Toon posts:

Waar advies over configuratie 3CX?

Pagina: 1
Acties:

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-03 18:34
Beste allemaal,

Ik ben bezig om een 3CX server in te richten. Nu loop ik tegen een paar dingen aan waar ik niet uit kom. Nu was op op zoek naar een "Het grote 3CX topic" op tweakers maar dat kan ik helaas niet vinden. Kan iemand mij helpen met het vinden van de juiste plaats om inhoudelijke technische vragen over 3CX te stellen?

en mochten er hier mensen zijn met veel verstand: dit is mijn probleem:

ik heb een VM draaien met daarop windows 2019 server en 3CX. de 3CX firewall check geeft alles 'groen' (ok) Als ik het algemene nummer bel (12connect) dan zie ik deze binnen komt op mijn 3CX, maar deze komt altijd op extensie 10 (operator extension) ook al bel ik naar extensie 17 bijvoorbeeld.

tweede wat ik wil is dat ik een bepaalde extensie (bijvoorbeeld 17) direct laat doorschakelen naar een mobiel nummer. Ik heb alles goed ingeregeld, maar ik blijf aar de melding krijgen "Voicemail disabled for this extension" de 'forward' werkt dus niet ook al heb ik in de forward rules alles op "Forward to Mobile" gezet.
Wat zou kunnen is dat mijn 3CX niet 'naar buiten' kan bellen maar geen idee waar dat dan in zit en hoe ik dat kan testen.

Alle hulp welkom!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kenackwurst
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-03 13:04

Kenackwurst

LiquorSnurf

Wij stappen hier binnenkort van 3CX af gelukkig 8)7

Heb je de In en Outbound rules goed geconfigureerd?

Kwaed weer...

• kuwerti
Kenackwurst schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:11:
Wij stappen hier binnenkort van 3CX af gelukkig 8)7

Heb je de In en Outbound rules goed geconfigureerd?
waarom gaan jullie van 3cx af?

@rules: Dat is een goede vraag. ik ben echt nog een noob op dit gebied.
MOET je inbound en outbound rules hebben? gaat het anders niet werken?

zo ja, dan ga ik mij daar eens in verdiepen van het weekend :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kenackwurst
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-03 13:04

Kenackwurst

LiquorSnurf

kuwerti schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:39:
[...]

waarom gaan jullie van 3cx af?

@rules: Dat is een goede vraag. ik ben echt nog een noob op dit gebied.
MOET je inbound en outbound rules hebben? gaat het anders niet werken?

zo ja, dan ga ik mij daar eens in verdiepen van het weekend :+
Sorry voor m’n late reply, iets met weekend. O-)

We gaan over op een andere (grotere aanbieder) de 3CX app laat te wensen over.
Zowel op Android als diverse Apple devices.

Maar verder werkt het met vaste toestellen wel ok namelijk.

Was je toevallig al verder gekomen?

Kwaed weer...

• kuwerti
Hoi @Kenackwurst weekend gaat voor :-)
nee, ben niet veel verder gekomen. ik zoek eigenlijk een expert op dit gebied die mij even een klein beetje op weg kan helpen. (kan betaald zijn uiteraard) Ik kom er zelf uiteindelijk wel uit maar kost mij heel veel tijd.
Heb al wat rondgekeken, maar kan nog geen goede consultant vinden :-)

[Voor 4% gewijzigd door kuwerti op 08-03-2021 07:48]

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Waarom wil je dit zelf gaan draaien er zijn telecom providers die het voor een prikkie allemaal bieden of je moet intern heel veel extensies hebben maar anders zou ik er niet aan beginnen je windows licentie is al duurder bijna. Bij een klant draait het en is gewoon 3CX.

[Voor 8% gewijzigd door Frogmen op 08-03-2021 09:37]

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• kuwerti
Frogmen schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:33:
Waarom wil je dit zelf gaan draaien er zijn telecom providers die het voor een prikkie allemaal bieden of je moet intern heel veel extensies hebben maar anders zou ik er niet aan beginnen je windows licentie is al duurder bijna. Bij een klant draait het en is gewoon 3CX.
Wij hebben een all-in windows licenties (dus geen extra kosten :-) )
en: ik vind het wel een uitdaging om het zelf aan de praat te krijgen zonder extra kosten die een telecomprovider in rekening brengt (maandelijks)

• Frogmen
  • Niet online
Dat snap ik als het prive is, maar zakelijk gezien heb jij nu al meer uitgegeven dan dat het kost als je het uitbesteed. Geloof me de inrichting is al een uitdaging.
Maar heb je de inbound rules goed gezet samen met de digital receptionist en de extensions?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• kuwerti
Frogmen schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:48:
Dat snap ik als het prive is, maar zakelijk gezien heb jij nu al meer uitgegeven dan dat het kost als je het uitbesteed. Geloof me de inrichting is al een uitdaging.
Maar heb je de inbound rules goed gezet samen met de digital receptionist en de extensions?
Dank voor je reactie en het is (als technisch bedrijf) ook een beetje een uitdaging om dit aan het werk te krijgen :+

Ik heb nog helemaal geen inbound rules aangemaakt. daar zit ook een beetje het probleem. ik kan dat gaan uitzoeken (kost mij weer wat uurtjes, maar ik zou daar graag een beetje hulp bij inschakelen/inhuren)
Enige wat ik momenteel wil is een extern nummer (088-1234567) doorschakelen naar een mobiel nummer.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
Ah dat is dus de hint die ik je kan geven, een inbound rules stuurt het inkomende gesprek naar een digital recptionis rules. In de digital receptionist rules verzorg je de doorschakeling naar een extension of naar een mobiel of antwoord apparaat en die regels kan je in een tijdschema zetten.
En in je outbound rules zet je hoe en via welke lijn uitgaand verkeer moet lopen. Succes hiermee moet je verder kunnen komen. Maar je kan prima met de app op een mobiel verbinding maken.

• kuwerti
Frogmen schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:20:
Ah dat is dus de hint die ik je kan geven, een inbound rules stuurt het inkomende gesprek naar een digital recptionis rules. In de digital receptionist rules verzorg je de doorschakeling naar een extension of naar een mobiel of antwoord apparaat en die regels kan je in een tijdschema zetten.
En in je outbound rules zet je hoe en via welke lijn uitgaand verkeer moet lopen. Succes hiermee moet je verder kunnen komen. Maar je kan prima met de app op een mobiel verbinding maken.
bedankt @Frogmen ik ga er even mee verder later vandaag. mocht ik nog een vraagje hebben dan post ik deze wel weer hier als dat mag.
_/-\o_

• kuwerti
Frogmen schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:20:
Ah dat is dus de hint die ik je kan geven, een inbound rules stuurt het inkomende gesprek naar een digital receptionist rules. In de digital receptionist rules verzorg je de doorschakeling naar een extension of naar een mobiel of antwoord apparaat en die regels kan je in een tijdschema zetten.
@Frogmen ik ben al weer uren bezig, maar krijg het niet voor elkaar. Ik heb verschillende video's bekeken maar het blijft onduidelijk / niet werkend.

We hebben een nummerblok 088-776xxxx als ik een van de nummers uit dit blok bel dan komen ze binnen op 3cx. Maar vanaf daar lukt het mij niet. wat ik wil is erg simpel lijkt mij: een bepaald nummer (bijvoorbeeld extensie 50) direct forwarden naar een mobiel nummer
we gaan even uit van dit nummer uit het blok: 0887760050 doorschakelen naar mijn mobiele telefoon.

Wat ik heb gedaan:
1- In de sip-trunk een DID toegevoegd:0887760050
2- in inbound-rules dit nummer gebruikt en aangegeven dat het naar external nummer moet "forward to outside number in deze vorm: 0031652xxxxxx
3- als nummer mijn 06-opgegeven.

Ik heb de volgende outbound rules:
Calls to numbers starting with prefix: <leeg>
Calls from extension(s): <leeg>
Calls to Numbers with a length of: 10
Calls from extension group(s): <leeg>

en bij route mijn provider (12connect) moet opgeven.

Maar wat ik ook. ik krijg steeds de melding (als ik nummer 0887760050 bel) "voicemail disabled for this extension"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
Fout je moet een inbound rule maken naar digital receptionist in de rule van de digital receptionis zeg je dat hij moet doorschakelen. Dit had ik al gemeld probeer dat eens.

• kuwerti
Frogmen schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:51:
Fout je moet een inbound rule maken naar digital receptionist in de rule van de digital receptionis zeg je dat hij moet doorschakelen. Dit had ik al gemeld probeer dat eens.
@Frogmen ok, ik kan een digital-receptionist aanmaken op extensie 80 (dit is een vrije extensie)

en dan moet ik een inbound rule maken op deze extensie? Ik moet dan eerst een DID in mijn Trunk maken toch? (deze: +31887700080)

Ik zal wat plaatjes hieronder zetten in de volgorde wat ik nu gedaan heb:

Helaas zonder resultaat.. wat doe ik fout?

• Frogmen
  • Niet online
Ok je haalt dingen door elkaar om te beginnen heb je een nummerblok dit zijn externe nummers. Die staan los van interne kies nummers. Misschien even een DM sturen kunnen we afspraken maken wat hulp en uitleg anders typ ik mij rot.

• kuwerti
Frogmen schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:20:
Ok je haalt dingen door elkaar om te beginnen heb je een nummerblok dit zijn externe nummers. Die staan los van interne kies nummers. Misschien even een DM sturen kunnen we afspraken maken wat hulp en uitleg anders typ ik mij rot.
DM gestuurd :-)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee