Toon posts:

Directsale/Kijkshop.nl in de problemen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +6Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:47
Wellicht is het slim om even een opmerking bij de shop pagina te zetten in de pricewatch. Op email word al weken niet meer gereageerd, en het telefoonnummer geeft een boodschap 'wegens omstandigheden gesloten' Ook verschijnen er bergen negatieve reviews op de diverse platforms.....

https://directsale.nl/
https://kijkshop.nl/

• henry_boy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:34

henry_boy

Salessupport Tweakers
Bedankt voor je melding!

Gisteren hebben DirectSale en Kijkshop.nl ons kenbaar gemaakt dat ze problemen hebben met hun systemen en gevraagd om de prijsvermeldingen (tijdelijk) offline te halen.

Hopelijk hebben zij alles snel weer up and running, waarna wij ze weer zonder problemen kunnen tonen in de prijsvergelijker.

• hawaltie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03 09:51
Ik heb al meer dan een maand een retour proces bij hen lopen, en tot dusverre is er nog niets uitgekeerd. Hoop dat het nog goed komt...

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-03 19:01
Ik heb een aantal weken wat besteld bij deze toko, nooit ontvangen, zowel mail als telefoon geven wegens omstandigheden gesloten. Geen manier om contact op te nemen, niet normaal dit...

• brammeer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-02 11:05
Ik heb precies hetzelfde probleem. Drie weken geleden iets besteld met 'twee dagen levertijd'. Tussendoor nog wel telefonisch contact gehad, het product zou klaar staan. Maar nog steeds niets ontvangen en sinds een dag of 3 ook geen mogelijkheid meer om contact te zoeken zodat ik kan annuleren.

Ik hoop dat ze inderdaad technische problemen hebben en dat dat weer opgelost wordt, maar het lijkt bijna alsof ze zo goed als failliet zijn en nog even zo veel mogelijk proberen te verkopen zonder te leveren...

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:07
Klinkt niet goed. Toch twee keer een Apple Watch besteld zonder problemen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-03 18:47
Ik wacht ook op mijn geld, al 6 weken. Dat is 4 weken over hun eigen termijn van 14 dagen heen. En hun systemen werkten toen echt prima hoor.
Ik begrijp niet dat Tweakers op deze manier indirect bijdraagt aan hun oplichterij.

Het verloopt exact zoals in sommige reviews staat: precies dezelfde reacties van de Klantenservice (met spoed naar de financiële afdeling doorgezet, binnen 5 dagen heeft u uw geld).

En dit voor een product dat ik onmiddellijk retour stuurde: ze hadden het verkeerde product geleverd.

[Voor 14% gewijzigd door Jazco2nd op 05-03-2021 21:55]

• Nijfarm
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-03 22:42
Ook slechte ervaringen met dit bedrijf. - januari jongstleden.

Zeer slome klantenservice en verwerking van retouren duurt minimaal 1 maand.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• holl
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-03 18:54
henry_boy schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 12:13:
Bedankt voor je melding!

Gisteren hebben DirectSale en Kijkshop.nl ons kenbaar gemaakt dat ze problemen hebben met hun systemen en gevraagd om de prijsvermeldingen (tijdelijk) offline te halen.

Hopelijk hebben zij alles snel weer up and running, waarna wij ze weer zonder problemen kunnen tonen in de prijsvergelijker.
@stylezzz

Inmiddels een update? Lijkt erop dat ze failliet zijn.

Je kan niet meer betalen bij een bestelling.

'Momenteel kan er helemaal niks meer bestelt worden via hun site. Wanneer je iets plaatst en bij de betalingspagina komt staan er geen keuzes meer. Kreeg dit van iemand te horen en heb het net gecheckt en dit klopt. Dit kan maar 1 ding betekenen.'

https://nl.trustpilot.com/review/www.kijkshop.nl

Edit:
@MrMANIA666 je waarschuwing kan dus kloppen

[Voor 4% gewijzigd door holl op 07-03-2021 19:43]

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:49
Bestellingen niet geleverd, klantenservice onbereikbaar: het regent klachten over Kijkshop.nl

Het is al een paar dagen niet mogelijk om artikelen te bestellen bij webshops Kijkshop.nl, Directsale.nl en Plazasale.nl. Daarnaast klagen honderden klanten over het niet bezorgen van bestelde en betaalde producten. De klantenservice van de retailbedrijven is onbereikbaar. Veel klanten vrezen dat ze naar hun geld kunnen fluiten: ‘Dit lijkt op een faillissement’.

https://www.ad.nl/economi...ver-kijkshop-nl~ae35ef8d/

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jazco2nd schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:54:
Ik begrijp niet dat Tweakers op deze manier indirect bijdraagt aan hun oplichterij.
Er zit gewoon een zakelijke afspraak aan vast. Als Tweakers aangeeft dat mensen niet langer moeten bestellen bij deze winkel kan kunnen ze zelfs aansprakelijk gesteld worden voor schade die daaruit ontstaat.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2Henk 'm!

• holl
@Tsurany

Discussie hierover werd afgekapt binnen 2 minuten. Geen discussie terwijl er een hoop negatieve reviews zijn. Toon mag iets anders, maar waarschuwing lijkt terecht

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2057894

[Voor 8% gewijzigd door holl op 08-03-2021 13:06]

Anoniem: 674295

hawaltie schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 13:05:
Ik heb al meer dan een maand een retour proces bij hen lopen, en tot dusverre is er nog niets uitgekeerd. Hoop dat het nog goed komt...
ik ook een bestelling retour gedaan, doos zelfs niet open gehad (had 't verkeerde product besteld :+ )

wel een bevestiging dat ze pakket hebben ontvangen maar retour is nog niet verwerkt

ik had gelukkig gekozen voor achteraf betalen, dus we gaan zien hoe dit afgehandeld gaat worden

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-03 18:47
Heeft iemand al bericht gehad?
Het gaat voor mij toch om een aardig bedrag dat ik uiterlijk de eerste week van februari teruggestort zou krijgen :(

Als ze wel contact hebben opgenomen met Tweakers om hun tijdelijk te disablen, kan Tweakers dan niet om een reactie vragen, zoals de redactie dat normaal doet als er nieuws is over een organisatie?

• holl
@henry_boy kan Tweakers om een reactie vragen?
@Jazco2nd ik zou rechtsbijstand vragen, als je een verzekering hebt. Anders aangifte, als politie bereid is wat te doen. Probeer een eventueel faillissement voor te zijn.

Alle reacties lijken op elkaar en het gaat om grote bedragen (Apples, tv's, enz.) Ze doen alleen aan dropshipping, dus kosten relatief laag. Waar blijft dat geld?

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:46
Krijg een popup bij kijkshop.nl:
Geachte klanten en relaties,
Door de onstuimige groei in 2020 zijn wij op dit moment niet in staat om de bedrijfsactiviteiten te continueren. Op dit moment zijn wij in overleg met betrokken partijen om tot een oplossing te komen. Wij verwachten hier op korte termijn meer duidelijkheid over te kunnen geven.
Lijkt mij af te stevenen op een faillissement. Succes bij betrokkenen...

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
holl schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 00:27:

@Jazco2nd Anders aangifte, als politie bereid is wat te doen.
Waar wil je aangifte van doen?

Los dat ik het voor iedereen die op een product of geld wacht heel vervelend vind.
Als een bedrijf failliet gaat, dan gaat alles via de curator.
Deze handeld zaken af volgens wet en afspraken..
Wat denk je dat de politie hier mee zal doen?

Persoon vind ik iets gek. Ik lees nu 3 artikelen waarin de baas/eigenaar aangeeft dat ze super hebben gedraaid door covid....tv, spelcomputers, notebooks, tondeuse. Etcetc.... Geen magazijn, niet zelf verzenden.. waar zit het hem dan in? Toen ik 12 vond ik de Kijkshop nog wel een leuke winkel, maar moet eerlijk zeggen dat ik niet eens wist dat ze nog bestonden..

[Voor 29% gewijzigd door jack zomer op 11-03-2021 00:48]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

holl schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 00:27:

Alle reacties lijken op elkaar en het gaat om grote bedragen (Apples, tv's, enz.) Ze doen alleen aan dropshipping, dus kosten relatief laag. Waar blijft dat geld?
Als jij bij enorme groei van vorig jaar niet de juiste afspraken kan maken rond prijzen en dropshipment, hou je bar weinig over voor jezelf. De grote jongens kunnen prima strakke contracten onderhandelen, maar daar is denk ik kijkshop/directsale te klein voor en zal waarschijnlijk steeds achteraan mogen aansluiten.

Misschien is klantenbestand ergens nog iets waard, kans groot dat ergens een partij dat wel wil overnemen en mogelijk nog wat orders wil uitvoeren (het is niet dat ze unieke zut verkochten).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Dionysiou
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-03 13:40
Mijn retourzending van 26 januari is nog steeds niet verwerkt. Geen reacties op mail en telefonisch hebben ze de boel afgesloten.
Gelukkig bewijs omdat het pakket via de oorspronkelijke T&T retour afzender ging en de betaaloptie Klarna gebruikt. Dus geen financiële consequenties in mijn geval.

Probleem is alleen dat de factuur nog open staat bij Klarna. In de App van Klarna kan je een melding maken als je een probleem hebt. Vervolgens pauzeert Klarna de factuur en na een X aantal dagen zal Klarna je verzoeken bewijs aan te leveren voor een 'onderzoek'.

Edit: Faillissement in aantocht? Deze pop-up krijg je nu.
Geachte klanten en relaties,
Door de onstuimige groei in 2020 zijn wij op dit moment niet in staat om de bedrijfsactiviteiten te continueren. Op dit moment zijn wij in overleg met betrokken partijen om tot een oplossing te komen. Wij verwachten hier op korte termijn meer duidelijkheid over te kunnen geven.

[Voor 55% gewijzigd door Dionysiou op 11-03-2021 07:17]

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-03 10:23
Kortom: Iedereen via ideaal betaald heeft kan waarschijnlijk fluiten naar zijn centen. Iedereen die met creditcard betaald heeft direct contact opnemen met de maatschappij. En iedereen die achteraf betaald heeft een headsup geven naar klarna. Zodat je zelf niet in de problemen komt.

How are you doing?

• EdvanAl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 25-03 14:50
Iemand een idee wat de gevolgen zijn als je hebt betaald met in3 ?
Moet je dan alsnog het 2de en 3de termijn betalen ondanks je niets hebt gehad ?

• H3llrais3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-03 17:22
Inmiddels ook een popup op

https://kijkshop.nl

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-03 22:50
Die is hierboven toch al letterlijk een keer of 5 genoemd?

• stftweaker
EdvanAl schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:02:
Ik ken deze partij niet. Maar lijkt mij dat je niet voor iets hoeft te betalen wat je nog niet hebt gehad. En sterker nog al geld incasseren voordat er geleverd is mag nog niet eens. Dus eerste termijn zou ik gewoon terugvragen.

How are you doing?

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Lijkt er op te duiden dat ze bezig zijn investeerders te vinden die ze aan een doorstart kunnen helpen. Lukt dat niet, dan lijkt mij een faillissement aanstaande

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

stftweaker schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:12:
[...]

Ik ken deze partij niet. Maar lijkt mij dat je niet voor iets hoeft te betalen wat je nog niet hebt gehad. En sterker nog al geld incasseren voordat er geleverd is mag nog niet eens. Dus eerste termijn zou ik gewoon terugvragen.
'mag niet eens', hoe bestel&betaal jij dan precies normaal? :P Maar zo werkt in3, in geval van nog geen verzending zou Kijkshop dat gewoon moeten kunnen crediteren en in3 betaald dit netjes terug, mits daar de mogelijke curator niet meteen beslag op legt.

In3 betaal je eerste termijn direct, net als je nu gewoon betaald en geleverd krijgt, de andere 2 termijnen volgen later (doorlopen op de 50 nu 50 later principes).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• stftweaker
SinergyX schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:22:
[...]

'mag niet eens', hoe bestel&betaal jij dan precies normaal? :P Maar zo werkt in3, in geval van nog geen verzending zou Kijkshop dat gewoon moeten kunnen crediteren en in3 betaald dit netjes terug, mits daar de mogelijke curator niet meteen beslag op legt.

In3 betaal je eerste termijn direct, net als je nu gewoon betaald en geleverd krijgt, de andere 2 termijnen volgen later (doorlopen op de 50 nu 50 later principes).
Sorry ik heb nogal eens de neiging om dingen uit te leggen zoals het voor mij helder en duidelijk is. Excuus!
In principe volgens de wet mag een webshop maximaal 50% vooruit vragen voordat er geleverd wordt. Dat is wettelijk bepaald. In de praktijk is het vaak zo: ideal je betaald het hele bedrag vooruit en je krijgt netjes je spullen. Daarom hebben veel shops een achteraf betaal methode zodat ze aan die verplichting voldoen :)

Een dienst als afterpay,creditcard, die mogen pas getriggerd(dus ingeschakeld worden vanaf de webshop op moment dat jij levert/verzonden hebt. In dit geval is dit dus niet het geval en hadden deze niet ingeschakeld mogen worden.

Heb zelf een paar shops in beheer en daarom weet ik dat :)

How are you doing?

• holl
- Als ze al inkomsten hebben zonder te leveren vanuit IN3
- Aan vele klanten met dure bestellingen geheel niet leveren ('Daarnaast klagen honderden klanten over het niet bezorgen van bestelde en betaalde producten', bron https://www.reclamefolder...lachten-over-kijkshop-nl/)
- Lijkt al langere tijd te spelen (reviews: '.. paar weken geleden bestelling gedaan, betaald, maar niets ontvangen', 11 Jan een jacuzzi gekocht en betaald 3159.00 euro, wacht al maanden op mijn terugbetaling, bron oa gadgetgear.nl)
- Een beperkte kostenbasis (dropshipping) hebben

Waar is het geld?

Faillissement kan bij inefficiënt werken of te lage marges doordat ze een relatief kleine speler zijn. Alleen hun marge is erg hoog, als ze niets leveren..

Te snel gegroeid door Corona en het niet meer kunnen verwerken?

[Voor 7% gewijzigd door holl op 11-03-2021 15:41]

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:01

Blokker_1999

Full steam ahead

holl schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:36:
-Faillissement kan bij inefficiënt werken of te lage marges doordat ze een relatief kleine speler zijn. Alleen hun marge is erg hoog, als ze niets leveren..
Zo werkt het natuurlijk niet. Als je mogelijks al maanden met verlies werkt en schulden aan het opbouwen bent dan komt een moment dat je leveranciers ook gaan zeggen: genoeg geweest, wij werken niet meer samen totdat de rekeningen vereffend zijn. Dat er nog inkomsten zijn maakt niet dat je ineens die rekeningen kunt wegwerken want als je niet winstgevend ben verplaats je gewoon de schulden. Klanten geven geen geld zonder tegenprestatie te verwachten.

Mocht de put te groot zijn geworden en ze zijn nu op weg naar het faillisement dan sluiten de klanten die iets besteld hebben maar niets gekregen hebben zich dus aan bij een lijst van schuldeisers. En als particulier sta je meestal helemaal achteraan.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• holl
Blokker_1999 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 17:01:
[...]
Mocht de put te groot zijn geworden en ze zijn nu op weg naar het faillisement dan sluiten de klanten die iets besteld hebben maar niets gekregen hebben zich dus aan bij een lijst van schuldeisers. En als particulier sta je meestal helemaal achteraan.
'slepen van inkomsten'
Niet strafbaar helaas. Verkopen zonder plan om te leveren is geen oplichting en niet strafbaar. Je staat als particulier inderdaad achteraan.

• Kuusje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:49
holl schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 17:12:
[...]

'slepen van inkomsten'
Niet strafbaar helaas. Verkopen zonder plan om te leveren is geen oplichting en niet strafbaar. Je staat als particulier inderdaad achteraan.
Je kan bij je credit card maatschappij aankloppen, even kijken ( :P ) of die nog iets voor je kunnen doen.

Team anti-scalp

• holl
Kuusje schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:32:
[...]

Je kan bij je credit card maatschappij aankloppen, even kijken ( :P ) of die nog iets voor je kunnen doen.
Klopt, creditcard is verzekerd en ook betalingen via SNS bank

https://www.snsbank.nl/pa...t/aankoopverzekering.html

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
stftweaker schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:45:
[...]

Sorry ik heb nogal eens de neiging om dingen uit te leggen zoals het voor mij helder en duidelijk is. Excuus!
In principe volgens de wet mag een webshop maximaal 50% vooruit vragen voordat er geleverd wordt. Dat is wettelijk bepaald. In de praktijk is het vaak zo: ideal je betaald het hele bedrag vooruit en je krijgt netjes je spullen. Daarom hebben veel shops een achteraf betaal methode zodat ze aan die verplichting voldoen :)

Een dienst als afterpay,creditcard, die mogen pas getriggerd(dus ingeschakeld worden vanaf de webshop op moment dat jij levert/verzonden hebt. In dit geval is dit dus niet het geval en hadden deze niet ingeschakeld mogen worden.

Heb zelf een paar shops in beheer en daarom weet ik dat :)
Welke wet is dat, want dit is nieuws voor mij.

• stftweaker
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 22:12:
[...]

Welke wet is dat, want dit is nieuws voor mij.
Artikel 26 lid 2 Burgerlijk Wetboek Boek 7 . U vraagt wij draaien :)

How are you doing?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
stftweaker schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 22:20:
[...]

Artikel 26 lid 2 Burgerlijk Wetboek Boek 7 . U vraagt wij draaien :)
Nog beter, een linkje:
https://wetten.overheid.n...z=2021-01-01&g=2021-01-01

Acties:
  • +1Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-03 22:52
EdvanAl schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:02:
Kende het niet, maar even opgezocht. Hier de betalingsvoorwaarden van die club.
Interessante artikelen zijn:
3.4: Bij het voldoen van de eerste termijn gaat degene die de betaling verricht ermee akkoord dat hij verantwoordelijk blijft voor voldoening van de volledige factuur.
maar vooral
3.1: De Opdrachtgever heeft In3 een volledige volmacht gegeven om de factuur af te handelen. Hieronder is tevens het inschakelen van een derde partij inbegrepen. In3 is tevens gemachtigd om een incassobureau, advocaat of deurwaarder in te schakelen om de factuur af te handelen. Daarnaast is In3 volledig gemachtigd om rente en kosten in rekening te brengen wanneer volledige betaling van de factuur uitblijft.
Mogelijk zal in3 gaan schermen met 3.4. Maar artikel 3.1 geeft inzicht in de verhoudingen in de driehoek jij-kijkshop-in3. Als alles goed zou gaan lijkt die verhouding als volgt te zijn:
in3 heeft van Kijkshop een volmacht gekregen om de factuur af te handelen. Dus het is niet zo dat -verstopt in de kleine lettertjes- een lening hebt bij in3 die je -irrelevant wat Kijkshop uitspookt- moet aflossen. Je bent gewoon de factuur van Kijkshop aan het betalen en in3 doet wat administratief gedoe daaromheen.

In dat geval lijken me de de normale regels voor betalen in termijnen te gelden. Waaronder: Niet leveren=betaling stoppen.

Ik zou wel in3 een beleefd briefje sturen om ze mee te delen dat je de betaling opschort omdat de wederpartij niet aan haar verplichtingen voldoet en dat je -uiteraard- netjes zal betalen indien er toch nog geleverd wordt.
Daarmee maai je ze het gras voor de voeten weg wanneer ze zich uit willen gaan leven met incassobureau's en vooral deurwaarders: Na zo'n briefje kunnen ze zich moeilijk op de positie stellen dat het hele dossier niet meer is dan dat jij een wanbetaler bent.

Voor de zekerheid: IANAL. Als het om een serieus bedrag gaat (geen absolute bedragen. Een bedrag wat jou serieus pijn zou doen), is het echt slim even echt juridisch advies in te winnen ipv. op een forum te vertrouwen.

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Valar dohaeris

Jaren geleden was deze schuif-meneer ook al aktief en verkocht alles wat los en vast zat tegen prijzen soms ver onder de marktwaarde. Ik heb werkelijk geen idee hoe sommige mensen hun marge berekenen maar goed.

het gaat vaak fout bij het aansluiten aan een dropshipper. 15000 artikelen worden ingeladen en verkopen maar! Totaal geen overzicht van de winst per artikel en dat kost je je nek uiteindelijk. Dat is ook de reden dat vele dropshippers naar de afgrond zijn gegleden. Je kan met veeeel omzet heeeel lang je facturen blijven betalen omdat je vaak een betalingstermijn hebt van 30+ dagen. Binnen die 30 dagen hark je veel geld binnen en heb je dus meer dan genoeg om die factuur te voldoen. Dit heeft natuurlijk een keer een kantelpunt. Dit kan lettelijk soms 10,15 of zelfs wel 20 jaar duren.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:32
Twee weken geleden nog zo'n artikel en nu mogelijk failliet, dat is wel vaag:

De Ondernemer - Hoe Konrad van den Bosch Kijkshop.nl als vanouds laat floreren

• mareck1
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-03 12:48
Zo zie je maar weer dat dit soort artikelen niet meer is dan verkapte reclame. Wat deondernemer.nl heeft geplaatst heeft totaal niks te maken met de werkelijkheid.

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online

Try SCE to Aux

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-03 16:00
Directsale heeft regelmatig voornamelijk met Apple belachelijke lage prijzen gehanteerd.

Verbaasd me niks dat het nu zover is.

• Theodoor v B
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-11-2022
Anoniem: 674295 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:12:
[...]

ik ook een bestelling retour gedaan, doos zelfs niet open gehad (had 't verkeerde product besteld :+ )

wel een bevestiging dat ze pakket hebben ontvangen maar retour is nog niet verwerkt

ik had gelukkig gekozen voor achteraf betalen, dus we gaan zien hoe dit afgehandeld gaat worden
Bewaar je correspondentie/bewijzen goed. Had dit ook, en ondanks dat Directsale mij gemeld had dat ik niet meer hoefde te betalen en dat door zouden geven aan Klarna bleef Klarna bij mij het geld opeisen. Tot een incassobureau aan toe.
Heb je ook al een creditnota ontvangen?

Anoniem: 674295

Nee nog niks, alleen een melding dat het pakket is ontvangen in hun ontvangstcentrum in Wijchen

• Theodoor v B
Anoniem: 674295 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:39:
Nee nog niks, alleen een melding dat het pakket is ontvangen in hun ontvangstcentrum in Wijchen
Zou voldoende moeten zijn, maar ik weet niet hoe dat wettelijk zit.
Maak een backup van je bewijzen, je zult net zien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KBRS
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 02-10-2021
Theodoor v B schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:07:
[...]

Bewaar je correspondentie/bewijzen goed. Had dit ook, en ondanks dat Directsale mij gemeld had dat ik niet meer hoefde te betalen en dat door zouden geven aan Klarna bleef Klarna bij mij het geld opeisen. Tot een incassobureau aan toe.
Heb je ook al een creditnota ontvangen?
Dat is eigenlijk best lachen, zo'n deurwaarder die moet bewijzen dat Direcstale aan hun leveringsplicht heeft voldoen. Of werkt het zo niet.

Enfin, ik vraag mijn geld terug via Paypal. Ben benieuwd hoe dat in zijn gang gaat want Directsale heeft inmiddels al verzaakt op tijd binnen de deadline die Paypal hun geeft te antwoorden. Ik wacht het af.

Ben tevens benieuwd wat Paypal nou doet met accounts die constant claims ontvangen zonder daar op te reageren. In hun Terms of Service staat dat deze accounts eventueel gebanned worden. Dus zelfs als Directsale uiteindelijk verder wilt dan riskeren ze op dit moment hun paypal mogelijkheid. Om die reden denk ik dat het nu dus einde oefening is voor hun.

Voor de mensen die dure dingen via iDeal hebben besteld voel ik mee. Het lijkt er op dat Directsale waarschijnlijk al begin Maart wist dat ze deze spullen nooit zouden kunnen leveren dus om vervolgens alsnog geld te accepteren is jereinste diefstal.

[Voor 15% gewijzigd door KBRS op 16-03-2021 11:32]

• Roter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10-2022
Graag jullie advies in deze.

Ik heb begin december een telefoon besteld bij Kijkshop. Voordat deze verzonden is geannuleerd. Kijkshop zei we kunnen hem niet meer anuleren maar je kunt het weigeren aan de deur. Fijn, had Klarna achteraf betalen gekozen.

DHL kwam langs , netjes geweigerd en zending is terug naar Afzender, niet naar Kijkshop maar naar Xando een lokale bedrijf.

4 maanden later, bericht van Klarna je moet betalen. Hier schrok ik van , ik dacht dat het allemaal geregeld was. Ik wil dus contact opnemen met Kijkshop maar de klantenservice is onbereikbaar.

Om onnodige extra kosten te voorkomen adviseer ik je om de factuur aan ons te voldoen. Wanneer de webwinkel de factuur crediteert, dan zul je dit bedrag netjes van ons terug krijgen! Betaal je niet, dan heb je kans dat er dus extra kosten in rekening gebracht worden en dat is natuurlijk zonde.

