• roepvanjoep
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 05-03-2021
Goedemiddag allen,

Op mijn werk draai ik regelmatig overuren (bovenop mijn 40u contracturen). Volgens mijn contract worden deze geacht inbegrepen te zijn in mijn salaris. Ik heb hier mijn handtekening onder gezet, dus so far so good.

Echter als ik in een week bijvoorbeeld maandagochtend 4u vrij neem, maar alsnog 48u werk in die week, worden er 4 verlofuren gerekend. In mijn optiek kan dit niet, gezien ik een contract heb voor 40u en deze ruim gewerkt heb in die week.

Is er hier iemand die weet hoe dat zit? Ik hoor het graag.

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:25
Is er niks opgenomen in je arbeidsvoorwaarden met betrekking tijd-voor-tijd?
Werk je vaste tijden, ploegendienst oid.?
Zo niet, geen verlof opnemen en gebruik maken van verschoven werkuren...

Edit: @The Eagle })

[Voor 9% gewijzigd door Spiff op 04-03-2021 13:26]

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan moet je met je werkgever om tafel wat je qua evt tijd voor tijd hebt afgesproken.
Zo te lezen niks, anders had je die wel ingezet.
Bottom line: jij krijgt betaald voor 40 uur en dat registreer je. Draai je meer dan registreed je dat niet. Wil je minder werken dan moet dat van je saldo vrije uren af.

Edit: damn you @Spiff

Hoe ik er persoonlijk in sta: ik ben flexibel en verwacht dat van mijn werkgever en opdrachtgever ook. Mijn werkgever leased 40 uur per week van mijn tijd, en hoe ik die indeel is mijn zaak. Moet ik een keertje wat meer draaien prima, dan pak ik die ergens anders wel weer terug. ZOnder daarvan iets te administreren overigens, maar wel gewoon in overleg. Dat gaat ongeveer als "jo, ik ben maandag tot 2000 bezig geweest dus die 2 uur pak ik vrijdag ff terug, dan werkt er toch vrijwel niemand". Mocht je me dringend nodig hebben heb je mijn nummer".

[Voor 48% gewijzigd door The Eagle op 04-03-2021 13:20]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-03 15:09

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Tja, elke werkgever gaat hier anders mee om...

Ikzelf heb een zelfde soort contract, maar het is aan mij wanneer ik deze minimaal 40 uur maak. Als ik deze 40 niet haal, dan neem ik vakantieuren op.

• Grove den
  • Registratie: Mei 2017
  • Nu online
Hiervoor is het inderdaad niet nodig om verlofuren op te nemen. Je hebt je contracturen gemaakt die week dus dat is voldoende.

• roepvanjoep
Dankjewel iedereen,

Ik sta er ook flexibel in. Ik vind het ook echt niet erg dat ik de meeste weken onbetaald overuren draai. Het gaat er mij meer om dat ondanks ik meer dan 40u werk in een week, er alsnog verlofuren worden gerekend.

Aan jullie antwoorden te lezen is dit niet de bedoeling. Precies wat ik ook dacht.

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-03 17:12
Ik begrijp dat het inderdaad krom voelt om verlofuren in te leveren wanneer je in de rest van de week alsnog die 40 uur maakt, maar dit is vaak een grijs gebied waar geen duidelijke afspraken over worden gemaakt.

Feitelijk gezien zou iemand bijvoorbeeld op maandag t/m donderdag 40 uur kunnen maken en dan vrijdag thuis blijven, maar dat is vaak niet wenselijk. Bij sommige bedrijven en binnen sommige vakgebieden kan dit prima, maar heel vaak ook niet.

Conclusie; maak het bespreekbaar en kom tot goede afspraken.

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:05
Zal er ook aan liggen wat voor werk het is. Vorig jaar toen men hier gewoon aanwezig moest zijn, werd je verwacht voor half 10 er te zijn en dan niet eerder weg te gaan dan half 4. Of te wel soort van blok tijden dat je aanwezig werd geacht te zijn. Thuiswerken was nog optioneel en niet erg gebruikelijk. In dit geval wanneer je dus om 10 binnen kwam werd er een half uur verlof af geschreven. Werkt je dan een half uur over kreeg je dat halve uur als over werk. Ook erg raar maar goed. Verder hadden we dan voor de minuten minder dan een half uur overwerk een potje flex uren. Die kon je dan inzetten voor de uren minder gewerkt per dag maar buiten de blok tijden. Maar kijkende naar jou situatie zou hier dus het zelfde gelden. 4 uur verlof voor die ochtend in dat geval

Untappd: Louwke80

• roepvanjoep
Hmm oké. Ik was sowieso van plan ook even met de baas aan tafel te gaan om dit te bespreken. Ik wilde even wat input van anderen hoe zij naar de situatie kijken. zo te zien toch 50/50.

Dan zal ik voortaan wat duidelijkere afspraken moeten maken geloof ik.

Dankjewel iedereen!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 15:49

EMP

Krulloos!

Grove den schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:21:
Hiervoor is het inderdaad niet nodig om verlofuren op te nemen. Je hebt je contracturen gemaakt die week dus dat is voldoende.
Wellicht dat dit voor jou geldt, maar dit is niet wettelijk vastgelegd, en hoeft ook niet voor TS zo te zijn.

Vaak staat er in je contract hoeveel en wanneer er gewerkt dient te worden. Voor een kantoorbaan is dit heel anders dan voor een retailer die weekends/avonden heeft, laat staan een verpleegkundige met nachtdiensten.

Als in het contract staat dat het een werkweek van 40 uur verdeeld over 5 dagen van 8 uur betreft, dan zul je voor de dagen dat je geen 8 uur maakt vakantie-uren moeten opnemen.

Als er niets over instaat, dan is het simpelweg niet op papier vastgelegd, en zou de werkgever dit kunnen stellen. Je kunt het tot een conflict op laten lopen, voor een paar vakantie-uren is dat ook weer wat heftig.

Begin eens met je contract goed te lezen, en als het daar niet duidelijk in staat, met je werkgever rond de tafel te gaan zitten over wat hij/zij nou precies verwacht. Tenzij het een branche is waar voor jou 10 anderen zijn, is het niet een hele gekke vraag om (binnen een week) tvt te mogen compenseren.

Verbouwblog van ons Schrootjespaleis uit 1925.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Dit is meer een onderwerp voor PFSL dan voor AZ. Daarom schop ik het topic ook die kant op.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:02
roepvanjoep schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:42:
Dankjewel iedereen,

Ik sta er ook flexibel in. Ik vind het ook echt niet erg dat ik de meeste weken onbetaald overuren draai. Het gaat er mij meer om dat ondanks ik meer dan 40u werk in een week, er alsnog verlofuren worden gerekend.

Aan jullie antwoorden te lezen is dit niet de bedoeling. Precies wat ik ook dacht.
misschien dat het normaal is in jouw sector, maar als ik de meeste weken meer uren werk dan waar ik een contract voor heb, dan heb ik het verkeerde contract afgesloten. Misschien ook eens kijken of je gewoon richting die 40 kan gaan?

Ah ik zie nu dat die overuren geacht worden inbegrepen zijn in je salaris...maar waar ligt dan de grens?41, 48, 62 uur?

Ander idee is om die 4 uren vrij niet op te geven. Maar geen idee of dat bij jou kan. Als je dan 48 uren heb gemaakt lijkt me dat ruim voldoende om dat te compenseren.

Acties:
  • +19Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Tsja, heel simpel... als ik zo gek ben om meer uren te draaien dan waar ik voor betaald word, dan verwacht ik daar ook wat flexibiliteit voor terug.

Krijg ik die niet, dan trek ik ook om 5 uur de deur achter mij dicht. You can't have it both ways.

Met mijn werkgever heb ik hier overigens ook nooit echt gezeur over. Hij weet dat ik soms op rare tijden met mijn werk bezig ben en hij weet ook dat ik soms andere dingen doe. Tsja. Zolang het allemaal in balans is.

[Voor 30% gewijzigd door Lethalis op 04-03-2021 14:43]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04:24
Dit is bij mij een kwestie van geven en nemen. Ik werk vaak genoeg even een paar uurtjes door in verband met een deadline. Daarentegen blijf ik ook vaak genoeg een paar uurtjes weg (idealiter begin/eind van de dag) voor het afhandelen van persoonlijke zaken - ik blijf wel telefonisch bereikbaar op m'n privénummer voor m'n manager.

Zolang je niet hoeft in- en uit te klokken kan je dit heel makkelijk met je manager afspreken lijkt me.

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-03 20:37
roepvanjoep schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:16:
Goedemiddag allen,

Op mijn werk draai ik regelmatig overuren (bovenop mijn 40u contracturen). Volgens mijn contract worden deze geacht inbegrepen te zijn in mijn salaris. Ik heb hier mijn handtekening onder gezet, dus so far so good.

Echter als ik in een week bijvoorbeeld maandagochtend 4u vrij neem, maar alsnog 48u werk in die week, worden er 4 verlofuren gerekend. In mijn optiek kan dit niet, gezien ik een contract heb voor 40u en deze ruim gewerkt heb in die week.

Is er hier iemand die weet hoe dat zit? Ik hoor het graag.
Als er in je contract staat dat je 40 uur moet maken en niet binnen welke tijden zou je dat toch wel kunnen oplossen lijkt me ?

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Hij/Hem/Zijn (Hoofdletters!)

EMP schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:16:
[...]

Wellicht dat dit voor jou geldt, maar dit is niet wettelijk vastgelegd, en hoeft ook niet voor TS zo te zijn.

Vaak staat er in je contract hoeveel en wanneer er gewerkt dient te worden. Voor een kantoorbaan is dit heel anders dan voor een retailer die weekends/avonden heeft, laat staan een verpleegkundige met nachtdiensten.

Als in het contract staat dat het een werkweek van 40 uur verdeeld over 5 dagen van 8 uur betreft, dan zul je voor de dagen dat je geen 8 uur maakt vakantie-uren moeten opnemen.

Als er niets over instaat, dan is het simpelweg niet op papier vastgelegd, en zou de werkgever dit kunnen stellen. Je kunt het tot een conflict op laten lopen, voor een paar vakantie-uren is dat ook weer wat heftig.

Begin eens met je contract goed te lezen, en als het daar niet duidelijk in staat, met je werkgever rond de tafel te gaan zitten over wat hij/zij nou precies verwacht. Tenzij het een branche is waar voor jou 10 anderen zijn, is het niet een hele gekke vraag om (binnen een week) tvt te mogen compenseren.
Hier sluit ik mij bij aan. Contract lezen. Daarbij, als overuren "inbegrepen" zijn en niet uitbetaald worden kun je ze m.i. ook niet compenseren.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:36
Grove den schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:21:
Eh nee zo werkt het niet altijd. TS geeft aan dat overwerk in zijn salaris zijn verwerkt. Dus als hij vier uur vrij neemt en hij werkt die week 48 uur, dan heeft hij gewoon 12 uur overgewerkt. Zo is het contractueel geregeld en de TS neemt zelf vier uur vrij via een officiële aanvraag neem ik aan.

De vraag is: kan de TS gewoon die vier uur niet werken zonder verlof op te nemen. En dan is niet zo zwart wit en moet je kijken hoe dit “werkt”.

In mijn contract is overwerk ook inbegrepen. Maar in het geval van de TS neem ik die vier uur niet vrij via een verlofaanvraag maar “pak” ik die vrije tijd. En dat kan bij mijn werk/rol maar dat is niet overal zo geregeld

• Tuupie
  • Laatst online: 07:28
Waarom bestaan deze vreemde constructies allemaal?

- een uur later beginnen en een uur later weg is gewoon verschoven dienst ( niets met uur verlof inleveren en 1 uur overwerken). Moet natuurlijk wel binnen de perken blijven, niet om 1600 binnen komen en tot 2400 werken ipv 9-17.
- Overwerk wordt gewoon uitbetaald na een periode of gebruikt als verlof ( tijd voor tijd).

Waarom moet dit soms zo moeilijk? Heeft die iets met belastingen te maken ofzo?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:36
Tuupie schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 19:39:
Waarom bestaan deze vreemde constructies allemaal?

- een uur later beginnen en een uur later weg is gewoon verschoven dienst ( niets met uur verlof inleveren en 1 uur overwerken). Moet natuurlijk wel binnen de perken blijven, niet om 1600 binnen komen en tot 2400 werken ipv 9-17.
- Overwerk wordt gewoon uitbetaald na een periode of gebruikt als verlof ( tijd voor tijd).

Zo vreemd is het niet: ik heb in al mijn contracten deze clausule gehad. Bij bepaalde rollen worden overuren niet gecompenseerd en is het onderdeel van je salaris. Ik vind het prima werken, want ik zoek dan wel het bedrijf dat als ik een paar uur vrij nodig heb dat ik dat gewoon kan pakken zonder verlof aan te vragen. Omdat het vertrouwen er is dat ik de balans goed kan bewaken :)

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:18

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Tuupie schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 19:39:
Nee, voornamelijk met winst voor de werkgever over het algemeen. En met wantrouwen van de werkgever naar de werknemer.

Ik denk dat het ook belangrijk is te weten wat voor werk TS doet en wat zijn salaris is. Als hij in de fabriek werkt voor minimum-loon, mág onbetaald overwerk helemaal niet, maar kan ik me wél voorstellen dat hij voor uren die hij niet aanwezig is, verlof op moet nemen.

Als hij 'n goed betaalde baan heeft die hij thuis achter z'n pc kan uitvoeren waarbij anderen niet van hem afhankelijk zijn, zal dat anders liggen.

[Voor 20% gewijzigd door Ardana op 04-03-2021 19:46]

No good deed goes unpunished.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:22

FreakNL

Well do ya punk?

In mijn contract:

40 uur, verdeeld over 8 uur per dag, kantoortijden.

Praktijk:
Meestal ongeveer wel 40 uur
Soms 50 uur zonder dat ik daar een extra vergoeding voor krijg.
Soms 30 uur zonder dat ik een minuut verlof schrijf
Over een geheel jaar gezien gemiddeld wel gewoon (ongeveer) 40 per week (denk ik, hou het niet bij).

Ongeschreven regel/afspraak met manager.

Ik let ook eigenlijk nooit op tijden. Ik doe wat ik moet doen en soms (zeker bij thuiswerkdagen of als ik in het buitenland zit) is dat meer dan 8 uur per dag en soms (zoals vandaag, een onsite bezoek in NL in de buurt waar ik om 14:00 het werk afhad) minder

Functie moet het wel toestaan. En je moet er geschikt voor zijn. Ik vind het heerlijk maar er zijn ook mensen die gedijen bij 9-to-5. Ik zat hiervoor bij een WG waar ik na een bezoek van een andere locatie (op 5 minuten van huis) alsnog geacht werd een uur in de auto te zitten naar standplaats om daar nog een half uurtje braaf op mijn plek te gaan zitten alvorens weer een uur maar huis te rijden. Vreselijk.

Ik werk ook met targets en niet met aanwezigheid/tijden/prikklok

2020 was gemiddeld zeker minder dan 40 uur, in ieder geval de 1e helft van 2020.

[Voor 52% gewijzigd door FreakNL op 04-03-2021 19:50]

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-03 15:24
Het is denk ik een situatie wat je met je werkgever moet oplossen.

Ik werk voor een groot Duits bedrijf, en hier zijn ze gelukkig (ondanks dat het niet in mijn contract staat) flexibel met overuren dat ik wil compenseren zonder hiervoor mijn uren in te moeten leveren.

Stel: ik werk 10 uur boven mijn 40 uur, dan neem ik in de week daarna ergens die 10 uur weer op door bijvoorbeeld een paar uurtjes eerder weg te gaan.

Ik vind zelf dat elk bedrijf zo moet zijn, maar ben er helaas maar zelden eentje tegen gekomen die dat contractueel laat vastleggen. (Buiten de tijd voor tijd regeling)

• Tuupie
  • Laatst online: 07:28
We Are Borg schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 19:41:
[...]

Zo vreemd is het niet: ik heb in al mijn contracten deze clausule gehad. Bij bepaalde rollen worden overuren niet gecompenseerd en is het onderdeel van je salaris. Ik vind het prima werken, want ik zoek dan wel het bedrijf dat als ik een paar uur vrij nodig heb dat ik dat gewoon kan pakken zonder verlof aan te vragen. Omdat het vertrouwen er is dat ik de balans goed kan bewaken :)
Om eerlijk te zijn heb ik alleen bij werkgevers gewerkt die onder de overheid of gedeeltelijk overheid vielen. Daar werd voor iedereen eigenlijk dezelfde regel toegepast. Maar daar hebben we eigenlijk ook constructies met flex, overuren in het weekend, beslaglegging etc.

.....dus eigenlijk zit er niet zoveel verschil in bedenk ik me nu zo net :*)

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-11-2022
Wij werken met Afas software. Overuren kunnen wij omzetten naar vrijetijd of werkuren (dat je dus uitbetaald krijgt).

De juiste nummertjes invullen.

Werkt dat bij jou ook zo? Misschien vul je het verkeerd in.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• roepvanjoep
Wat een antwoorden zeg, het is zo te zien een grijs gebied. Ik heb het dan ook bij de juristen van mijn rechtsbijstand neergelegd. Deze zullen de situatie beoordelen en ik zal het antwoord hier later dan ook plaatsen.

Nog even wat extra info:
- Ik heb een verkoop functie met internationaal karakter. Dit vergt enige flexibiliteit in uren. Ik werk ook graag en om bepaalde zaken op te bouwen moet ik ook meer uren maken.
- Een belangrijke is ook dat er niemand is die mij verplicht deze overuren te maken. Echter wordt er wel van mij verwacht dat ik naar eigen oordeel de uren moet werken die nodig worden geacht om bepaalde doelen te halen.
- Het gaat er mij NIET om dat mijn overuren niet betaald worden. Deze afspraak staat in het contract, mijn salaris is niet verkeerd en ik ben hier dus zelf mee akkoord gegaan.
- Ik heb vaker met deze clausule gewerkt, waarbij ik wel de flexibiliteit kreeg van de werkgever om te compenseren op andere dagen in de week.

Kortom, ik ga binnenkort het gesprek aan met mijn werkgever. Ik zal uitleggen dat ik mij met plezier flexibel opstel voor hem en overuren maak om een goed resultaat te halen. Maar dat ik ook een bepaalde flexibiliteit wens richting mij.

Het is een redelijk persoon en dat ben ik ook. Dus we komen er wel uit. Ik wilde vooral voorafgaand aan dat gesprek uitzoeken hoe het wettelijk in elkaar zit. De jurist aan telefoon zei dat dit geen simpele vraag is en van veel zaken afhangt.

Iedereen heel erg bedankt voor de antwoorden, ik vind het een mooie discussie. En het antwoord hebben jullie van mij tegoed.

Fijne zonnige vrijdag gewenst en alvast een fijn weekend! Vergeet niet te drinken.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-03 16:09
roepvanjoep schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:10:
Wat een antwoorden zeg, het is zo te zien een grijs gebied. Ik heb het dan ook bij de juristen van mijn rechtsbijstand neergelegd. Deze zullen de situatie beoordelen en ik zal het antwoord hier later dan ook plaatsen.
Het is in de eerste plaats gewoon geen juridische kwestie maar een kwestie van duidelijke afspraken maken met je werkgever. An sich is het niet verkeerd om te weten hoe je er juridisch voorstaat, maar je moet wel oppassen het in een gesprek niet meteen over die boeg te gooien.

Het is heel normaal om gewoon tegen je manager uit te spreken dat als er een verwachting is dat je zonder mokken overuren maakt, er ook een evenredige 'tijd voor tijd' verwachting van jouw kant mag zijn. Dit is heel normaal ook; heel veel bedrijven werken zo. Jij doet niet moeilijk dus wij doen niet moeilijk.

Natuurlijk kan je als ze de poot stijf houden altijd nog de juridische angle spelen, maar dat gaat hoe dan ook leiden tot een verstoorde werkrelatie. En dan moet je echt voor jezelf bepalen in hoeverre je bereid bent om deze relatie permanent te verstoren.

https://niels.nu

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:14
Je manager is een redelijk persoon, jij bent een redelijk persoon. Iedereen is redelijk.
Toch ga je als eerst naar juristen van de rechtsbijstand i.p.v naar je manager?

Daar begrijp ik helemaal niks van.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-03 14:52
mentalozzie schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 09:02:
Je manager is een redelijk persoon, jij bent een redelijk persoon. Iedereen is redelijk.

Zo lang je geen verschil van mening hebt is iedereen redelijk. Het kan handig zijn te weten wat je rechten zijn voordat je een discussie in gaat. Munitie hebben.

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:21

Ik wel. Door te weten waar je recht op hebt is nooit iemand slechter geworden. Je moet het natuurlijk wel wijs gebruiken en niet aangeven dat je even met je rechtsbijstand hebt gebeld, dat is vragen om een arbeidsconflict.

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-03 18:57

Zoals ik het lees is het puur wat informatie inwinnen. Ik dacht dat we op Tweakers zaten en zelf onderzoeken altijd gewaardeerd wordt. Het is toch ook niet gezegd dat TS allemaal juridische feiten op tafel gaat leggen? :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-03 18:30

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Voordat we de rechtsbijstand erbij halen en dergelijke: hoe leg je je uren vast? Doe jij dat zelf, doet iemand anders dat voor je?

Ik moet inderdaad ook "gecompenseerde" uren zelf verrekenen in Exact Online. Doe ik de invuloefening precies zoals het daadwerkelijk is, dan wordt er op een rare manier verrekend. Er gaan dan verlofuren af, en overuren bij. Liever heeft de office manager dat ik dat zelf verreken binnen een week. Ik vul dan dus fictief 8 uur in op maandag, en fictief 8 uur op vrijdag. ook al was het in de realiteit 6 om 10.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:34
Je dient dus een verlofverzoek in voor 4 uur? Dan is het logisch dat dit als verlof wordt geregistreerd lijkt me. Wat ik zou doen is dergelijk verlof mededelen (met de mededeling, compensatie voor de drukte afgelopen week) aan je leidinggevende en niet registreren in een verlofsysteem. Flexibiliteit moet van twee kanten komen

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:14
hmmmmmmmmmpffff schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:09:
[...]

Zoals ik het lees is het puur wat informatie inwinnen. Ik dacht dat we op Tweakers zaten en zelf onderzoeken altijd gewaardeerd wordt. Het is toch ook niet gezegd dat TS allemaal juridische feiten op tafel gaat leggen? :)
Haha goed onderzoek van tevoren kan prima uiteraard. Alleen als je al weet dat je manager redelijk is komt het toch wel allemaal op zijn pootjes terecht met een goed gesprek?

Dan is alles van tevoren uitzoeken hoe het juridisch zit misschien een beetje zonde van de tijd? Maar elk persoon is anders en je moet doen wat jezelf prettig vindt.

Mijn eerste baan was trouwens op een servicedesk. Tijden hierin waren niet flexibel en de "Traffic Manager" besloot wanneer je moest beginnen en stoppen. Omdat ik altijd laat wou beginnen was ik soms nog wel wat langer aan het werk om de wachtrij weg te werken voor sluit. Dit liep soms wel uit tot een half uur. Toen ik een keer mijn pasje was vergeten en nog even halverwege terug moest fietsen en hierdoor 10 minuten te laat kwam.. zag ik opeens dat er 10 minuten verlof was ingetrokken. Traffic manager zei dat de regels nu eenmaal zo waren.

Na een goed gesprek met de manager werd de 10 minuten verlof weer ingetrokken en werd er vriendelijk verteld tegen de Traffic manager om niet zo kinderachtig te doen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee