoemde iTX idd.

Die 2de M2 poort is waarschijnlijk ook wel overkill. 1 voor het OS en de belangrijkste apps is natuurlijk ook voldoende.

Nog een vraag die me te binnen schiet als ik kijk naar dat ASRock bordje.
Ik zie bij die MSI 7x 4 pin case fan. Bij die ASRock 1x 4pin case fan.
Betekent dat, dat je met die ASRock maar 1 casefan kunt hebben? Of dat er maar 1 via het moederbord geregeld kan worden en de rest permanent op volle snelheid draait?

[Voor 29% gewijzigd door Cryothic op 06-03-2021 13:32]

• martyw
Cryothic schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 13:21:
...
Maar als ik over een jaar (ik zeg ff wat) wil upgraden richting een RTX 2*** of 3*** serie, kom ik er dan niet mee in de knoop te zitten?
...
Dan speelt vooral de maximale lengte van de videokaart die de kast toestaat, in Pricewatch kun je dat vinden - voor deze NZXT kast is dat 325 mm, en het vermogen van de voeding. Bij de CPU en voeding uit mijn eerste lijst past bv. een RTX 3060 Ti, de langste die ik kan vinden in pricewatch is 323 mm - dat past dus :)
...
Of gewoon een iTX bord in een grotere kast hangen (de genoemde BeQuite 500DX)?
...
Dat kan, in de be quiet! Pure Base 500DX passen ATX, mTAX en mITX moederborden - zie de Kenmerken tab in Pricewatch. Maar dan zal je kast toch wel erg leeg zijn, hij is bijna twee keer zo groot als de NZXT in mijn lijst.

Nog een vraag die me te binnen schiet als ik kijk naar dat ASRock bordje.
Ik zie bij die MSI 7x 4 pin case fan. Bij die ASRock 1x 4pin case fan.
Betekent dat, dat je met die ASRock maar 1 casefan kunt hebben? Of dat er maar 1 via het moederbord geregeld kan worden en de rest permanent op volle snelheid draait?
Ik zie twee fan connectors in de specs van het ASRock moederbord
Connector
- 1 x Chassis Intrusion Header
- 1 x RGB LED Header*
- 1 x Addressable LED Header**
- 1 x CPU Fan Connector (4-pin)***
- 1 x Chassis Fan Connector (4-pin)****
- 1 x Chassis/Water Pump Fan Connector (4-pin) (Smart Fan Speed Control)*****
- 1 x 24 pin ATX Power Connector
- 1 x 8 pin 12V Power Connector
- 1 x Front Panel Audio Connector
- 1 x USB 2.0 Header (Supports 2 USB 2.0 ports) (Supports ESD Protection)
- 1 x USB 3.2 Gen1 Header (Supports 2 USB 3.2 Gen1 ports) (Supports ESD Protection)

*Support in total up to 12V/3A, 36W LED Strip
**Support in total up to 5V/3A, 15W LED Strip
***The CPU Fan Connector supports the CPU fan of maximum 1A (12W) fan power.
****The Chassis Fan Connector supports the chassis fan of maximum 1A (12W) fan power.
*****The Chassis/Water Pump Fan supports the water cooler fan of maximum 2A (24W) fan power.
CHA_FAN1/WP can auto detect if 3-pin or 4-pin fan is in use.

[Voor 36% gewijzigd door martyw op 06-03-2021 13:51]

• Cryothic
martyw schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 13:40:
[...]

Dan speelt vooral de maximale lengte van de videokaart die de kast toestaat, in Pricewatch kun je dat vinden - voor deze NZXT kast is dat 325 mm, en het vermogen van de voeding. Bij de CPU en voeding uit mijn eerste lijst past bv. een RTX 3060 Ti, de langste die ik kan vinden in pricewatch is 323 mm - dat past dus :)

[...]

Dat kan, in de be quiet! Pure Base 500DX passen ATX, mTAX en mITX moederborden - zie de Kenmerken tab in Pricewatch. Maar dan zal je kast toch wel erg leeg zijn, hij is bijna twee keer zo groot als de NZXT in mijn lijst.

[...]

Ik zie twee fan connectors in de specs van het ASRock moederbord

[...]
Ja, denk dat ik ook redelijk om ben. Zal wel ouderwets zijn om zo'n enorme kast te hebben. :$
Maar zo'n kleintje is wel een heel stuk makkelijker in een beugel onder m'n bureau te hangen. O+

Deze kast heeft 2 fans standaard. Maar mocht dat te warm worden, kan ik dan wel een derde koeler aansluiten? Al ga ik er niet vanuit dat het zo ver komt, maar gewoon uit voorzorg.

En in jouw lijstje staat 2666Mhz geheugen.
Elk videotje op youtube hamert op dual channel, en 3000Mhz. Nou weet ik niet of ik verschil ga merken tussen 2666 en 3000 (of 3200). Maar is dual channel nog van invloed hier? Ik zie daar bij het geheugen zelf niks over staan (ook in de pdf op de site niet). Het moederbord lijkt het wel te ondersteunen.

Edit:
en ik zie bij de kast 4x 2,5", 3,5"
Dat zijn dus ook 4x 3,5" als het nodig is? Want ik heb nog 2 van die HDD's draaien :)

[Voor 3% gewijzigd door Cryothic op 09-03-2021 20:32]

• martyw
Cryothic schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 20:31:
[...]

Ja, denk dat ik ook redelijk om ben. Zal wel ouderwets zijn om zo'n enorme kast te hebben. :$
Maar zo'n kleintje is wel een heel stuk makkelijker in een beugel onder m'n bureau te hangen. O+

Deze kast heeft 2 fans standaard. Maar mocht dat te warm worden, kan ik dan wel een derde koeler aansluiten? Al ga ik er niet vanuit dat het zo ver komt, maar gewoon uit voorzorg.

En in jouw lijstje staat 2666Mhz geheugen.
Elk videotje op youtube hamert op dual channel, en 3000Mhz. Nou weet ik niet of ik verschil ga merken tussen 2666 en 3000 (of 3200). Maar is dual channel nog van invloed hier? Ik zie daar bij het geheugen zelf niks over staan (ook in de pdf op de site niet). Het moederbord lijkt het wel te ondersteunen.

Edit:
en ik zie bij de kast 4x 2,5", 3,5"
Dat zijn dus ook 4x 3,5" als het nodig is? Want ik heb nog 2 van die HDD's draaien :)
Een Core i5 processor op een B460 moederbord beperkt de geheugensnelheid tot 2666MHz. De invloed van snelheid en latency is beperkt - het gaat om procenten, in de praktijk merk je dat nauwelijks - als een render 2 minuten kost of 2 minuten en 2 seconden. Multi channel is te verkiezen boven single channel - je verdubbeld de hoeveelheid data die tegelijkertijd van en naar het geheugen gaat, maar ook hier geld dat je het verschil vooral in benchmarks ziet - in de dagelijkse praktijk is het minder waarneembaar, het blijft procenten werk.

Over de schijven bays: op de website van de fabrikant staat het iets duidelijker: 1 bay van 3,5" .... De Thermaltake Core V1 Zwart heeft wel plek voor twee van die exemplaren. Maar moderner is het deze lawaaige schijven in een NAS die je in de meterkast ofzo zet onder te brengen, de Synology DS220j is een populaire keuze daarvoor

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cryothic
martyw schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:06:
[...]

Een Core i5 processor op een B460 moederbord beperkt de geheugensnelheid tot 2666MHz. De invloed van snelheid en latency is beperkt - het gaat om procenten, in de praktijk merk je dat nauwelijks - als een render 2 minuten kost of 2 minuten en 2 seconden. Multi channel is te verkiezen boven single channel - je verdubbeld de hoeveelheid data die tegelijkertijd van en naar het geheugen gaat, maar ook hier geld dat je het verschil vooral in benchmarks ziet - in de dagelijkse praktijk is het minder waarneembaar, het blijft procenten werk.
Helder, dank je wel.
Dan is het wel de best optie ja. Tenzij een 1x 16GB stick gunstiger gaat zijn mocht er ooit uitbereiding nodig zijn, maar ik denk zomaar dat het tegen die tijd net weer niet rendabel is omdat je eigenlijk 2 dezelfde sticks wilt. Dus dan ben je tegen die tijd ook beter uit met 2 nieuwe 16GB sticks.
Over de schijven bays: op de website van de fabrikant staat het iets duidelijker: 1 bay van 3,5" .... De Thermaltake Core V1 Zwart heeft wel plek voor twee van die exemplaren. Maar moderner is het deze lawaaige schijven in een NAS die je in de meterkast ofzo zet onder te brengen, de Synology DS220j is een populaire keuze daarvoor
Ik zit er ook zeker over na te denken om een NAS aan te schaffen. Deels ook voor extra backup (raid 3? 5? geen idee, heb het ooit uitgezocht), aangezien er onlangs een HDD in een playstation fysiek stierf en de backup op externe HDDs leuk is, maar dubbel is altijd beter...
Hoe dan ook, op dit moment gaat het om een 500GB en 250GB interne disk, beide op leeftijd.
Dus niet heel erg ideaal als leuk NAS systeem denk ik.

Ik denk dat ik jou hele lijstje overneem, maar dan met de NZXT H510 ipv de H210.
Hij is iets groter (maar nog steeds ruim kleiner dan m'n huidige bigass case), heeft wel de ruimte voor de discs zodat ik die voorlopig kwijt kan, en door kan sparen voor een NAS met 2 serieuze discs.
Ook zag ik in de pricewatch vergelijk dat ie stiller en koeler is dan de 210.

Ja, hij oogt dan leeg, maar mijn pc staat aan links van me, en aan links daarvan is een muur. Dat hele plexiglas heeft in mijn geval 0 toegevoegde waarde :P
Prijzen ontlopen elkaar niet, dus daar hoef ik het ook niet voor te laten.

• Cryothic
martyw schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 15:39:

Totaal€ 599,38

Zoals gezegd, dit is hem uiteindelijk toch geworden, maar dan met de H510 kast ipv de H210.
Dank je wel voor lijstje en je informatie, en de rest ook bedankt voor het meedenken.
_/-\o_
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee