Beeldscherm update: zoek ik in de juiste richting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-01 20:43
Ik overweeg om de monitor voor mijn thuis-werkplek te upgraden. Momenteel heb ik een LG 29WK500 (21:9) aan een Lenovo Ideapad 520 (privé laptop) en Lenovo Thinkpad T480S (werk laptop) hangen.
Op het werk heb ik een set-up getest met 2 27" schermen met een resolutie van 2560x1440. Dat beviel super goed.
Voor thuis zou ik het bij 1 monitor willen houden en dacht aan een 34" monitor met een resolutie van 3440x1440.
Hoe kan ik er zeker van zijn dat beide laptops dit scherm aangestuurd krijgen?
Ik connecteer via VNC naar de workstation op het werk (die met de 2 x 27"). Voorlopig geen problemen met de snelheid van de internet verbinding. Kan ik in de problemen komen door de extra data die ik over mijn wifi ga trekken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:46
Het gaat niet om schermgrootte maar om pixels. Als de beide schermen 1440p waren en jouw nieuwe scherm ook 1440p kan het perfect

Let wel op, hoe ga je 2 laptops tegelijk weergeven op 1 scherm? Het kan wel, maar is niet makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Mijn huidige scherm is 2560x1080. Dus vandaar de vraag i.v.m. bandbreedte.
De opstelling met 2 schermen staat bij de werkgever, maar ik werk nu van thuis uit. Ik wil dus voor thuis een nieuwe monitor. Iets dat meer in de buurt komt van wat er bij de werkgever staat.

Uiteraard wil ik niet beide laptops gelijktijdig weergeven. Maar ik wil ze elk op 1 ingang aansluiten, zoals ik dat nu ook doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Zou ik in mijn geval eigenlijk best voor een vlakke monitor of eentje met kromming kijken? Ik ben absoluut geen gamer, moest dat invloed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-05 12:35
Ik denk dat je prive laptop het niet via HDMI ondersteunt. Volgens de bandbreedte zou dit op 50Hz moeten werken, heb het zelf wel eens geprobeerd met een werklaptop, maar dat werkte niet zo lekker omdat ik een custom resolutie aan moest maken en de ondersteuning er een beetje in moest 'hacken' wat wel een aantal problemen opleverde.

Ik zie dat je prive laptop wel USB-C heeft, als je laptop het ondersteunt dat je daarover displayport gebruitk dan zou het wel mogelijk moeten zijn.

De werklaptop zou gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Kan je me even helpen met waar je gevonden hebt dat dit met de privé laptop niet gaat werken?
En waar vind ik of de laptop display port over USB-C ondersteunt?

edit: Ik heb een beetje gezocht en ik denk dat de USB-C enkel data ondersteunt en geen video. Het zou een USB3.1 gen1 zijn. Maar ben er niet helemaal zeker van.

[ Voor 33% gewijzigd door RikHouben op 05-03-2021 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-05 12:35
Geen 3440x1440 op ultrawide
Maximum resolutie op ultrawide scherm niet mogelijk

Hier hebben ze het wel werkend gekregen. Je hebt ook een iets nieuwere processor dan mijn werklaptop en een wat betere GPU dus misschien kan je het bij jou aan de praat krijgen Die van mij ondersteunt de custom resolution utility niet meer dus moest het met 3rd party programma's, gaf een aantal bugs dus heb besloten te wachten met een nieuwe monitor tot ik een nieuwe laptop krijg. Maar 3440x1440@60hz wordt in ieder geval niet ondersteund door HDMI 1.4, je zal op die resolutie dus met een lagere refreshrate moeten werken.

[ Voor 8% gewijzigd door rickbovenkamp op 06-03-2021 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
rickbovenkamp schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 23:59:
Geen 3440x1440 op ultrawide
Maximum resolutie op ultrawide scherm niet mogelijk

Hier hebben ze het wel werkend gekregen. Je hebt ook een iets nieuwere processor dan mijn werklaptop en een wat betere GPU dus misschien kan je het bij jou aan de praat krijgen Die van mij ondersteunt de custom resolution utility niet meer dus moest het met 3rd party programma's, gaf een aantal bugs dus heb besloten te wachten met een nieuwe monitor tot ik een nieuwe laptop krijg. Maar 3440x1440@60hz wordt in ieder geval niet ondersteund door HDMI 1.4, je zal op die resolutie dus met een lagere refreshrate moeten werken.
Dat zal ik dan nog eens verder moeten onderzoeken. Als die van mij ook DP via de USB-C doet zou het dus normaal wel moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Ik heb dus een Ideapad 520-15IKB. Ik zie redelijk wat problemen met mensen die via usb-c een scherm willen aansturen.
Ik twijfel een beetje of ik wel door die problemen wil gaan en aan nieuwe scherm zou aankopen. Mijn huidige monitor heeft geen DP aansluiting dus ik kan het daarmee niet testen voordat ik een nieuwe zou aankopen.
Pagina: 1