Toon posts:

Vervelende V&A situatie - Wat vinden jullie hiervan?

Pagina: 1
Acties:

• VerwardeMan
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
:*)

[Voor 99% gewijzigd door VerwardeMan op 17-04-2022 22:06]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als de doos beschadigd is, wie zegt dat de schade dan niet is ontstaan tijdens transport? En tja, máánden (lees: een ruim half jaar) na een levering klagen over een levering is mijns inziens toch echt je eigen fout.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-03 09:56
Heel lullig maar je zal je verlies moeten nemen.

Marktplaats dingetjes is garantie tot aan de deur en helemaal als je x weken verder bent.

• Notenkraker20
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
Tip - maak altijd een unboxing filmpje voor jezelf en inderdaad, beter de tijd nemen om het pakket even uit te pakken / testen en dan op de plank te leggen als je er niet aan toe komt.
Ook als je zelf iets opstuurt, maak een paar foto's van de doos en de inhoud, of een filmpje.

Vervelende situatie wel.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-03 08:20

MsG

Forumzwerver

Compleet met doos klinkt in mijn oren vooral dat de doos erbij zit. Niet zozeer dat hij compleet is. Wellicht een beetje verwarrende zinsconstructie.

Ik zou me er gezien de tijd ook niet al te druk meer om hebben gemaakt. Persluchtbusje er overheen en de kwaal 'stoffig' is al opgelost. Ik neem aan dat je het moederbord wil gebruiken, en niet zozeer met doos in een vitrinekast wil zetten?

EDIT: Niet helemaal goed gelezen. Als hij stuk is, is dat inderdaad naar. Door de lange duur wordt het in de praktijk wel een ja/nee-spelletje.

Ik zou het denk ik genuanceerd beschrijven in een V&A-review. Ik snap de verkoper ook wel weer, dat iemand na zo'n lange tijd ineens met iets aankomt dat het niet werkt.

[Voor 73% gewijzigd door MsG op 05-03-2021 13:19]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:29
Afgelopen zomer, dat is dus ergens tussen de 23 en 36 weken geleden ?

Dat het niet compleet geleverd is valt niet zo veel op af te dingen, als er in de advertentie dingen beloofd werden die niet geleverd zijn dan klopt dat niet.

Maar 5 maanden na levering stellen dat het ding vies is, dat vind ik nogal wat. Voor hetzelfde geld heb je het ding 5 maanden gebruikt en is het vies gewórden. Jij weet dat het niet zo is, maar dat is ook lastig te bewijzen. Als je dat kort na levering had geconstateerd was dat wel een terechte vaststelling maar nu maak je het jezelf moeilijk door zo lang te wachten.

[Voor 17% gewijzigd door Carpento op 05-03-2021 13:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:12

OMD

Valar dohaeris

Je verlies nemen. Had je maar moeten kijken toen je het hebt ontvangen. Wijze les voor de volgende keer. ALTIJD controleren wat je ontvangt, of het nou nieuw is of 2e hands.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:38
In ieder geval een review schrijven waarin je het geheel eerlijk verwoordt. En ik laat ook wel eens dingen lang liggen voor ik eraan begin, maar ik vind dat je zeker mag aangeven dat het geheel totaal niet voldeed aan de beschrijving. Al was het een jaar geleden..

Komt nog bij bovendien dat je mag aannemen dat iemand met tientallen reviews echt wel weet wat hij verkoopt (of ordinair doorschuift) en dan moet je naar mijn mening ook gewoon een kerel zijn en (deels) compenseren. Veel te vaak worden hier (en andere tweedehands sites) zaken aan de man gebracht die gewoon niet kloppen met de omschrijving. En compleet met doos is dus niet alleen een moederbord en een doos. Dan moet je maar leren omschrijven als verkoper. En nieuwstaat is dus ook niet alleen het moederbord.

Dus het zal inderdaad wel uitdraaien op je verlies nemen, maar schrijf zeker een review.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:04
DeEindbaas schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 13:12:
Heel lullig maar je zal je verlies moeten nemen.

Marktplaats dingetjes is garantie tot aan de deur en helemaal als je x weken verder bent.
Dit is niet waar, als je een overeenkomst hebt dan moeten beide partijen zich daar aan houden, als het product niet voldoet aan de omschrijving dan heb je zeker recht om te ontbinden.
De tijdspanne maakt het wel lastig, omdat het altijd een welles nietus situatie word (itt wanneer je gelijk bij ontvangs foto maakt), nu kan niemand meer echt iets bewijzen.
En als deze persoon het moreel verantwoord vind om iets op deze manier als nieuwstaat te verkopen verwacht ik niet dat er veel coulance gaat komen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:12

OMD

Valar dohaeris

sjaakwortel schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 22:06:
[...]

Dit is niet waar, als je een overeenkomst hebt dan moeten beide partijen zich daar aan houden, als het product niet voldoet aan de omschrijving dan heb je zeker recht om te ontbinden.
De tijdspanne maakt het wel lastig, omdat het altijd een welles nietus situatie word (itt wanneer je gelijk bij ontvangs foto maakt), nu kan niemand meer echt iets bewijzen.
En als deze persoon het moreel verantwoord vind om iets op deze manier als nieuwstaat te verkopen verwacht ik niet dat er veel coulance gaat komen.
Is niet van toepassing op een half jaar later.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Kuusje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:32
Zoals je zelf schrijft in één van je advertenties: "You snooze, you lose". Een half jaar na aankoop klagen, dat is voor mij buiten elke vorm van redelijkheid. Wie klaagt moet bewijzen.

[Voor 23% gewijzigd door Kuusje op 06-03-2021 12:31]

Team anti-scalp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:19
Als koper heb je zelf onderzoeksplicht. Dat het een paar dagen duurt voordat je het product bekijkt, kan ik inkomen, maar weken zo niet maanden later, is toch echt je eigen schuld.

Verder is iets als 'nieuwstaat' natuurlijk vrij subjectief, want zolang een product prima werkt, en geen krassen of andere schade heeft, dan zou ik het ook beschouwen als 'nieuwstaat'. Stof is makkelijk te verwijderen en doet daar niks aan af.

Wijze les voor de volgende keer: zelfs al ga je iets voorlopig nog niet gebruiken, controleer het even zodra je het binnen hebt ;)

The devil is in the details.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee