Toon posts:

Samenstellen game pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Luca038
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-04-2021
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
een goede en sterke gaming pc

Wat is je budget?
tussen de €1000 en €1500

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
het liefst wel een AMD Ryzen 5 of 7 processor, een stevige videokaart en genoeg geheugen en opslag

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
alleen voor gaming

Ik ben op zoek naar losse componenten voor een sterke gaming pc. Jarenlang op een pc gegamed maar overgestapt naar een console. Aangezien ik niet kan wennen aan het gamen met een controller wil ik weer terug naar het gamen op een pc. Mijn huidige gaming pc is verouderd dus ben ik toe aan wat nieuws. Zelf ben ik niet bekend met het samenstellen van een pc en dan met name welke losse componenten goed met elkaar kunnen werken.

Ik heb veel goede verhalen gehoord over de Nvidia RTX 3060 ti videokaart maar ook begrepen dat deze helemaal uitverkocht is.

Via deze weg hoop ik op wat hulp om tot een sterke gaming pc te komen en daardoor het plezier in het gamen weer terug te vinden.

Alvasr bedankt voor jullie hulp.

Ik bem hier nieuw dus ik hoop dat ik het in het juiste topic heb geplaatst

Beste antwoord (via Luca038 op 05-03-2021 15:03)

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:23
Luca038 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 12:25:
[...]

Wat bedoel je met geen aanzet geven?
Er wordt eigenlijk verwacht dat je al een systeem samenstelt zodat we iets hebben om ergens van te beginnen, zie CAA beleid, maar goed ik beschouw het in dit geval vooral als een teken dat je niet zo thuis bent in pc hardware en vind het momenteel een heel slecht moment om als nieuweling een systeem te bouwen omdat je op videokaarten moet jagen.

Als je niet weet wat bij wat past, kun je ook beginnen met een BBG reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2021, die valt in jouw budget (oorspronkelijk toch, nu al 300 er buiten).
Het samenstellen dmv losse onderdelen is vaak interessanter dan een al gebouwde pc aanschaffen.
Zoals ik dus eerder zei, momenteel is zelfbouw net niet zo interessant door de verkrijgbaarheid van videokaarten. Het systeem uit de BBG is ook al een stuk duurder dan die Dell voor vergelijkbare prestaties, de gebruikte componenten in de BBG zijn ook wel wat meer luxe.

Maar als dat je niet afschrikt, hou dit topic in de gaten: [ZT] [NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen, en als iemand iets post over een RTX 3060 Ti, snel toeslaan.

[Voor 4% gewijzigd door MacPoedel op 05-03-2021 13:29]

Alle reacties

• Hoiboy19
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-11-2022

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

Volgens mij moet hij in het Desktop Aankoopadvies.

Wat vind je hier van:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400 (SRH78 / SRH3C) Boxed€ 155,-€ 155,-
1MoederbordenGigabyte Z490 Gaming X€ 155,05€ 155,05
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart€ 99,-€ 99,-
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G32C16U4B€ 78,-€ 78,-
1VoedingenSeasonic Core Gold GC 650€ 70,95€ 70,95
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 1TB€ 139,-€ 139,-
Totaal€ 697,-

Specs

• MacPoedel
Je bent niet zo bekend met samenstellen van een pc dus waarom alles zelf bouwen? Zeker nu losse videokaarten enorm duur of niet verkrijgbaar zijn door de tekorten, is het haast interessanter geworden om een voorgebouwd systeem te kopen. De grote jongens zoals Dell en HP hebben vaste prijzen en aantallen onderhandeld voor hun videokaarten.

Bv https://www.dell.com/nl-n...f0-4782-a275-151eb932273b. Ietsje beter dan wat je zocht (RTX 3070 ipv 3060 Ti), en ook geen Ryzen maar Intel, maar no way dat je nu zelf een systeem samen stelt met een videokaart van dat niveau voor die prijs (wereld op zijn kop). Zeker gezien je voor de rest eigenlijk helemaal geen aanzet geeft, lijkt me dit een beter idee.

• Luca038
MacPoedel schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 12:09:
Je bent niet zo bekend met samenstellen van een pc dus waarom alles zelf bouwen? Zeker nu losse videokaarten enorm duur of niet verkrijgbaar zijn door de tekorten, is het haast interessanter geworden om een voorgebouwd systeem te kopen. De grote jongens zoals Dell en HP hebben vaste prijzen en aantallen onderhandeld voor hun videokaarten.

Bv https://www.dell.com/nl-n...f0-4782-a275-151eb932273b. Ietsje beter dan wat je zocht (RTX 3070 ipv 3060 Ti), en ook geen Ryzen maar Intel, maar no way dat je nu zelf een systeem samen stelt met een videokaart van dat niveau voor die prijs (wereld op zijn kop). Zeker gezien je voor de rest eigenlijk helemaal geen aanzet geeft, lijkt me dit een beter idee.
Bedankt voor je bericht.

Het samenstellen dmv losse onderdelen is vaak interessanter dan een al gebouwde pc aanschaffen. Dat de videokaarten momenteel niet goed leverbaar zijn, ben ik mij van bewust. Daarom ook mijn vraag hier om te kijken of het goedkoper kan. Waar ik geen verdtand van heb is welke processor op welk moederbord past, ja je moet naar de socket kijken maar dan? Welke voeding, omhuizing, geheugen ect, daar loop ik dan op vast. Daarom mijn vraag aan de kenners hier.

Het antwoord kan natuurlijk zijn, zoals jij al zegt, dat het interessanter is om een al gebouwde pc aan te schaffen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• MacPoedel
Luca038 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 12:25:
[...]

Er wordt eigenlijk verwacht dat je al een systeem samenstelt zodat we iets hebben om ergens van te beginnen, zie CAA beleid, maar goed ik beschouw het in dit geval vooral als een teken dat je niet zo thuis bent in pc hardware en vind het momenteel een heel slecht moment om als nieuweling een systeem te bouwen omdat je op videokaarten moet jagen.

Als je niet weet wat bij wat past, kun je ook beginnen met een BBG reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2021, die valt in jouw budget (oorspronkelijk toch, nu al 300 er buiten).
Het samenstellen dmv losse onderdelen is vaak interessanter dan een al gebouwde pc aanschaffen.
Zoals ik dus eerder zei, momenteel is zelfbouw net niet zo interessant door de verkrijgbaarheid van videokaarten. Het systeem uit de BBG is ook al een stuk duurder dan die Dell voor vergelijkbare prestaties, de gebruikte componenten in de BBG zijn ook wel wat meer luxe.

Maar als dat je niet afschrikt, hou dit topic in de gaten: [ZT] [NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen, en als iemand iets post over een RTX 3060 Ti, snel toeslaan.

[Voor 4% gewijzigd door MacPoedel op 05-03-2021 13:29]

• Luca038
MacPoedel schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 13:28:
[...]

[...]

Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Ik ga een kijken naar de links die je stuurde.

Nogmaals dank!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee