Vraag

• TAFASS
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 02-08-2022
Ik hoop op jullie hulp! Mijn Samsung S8+ heeft het eindelijk begeven. Ik heb z.s.m. een vervanging nodig en heb geen behoefte om weer 800 euro uit te geven maar heb wel specifiek eisen. Ik ben niet perse opzoek naar wat tegenwoordig trends zijn zoals alles glas, alles wireless, 5g en fingerprint etc.

Ik zoek een nieuw te kopen smartphone.

Ongeveer max 550 als dat realistisch is

+ headphone jack
+ goede camera; foto's en video (met degelijk geluidsopname)
+ waterdicht
+ uitbreidbare opslag
+ te gebruiken als webcam/remote camera (lukte altijd erg goed met Samsung maar gaat bijvoorbeeld vaak niet met Xiaomi)

Ik heb geen voorkeur voor:
- 5G (ik gebruik geen mobiele data)
- glas of plastic
- specifieke merken
- fast- en wireless charging

Wat heb je zelf al gevonden?
Google Pixel, Sony Experia en wat Chinese smartphone

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:17
Je geeft aan dat het te gebruiken moet zijn als webcam / remote camera en dat dit met Samsung erg goed gaat. Toch staat er geen Samsung in je lijstje.. waarom niet?

Je zou voor de Samsung S9(+) kunnen gaan (S10e zit net boven je budget EUR 555,=), of eentje uit de A-serie.

Waar ga je hem voor gebruiken?

[Voor 37% gewijzigd door CappieL op 05-03-2021 14:03]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• basheijd1997
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-03 14:55
Zou zeggen als bij Samsung het goed werkte en je fijn beviel, waarom geen s10e is rond je prijspunt.
Alternatieve merken kunnen ook al weet ik niet of die werken als webcam/remote camera.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:49
Ik zou voor 519 Euro de Samsung S20 FE halen (4G uitvoering).
pricewatch: Samsung Galaxy S20 FE 4G 128GB Blauw

Overigens kun je in de Pricewatch filteren:
Bijvoorbeeld:
https://tweakers.net/smar...3VUTI0MbBAUmpsbmkMFK-tBQA

[Voor 37% gewijzigd door swhnld op 05-03-2021 22:07]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:49
Vaak ehbben xiaomi geen ip certificaten. Dat wilt niet zeggen dat als ze een druppel zien meteen kapot zijn, maar je hebt geen garanties.

wat belangrijker is: welk formaat zoek je, vindt je samsung omgeving fijn.

• TAFASS
basheijd1997 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 14:01:
Zou zeggen als bij Samsung het goed werkte en je fijn beviel, waarom geen s10e is rond je prijspunt.
Alternatieve merken kunnen ook al weet ik niet of die werken als webcam/remote camera.
Dat is inderdaad misschien wel gewoon een simpele en goede keus.

• TAFASS
swhnld schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 22:02:
Ik zou voor 519 Euro de Samsung S20 FE halen (4G uitvoering).
pricewatch: Samsung Galaxy S20 FE 4G 128GB Blauw

Overigens kun je in de Pricewatch filteren:
Bijvoorbeeld:
Headphone jack is voor mij echt cruciaal

• TAFASS
99ruud99 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 22:04:
Vaak ehbben xiaomi geen ip certificaten. Dat wilt niet zeggen dat als ze een druppel zien meteen kapot zijn, maar je hebt geen garanties.

Dat vermoeden had ik wel van xiaomi. Moet wel meer dan een druppel kunnen hebben. Mijn S8+ is al meerdere keren volledig onder water geweest, maand geleden nog, zoontje gooide hem fijn in bad tussen het schuim,.

• TAFASS
CappieL schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 13:59:
Je geeft aan dat het te gebruiken moet zijn als webcam / remote camera en dat dit met Samsung erg goed gaat. Toch staat er geen Samsung in je lijstje.. waarom niet?

Je zou voor de Samsung S9(+) kunnen gaan (S10e zit net boven je budget EUR 555,=), of eentje uit de A-serie.

Waar ga je hem voor gebruiken?
Ik had het idee dat de meeste samsung modellen met mijn eisen buiten het budget vielen.
S9 is ondertussen ook wel lang uit en het leek mij een goed idee iets meer recentste kopen, updates e.d.
Ik vind net een S10e van 526 volgens mij. A serie heeft volgens mij niet altijd wat ik zoek, waterdicht, headphonejack, goede camera e.d.

[Voor 19% gewijzigd door TAFASS op 05-03-2021 22:58]

• TAFASS
Super fijn zoveel reacties in zo'n korte tijd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-02 15:16
99ruud99 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 22:04:

Ookal zou het wel een IP certificering hebben, dan nog geeft dat nergens garantie op.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:49
met xiaomi in bad gaan zou ik zelf niet aandurven.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:49
TAFASS schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 22:52:
[...]

Headphone jack is voor mij echt cruciaal
Ja, daar kun je ook op filteren in de Pricewatch, zie hier:
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee