Toon posts:

Laptop kopen voor "lichte" 4k video editing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gebruikersnaan
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12-07-2021
Na 6 jaar met teveel tevredenheid mijn asus n751jk te hebben gebruikt, ben ik op zoek naar iets nieuws. Aangezien ik een gopro en iphone heb die allebei in 4k kunnen filmen, zou ik dat beeldmateriaal graag willen gebruiken. Op mijn huidige laptop lukt het een beetje, maar hij loopt toch vaak vast.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil video's editen, waarbij ik gebruik maak van 4k video clips en die export naar 1440p. Het worden geen enorme flashy edits, maar ik wil wel een slowmotion of een zoom in kunnen doen. En tegelijkertijd ook een browser open kunnen hebben voor whatsapp of muziek. Soms speel ik nog weleens oldschool runescape, maar mag er toch wel vanuit gaan dat de meeste laptops dat wel aankunnen.

Wat is je budget?
Het liefst rond de 1000 euro, maar mocht die prijs onrealistich zijn voor wat ik wil, ben ik bereid 1500 euro neer te leggen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik ben vaak op verschillende plekken, maar ik zal hem niet zo zeer onderweg vaak gebruiken. Dus ik heb geen problemen met een wat zwaardere laptop of een minder goede accu.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb een medion, hp zbook en een asus gehad en ben tot nu toe wel het meest blij geweest met mijn asus. Na 6 jaar hevig gebruik, is de performance niet heel erg achteruit gegaan. Dus ik ben wellicht biased voor een asus laptop, maar andere alternatieven zijn ook welkom.

Laptops, die ik zelf had gevonden:
ASUS VivoBook 15 K512JP-BQ281T - Laptop - 15.6 Inch
https://www.bol.com/nl/p/...5M7A_0_19.22.ProductTitle

HP Pavilion Gaming 15-dk1735nd - Gaming Laptop - 15.6 inch
https://www.bol.com/nl/p/...091619/?s2a=#productTitle

MSI Creator 15M A10SD-404NL
https://azerty.nl/product...RxInkdOJ7lHxoCJaMQAvD_BwE

Alle reacties

• johnnijm
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20-02 10:56
Al eens aan een Macbook Pro M1 gedacht? Op Youtube genoeg voorbeelden van vergelijkingen tussen Intel gebaseerde en Apple M1 gebaseerde laptops.
Misschien de moeite van het overwegen waard.
Zelf in het bezit van een Mac Mini M1 en ben echt ontzettend verbaasd dat dat ding met 2 vingers in de neus en zonder warm te worden massa's werk verzet.

• Gebruikersnaan
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12-07-2021
hmm ja ik heb al een iPhone en iPad, dus MacBook zou ik ook wellicht kunnen aanschaffen. Ik dacht eigenlijk dat je bij Apple wel altijd bijbetaalde voor het merk en vroeger gamede ik veel en vond ik MacBook toch wat minder. Maar nu ik de reviews heb gelezen over die m1 MacBooks, neig ik eigenlijk wel naar een MacBook Air m1 met 16 GB ram. Ik las namelijk dat MacBook Pro m1 niet heel veel toevoegt ten opzichte van MacBook Air m1.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee