Vraag

• 51bert
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04 19:29
Sinds 2-3 maanden heb ik een S10+.
Ik wandel veel en dan draag ik de S10 in mijn (achter) broekzak . Geregeld maak ik mee dat de smartphone aan staat als ik 'm uit mijn broekzak haal ondanks dat de bescherming tegen onbedoeld aanraken aan staat. Soms zit ie dan al midden in een menu .... gelukkig nog niets mis gegaan vwb onbedoeld bellen of internetten.
Met mijn vorige S8 had ik dit probleem niet. Heb menu's afgezocht maar ik vind geen aanknopingspunten.
Iemand een idee waar het probleem kan zitten?

Beste antwoord (via 51bert op 05-03-2021 16:40)

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 23:31

-36-

Trust me. I'm an amateur

Bij instellingen kan je de tijd tussen het scherm uit en lockscreen aan instellen zet die ook op 0s

Alle reacties

• Trouble
  • Laatst online: 20:05

Trouble

Hier is een bordje van <3

Heb je er geen pocketmodus op zitten? Ik heb een OnePlus en bij instellingen > hulpprogramma's heb ik pocketmodus, wat voorkomt dat het scherm aangaat als ik mijn telefoon in mijn tas of broekzak heb zitten.

Reminder: She's not dressed as a slut, you're just thinking like a rapist | 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

lockscreen aanzetten icm met pin of vingerprint? en dan bij scherm uit direct lockscreen aan. Knappe broekzak als die dan nog bij contactpersonen of browser komt.

Beste optie is naar mijn idee telefoon sowieso niet in de kontzak te bewaren, menig telefoon is al gesneuveld door de spanning die er bij zitten en kennelijk ook lopen op komt te staan.

[Voor 85% gewijzigd door -36- op 05-03-2021 02:53]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 51bert
@Trouble de pocketmodus heet bij Samsung "beveiliging tegen onbedoeld aanraken"

@-36- vergrendelingsscherm stond aan icm veegbeveiliging (geen eenvoudig streepje) en Smartlock lichaamsdetectie staat standaard uit.
Vanwege het probleem heb ik de veegbeveiliging omgezet naar pincode.
Tevens heb ik verhoogde aanraakgevoeligheid (vanwege screenprotector) uitgezet.
Ook wil ik erop letten om mobiel met scherm naar buiten gericht in broekzak te steken.
Of dit helpt moet nog blijken. Blijft vreemd dat ie door beveiligingsmenu komt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Bij instellingen kan je de tijd tussen het scherm uit en lockscreen aan instellen zet die ook op 0s

• 51bert
@-36- die kende ik niet ... is waarschijnlijk ook de oorzaak door activeren van het scherm tijdens het in de broekzak steken. Heb de tijd op "direct" gezet.

• 51bert
"Ter leering ende vermaeck": nog even een terugmelding.
Na de aanpassing van de tijd tussen scherm uit en lockscreen heeft het probleem van onbedoeld aangaan van mijn S10+ zich niet meer voorgedaan .... dus helemaal blij :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee