Toon posts:

Naam van deze oude software, een additionele taskbar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PCmisbruiker
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-03 10:44
Hallo mede tweakers,

Een vraag voor de gene die rond het jaar 2000 ook al actief aan het tweaken waren, maar andere mogen uiteraard ook meedenken.

In het verleden maakte ik screencaptures net voordat ik een systeem opnieuw installeerde.
Deze screencaptures bevatte dan bijvoorbeeld drivers of os settings en het een screenshot van het bureaublad om het design (style) zo later te kunnen herstellen of van het overzicht van geïnstalleerde applicaties middels de desk icons om te zien welke software er geïnstalleerd was.

https://tweakers.net/i/o18BHe_wAoTV_3WwPr08BmBbYhI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OS5D7KJObxiKUiDIzEaBFLiL.png?f=fotoalbum_large

Reeds had ik enkele van deze screendumps teruggevonden, en zag ik dat ik destijds voor Windows XP een extra taskbar geïnstalleerd had. Ik denk iets van TaskMon maar dan niet de Windows tool?
Zie bijgevoegd plaatje,

Ik gebruikte deze taskbar als het huidige Rainmeter (desktop customation tool) programma, maar dan in taskbar vorm.

Weet wellicht iemand hoe de tool heet (zie afbeelding) en of als ik deze nog ergens kan downloaden, ik ben bezig mt een retro Windows xp systeem en zou graag deze tool weer willen hebben. En wellicht werkt het ook voor Win10 :P
Ik ben al zo een kleine 6 jaar in me geheugen aan het graven en google image search levert ook niets op.

Help

Beste antwoord (via PCmisbruiker op 05-03-2021 22:39)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• HamuNaptra
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
https://tweakers.net/downloads/21534/winbar-201.html

deze was geniaal, best lang gebruikt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:45
Winbar dat was het. Ik zat maar met tweakbar in mijn hoofd maar kon ook niks vinden.

Haalt wel oude herinneringen op. Succes op.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PCmisbruiker
Dank U HamuNaptra :*)

Martin_v_z your right heel erg hoog nostalgie gehalte.
Het was echt een fijne tool, kijken als het ook werkbaar (te maken) is op Windows 10.

Thanks

• PCmisbruiker
Na nog wat verder gezocht te hebben bestaat er ook Infobar en Statbar en dat was hem :)

StatBar

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee