Toon posts:

PCI E 3.0x16 GPU in PCI E 1.0x16 slot ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Charly44
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-03 10:25
Ik wil mijn systeem upgraden door mijn NVIDEA Geforce GT740 2gb GPU te vervangen door een ASUS Radeon RX550 EVO 4G.
Mijn ASUS P5QL PRO moederbord heeft een PCI 1.0x16 slot terwijl de ASUS Radeon een PCI 3.0x16 voet heeft. Ik begrijp dat PCI express downward compatible is, maar in wat voor mate wordt de 3.0x16 kaart dan geremd in zijn prestaties ?
Mijn voeding van 350 watt zou zwaar genoeg zijn en de ASUS Radeon lijkt volgens de foto niet veel fysieke ruimte nodig te hebben.
Zouden er nog andere redenen kunnen zijn waardoor deze combinatie niet zou kunnen werken en geeft deze upgrade voldoende winst in de prestaties om de aankoop (114,- euro) te rechtvaardigen ?
Bij voorbaat dank voor jullie reacties !

Alle reacties

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-03 19:37
Wat verwacht je van die GPU nog in combinatie met je huidige CPU (Core 2 Duo of Core 2 Quad) van 13 jaar oud? Ik denk dat eerder een bekommernis moet zijn dan dat de PCIe bus je GPU zal beperken.

Je GT 740 is trouwens ook al PCIe 3.0, dus werken zal het wel.

En neen een RX 550 is niet echt 114 euro meer waard, dat was 4 jaar geleden de prijs, maar het zijn vreemde tijden, elke GPU kost veel teveel.

• Charly44
Als ik b.v. f1 2016 check voor mijn systeem dan scoort mijn Q9450 processor 132% en de Geforce 52%.
Dus de GPU is nu toch duidelijk de zwakste schakel en hier zou winst te behalen zijn.
Ik kan echt geen 4gb ddr5 GPU vinden die goedkoper is. Moet je dan gaan wachten of ooit de prijs gaat zakken ?

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11:08
GT 1030 voor 1080p low-medium of een 1050(TI). Zo'n beetje de max.

• Charly44
Ik rij Assetto Corsa op 1680x1050 px.
Die kaarten kosten ongeveer hetzelfde bij mindere specificaties ?!
Wat bedoelde je met "max".
Wat betreft investering of belasting voor het systeem ?

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11:08
1050 Ti, kost minder. Kaarten die hoger gaan dan een 1050 Ti kunnen een probleem vormen.

• Charly44
Okay .
Bedankt !

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-03 20:57
Bios; DDR2, legacy intel CPU, 350Watt voeding

Mijn vorige generatie Radeon die op het containerpark ligt had een knop om te schakelen tussen een uefi en een bios rom dus de eerste vraag is of je wel die nvidia geboot krijgt op een BIOS bord, ik durf er geen antwoord op te geven. (een GPU heeft een eigen bootloader aan boord en die met overeenkomen met de bootloader van je moederbord)

De 350Watt voeding laat niet veel ruimte over en meestal zijn 350watt voedingen niet bepaald van denderende kwaliteit ofwel die halen 350Watt in ideale condities voor een paar seconden. Die zal ook oud zijn waarbij moderne GPU's in tegenstelling tot vroeger continu hun max stroom piek vragen en er ook even overgaan. Met dan nog een CPU die al reeds 100 Watt vraagt, ja het kan maar wees niet verbaasd als de voeding een dag later ermee stopt.

En als ik mij niet vergis is een PCI 1.0 slot 60Watt terwijl recentere PCI 75 Watt geven.

Kan je niet beter wat hardware scoren 2de hands?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee