Toon posts:

Tijdelijk internet dat snel kan worden geleverd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pyromaniac82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-04 00:05
Hallo,

Gisteravond is de vaste lijn (dsl) defect geraakt, waardoor er geen signaal meer binnen komt. Dit is bevestigd door de klantenservice (budget alles in 1).
Ze sturen een monteur die er op zijn vroegst pas volgende week vrijdag kan zijn.

Zo lang kan ik helaas niet zonder internet waardoor ik op zoek ben naar een tijdelijke oplossing.
Het meest relevant hierbij zijn lage latency (ivm gamen), lage kosten en de snelheid waarmee de aansluiting gerealiseerd kan worden.

Ik zorg liever zelf voor een oplossing, waarbij ik niet afhankelijk ben van buren en vraag hierdoor liever geen wifi code.

Heb al gezocht naar vergelijkbare situaties, maar vond geen eerdere posts.

Wie kan me de goede kant uitsturen?

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

Kenny.

Beste antwoord (via Pyromaniac82 op 05-03-2021 11:10)

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:13
Storing op je DSL. Je wilt zo snel mogelijk tijdelijk internet hebben tegen zo laag mogelijke kosten.

Alle DSL providers vallen dus al af. Blijven coax, glas en mobiel over.

Glas en coax opleveren zal minimaal een week overheen gaan en blijft dus mobiel over.

Mobiel en (pc/console) gamen is een combi die niet echt samen gaat.

Alle reacties

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:04

slaay

Natuurbeleven.com

Even zoeken en je komt bijvoorbeeld bij dit uit: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/65428048

Dich bis echt unne foëzen haas

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:06

lier

MikroTik nerd

Eerste waar ik aan denk is 4G/5G, daarna schotel.
Heb je hier al bij stil gestaan?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En snel, en hoge performance en goedkoop. Misschien leg je de lat wat hoog...

Maar inderdaad, 4G/5G. Kan ook zonder 4G router door de PC aan de smartphone te hangen en zo de verbinding delen.

Al zou ik toch echt suggereren bij de buren aan te bellen. En/of een weekje offline gamen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Misschien ook wel handig om te weten...
Gaat het om een plek in de middle of nowhere of een studentenkamer in een binnenstad?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:31

Creesch

bla bla!

Als de fysieke ADSL lijn kapot is zal je niet zo makkelijk een vervangende verbinding krijgen op dat vlak. Ook kabel is geen optie want daar gaat ook al snel langer overheen.

Het meest eenvoudige is inderdaad wat anderen al hebben aangeven is gebruik maken van 4G. Echt lage latency krijg je daarmee niet maar in mijn ervaring kan het nog steeds zeer acceptabel zijn.

Er vanuit gaande dat je een smartphone hebt met een abonnement zou ik de volgende stappen eens ondernemen:
  1. Doe een speedtest met je telefoon verbonden met je computer. Met een android telefoon zou ik dit doen via USB.
  2. Kijk of de snelheid voldoet.
  3. Verhoog de databundel tijdelijk

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:53
Gewoon de buren vragen of de nadelen van 4G accepteren.

• Wessel0101
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11:32
Kabeltje trekken vanaf de buren naar jou :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:13
Storing op je DSL. Je wilt zo snel mogelijk tijdelijk internet hebben tegen zo laag mogelijke kosten.

Alle DSL providers vallen dus al af. Blijven coax, glas en mobiel over.

Glas en coax opleveren zal minimaal een week overheen gaan en blijft dus mobiel over.

Mobiel en (pc/console) gamen is een combi die niet echt samen gaat.

• Pyromaniac82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-04 00:05
Super zo snel, zo veel reacties

@slaay Had dit topic al gezien echter heb ik geen ziggo als mobiele provider.
@lier Ja, 4G was 1 van mijn opties. Alleen had ik enorme lag (ping tussen 160 en 900) Schotel zag ik niet als oplossing.
@F_J_K Denk dat ik straks maar even de buren lief aan ga kijken.
@Coach4All Ik woon midden in een woonwijk.
@Creesch Helaas was de latency veel te hoog.
@NotSoSteady Loop straks inderdaad even bij ze langs.
@Wessel0101 Hoop dat de wifi van ze voldoende zal zijn.
@RollieBollie Helaas is dit waarschijnlijk dan toch het beste antwoord, waardoor ik straks toch maar eens even bij de buren op bezoek ga.

Dank jullie wel allemaal!

Groet,

Kenny.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een week voordat een monteur langskomt en gamen is je eerste levensbehoefte? Dan moet je concessies doen en op 5G over. Er wordt reclame gemaakt dat dit zo ontzettend snel is dat er zowat geen latency en dergelijke is.

En verder: beter duur dan niet te koop. Zeker voor deze korte periode/termijn.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee