Toon posts:

Automatische live ondertiteling TV programma's

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:49

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Is er een methode om op lineaire televisie live ondertiteling te krijgen? Bijv. door de audio door te sluizen? Mijn vader begint doof te worden, en kan de programma's daardoor vaak niet volgen. Sommige programma's worden ondertiteld, maar lang niet allemaal. YouTube biedt automatische ondertiteling, en dat werkt best aardig. Zeker bij namen zitten ze er soms goed naast, maar als aanvulling op wat hij nog wel hoort heeft het zeker meerwaarde. Zelf kijk ik al jaren geen TV meer, en ik loop dus achter in wat daar wel/niet kan.

Ik heb getwijfeld of ik deze vraag bij Consumentenelektronica, of bij Softe goederen hoorde te plaatsen. Hij mag gerust verplaatst worden als dat toch beter is.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Alle reacties

• Timmeaho
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08:17
Heb je teletekstpagina 888 al geprobeerd? Al heb ik geen of dit nog voor alle zenders werkend is.

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:49

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Goede vraag, ik weet niet wat daar de ervaring mee is. Vraag ik na. Blijkbaar was het niet een alles dekkende oplossing, want anders waren ze er niet over begonnen.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:54
Milmoor schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:06:
Is er een methode om op lineaire televisie live ondertiteling te krijgen? Bijv. door de audio door te sluizen? Mijn vader begint doof te worden, en kan de programma's daardoor vaak niet volgen. Sommige programma's worden ondertiteld, maar lang niet allemaal. YouTube biedt automatische ondertiteling, en dat werkt best aardig. Zeker bij namen zitten ze er soms goed naast, maar als aanvulling op wat hij nog wel hoort heeft het zeker meerwaarde. Zelf kijk ik al jaren geen TV meer, en ik loop dus achter in wat daar wel/niet kan.

Ik heb getwijfeld of ik deze vraag bij Consumentenelektronica, of bij Softe goederen hoorde te plaatsen. Hij mag gerust verplaatst worden als dat toch beter is.
Ik weet niet van een ondertitelmachine, maar er zijn sowieso wel (duurdere) hoorapparaten die je op je TV kunt aansluiten via bluetooth (als de TV dit ondersteunt).

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:04
Android ondersteunt live ondertiteling met android 10. Heb je al eens gekeken of dat goed werkt in het Nederlands. Zo ja, dan is een tablet met de npostart app een leuke oplossing.

[Voor 3% gewijzigd door job op 05-03-2021 11:26]

• Timmeaho
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08:17
Welke provider hebben ze? Er zijn providers die met hun mediabox ondertiteling voor slechthorende ondersteunen. Helaas heeft niet elke provider dit
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee