Toon posts:

DVD rippen (meerdere subs en audio chans) en play op IOS

Pagina: 1
Acties:
Ik wil al mijn DVD's geript:
  • Met 2 soft ondertitels (NL+EN)
  • Met 2 audio sporen (EN+commentary)
  • Ze bekijken op iPhone en iPad
  • Op mijn Dropbox, te downloaden als streamable, dus direct te kijken zonder download van volledige file
Al die dingen apart lukt mij, maar deze wishlist in één, lukt mij helaas niet.
Zo raar is mijn vraag niet denk ik? Dus hoe kan ik dit eenvoudig doen?
Of hoe doen jullie het.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat had je zelf al gevonden dat dit evt kan en niet voldoet? Wat lukt wel en waarmee, en wat lukt niet?

Ik heb hier volgens mij op mijn laptop iets draaien wat volgens mij doet wat jij wilt en dat dmv een queue ook ineens kan, maar weet even de productnaam niet. Was wel betaald iirc, met lifetime license. Zit nu alleen zelf op de ipad dus kan niet kijken.

Verder zou ik sowieso geen dropbox gebruiken voor dit soort dingen.

En ik meen dat een ipad of iphone niet direct avi maar wel mp4 kan streamen / open. Missvhien dat dat helpt in waarom iets wel of niet kan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Met Handbrake of ffmpeg kan ik MP4s streamable maken.
Op zich is dat niet het grootste probleem.
Dropbox is voor mij het fijnst en makkelijkst, maar het kan "ergens" staan, waar maak niet veel uit lan of cloud.

In MKV (met Handbrake) kan ik meerdere subtitle tracks includen. Alleen zien die er zo lelijk uit, precies niet in een goede aspect ratio. Blijkbaar staan subtitles op DVDs in een soort van afbeeldingsformaat en niet in "tekst" formaat?

Met Subtitle Edit zou men van die "afbeeldingsondertitels" vanop een DVD via OCR SRT ondertitels kunnen maken. Er zitten daar echter wel wat foute dingen in, zoals afbeeldingen die helemaal geen ondertitels zijn.

Soit. Doet niemand dit? Of kan ik een DVD kopieren naar een of ander gecomprimeerd bestand dat toch nog afspeelbaar is.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat ik zelf meestal doe met DVD's van de kinderen is gewoon domweg alle VOB bestanden kopieren naar mijn NAS. Sure, daar kan een iphone of ipad native niks mee, maar das een kwestie van VLC gebruiken om af te spelen.
Rippen naar iso kan ook, daar kan mijn nas dan weer wat mee, die kan dat gewoon beschikbaar stellen als mointpoint.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Aerkhanite
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-03 04:54

Aerkhanite

Snapt er geen reet van

Is het geen idee om de subs gewoon van OpenSubtitles te halen oid?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee