Vraag

• JordySmeets
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 05-11-2022
Mijn vraag

Ik zit er aan te denken mijn laptop te upgraden, deze is intussen al een stuk ouder dus de leeftijd is merkbaar. Hij werkt wel goed maar ik zou graag de grens tot lag iets meer willen verleggen. reeds weet ik hoe ik hem uit elkaar kan halen en ik zie dat er 2 sloten zijn voor geheugen. Echter lees ik dat de max geheugen van deze notebook 12GB is, ik had eigenlijk 16 verwacht omdat een kaart 8gb is. Moet ik nu specifiek een 4GB kaart naast een 8GB kaart plaatsen en kan dit kwaad? Naar mijn weten moet je altijd met dezelfde kaarten werken maar met 12GB gaat dat niet (er is geen 6GB kaart)

Verder wil ik de netwerk kaart upgraden en mijn USB drive vervangen door een SSD (ik weet dat SSD een optie was voor deze laptop maar er is geen apart slot ervoor dus ik vermoed dat deze in de CD Drive zat)
Hoe kan ik achterhalen wat de max is aan ssd geheugen en netwerk kaart wat er in deze notebook kan? (zonder per ongeluk te veel erin te duwen)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb fotos van alle hardware die ik zou willen updaten:

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik vond tot nu toe wel een paar geheugenmodules die zouden passen (exact dezelfde zijn volgens mij niet meer verkrijgbaar) maar ik wil eigenlijk wel genoeg voor kennis hebben voor ik alles in huis haal en mijn laptop potentieel vermoord.

Beste antwoord (via JordySmeets op 05-03-2021 14:31)

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:57
Je kunt hier de Maintenance and Service Guide voor deze laptop downloaden:

http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c06248419

Ik denk dat daar zo'n beetje alle info wel in staat.

Je kunt i.d.d. een 8 GB en 4 GB naast elkaar plaatsen, maar table 1-1 zegt dat 2 x 8 GB ook mag
voor 16 GB.

Op pagina 54 staat dat er ook een SSD in geplaatst kan worden, zonder de CD-ROM drive op te offeren.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Je hoeft helemaal niet hetzelfde RAM-geheugen 2 x te hebben. Je profiteert dan enkel niet van Dual Channel modus. Dat is echter iets wat je vooral in een benchmark ziet, maar bij normaal gebruik zal een gewone sterveling het verschil echt niet merken hoor.

Soms werkt 16 trouwens wel prima, maar wordt dat niet door de fabrikant opgegeven. Is soms gewoon een kwestie van proberen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:57
Je kunt hier de Maintenance and Service Guide voor deze laptop downloaden:

http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c06248419

Ik denk dat daar zo'n beetje alle info wel in staat.

Je kunt i.d.d. een 8 GB en 4 GB naast elkaar plaatsen, maar table 1-1 zegt dat 2 x 8 GB ook mag
voor 16 GB.

Op pagina 54 staat dat er ook een SSD in geplaatst kan worden, zonder de CD-ROM drive op te offeren.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:59

SA007

Moderator Tweaking
Move naar CSL.

Klok is stuk :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pricewatch: Crucial CT102464BF160B Dit ram werkt gewoon samen met de 8GB nu. je CPU kan draaien op 16GB

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• JordySmeets
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 05-11-2022
Tot zover dank allen! Ga dan de 8GB van Amazon bestellen tevens kijken of ik dan de SSD erbij kan bestellen, zal wel nog een keer moeten nakijken of daar SSD's in kunnen met maar 1 incaping in plaats van 2 (handleiding laat 2 zien maar zie enkel met maar 1 incaping op google) maar hier kom ik snel genoeg achter lijkt mij. Verder zal ik kijken welke netwerk kaart ik heb (neem aan dat WLAN het enige is wat ik kan upgraden zover) en kijken of er in die onderdelen lijst een betere zit.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee