Beste mede Tweakers,
Mijn hoofdvraag is of er in de buurt van Assen(Drenthe) een Tweaker is met een pc met Gen 4 PCI Express 16x waar ik even 2 minuten mijn radeon rx6800 in mag testen!l om te kijken of hij boot???! Zodat ik weet of ik de gpu of m'n moederbord RMA moet sturen of beiden:(
Wie o wie kan mij even uit de brand helpen!
Uiteraard voor een kratje bier of kleine vergoeding:)
Wat is het probleem:
Ik heb een aorus x570 pro met een amd rx6800 draaiend op PCI x 16 4.0 draait al 2 maanden als een zonnetje.
Ik heb de 6800 even 5 minuten in een andere pc gedraaid met een PCI x 16 3.0 slot om de pc te testen.
Dit werkte ook allemaal prima.
Nu wilde ik de 6800 terug plaatsen in het pci4.0 slot van de X570 pro maar het bovenste x16 slot werkt ineens niet meer.
Fans gaan bij starten pc op volle snelheid maar geen boot en geen video output.
Als ik de kaart in het PCI x8 slot eronder doe werkt alles weer gewoon, niets aan de hand.
-Clear cmos bios gereset
-Bios geüpdate
-pci x16 op Gen 4 gezet ipv Auto
- Ram gereseat/ gewisseld
- cpu gereseat en gecheckt op kapotte/verbogen pins
- andere voeding geprobeerd
- x16 slot gecheckt en schoongemaakt(alcohol)
Geen resultaat helaas.
Bij wie kan ik even terecht:)?
Alvast bedankt!!
Groeten Richard
Mijn hoofdvraag is of er in de buurt van Assen(Drenthe) een Tweaker is met een pc met Gen 4 PCI Express 16x waar ik even 2 minuten mijn radeon rx6800 in mag testen!l om te kijken of hij boot???! Zodat ik weet of ik de gpu of m'n moederbord RMA moet sturen of beiden:(
Wie o wie kan mij even uit de brand helpen!
Uiteraard voor een kratje bier of kleine vergoeding:)
Wat is het probleem:
Ik heb een aorus x570 pro met een amd rx6800 draaiend op PCI x 16 4.0 draait al 2 maanden als een zonnetje.
Ik heb de 6800 even 5 minuten in een andere pc gedraaid met een PCI x 16 3.0 slot om de pc te testen.
Dit werkte ook allemaal prima.
Nu wilde ik de 6800 terug plaatsen in het pci4.0 slot van de X570 pro maar het bovenste x16 slot werkt ineens niet meer.
Fans gaan bij starten pc op volle snelheid maar geen boot en geen video output.
Als ik de kaart in het PCI x8 slot eronder doe werkt alles weer gewoon, niets aan de hand.
-Clear cmos bios gereset
-Bios geüpdate
-pci x16 op Gen 4 gezet ipv Auto
- Ram gereseat/ gewisseld
- cpu gereseat en gecheckt op kapotte/verbogen pins
- andere voeding geprobeerd
- x16 slot gecheckt en schoongemaakt(alcohol)
Geen resultaat helaas.
Bij wie kan ik even terecht:)?
Alvast bedankt!!
Groeten Richard
[Voor 0% gewijzigd door Rico1984 op 07-03-2021 03:46. Reden: Typo]