Toon posts:

Brinkers Brisbane Ebike (blad vergroten)

Pagina: 1
Acties:

• tinusa4
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:43
Dag medetweakers,

Ik heb een Brinckers Brisbane M310 met de Bafang M420 (250W) motor met een Enviolo 310 traploze naaf.

Als ik op hoge snelheid fiets (+25 km/h) moet ik aardig wat omwentelen trappen. Graag zou ik op een groter blad willen fietsen om de zwaarte te vergroten en de omwentelingen te verminderen.

Volgens de specificaties zit er (geloof ik) een 38T blad op:
https://kayabike.nl/product/bafang-tandwiel-38t-3-32-m420/

Iemand ervaring of tips of het mogelijk is dit blad te vervangen? De fietsenmaker adviseerde om naar 40T te gaan. Echter heb je dan maar beperkte winst toch? Als ik 30-40% reductie van omwentelingen heb zou ik het wel overwegen. Voor 5% winst hoef je het volgens mij niet te doen.

Alvast bedankt voor jullie advies!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-03 13:08

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Meestal is het makkelijker en goedkoper het tandwiel in het achterwiel te vervangen met een kleinere. Je hebt dan geen problemen met de ketting die te kort is, en de kettingkast die niet meer past.

In de specs van de fiets lees ik dat hij traploze versnellingen heeft. Dan zit er dus een NuVinci-naaf in. Een tandwiel daarvoor heb je al voor minder dan 10 euro.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lonn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-08-2021
Ik heb zelf een 44T voorblad laten monteren icm met een M310 naaf (22T achter).
Natuurlijk is wel een nieuwe kettingkast en ketting benodigd (heb niet dezelfde model van Brinkers).
Montage door een fietsenmaker laten doen.
Merk duidelijk verschil bij 25km/u.
Of een kleinere tandwiel achter mogelijk is bij een M310 weet ik zo niet meer.

[Voor 8% gewijzigd door Lonn op 04-05-2021 16:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tinusa4
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:43
Volgens mijn fietsenmaker is een kleiner tandwiel achter mogelijk. Verwachte levering over twee weken. Zou qua materiaal inderdaad onder de 10 euro zijn. Houd jullie op de hoogte van de vorderingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lonn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-08-2021
Klopt. Ik heb nog even gecheckt bij mijn fiets. Achter heb ik 18T. De kleinste tandwiel die kan is16T. Had daarom gekozen om voor 44T te monteren.
Succes met de nieuwe configuratie.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee