ASUS A7V266: uitschakelen on-board audio?

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:41

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een ASUS A7V266 mobo, maar wat ik ook doe die stomme on-board audio blijft actief; de opties in het BIOS lijken nutteloos te zijn...

Weet iemand of het überhaupt wel mogelijk is de on-board audio uit te schakelen? Ik zou toch wel graag mijn DMX X-Fire willen blijven gebruiken...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
<kick>

Zeker nog te weinig mensen met een A7V266?

Als ik op Internet en Usenet zoek, dan zie ik dat de A7M266 een ongedocumenteerde jumper schijnt te hebben waarmee de on-board audio kan worden uitgeschakeld. Iedereen raadt mij aan een dergelijke jumper te zoeken. Maar ja, ik kan alleen maar gedocumenteerde jumpers vinden... of ik kijk er gigantisch overheen, of één van de jumpers heeft een andere functie dan gedocumenteerd...

Ik heb ook ASUS gemaild om het te vragen, maar nog steeds geen antwoord. Zelfs geen bevestiging dat ze m'n mailtje hebben ontvangen... is ook niet echt netjes.

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:03

Soullie

Planeshift

op de a7m kun je dit iig gewoon heel simpel doen door een jumpertje te verplaatsen...

* Soullie gaat ook eens zoeken op de asus homepage

• Dark_Star
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03-2025
Komt wel vaker voor bij Win2000, je schakelt iets uit in het BIOS en toch detecteert Win2000 het.
Heb nog niet geprobeert om het BIOS eens van PnP-OS af te halen...
Maarja, heb dan ook geen onboard-troep die ik niet wil... }:O

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Op Usenet krijg ik ook elke keer zo'n antwoord: "op de A7M zit een jumper"...

Het probleem is, ik heb géén A7M en op de A7V266 zit -tenminste, voor zover ik kan zien- geen jumper waar je de audio mee kunt uitschakelen... :(

Ik heb even op de ASUS-site rond geneusd, maar kon niets vinden... hopelijk mailt ASUS me snel terug, zij zouden het toch wel weten??

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Dark_Star: ik heb gisteren ergens toevallig wel gelezen dat Microsoft aanbeveelt de PnP-OS functie uit te zetten voordat je Win2000 installeert. Ik zal het eens gaan proberen vanmiddag...

Wellicht dat mijn videokaart dan ook weer betere prestaties haalt... (vet lage 3DMark scores vergeleken met mijn vorig systeem)

• Dark_Star
Weet dat MS dat aanbeveelt, aangezien het OS dan info uit het BIOS kan halen en zelfs aanpassen (nouja, is maar tot op bepaalde hoogte). Is idd op zich wel praktisch...
Nadeel is wel, dat ie dus elke chip op je mobo kan vinden, dus ook onboard audio. En dat is nu net wat we niet willen.
Als ie meewerkt, kun je die troep uninstallen in Apparaatbeheer. En dat ie dan ook niet meer terug komt.

• Dark_Star
Hoe lang zit jij al in het pc-gebeuren ?

Heb laatst een BIOS-handleiding gehad, kon meteen m'n hele BIOS opnieuw gaan instellen. Veel instellingen die voorheen goed waren, kloppen niet meer in een modern BIOS in combinatie met het OS.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik zit al meer dan 10 jaar in het PC-wereldje. Ik ben nog begonnen met een leuke 8088 PC... heerlijk, net geen 10 mhz en maar liefst 512kb RAM! :)

Tsja, het BIOS tweaken voor Win2K. Dat wordt nog leuk... ik zal nog wel eens op zoek gaan naar een goede tweakguide, alhoewel ik niet verwacht dat ik de performance van mijn videokaart er drastisch mee kan verbeteren...

• Dark_Star
Kijk, kijk... Zitten we in hetzelfde schuitje...
Ten eerste, mik alle BIOS-cachings maar eens uit. Scheelt een hele hoop ! (Zien = geloven)
Ten tweede: Drive strength voor de GF2 GTS = EA.

Mailadres -> Biosguide...

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Hmmm... volgens Twigger is m'n mailbox leeg. Je hebt toch wel naar b.dickens@home.nl gemaild?

• Dark_Star
Nee, zit op m'n werk (het is idd erg druk :+ ). Wordt dus vanavond...

Verwijderd

Waarom zou je die on-board geluidskaart van de A7V266 uit willen schakelen ? Ik dacht toch dat daar een heel aardig (6 kanaals) geluid uit komt ???

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Met een DMX X-Fire 1024 heb ik echt geen behoefte aan de on-board audio... want dan zou ik de A3D-functies moeten missen. En ook al ondersteunt die chipset EAX, dat kan volgens mij nooit zo goed zijn als de EAX v1 en v2 ondersteuning van mijn X-Fire...

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik heb vanmiddag Windows 98SE geïnstalleerd. Die ziet de on-board audio gelukkig niet... :)

Pagina: 1