Xando heeft de telefoon retour gekregen, ze hebben dit terug kunnen vinden op basis van de track& Trace code van DHL. Xandoo geeft aan dat zij ook aan Kijkshop gemeld hebben dat zij de mobiele telefoon retour hebben ontvangen. Tevens geeft Xandoo aan dat zij de factuur die zij aan Kijkship hadden verzonden ook weer gecrediteerd hebben.

Wat kan ik hier het beste doen? Het voelt niet juist om een factuur te betalen voor een product/pakketje die ik nooit in mijn handen heb gehad maar ik ben niet bekend met de spelregels, iemand van jullie hier ervaring mee?

Arnoud had ook op mijn post gereageerd hier

• holl
Rechtsbijstand? Dan hun vragen.

Eerder werd iets genoemd dat als je de eerste termijn betaald, je de rekening accepteerde. Kijkshop gaat niet crediteren. Lijkt erop dat zij nog geld proberen binnen te halen

• Theodoor v B
Roter schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:56:
Graag jullie advies in deze.

Ik heb begin december een telefoon besteld bij Kijkshop. Voordat deze verzonden is geannuleerd. Kijkshop zei we kunnen hem niet meer anuleren maar je kunt het weigeren aan de deur. Fijn, had Klarna achteraf betalen gekozen.

DHL kwam langs , netjes geweigerd en zending is terug naar Afzender, niet naar Kijkshop maar naar Xando een lokale bedrijf.

4 maanden later, bericht van Klarna je moet betalen. Hier schrok ik van , ik dacht dat het allemaal geregeld was. Ik wil dus contact opnemen met Kijkshop maar de klantenservice is onbereikbaar.

Om onnodige extra kosten te voorkomen adviseer ik je om de factuur aan ons te voldoen. Wanneer de webwinkel de factuur crediteert, dan zul je dit bedrag netjes van ons terug krijgen! Betaal je niet, dan heb je kans dat er dus extra kosten in rekening gebracht worden en dat is natuurlijk zonde.

Xando heeft de telefoon retour gekregen, ze hebben dit terug kunnen vinden op basis van de track& Trace code van DHL. Xandoo geeft aan dat zij ook aan Kijkshop gemeld hebben dat zij de mobiele telefoon retour hebben ontvangen. Tevens geeft Xandoo aan dat zij de factuur die zij aan Kijkship hadden verzonden ook weer gecrediteerd hebben.

Wat kan ik hier het beste doen? Het voelt niet juist om een factuur te betalen voor een product/pakketje die ik nooit in mijn handen heb gehad maar ik ben niet bekend met de spelregels, iemand van jullie hier ervaring mee?

Arnoud had ook op mijn post gereageerd hier
Zo te zien heb je voldoende bewijzen dat het product terug ontvangen is door de leverancier. Niet betalen dus.
Zowiezo niet betalen natuurlijk voor iets dat je niet ontvangen hebt, maar het gaat natuurlijk ook om de bewijslast.
Vanuit kijkshop/klarna is er die ook niet want dan zouden ze een ontvangstbewijs van jou kant moeten hebben en omdat je geweigerd hebt is dat er natuurlijk niet.
Voor de gein zou ik bij klarna eens dat ontvangst bewijs waaruit blijkt dat jij het bestelde in ontvangst hebt genomen opvragen.
Dit hadden ze bij mij uit eigen beweging opgestuurd als "bewijs"(lol). Er staat een vage veeg op. Ik had het opgenomen met Directsale en uiteindelijk(na een hoop gedoe) zelfs een creditnota gekregen, maar klarna bleef pushen voor het geld, zelfs een incassobureau op me af gestuurd. Ik lach om die roversclub.

• Dionysiou
Theodoor v B schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:35:
[...]

Zo te zien heb je voldoende bewijzen dat het product terug ontvangen is door de leverancier. Niet betalen dus.
Zowiezo niet betalen natuurlijk voor iets dat je niet ontvangen hebt, maar het gaat natuurlijk ook om de bewijslast.
Vanuit kijkshop/klarna is er die ook niet want dan zouden ze een ontvangstbewijs van jou kant moeten hebben en omdat je geweigerd hebt is dat er natuurlijk niet.
Voor de gein zou ik bij klarna eens dat ontvangst bewijs waaruit blijkt dat jij het bestelde in ontvangst hebt genomen opvragen.
Dit hadden ze bij mij uit eigen beweging opgestuurd als "bewijs"(lol). Er staat een vage veeg op. Ik had het opgenomen met Directsale en uiteindelijk(na een hoop gedoe) zelfs een creditnota gekregen, maar klarna bleef pushen voor het geld, zelfs een incassobureau op me af gestuurd. Ik lach om die roversclub.
Dat incassobureau heet zeker Segoria? Onderdeel van Klarna. :+

Ik heb overigens ook een factuur lopen bij Klarna. Ik ga niet betalen. Bestelling geweigerd aan de deur. Ik heb geen bestelling aangenomen. Daarnaast per mail bevestiging dat ze het retour hadden ontvangen en zouden crediteren, maar is nooit gebeurd.

[Voor 11% gewijzigd door Dionysiou op 18-03-2021 13:18]

• jack zomer
  • Nu online
https://www.nu.nl/economi...l-failliet-verklaard.html

https://www.faillissement...5099/kijkshop-nl-b-v.aspx

En failliet
Suc6 en sterkte voor iedereen die nog geld/producten te goed heeft.

[Voor 43% gewijzigd door jack zomer op 31-03-2021 19:38]

• jack zomer
  • Nu online
https://www.nu.nl/economi...luiten-naar-hun-geld.html

Dat was te verwachten, hopelijk hebben mensen met producten waarvan het eigendom niet bij de Kijkshop ligt meer mazzel.

[Voor 32% gewijzigd door jack zomer op 02-04-2021 20:05]

• Justineee
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-04-2021
Ook ik vraag me af hoe en wat.
Ik heb 2 maanden geleden een bureaustoel besteld van 165- ondertussen kraakt deze stoel verschrikkelijk en ben er helemaal niet tevreden mee. Ook heb ik nog steeds pijn aan mijn rug met deze stoel. Toen ik deze retour wou sturen erachter gekomen dat het bedrijf failliet is. Ondertussen al twee termijnen betaald aan 1in3 en moet de derde nog gaan betalen terwijl ik het product inprecipe niet wil houden en mijn geld terug wil. Weet niet zo goed wat ik moet???

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:09
Blij zijn dat je überhaupt iets ontvangen hebt of anders de stoel verkopen en nieuwe halen..

Be “fearful when others are greedy, and greedy only when others are fearful.”

• Justineee
BTFD schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 03:56:
Blij zijn dat je überhaupt iets ontvangen hebt of anders de stoel verkopen en nieuwe halen..
Dat antwoord slaat dus helemaal nergens op. De stoel kraakt als een malle dat hoort niet. De stoel net nog ontvangen voor alle ellende begon. Het is precies niks. Ga niet iemand anders een stoel verkopen die als een malle kraakt. Mag blij zijn als ik daar een tientje voor vang. :)

• BTFD
Ach, dan stuur je hem toch terug. Geen krakende stoel meer en alsnog je geld kwijt, dan lijkt mij dat tientje toch de betere keus!

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Justineee schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:28:
[...]

Dat antwoord slaat dus helemaal nergens op. De stoel kraakt als een malle dat hoort niet. De stoel net nog ontvangen voor alle ellende begon. Het is precies niks. Ga niet iemand anders een stoel verkopen die als een malle kraakt. Mag blij zijn als ik daar een tientje voor vang. :)
Alternatief: contact opnemen met fabrikant voor garantie.

• Justineee
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:03:
[...]

Alternatief: contact opnemen met fabrikant voor garantie.
Thanks! Dat is inderdaad nog wel een goede optie. Ga ik zeker even naar kijken.

• Dionysiou
Klarna heeft mijn factuur van Kijkshop op € 0,= gezet en gemeld als geretourneerd. Fijn dat het goed gekomen is!
We willen u hierbij graag laten weten dat de factuur is afgesloten en dat er geen bedrag meer openstaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BTFD
Als zelfs de curator het niet vertrouwd, zal er op de achtergrond meer spelen dan nu naar buiten is gebracht..

https://www.ad.nl/economi...ent-kijkshop-nl~a33ddee7/

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee