Digital artist zoekt laptop/tablet voor in ziekenhuis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTureluur
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 30-12-2023
Hoi! Ik doe graag digitaal tekenwerk. Ik gebruik daarvoor gewoonlijk een kloeke desktop computer en een Huion Kamvas tekentablet. Maar nu moet ik mogelijk langere tijd het ziekenhuis in. Dus ik zoek een handzame computer voor algemeen gebruik, dat ik ook kan gebruiken om op te tekenen. Liefst niet te groot en duur, zodat ik het kan blijven gebruiken wanneer ik "on the move" ben als ik weer beter ben.

Wat ga je met je laptop doen?
Surfen, algemeen gebruik, art...Ik ben geen grote gamer, thuis gebruik ik Sims 4 maar dat is geen must. Geen Apple! Maar Android of Windows hebben de voorkeur.

Wat is je budget?
Ergens tussen de 400 en 1000 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, en vaak. Ik wil deze laptop complementair gebruiken naast de desktop die ik normaal gebruik. Dus vervoerbaarheid is heel belangrijk

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, niet echt. Alleen niets van Apple aub. Veel dank voor jullie tijd!

Beste antwoord (via deTureluur op 08-03-2021 20:27)

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:09

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Tja... tekenen, portable en geen Apple... iPad Pro valt dus af. Volgens mij blijven er dan weinig opties over? Microsoft Suface tablet oid?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:08

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Misschien een dooddoener maar wat heb je zelf als voorstel? Zijn er nog specifieke programma's die moeten draaien en wat geven de systeemeisen in dat geval aan van die programma's?

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Tja... tekenen, portable en geen Apple... iPad Pro valt dus af. Volgens mij blijven er dan weinig opties over? Microsoft Suface tablet oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTureluur
Ik heb wat lijstjes bekeken, en ik zie hier bijvoorbeeld de microsoft surface pro 2. Ik weet niet of die krachtig genoeg is, en de benodigde accessoires lijken heel duur. Normaal teken ik met Krita. Zij geven op als systeemeisen:
Processor: 1.6Ghz Dual-core CPU.
Memory: 2 GB RAM.
Graphics: Modern (since 2009) graphics / Intel HD.
Storage: 300 MB available space.
Additional Notes: 4GB System RAM.

Ook gebruik ik GIMP en een oude versie van photoshop elements.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:35
Dit iets?
Lenovo Yoga Slim 7 14ARE05 (82A20073MH)
pricewatch: Lenovo Yoga Slim 7 14ARE05 (82A20073MH)

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Die eisen stellen weinig meer voor tegenwoordig zo te zien. Dan is het gewoon een kwestie van benchmarks nakijken om te zien wat het beste bang-for-the-buck is tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTureluur
Zeker iets om verder te onderzoeken, dank je wel! Maar dit is zonder stylus lijkt het?

[ Voor 4% gewijzigd door deTureluur op 04-03-2021 17:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Het klinkt alsof je zelf nog geen idee hebt wat je precies zoekt en wat er allemaal te koop is. Of er een stylus bij zit kun je toch prima zelf opzoeken? Dat hoeven wij toch niet voor je te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTureluur
Dat klopt, het is een beetje een ruwe dag geweest en ik duik hier voor het eerst in en moet een snelle beslissing nemen en ik ben een beetje overwelmd door de mogelijkheden. Maar het lijkt er op dat de Microsoft Surface serie interessant voor mij is omdat ik mijn normale Windows programmas kan blijven gebruiken, maar dat die niet worden geleverd worden met de toetsenbord cover en stylus, wat de kosten erg opdrijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:38
deTureluur schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:25:
Ik heb wat lijstjes bekeken, en ik zie hier bijvoorbeeld de microsoft surface pro 2. Ik weet niet of die krachtig genoeg is, en de benodigde accessoires lijken heel duur. Normaal teken ik met Krita. Zij geven op als systeemeisen:
Processor: 1.6Ghz Dual-core CPU.
Memory: 2 GB RAM.
Graphics: Modern (since 2009) graphics / Intel HD.
Storage: 300 MB available space.
Additional Notes: 4GB System RAM.

Ook gebruik ik GIMP en een oude versie van photoshop elements.
De surface Pro 2 is echt al oud hoor. Dat zou ik niemand meer aanraden. Naast de oude processor is ook de pentechniek inmiddels echt een stuk verder. Maar gelukkig heb je de nieuwste surface pro 7 al vanaf 799,- euro... (moet je nog wel een pen en toetsenbord bij kopen dan ja)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTureluur
Ja, die serie lijkt een goede optie. Met de cover en stylus zal het rond de 1000 uitkomen. Er zitten ook nog usb poorten in, dus misschien kan ik in eerste instantie wat geld besparen door een generische muis en keyboard te gebruiken die ik al heb. Maar de stylus zal ik hoe dan ook nodig hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:52
Persoonlijk heb ik een Surface 6, het toetsenbord met trackpad is daarbij onmisbaar.
De pen die ik erbij heb gebruiken we eigenlijk nooit. Ik zou hem voor aanschaf echt proberen als ik jou was, want zelf denk ik dat het tegenvalt. Maar het kan ook aan ons gebruik liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTureluur
Dat is goed advies, dank jullie allemaal! Ik heb wat opties om verder te onderzoeken, ik zal lang wat winkels bezoeken om te zien of ze iets hebben dat ik kan uitproberen. (woon in België dus dat kan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:38
deTureluur schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:49:
Ja, die serie lijkt een goede optie. Met de cover en stylus zal het rond de 1000 uitkomen. Er zitten ook nog usb poorten in, dus misschien kan ik in eerste instantie wat geld besparen door een generische muis en keyboard te gebruiken die ik al heb. Maar de stylus zal ik hoe dan ook nodig hebben.
Je zou ook nog tweede hands kunnen kijken natuurlijk: V&A aangeboden: Microsoft Surface Book i7,16GB 512GB SSD (Performance Base)

Of toch een Android tablet met pen erbij voor 550: V&A aangeboden: Samsung Galaxy Tab S7 Wi-Fi (6GB, 128GB intern) Zwart

Maar ik weet niet of er op android genoeg tekenapps zijn waar je lekker mee uit de voeten kan.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
deTureluur schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:32:
[...]

Zeker iets om verder te onderzoeken, dank je wel! Maar dit is zonder stylus lijkt het?
Stond nergens dat je touch screen nodig had en met een stylus wilt tekenen op scherm van laptop...

Mijn vrouw tekens digitaal alles met muis. Maar goed, dan is dit niets inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTureluur
Maar ik weet niet of er op android genoeg tekenapps zijn waar je lekker mee uit de voeten kan.
Waarschijnlijk wel, maar het gaat veel sneller en makkelijker zijn voor mij om de software te gebruiken die ik al ken. Dus een laptop met windows lijkt erg aantrekkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
De meeste 2 in 1 flaptop laptops kunnen met een stylus overweg, lenovo, hp en asus hebben stylusen die je kan kopen om met hun laptops te tekenen als ik het goed herriner, waarschijnlijk nog een paar merken. Kijk vooral op hun websites welke model reeksen gesuport worden want websites hebben vaak ook nog een paar eigen uitvoeringen met kleine spec/prijs verschillen. Elke laptop van een reseller checken wordt je ook gek van.

Ik heb zelf een lenovo die destijds €600~ kostte, kijk vooral wat binnen je specs valt en tel daar €80 bij op. Stylus en het scharnier van het scherm zal trouwens het belangrijkste zijn maar verwacht echt geen wacom of huion, ja een oudje want je gaat wel inleveren. Ik zal toch wel eerst in de winkel kijken want enige buiging in het scharnier of het schermpaneel ga je merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTureluur
Een Samsung Galaxy Tab s6 zou ook nog een optie kunnen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deTureluur
Bedankt mensen, voor jullie advies! Ik heb uiteindelijk een Microsoft surface pro 7 gekocht. En de bijbehorende stylus. Die gebruik ik voorlopig met een generische bluetooth muis en een bluetooth toetsenbordje van de Action. Werkt uitstekend, ik ben onder de indruk eigenlijk, dit is een zeer handig, volwaardig computertje,zelfs het geluid is goed!
Pagina: 1