Toon posts:

externe toegang tot mijn computer

Pagina: 1
Acties:

• mariannevanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-11-2022
In mijn KPN Experiabox v10a staat een portforwarding op het juiste interne IP-adres
van private port 7547 naar public port 9002
van private port 443 naar public port 443
van private port 7547 naar public port 9003.

Ik kan er volgens de regel daarboven maximaal 32 programmeren.

Nu heb ik het verzoek van een vertrouwde externe hulp om aparte port forwarding toe te voegen van de poorten 22, 80 (en 443 moet blijven staan). Echter als ik port 22 toevoeg, verdwijnt port 443. Idem dito voor port 80.
Hoe kan ik deze 3 allemaal toevoegen?

Vriendelijke groet,
Marianne

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-03 18:30
Ben je je ervan bewust dat dit (grote) veiligheidsrisico's met zich mee zal brengen? Dit verschaft niet alleen jouw vertrouwde extern hulp toegang tot jouw computer, maar ook andere kwaadwillenden. Wat voor externe toegang ben je naar opzoek? Ik zou eerder aanraden om dit via tools als teamviewer of een vpn oplossing te doen in plaats van directe toegang d.m.v. portforwarding.

• mariannevanh
Op dit moment bevat de bewuste computer alleen nog maar Ubuntu Server 20.04 en de SSH key van de externe hulp. Ik heb hem gevraagd om via Teamviewer en mijn Windows PC naar de instellingen in de Experiabox te kijken. Hij kiest zelf voor Anydesk (dat ken ik nog niet).
De externe hulp heb ik gevraagd mij te helpen met het opzetten van Nextcloud. Via de SSH key heeft hij geen passwords nodig voor roottoegang.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

mariannevanh schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 13:54:
... Echter als ik port 22 toevoeg, verdwijnt port 443. Idem dito voor port 80.
Hoe kan ik deze 3 allemaal toevoegen?...
Lijkt me dat je die vraag eerst bij KPN moet neerleggen. Zij passen de firmware op je modem/router aan en misschien hebben ze het wel bewust zo geregeld

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Snap echt niet waarom je voor externe hulp iets zou moeten installeren. In windows 10 zit standaard al Quick Assist. Gratis en werkt perfect plus dat je gewoon mee kan kijken wat iemand doet.
In je portforwarding kan je geen dubbelingen hebben je gebruikt nu 2 keer 7547.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• mariannevanh
Frogmen schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:04:
Snap echt niet waarom je voor externe hulp iets zou moeten installeren. In windows 10 zit standaard al Quick Assist. Gratis en werkt perfect plus dat je gewoon mee kan kijken wat iemand doet.
Het gaat om een computer waarop Linux draait (Ubuntu 20.04 Server).
In je portforwarding kan je geen dubbelingen hebben je gebruikt nu 2 keer 7547.
Maar daar ligt volgens mij niet het probleem. Dat heeft er altijd al gestaan.
Naast port 443 moeten de poorten 80 en 22 nog open.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Overigens zou ik als je er verder zelf weinig kennis van hebt kiezen om ClearOS te gebruiken met Nextcloud is Linux op basis van CentOS 7 met een eenvoudige webinterface voor beheer welke meteen klaar voor gebruik is. Grootste voordeel doet ook auto update, heb meerdere installaties draaien en echt probleemloos saai bijna.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:02
Als je er met de Experiabox niet uitkomt zou je naar Tailscale kunnen kijken. Daarmee kun je vrij gemakkelijk een point-to-point VPN opzetten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Zet alleen poort 22 door, vraag die hulp een firewall te installeren, en zet daarna de computer in de dmz zodat je alle poorten doorstuurt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mariannevanh
Vanaf morgen hoop ik de Experiabox v12 te kunnen gebruiken, zo heb ik begrepen van een medewerker van de KPN tech desk, waarmee het probleem zou zijn opgelost.
Bedankt, KPN

• mariannevanh
Sinds vanmiddag is het probleem opgelost. Ik gebruik sinds vanmiddag de Experiabox v12 en daar werkt het allemaal veel gemakkelijker!

Bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee