Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmjH
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21-04 18:51
Mijn vraag
hallo mijn vraag gaat over een Li-ion batterij [ BL-5F] 3,7v - 1000mAp
als ik die wil opladen gaat het led lampje op de usb lader uit
maar als ik op de zelfde usb lader mijn gsm oplaad blijft hij branden
kan ik er vanuit gaan dat de batterij het heeft begeven

Relevante software en hardware die ik gebruik
van 220v stop kontakt _ USB lader met blauw ledje_naar laadkabeltje usb klein [orgineel]_3,7v batterij...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
.als ik met mijn universeel metertje meet op de + en - van de batterij meet ik ook niets
ik meet dan op de 2 volt stand dan zou hij toch sterk moeten uitslaan ..
batterij heeft 3 polen, waar die derde voor is weet ik niet
mvg; Emile

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 08:57
Een USB ADAPTER is geen lader. Hoe sluit je de accu aan? USB stekker gewoon op de accu? Dat is heel fout en gevaarlijk. En als je niets meet tussen de + en - van de accu lijkt me deze defect.

Hoe dan ook, een USB adapter is GEEN lader, en kan je niet gebruiken om een losse accu op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmjH
oke, bedankt voor het antwoord,
gr; emile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Een accu heeft vaak een specifiek laadcircuit nodig om op te laden (druppelladen, overspanning, retour en hitte beveiliging afgestemd op het juiste type accu )

Een 5 volt lading 1:1 op een accu zetten zonder regulering en beveiliging is een slecht idee en kan kortsluiting en brand veroorzaken, niet doen dus

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:05

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@EmjH Zo te zien is dit een (oude) accu voor een Nokia. Ik snap niet helemaal hoe je die direct met een usb-kabel op probeert te laden. Sluit je zelf de plus- en minpool direct aan vanuit de usb-kabel? :? Dat zou betekenen dat je 5V op de accu zet en dat is veel te hoog. Laden van li-ion wordt met maximaal 4,2V gedaan.

Verder probeer je een spanning te meten met je meter op de 2V stand.. als je iets zou meten (met andere woorden, de accu is niet stuk) is dat hoger dan 2V en het kan best zijn dat je meter dat niet leuk vindt. Altijd meten met een stand die hoger ligt dan de spanning die je gaat meten. Bij geen gemeten spanning is de accu stuk, of je meter door het gebruik van de verkeerde stand (kunnen nu niet duidelijk een van de twee uitsluiten).

Aangezien li-ion batterijen bij verkeerd gebruik kunnen gaan branden en je niet helemaal lijkt te weten wat je nou eigenlijk doet, zou ik je willen aanraden om gewoon een nieuwe accu te kopen. Een vervangende accu is minder dan een tientje online.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:34

dragonhaertt

@_'.'

Niet spelen met Li-ion tenzij je groot fan van Lithium-hydroxide bent.

Nee, dit betekent niet dat de accu kapot is. Een USB adapter is geen accu lader. De accu lader zit in je telefoon.

Als je wat meer info wilt over accu's hoe te laden e.d. kan je best wat specifieke vragen stellen. Maar start dan even een topic met een beschrijving van wat je probeert te bereiken. Ga niet zonder verder hier in te verdiepen spanningen direct aanbieden aan een lithium accu!

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:22

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Maar een USB adapter met een LED ?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmjH
ik ben er uit batterij was indd defect, ouderdom vertelde de verkoper
hij liet mij de datum zien op de batterij 10 jaar oud.
de usb lader was gekoppeld aan de gsm met de batterij er in
het meten moest idd zoals Gizz heeft uitgelegd, stom van mij
maar gelukkig doet de meter het nog
iedereen bedankt voor de uitleg
gr'emile
Pagina: 1