Ik maak video's van mijn Lego creaties welke ik op Youtube zet. Laatst ben ik geïnterviewd door een tijdschrift en er kwam een fotograaf mee om foto's te maken. Hij had een spotlicht met een geel kleurenfilter mee welke hij op het onderwerp richtte (een soort van aandachtstrekker) en speelde wat met de witbalans waardoor hij een fantastische filmachtige look gaf aan de foto's. Hij adviseerde mij ook zo'n soort gele spot te gebruiken i.c.m. blauwig licht. Het gaat me om die spot: ik heb lopen zoeken op cameranu.nl en andere fotografie websites maar ik kan gewoon niet achterhalen wat voor soort spot hij heeft gebruikt.
Het was een apparaat van zo'n 20 a 25cm lang, stond op een statief zo'n 2,5m van het onderwerp vandaag en gaf een lichtvlek van ca. 10cm in doorsnede (waarschijnlijk wel instelbaar). De spot had ook een accufunctie en een flitsfunctie. Uiteraard is het bij mij voor video dus ik ben op zoek naar zo'n spot voor continue verlichting. De fotograaf gebruikte plastic kleurenfilters wat voor mij ook prima zou werken. Hebben jullie enig idee wat voor product ik dan nodig heb?
Het was een apparaat van zo'n 20 a 25cm lang, stond op een statief zo'n 2,5m van het onderwerp vandaag en gaf een lichtvlek van ca. 10cm in doorsnede (waarschijnlijk wel instelbaar). De spot had ook een accufunctie en een flitsfunctie. Uiteraard is het bij mij voor video dus ik ben op zoek naar zo'n spot voor continue verlichting. De fotograaf gebruikte plastic kleurenfilters wat voor mij ook prima zou werken. Hebben jullie enig idee wat voor product ik dan nodig heb?