Toon posts:

Welke pc kopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jasonvanc
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11-08-2021
hoi ik zou binnekort graag een game pc willen kopen/bouwen omdat mijn school laptop niet goed genoeg is om games te spelen. ik heb maar een budget van 600 euro en ik krijg het systeem zelf moeilijk samengestelt, daarom hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en dingen doen voor school.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De onderdelen mogen maximaal 600 euro kosten.

Zijn er al componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb zelf een tv die ik tijdelijk wil gebruiken als monitor, mijn toetsebord is de logitech g213 prodigy, mijn muis is de battletron muis van de action. Ik heb ook al een headset

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil 8 of 16gb ram, minimaal 1tb opslag maar het liefst ook een ssd om windows sneller mee op te starten.
Heb je nog bepaalde voorkeuren?
Nee het maakt mij niet uit van welk merk het is, het gaat er mij om dat ik normaal games kan spelen zonder vast te lopen.
De games die ik ga spelen zijn Minecraft, call of duty warzone, cs:go, valorant, kleinere spelletjes zoals raft, gang beasts etc. voor de rest weet ik het nog niet.

[Voor 75% gewijzigd door Jasonvanc op 04-03-2021 18:42]

Alle reacties

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:18

Soms ben ik bijna gelukkig

• Hoiboy19
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-11-2022

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

Waarom wil je een pre-build? Het is wel mogelijk maar als je er zelf eentje bouwt kan je een veel betere pc krijgen voor dezelfde prijs. Heb je al een monitor, muis en toetsenbord? Zo ja, welke monitor? Dan weten we hoe goed je pc moet zijn om het maximale uit jouw monitor te halen bij het gamen.

Specs

• Jasonvanc
hoi ik weet zelf niet hoe ik een pc moet bouwen en wil daarom graag een pre build, ook had ik gezien dat alleen windows 10 al rond de 150 euro zat. als monitor wil ik voorlopig gewoon mijn 60hz tv gebruiken. mijn muis is de battletron muis van de action en het toetsenbord is de g213 prodigy van logitech.

• Jasonvanc
ik ken misschien wel iemand die voor mij de pc in elkaar kan zetten dus in principe zou ik er ook eentje kunnen bouwen

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:41
Als we naar de minimale requirements van CoD Warzone kijken dan heb je een PC met een quadcore CPU, 8GB RAM, en een GTX 1650 GPU nodig. In Pricewatch vinden we dan deze lijst. Zelfbouwen is nu lastig, zeker met een laag budget, door schaarste zijn videokaarten erg duur en moeilijk te krijgen

[Voor 9% gewijzigd door martyw op 04-03-2021 18:28]

• Jasonvanc
ik had via marktplaats wel een advertentie gezien van een game pc die in mijn budget past maar ik weet niet of hij echt goed is.

de specs zijn

: 3.2Ghz Intel QuadCore i5 - 6500 Processor
8GB DDR4 2400Mhz Geheugen (16GB of 32GB mogelijk tegen meerprijs!)
256GB SSD + 1000GB HDD Opslag
AMD R9 M280X 3GB Videokaart
4x USB3.0, 4x USB2.0
2x DVI
2x HDMI
2x Mini Display Poort
VGA
Ethernet
Windows 10 Schoon Geinstaleerd.

zou dit het waard zijn of is dit eigenlijk niet zo'n goede pc

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:07
M280X?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:29
echt goed? nee, met deze videokaart ga je niet heel veel vooruit

hoe sta je tov een gewone pc bouwen, en dan later eens een videokaart erin ?

• martyw
Als ik een willekeurige benchmark vergelijk (hier) dan is de GTX 1650 vele malen krachtiger dan de AMD R9 M280X.

• martyw
Bedoel je deze?
Deze zou heel goed zijn, deze is ook beter dan je MP vondst

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:29
die i7 is verreweg de beste :P natuurlij kwel even afwachten waar eindbod op komt.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:33
8700K op een H310 veroorzaakt thermaltrotteling en zeker met een AIO. Alle airflow wordt van de, toch al zwakke, VRM afgehouden. Ben benieuwd welke voeding erin zin. Heb er geen hoge verwachtingen van gezien de besparing op het moederbord.

€500 is veel teveel voor een 6600K met GTX 960. De voeding in dat systeem moet meteen vervangen worden want is bar slecht.

• martyw
Uszka schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:35:
8700K op een H310 veroorzaakt thermaltrotteling en zeker met een AIO. Alle airflow wordt van de, toch al zwakke, VRM afgehouden. Ben benieuwd welke voeding erin zin. Heb er geen hoge verwachtingen van gezien de besparing op het moederbord.

€500 is veel teveel voor een 6600K met GTX 960. De voeding in dat systeem moet meteen vervangen worden want is bar slecht.
Beggars can't be choosers. De markt is wat de gek er voor geeft, voorlopig is een goede prijs/kwaliteit verhouding niet te krijgen..... als je kan wachten tot na de huidige crisis is dat beter

[Voor 4% gewijzigd door martyw op 04-03-2021 21:53]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:33
Ik weet het maar je moet wel knettergek of hopeloos zijn wil je 500 piek stuk slaan op een systeem van 5 jaar oud.

• Jasonvanc
Is een pc zonder videokaart kwa prestaties (behalve de graphics) even goed als met?

Want zou deze pc misschien iets zijn https://www.bcc.nl/comput...uter-510-15ick-16g/280584

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-03 23:24
Jasonvanc schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 20:32:
Is een pc zonder videokaart kwa prestaties (behalve de graphics) even goed als met?

Want zou deze pc misschien iets zijn https://www.bcc.nl/comput...uter-510-15ick-16g/280584
Nee, nee nee. Kijk anders ff in de build guide van tweakers en ga een weekend bouwen na een aantal youtube filmpjes kijken 👍

• martyw
Jasonvanc schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 20:32:

Die heeft geen videokaart, voor gamen wil je dat wel. Met jouw budget wordt het maximaal een Medion Erazer Recon E10 MD34925 - zelf bouwen wordt niet goedkoper :)

[Voor 5% gewijzigd door martyw op 12-03-2021 21:33]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee