Microsoft 365 vs Google One voor persoonlijk gebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-06 18:41
Goedemiddag allen,

Ik ben al jaren een relatief tevreden gebruiker van Google services. Ik betaal hier momenteel geen geld voor, dus ik heb weinig te klagen, maar recent heeft Google aangekondigd dat het onbeperkte gebruik van uploaden binnen Google Photos ten einde loopt.

Ik vind het geen probleem om te betalen voor een service, maar ik ben daardoor om mij heen gaan kijken naar alternatieven. Ik zag dat Google One en Microsoft 365 beiden passend zijn voor mijn wensen.

Bij mij zou het dus óf Google One met 2TB zijn voor €100 per jaar óf Microsoft 365 voor €100 per jaar, met 1TB voor elke gebruiker (tot 6 familieleden/vrienden). Financieel is Microsoft 365 het meest aantrekkelijk, omdat je dan de kosten wat gemakkelijker kunt delen en ik vind de Office apps die je erbij krijgt ook prettiger werken dan de Google varianten. De migratie naar een andere service is iets waar ik minder trek in heb, maar dat is maar voor korte duur voordat zoiets gewend is vermoed ik.

iCloud is ook een optie, maar ik weet niet hoe goed dit werkt op een Windows PC & het is ook veruit het duurst van alle opties.

Ik vraag mij af wat jullie vinden en/of zelf ervaren hebben bij deze services. Heeft iemand van jullie de overstap gemaakt van de ene naar de andere service? En zo ja, hoe was dit?

[ Voor 5% gewijzigd door Belecthor op 04-03-2021 19:49 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Welke Google services gebruik je precies? Ik lees eigenlijk alleen over storage en Photo's.

Als Google Photo's het belangrijkste is, dan is er niet echt een goed alternatief binnen de Microsoft 365 diensten.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik vind persoonlijk de integratie van Microsoft 365 met mijn Windows 10 computers wel fijner. Daarnaast maak ik inderdaad ook gebruik van Microsoft 365 Family abonnement en deel dit met 5 personen, die elk ook 1TB OneDrive opslag hebben+50GB mailboxruimte in hun Hotmail/Outlook account.

Met OneDrive synchronisatie/omleiding van documentmappen op de computers is de backup van gegevens ook gelijk geregeld. Met OneDrive/Outlook client op de smartphone, camera Uploads ook gelijk in onedrive, Edge als browser op smartphone en PC's werkt het allemaal fijn samen.
Daarbovenop de Office desktop applicaties, zeker top.
Maar dat is dus mijn persoonlijke ervaring en mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-06 18:41
Diederik schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:33:
Welke Google services gebruik je precies? Ik lees eigenlijk alleen over storage en Photo's.

Als Google Photo's het belangrijkste is, dan is er niet echt een goed alternatief binnen de Microsoft 365 diensten.
Ik gebruik Gmail, agenda, de office varianten, al m'n contacten zitten erin, etc. Onedrive heeft net zoals Google Photos een automatisch backupvariant die sterk opelkaar lijken. Onedrive pakt hierbij de Live photos van iOS overigens wel beter over dan Google Photos en maakt er standaard een gangbare extensie van ipv dat .HEIC die iOS gebruikt. Google Photos heeft dan een véél betere zoek- en herkenfunctie dan Onedrive photos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Belecthor schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:37:
[...]

Ik gebruik Gmail, agenda, de office varianten, al m'n contacten zitten erin, etc. Onedrive heeft net zoals Google Photos een automatisch backupvariant die sterk opelkaar lijken. Onedrive pakt hierbij de Live photos van iOS overigens wel beter over dan Google Photos en maakt er standaard een gangbare extensie van ipv dat .HEIC die iOS gebruikt. Google Photos heeft dan een véél betere zoek- en herkenfunctie dan Onedrive photos.
Tsja, je hebt met een reden ooit voor Google gekozen toch?

Het overzetten naar Microsoft 365 is echt niet heel moeilijk.

Als het om betaalde opslag gaat, dan zijn er veel meer opties dan Microsoft en Google, denk dan aan Stack, iCloud, Dropbox. Je gaat dan alleen opslag verplaatsen en houdt je overige Google diensten.

Invoegen doe je zo!