Vraag

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:23

sjirafje

Why so serious, Sam?

Topicstarter
Mijn Lenovo Tab 2 A10-30F ( tb2-x30f ) gaat van het ene op het andere moment niet meer aan. Na het ingedrukt houden van de aan knop trilt hij alsof hij gaat opstarten maar er gebeurt niets, het scherm gaat ook niet aan. In eerste instantie ging het scherm nog wel aan en kreeg je het Lenovo logo te zien maar dat doet hij nu ook niet meer. Na een seconde trilt hij weer opnieuw en gebeurt er weer niets, dit herhaalt zich een keer of 10-15. Wanneer je hem aan de lader aansluit gebeurt er precies hetzelfde.

Uiteraard heb ik alle toetsen combinaties al uitgeprobeerd (ik kom dus ook niet in recovery mode). Ook het loskoppelen van de accu de aan knop 20 seconden ingedrukt houden en dan de accu weer aansluiten maakt geen verschil. De accu meet ruim 3,7V.

Iemand nog tips?

"Enough is enough!"
"I've had it with these mother f*cking snakes on this mother f*cking plane!"

Samuel L. Jackson, Snakes on a Plane

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:56
Hoe belangrijk is de data die erop staat?

• sjirafje

sjirafje

Why so serious, Sam?

Topicstarter
99ruud99 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 06:10:
Hoe belangrijk is de data die erop staat?
Als ik de data kan redden is het mooi meegenomen, maar er staat niets belangrijks op.

[Voor 47% gewijzigd door sjirafje op 06-03-2021 19:57]

"Enough is enough!"

• sjirafje

sjirafje

Why so serious, Sam?

Topicstarter
Iemand een suggestie wat ik nog kan proberen?

"Enough is enough!"

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:34
Al eens een paar uur aan de lader gelegd? Ook al lijkt er in het begin niks te gebeuren zeg maar.

• sjirafje

sjirafje

Why so serious, Sam?

Topicstarter
Ja hij blijft dan trillen (1 sec trillen, 1 sec niet trillen, 1 sec trillen, etc). Het scherm blijft zwart.

[Voor 10% gewijzigd door sjirafje op 30-03-2021 01:59]

"Enough is enough!"

• sjirafje

sjirafje

Why so serious, Sam?

Topicstarter
Een 2epaasdag schopje

O-)

"Enough is enough!"

• sjirafje

sjirafje

Why so serious, Sam?

Topicstarter
Koningsdag schopje dan maar?

"Enough is enough!"

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:51
Ik heb helaas niet echt een Tweaker-waardig antwoord voor je. Staat de standaard ROM er nog op? Hoe oud is hij? Kan je garantie claimen?

• sjirafje

sjirafje

Why so serious, Sam?

Topicstarter
Hij is nooit geflashed dus de originele rom staat er nog op. De garantie is helaas al een paar jaar verlopen.

"Enough is enough!"

• sjirafje

sjirafje

Why so serious, Sam?

Topicstarter
Pinksterweekend schopje!

"Enough is enough!"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teamguzel42
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22-11-2021
Is er reeds toch wat water in je tablet binnen gedruppeld? Heb je de tablet meerdere keren laten vallen, etc. Het hoeft niet perse softwarematig te zijn, het kan net zo goed hardware matig een issue zijn. Zo kan de connector van het beeldscherm met het moederbord defect zijn geraakt. Het los zitten van de beeldscherm connector ga ik niet vanuit, maar indien je het toch niet aan krijgt zou je altijd nog kunnen proberen om je tablet een keer uit elkaar te halen om hardware matig wat bij te leren en om eventueel de connectoren en de binnenkant te controleren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teamguzel42
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22-11-2021
Indien de informatie belangrijk is, zou je bij een repairshop in de buurt een controle kunnen uitvoeren. Zij controleren het in zijn geheel. Wanneer ze erachter komen wat de issue is zeg je dat je het niet waard vind om de tablet nu nog voor zo'n prijs te laten repareren en repareer je het zelf gewoon thuis :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Why so serious, Sam?

Topicstarter
Bedankt voor je reactie! Er is geen vocht in de tablet gekomen en voor zover ik weet is hij ook niet gevallen, heeft ook altijd in een beschermhoes gezeten. Ik heb alle connectors volgens mij al nagelopen. De meeste verbindingen zijn gesoldeerd. Ik ga ze voor de zekerheid nog eens nalopen.

Het beeldscherm verdenk ik niet want deze werkte in eerste instantie nog wel. Veel uit elkaar te halen valt er eigenlijk niet, hij bestaat uit een moederbord en een kleiner printje wat oa de trilmotor aanstuurt en voor de knoppen is en verder alleen de camera's, speakers, scherm en accu.

De informatie op de tablet is meer een kwestie van jammer dan. Er staan wat foto's op, maar het is geen ramp als die er niet meer zouden zijn.

Een vervangend moederbord is duurder dan wat de tablet in werkende staat waard is, dus dat is geen serieuze optie.

"Enough is enough!"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arjan1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-03 17:02
Misschien heeft de accu het wel begeven. Alleen trillen is iets wat een oude telefoon van mij ook doet wanneer die leeg is. Dat hij het bij het aansluiten van de lader steeds blijft herhalen geeft ook aan dat hij wel probeert te starten, maar dat dit telkens niet lukt.

En dat er 3.7 volt op staat zegt niet zoveel, want dat is zonder belasting en dus het hoogst haalbare op dat moment. in ieder geval is de accu dan niet vol (want dan zou deze ongeveer 4.2 of 4.35 volt moeten leveren, afhankelijk van het model). Mogelijk stort dit voltage onder belasting meteen in en is de accu dus gewoon leeg of op. Bij 3.0-3.2 volt slaat de stroom in ieder geval af om de accu te beschermen tegen te diep ontladen.

[Voor 9% gewijzigd door arjan1995 op 01-06-2021 21:58]

• sjirafje

sjirafje

Why so serious, Sam?

Topicstarter
Tnx! Ik ga nog eens wat testen met de accu doen.

"Enough is enough!"

• sjirafje

sjirafje

Why so serious, Sam?

Topicstarter
arjan1995 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:56:
Misschien heeft de accu het wel begeven. Alleen trillen is iets wat een oude telefoon van mij ook doet wanneer die leeg is. Dat hij het bij het aansluiten van de lader steeds blijft herhalen geeft ook aan dat hij wel probeert te starten, maar dat dit telkens niet lukt.

En dat er 3.7 volt op staat zegt niet zoveel, want dat is zonder belasting en dus het hoogst haalbare op dat moment. in ieder geval is de accu dan niet vol (want dan zou deze ongeveer 4.2 of 4.35 volt moeten leveren, afhankelijk van het model). Mogelijk stort dit voltage onder belasting meteen in en is de accu dus gewoon leeg of op. Bij 3.0-3.2 volt slaat de stroom in ieder geval af om de accu te beschermen tegen te diep ontladen.
0A 3,75V
0,10A 3,70V
0,20A 3,63A
0,30A 3,55V
0,40A 3,47V
0,50A 3,38V
0,60A 3,30V

Kun jij uit deze waarden concluderen dat de accu is overleden?

"Enough is enough!"

• arjan1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-03 17:02
sjirafje schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 20:59:
[...]

0A 3,75V
0,10A 3,70V
0,20A 3,63A
0,30A 3,55V
0,40A 3,47V
0,50A 3,38V
0,60A 3,30V

Kun jij uit deze waarden concluderen dat de accu is overleden?
Dat ziet er niet best uit. Beetje belasting en al zo’n groot verschil in voltage duidt op slijtage (of gewoon een niet opgeladen accu, maar dan laadt hij blijkbaar niet meer op)

• sjirafje

sjirafje

Why so serious, Sam?

Topicstarter
Misschien moet ik dan maar de gok nemen en een nieuwe accu bestellen.

"Enough is enough!"

• Erw555
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 14-02 18:57
Hier ongeveer hetzelfde probleem, weet alleen niet hoeveel de accu meet. Loskoppelen en 20 sec. ingedrukt houden, gaf ook hier geen resultaat. Via de PC laden geeft zo nu en dan nog wat trillen en een logo maar laden via de oplader geeft helemaal niks (de oplader werkt wel gewoon voor de telefoon). Heb je die nieuwe accu nog geprobeerd? En zo ja, was het probleem toen opgelost? En moesten er na het vervangen nog zaken worden gedownload of iets dergelijks? Het schroeven gaat allemaal nog maar van programmaatjes, etc. heb ik geen verstand. Bij voorbaat dank voor je reactie.

• sjirafje

sjirafje

Why so serious, Sam?

Topicstarter
Ik heb inderdaad een nieuwe accu geprobeerd maar in mijn geval heeft dat helaas niet geholpen.

Als je al eens vaker een tablet of telefoon open hebt gemaakt dan is het vervangen van de accu geen moeilijk klusje. De achterkant zit vastgeklikt. De accu zit vast geschroefd met een metalen frame. Dat frame wordt niet bijgeleverd bij een nieuwe accu dus die moet je hergebruiken (zit met dubbelzijdigplakband aan de accu geplakt). Over de connector van de accu zit een metalen beugeltje geschroefd om de connector op z'n plek te houden.

[Voor 70% gewijzigd door sjirafje op 14-02-2023 18:50]

"Enough is enough!"

• Erw555
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 14-02 18:57
Jammer dat het bij jou niet geholpen heeft. Dank voor je instructie!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee