Aankoopadvies televisie, 55 inch, budget € 1.000,-

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodPigeon1982
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-05-2024
Hallo allemaal,

We zijn op zoek naar een nieuwe televisie. Ik heb al even rond gezocht op Tweakers en de buren van Hardware.info. Ik kom tot het volgende wensenlijstje:

- 55 inch. De afstand tussen zitplaats en televisie is ongeveer 3 meter. Zouden jullie 65 inch daarom afraden?
- Budget is maximaal € 1.000,-.
- 4k UHD. 8K hoeft echt nog niet.
- QLED. OLED kan ook, maar gezien het budget valt dat volgens mij af.
- 120 Hz omdat ik een gamer ben. Maar op dit punt hoor ik graag meningen over gamen op 60 Hz.

De televisie wordt op dit moment gebruikt voor een PS4, Netflix en het kijken van sport. Op termijn zal de PS5 gekocht worden (tenminste, als het aanbod er zal zijn :+).

Ik heb een afkeer van Samsung vanwege meerdere consumentonvriendelijke praktijken, zoals bloatware en reclames in de interfaces van televisies. Mijn voorkeur heeft dus van een ander merk, zoals LG.

Ik heb nog geen voorkeur voor specifieke toestellen. Ik heb al wel toestellen gevonden, maar ik kan door de bomen het bos niet zien. Hebben jullie tips?

Daarnaast lees ik dat de beste tijd om televisies te kopen is tussen lente en zomer. Zouden jullie me adviseren om nog even te wachten?

Ik hoor het graag! Dank alvast.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin186
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 11:58
Als je je budget met een paar tientjes weet op te rekken dan komt een LG 55BX OLED binnen handbereik:
pricewatch: LG OLED55BX6LB Zwart

Die tikt volgens mij alle vereisten wel redelijk aan:
- 55 inch;
- 100hz/120hz (de PW zegt 100hz, maar op andere websites lees ik weer 120hz);
- HDMI 2.1

Mocht je dat toch te duur zijn dan zou een Sony XH90 volgens mij ook een goede kandidaat zijn die ook aan al je eisen voldoet: pricewatch: Sony KD-55XH9005 Zwart. Samsung heeft ook wel een paar opties in die range, maar gezien je afkeer daarvan laat ik die maar buiten beschouwing ;)

Bij LG kom je bij de niet-OLED televisies volgens mij automatisch op IPS schermen uit en dat is qua contrast en kleurweergave volgens mij weer een stuk minder (wel betere kijkhoeken).

[ Voor 10% gewijzigd door Erwin186 op 04-03-2021 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:17
Was het niet zo dat LG ook begonnen is met reclame? Dacht dat er een item op Tweakers over was.
Overigens onze slaapkamer tv heeft dat dan weer niet.

Ik heb zelf overigens een 2015 Samsung en inderdaad was er reclame. Dit heb ik wel uit kunnen schakelen, maar volgens mij is dat moeilijker gemaakt ondertussen met nieuwere modellen.

Weet alleen niet welke ik fijner vind. Het zou helemaal top zijn als er weer eens niet smart tv's zouden komen. :) Maar goed, andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:28

FeaR

In GoT we trust

GodPigeon1982 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:43:
Ik heb nog geen voorkeur voor specifieke toestellen. Ik heb al wel toestellen gevonden, maar ik kan door de bomen het bos niet zien.
Ik ga je toch vragen die lijst te posten dan wel aan de TS toe te voegen. Dit soort kreten worden te vaak gedaan. Nu is het een boodschappenlijstje: wensen met een budget en ons het uitzoekwerk laten doen. Dat is niet de manier die we op GoT willen zien.

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 04-03-2021 15:08 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het is eigenlijk vrij simpel met jouw budget en wensen. De LG OLED55BX6: 4K OLED, 120Hz, 2x HDMI 2.1, Dolby Vision en momenteel <€1000. Bij de MM als clubmember (tm 7/4) voor €960. Goedkoper dan dit gaat het niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodPigeon1982
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-05-2024
Dank Erwin186, Arunia en benbaba voor de reacties.Ik twijfel over OLED omdat de tv in een best lichte ruimte staat, met veel ramen. De problemen met weerspiegelingen van ramen lees je best veel over. Anderzijds is jullie tip over de pricewatch: LG OLED55BX6LB Zwart best een goede.

Hebben jullie voor de prijsklasse tot € 1.000,- nog QLED of LED tips?
FeaR schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:07:
[...]
Ik ga je toch vragen die lijst te posten dan wel aan de TS toe te voegen. Dit soort kreten worden te vaak gedaan. Nu is het een boodschappenlijstje: wensen met een budget en ons het uitzoekwerk laten doen. Dat is niet de manier die we op GoT willen zien.
Excuus. Omdat ik voor mijn gevoel bijna 'at random' op enkele tv's ben uitgekomen, vond ik dat niet echt waarde hebben. Maar enkele voorbeelden waar ik naar kijk op dit moment:

- pricewatch: Sony KD-55XH9005 Zwart Die Erwin ook al noemde;
- pricewatch: LG 55NANO866NA Zwart
- pricewatch: LG Nanocell 55NANO916NA Zwart
- pricewatch: Samsung QLED QE55Q67R Zilver Maar Samsung....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Wij hebben de Sony 55A89 met een PS5 en werkt perfect, ook overdag.
De Sony 55A89 is echt een geweldige TV met prachtig beeld en vele mogelijkheden.
Wel iets boven je budget, maar hier gekocht waar hij nu het goedkoopst is;

https://www.smitsarnhem.nl/kd55a89

pricewatch: Sony KD-55A89 Zwart

[ Voor 22% gewijzigd door HereIsTom op 04-03-2021 22:18 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 20:42

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
GodPigeon1982 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:43:
Dank Erwin186, Arunia en benbaba voor de reacties.Ik twijfel over OLED omdat de tv in een best lichte ruimte staat, met veel ramen.
Kan er zonlicht rechtstreeks op het scherm vallen? Dan is er een punt van aandacht. Zo niet, stoppen met twijfelen. OLED-televisies zijn prima te gebruiken in ruimtes met wat meer licht en knallen met gemak over televisies van een paar jaar oud heen. Mensen onderschatten dat OLED-televisies dusdanig veel licht geven dat ze in staat zijn om je lasogen te bezorgen.

Ik heb geen andere "QLED of LED"-tips: De QLED's van 2020 zijn slechter dan die van 2019 en geen partij voor de BX, maar wel duurder. De veelgeprezen Q90R uit 2019 is nog te krijgen, maar kijk eens wat hij kost.

Zoals Benbaba zegt: Met budget en wensen die je je gesteld hebt hoort de keus voor de BX een hele eenvoudige te zijn, al het andere past een stuk minder goed bij deze casus.

[ Voor 11% gewijzigd door dmantione op 04-03-2021 23:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:29
GodPigeon1982 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:43:
We zijn op zoek naar een nieuwe televisie.
- 55 inch.
- Budget is maximaal € 1.000,-.
Advies van @Erwin186 opvolgen. Of een OLED BX of een Sony XH9005.
OLED is in nagenoeg alles superieur tov LCD. Zie hier de BX vs de XH9005.

Daarnaast rekening houden met het advies van @dmantione. Als er direct zonlicht op het scherm valt is OLED niet de beste keuze. Niet perse omdat een OLED niet fel genoeg is, maar wel omdat direct zonlicht het scherm kan laten verkleuren. OLED schermen reageren niet lekker op zonlicht. Zijn wel voorbeelden van te vinden online.

Dus je keuze: OLED BX, direct zonlicht op het scherm of ben je panisch voor OLED probleempjes (die ik in 3,5jaar niet heb ervaren) lekker voor een XH9005 gaan.

[ Voor 38% gewijzigd door Hulleman op 05-03-2021 08:45 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Pagina: 1