Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Energiecoach

Pagina: 1
Acties:
  • 307 views

Vraag

• Sjaak098
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 09-06 09:10
Hoi iedereen,

Ik wil graag bijdragen aan minder CO2 uitstoot. Ik wil daarom graag investeren in mijn huis. Hoe ik echter mijn investering het beste kan besteden weet ik niet, isolatie, zonnepanelen, etc. Iemand een goede tip voor iemand die mij kan adviseren (ik woon in de gemeente Voorschoten)? Of hoe ik dit nou het beste kan aanpakken?

Dank!

Alle reacties

• WeetIkHetNou
  • Registratie: november 2007
  • Nu online
Als je een wat ouder (>20-30jr) huis hebt is stap 1 over het algemeen isoleren.

Afhankelijk van bouwjaar heb je het dan over (spouw-)muur, dak, vloer. Als de vloer daarvoor aangepast moet worden is vloerverwarming mooi meegenomen.

Pas als de isolatie op orde is kun je denken aan bijv een warmtepomp.

Zonnepanelen kan "altijd", maar moet het dak wel een beetje geschikt zijn (ik zie ze hier in de buurt op daken liggen die nooit zon zien ivm de enorme bomen er omheen).

Kijk eens op milieucentraal.nl, daar kun je een beeld vormen van de kosten/baten (altijd met korrel zout). Daarna een plan maken, eventueel met een lokale adviseur.

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Op de stukjes aangaande 'isoleren' zitten nu overigens nog leuke subsidies waar je eventueel van kunt profiteren als 'eigen huis' bezitter.

Zelfs je 'Energie Leverancier' kan je hier mee helpen als je dat zou willen.

[Voor 3% gewijzigd door Will_M op 04-03-2021 22:25]

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22:51

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Welkom op GoT Wij verlangen wel wat meer eigen inzet aleer men een topic met vragen opent om te zien wat je zelf al onderzocht hebt. De informatie die je geeft is erg schaars namelijk. Ik zou je licht even opsteken in Duurzame Energie & Domotica waar veel aspecten van wat je vraagt uitvoerig besproken worden. Mochten er dan nog vragen zijn, dan kan je een wat specifieker topic openen waarin je ook wat meer informatie geeft. Voor nu, een slotje op dit topic.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True