Toon posts:

Hulp gevraagd met testen rx6800

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rico1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-02 07:39
Beste mede Tweakers,

Mijn hoofdvraag is of er in de buurt van Assen(Drenthe) een Tweaker is met een pc met Gen 4 PCI Express 16x waar ik even 2 minuten mijn radeon rx6800 in mag testen!l om te kijken of hij boot???! Zodat ik weet of ik de gpu of m'n moederbord RMA moet sturen of beiden:(
Wie o wie kan mij even uit de brand helpen!

Uiteraard voor een kratje bier of kleine vergoeding:)

Wat is het probleem:

Ik heb een aorus x570 pro met een amd rx6800 draaiend op PCI x 16 4.0 draait al 2 maanden als een zonnetje.

Ik heb de 6800 even 5 minuten in een andere pc gedraaid met een PCI x 16 3.0 slot om de pc te testen.
Dit werkte ook allemaal prima.

Nu wilde ik de 6800 terug plaatsen in het pci4.0 slot van de X570 pro maar het bovenste x16 slot werkt ineens niet meer.
Fans gaan bij starten pc op volle snelheid maar geen boot en geen video output.

Als ik de kaart in het PCI x8 slot eronder doe werkt alles weer gewoon, niets aan de hand.

-Clear cmos bios gereset
-Bios geüpdate
-pci x16 op Gen 4 gezet ipv Auto
- Ram gereseat/ gewisseld
- cpu gereseat en gecheckt op kapotte/verbogen pins
- andere voeding geprobeerd
- x16 slot gecheckt en schoongemaakt(alcohol)

Geen resultaat helaas.

Bij wie kan ik even terecht:)?
Alvast bedankt!!

Groeten Richard

[Voor 0% gewijzigd door Rico1984 op 07-03-2021 03:46. Reden: Typo]

Alle reacties

• Hoiboy19
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-11-2022

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

Ik woon zelf niet in Drenthe maar je zou eens op V&A kunnen gaan kijken of er iemand bij jou in de buurt is die er zo’n mobo verkoopt, en dan vragen of je bij diegene kan testen. Je zou uiteraard ook een vraag kunnen aanmaken op V&A.

Specs

• Rico1984
Bedankt voor je reactie👍 Heb al een afspraak staan morgen met een Tweaker waar ik even mag komen testen. Helemaal top.

• Rico1984
@RBierhof Bedankt voor het mogen gebruiken van je pc voor het testen. Top!!

Gpu gelukkig in orde
PCI x16 slot op MB is kapot

[Voor 3% gewijzigd door Rico1984 op 07-03-2021 03:44]

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-03 20:47
Iets te wild je kaart uit het slot gehaald? heb je wel dat klipje ingedrukt? :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rico1984
Welk clipje........😱
Haha gelukkig dat niet gebeurd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:56
Is je moederbord dan ook in orde?

Maar eigenlijk is het toch wel vrij duidelijk als je de gpu in het tweede slot steekt dat je gpu niet defect is?

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rico1984
PCI x slot is de boosdoener.

Dat het dan niet de gpu is lijkt dan idd vrij duidelijk maar ik heb iets soortgelijks met een R9 290x gehad die door een kapot moederbord ook defect raakte.
Wilde even zeker weten dat ik nog steeds een goeie gpu heb (vooral in deze rare tijden🙈 )
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee