Toon posts:

humax 5400

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij eens zeggen waar je de allcam haalt?

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Ik zou je even wat beter verdiepen in wat je precies wilt. En wat je al hebt qua hardware.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 augustus 2001 12:59 schreef Bigfoot72 het volgende:
Ik zou je even wat beter verdiepen in wat je precies wilt. En wat je al hebt qua hardware.
??????????????????????? :?

ik zoek dus de allcam patch voor humax 5400 (aangezien mijn topicnaam humax 5400 is, heb ik dus ook een humax 5400 als hardware)
:) :)

• Bigfoot
Het kon ook zijn dat je een al gepatchte 5400 zoekt natuurlijk. Die patch kun je vast wel op de al dan niet bekende Duitse sites vinden denk ik.....

• Ro_meo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:23
neem de moeite om rond te neuze op de http://www.sat4all.com site .. op de fora daar staan legio dingen genoemd die jij (nu) vraagt.. (ja ik zeg niet wat de oplossing is.. omdat dat hier niet mag..)

iOS N3rd

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nou ik denk dat http://www.satpage.de een beter alternatief geeft.

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb eigenlijk al veel pages gevonden, maar het probleem is dat als get geen engels is!
en dan sluit ik die gewoon direct

btw: pls contact me op icq 107771976 ;) ;)

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:36
sat4all.com heeft een zeer uitgebreide en goede forum. in het nederlands EN engels, een veel betere plaats om je vraag te stellen dus(je moet even wachten totdat je wordt toegelaten)

• Bigfoot
Zelf heb ik geen 5400, dus ben geen expert. Maar op sat4all valt te lezen dat de meest bekende site over de patch gesloten is en het dus wat lastiger zoeken wordt.

Waarom wil je eigenlijk een 5400 met patch, gewoon een Astoncrypt kopen voor Seca is een stuk makkelijker en stabieler. Alleen je hebt dan geen PW....

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 augustus 2001 14:44 schreef Bigfoot72 het volgende:
Zelf heb ik geen 5400, dus ben geen expert. Maar op sat4all valt te lezen dat de meest bekende site over de patch gesloten is en het dus wat lastiger zoeken wordt.

Waarom wil je eigenlijk een 5400 met patch, gewoon een Astoncrypt kopen voor Seca is een stuk makkelijker en stabieler. Alleen je hebt dan geen PW....
weet je wel hoeveel een astom cam kost?

btw: wat is PW? :)

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:36
premier world volgens mij

• Bigfoot
Op woensdag 15 augustus 2001 14:46 schreef iman het volgende:

[..]

weet je wel hoeveel een astom cam kost?

btw: wat is PW? :)
PW is idd Premiere World, dus lekker veel Duits nagesynchroniseerde films :(

En een aston cam kost 300,- maar daar kun je dan wel 15 providers op zetten, en het zapt sneller dan een DS9 kaartje heb ik begrepen.
Op zich wel leuk alle coderingen op 1 kaartje maar je blijft beperkingen houden. Ik ben tevreden met embedded Viacess en een Aston cam.

• Ro_meo
nou vooruit dan maar weer...

er zijn diverse soorten allcam-patches beschikbaar. De meest 'kinky' variant nu is dat je op de Humax 5400 IRCI model de Irdeto sleufje voor alles en nog wat kan patchen/enablen.
Geloof het of niet.. hoe/wat staat echt in de fora van sat4all vermeld..
(---> IRDETO = BetaCrypt, Seca en Irdeto)

De eerdere allcam patches zorgden ervoor dat de Irdeto sleufje ook BetaCrypt kan decoderen.. maar dan nog.. niet relevant als je niet naar PW wil kijken..
(---> IRDETO = BetaCrypt en Irdeto)

Dus: als je niet naar PW-pakket gaat kijken en je wilt geen SECA-module kopen dan moet je gaan patchen.

NB1: Tegelijk met het patchen wordt 't mogelijk om in een land waarvoor een uitzending niet bedoeld is deze kanalen te kunnen ontvangen (in Nederland -> Deense kanalen ontvangen etc..)

NB2: Er zijn 3 soorten Seca modules
-1- Seca v1.03 (oud.. gaan ongeveer 9 pakketten in)
-2- Seca v1.05 (recent... gaan ongeveer 15 pakketten in)
-3- Seca v1.06 (nieuwste.. met land-blokkering... totdat ze deze ook kunnen omzeilen)

NB3: er zijn geruchten dat er een 'nieuwe' Humax 5400 (de 5400Z) gaat uitkomen welke niet te flashen/patchen is...

iOS N3rd

• Bigfoot
Op woensdag 15 augustus 2001 15:34 legde davar de patches heel goed uit maar concludeerde:
Dus: als je niet naar PW-pakket gaat kijken en je wilt geen SECA-module kopen dan moet je gaan patchen.
je bedoelt: als je PW wilt kijken of je wilt Seca kanalen kijken zonder Seca module [op een Humax 5400] moet je patchen

>:)

• Ro_meo
de nieuwe patch is voor ALLES kijken..
de oude patches zijn voor IRDETO+BetaCrypt kijken
(Zeg maar: in NL wil je PW kijken via IRDETO -> PW is NIET voor NL bedoeld...)

persoonlijk: (even in superlatieven)
Nieuwe patch = retetraag... maar bespaart je een goldcard + secamodule
Oude patch + SECA module (=2 x kaart) supersnel.. maar beetje prijzig (ASTON-kaart kopen + extra kaart kopen)

iOS N3rd

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 augustus 2001 15:51 schreef davar het volgende:
de nieuwe patch is voor ALLES kijken..
de oude patches zijn voor IRDETO+BetaCrypt kijken
(Zeg maar: in NL wil je PW kijken via IRDETO -> PW is NIET voor NL bedoeld...)

persoonlijk: (even in superlatieven)
Nieuwe patch = retetraag... maar bespaart je een goldcard + secamodule
Oude patch + SECA module (=2 x kaart) supersnel.. maar beetje prijzig (ASTON-kaart kopen + extra kaart kopen)
ehm, hoe bedoel je "je bespaart een goldcard"
die heb je toch nog altijd nodig
en wat bedoel je met traag, want ik vind de HELE humax software rete traag !

• Ro_meo
in de aller-aller-allernieuwste patch -> IRDETO sleuf : kan opeens en SECA en Irdeto en BetaCrypt 'doen'.

Nu is het volgende aan de hand. Stel:
Je zapt van de ene kanaal naar de andere.
eerste kanaal was Irdeto-gecodeerd
tweede kanaal is SECA gecodeerd

Je weet dat de 'supersnelle' zap-snelheid van de Humax ca. 1 seconde is (zeggen ze :) )
Nu je gezapt hebt gaat de software'kijken' wat voor een soort codering/kanaal je nu weer hebt gezapt... en hij moet die codering/sleutel aan de Humax geven..
(technisch kreet: ATR van Irdeto is anders dan de ATR van SECA)

als je maar lang genoeg zapt zal je af en toe ook zien : "Card Extracted"... en even later "Card Inserted..." (dus 't duurt dan nog langer dan die supersnelle zapsnelheid van ca. 1 seconde

iOS N3rd

Verwijderd

Topicstarter
davar
zou je aub eens kunnen contacteren op icq?
pls :)
107771976
of mail me ff als je geen icq hebt

• Ro_meo
zit nu bij een klant zeer ver van huis (ik overnacht hier ook :( ).. is week-end ook goe ?

iOS N3rd

• Bigfoot
Op woensdag 15 augustus 2001 15:57 schreef iman het volgende:

[..]

ehm, hoe bedoel je "je bespaart een goldcard"
die heb je toch nog altijd nodig
en wat bedoel je met traag, want ik vind de HELE humax software rete traag !
Hij bedoelt dus dat je met de nieuwe patch maar 1 kaart gebruikt, en met de oude twee. Op twee past overigens wel meer dan op 1 ;)

Vind je de zapsnelheid op een Humax zo langzaam? Vind ik best meevallen, en ik heb nog wel een oud model. Het is iig echt < 1 seconde.

Verwijderd

Topicstarter
davar: oki contacteer me dan in het weekend eens aub, nu is de sat toch nog niet eens goed aangesloten
ik ontvang alleen astra 1g :(

• Bigfoot
Alleen astra 1g? Heel vaag, alle Astra 1's zitten op dezelfde positie!!!

Verwijderd

Topicstarter
dat is wat ik zelf niet versta...
als ik kijk op lyngsat heb ik bijna alle kanalen van astra 1g (nochtans is alles op 18.2°)
ik heb canal satellite (france)pakket (maar geen canal digitaal)
maareh, sinds ik een sat-newbie ben weet ik waarschijnlijk niet dat je nog dingen moet selecteren in jet receiver?? of moet je nieks selecteren?

• Bigfoot
Op woensdag 15 augustus 2001 16:50 schreef iman het volgende:
dat is wat ik zelf niet versta...
als ik kijk op lyngsat heb ik bijna alle kanalen van astra 1g (nochtans is alles op 18.2°)
ik heb canal satellite (france)pakket (maar geen canal digitaal)
maareh, sinds ik een sat-newbie ben weet ik waarschijnlijk niet dat je nog dingen moet selecteren in jet receiver?? of moet je nieks selecteren?
Als je geen automatic installation hebt gedaan moet je ze per frequentie handmatig invoeren. Of je laadt een settings lijst via je PC op de hummer aangesloten.

Allee!!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:32
www.humfree.de kijk daar is
daar kan je de patch dl

Verwijderd

Topicstarter
hij is nu afgesteld op 19.2° (astra dus)

(btw is het normaal dat ik maar signal rond 40% krijg, en quality rond de 25%, ik moet er wel bijzeggen dat de schotel + lnb zeer slecht is)

maar ik ontvang maar 41 kanalen ??? (astra 1g)

zdf, canal sattelite en nog een netwerk
wat moet ik doen?
gewoon automatic detailed search ??
(btw: srry vor the realy newbie questions!)

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Ik heb ook een Humax 5400 met een SECA-module, dus 2 goldcards (irdeto + seca).

Een vriend van mij heeft zijn Humax gepatched zodat de SECA-module overbodig geworden is.

Daarnaast schijnt het zo te zijn dat hij nu niet meer elke maand zijn kaartje moet updaten, klopt dat???? :?

• Bigfoot
Samplex: Humfree is er mee gestopt i.v.m. druk van PW, dus die patch moet je ergens anders vandaan halen

Iman: Signal quality van 25% lijkt me te laag, misschien moet je je schotel wat beter uitrichten? Dit verklaart misschien ook waarom je zo weinig zenders ontvangt. Er zijn er zeker 100 FTA op de Astra meen ik. De kanalen kun je automatisch zoeken of door de gegevens per boeket handmatig in te kloppen.

Gash: Ook met die patch moet je je kaartje updaten met nieuwe keys, tenzij je je kaartje auto-update hebt gemaakt, maar daarvoor heb je speciale masterkeys nodig, en die zijn niet publiekelijk beschikbaar op het internet.

Verwijderd

Topicstarter
nu ontvang ik volledig astra
heb hem gewoon een uurtje laten zoeken
maar kan iemand me een paar tips geven voor het vinden van hotbird?
moet je veel/weinig links/rechts draaien ? ( als je al op 19.2 zit dus)
en moet de schotel ook naar boven/onder ?

• Bigfoot
Hij zit 6 graden ten westen van de Astra he, dus dat zal in Belgie ook wel rechts zijn ;)

Verwijderd

jammer idd dat humfree er mee is gekapt, maar ik denk wel dat er underground releases uitgebracht worden, want hij is nl niet helemaal bugfree nog :P

trouwens, bij de nieuwe 5400 series zitten geen r232 port meer op heb ik gehoord... balen hor

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 19:57 schreef iman het volgende:
hij is nu afgesteld op 19.2° (astra dus)

(btw is het normaal dat ik maar signal rond 40% krijg, en quality rond de 25%, ik moet er wel bijzeggen dat de schotel + lnb zeer slecht is)

maar ik ontvang maar 41 kanalen ??? (astra 1g)

zdf, canal sattelite en nog een netwerk
wat moet ik doen?
gewoon automatic detailed search ??
(btw: srry vor the realy newbie questions!)
je moet trouwens proberen bij wat slechter weer (zoals bewolkt) die schotel af te stellen, ik haal nu ongeveer 70 %. (terwijl bij het afstellen de ontvangst 95% was)

• Bigfoot
Op donderdag 16 augustus 2001 23:37 schreef kchong999 het volgende:

[..]

je moet trouwens proberen bij wat slechter weer (zoals bewolkt) die schotel af te stellen, ik haal nu ongeveer 70 %. (terwijl bij het afstellen de ontvangst 95% was)
Wat maakt het nou uit wat voor weer het is, je moet hem gewoon op max. quality level afstellen!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 augustus 2001 23:37 schreef kchong999 het volgende:

[..]

no offence, maar wat een BULLSHIT :D

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de patch (2.4, ik werd afgeraden voor de 3.0)... en ook het proggie voor te patchen
maar na het patchen, hoe kan ik dan zien of het eigenlijk gelukt is? (als ik geen smartcards heb)

Verwijderd

okay voor de heren die zeggen dat het bullshit is,
verklaar dan ff waarom het signaal slechter wordt naar mate het weer slechter wordt ???????????????

dus jullie wilden beweren dat jullie bij storm even goede ontvangst hebben als bij klare lucht ??? :D

DAn wil ik heel graag weten wat voor schotel jullie hebben OF wat voor een mega LNB jullie erop hebben zitten! want dan wil ik er ook 1!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 02:07 schreef kchong999 het volgende:
okay voor de heren die zeggen dat het bullshit is,
verklaar dan ff waarom het signaal slechter wordt naar mate het weer slechter wordt ???????????????

dus jullie wilden beweren dat jullie bij storm even goede ontvangst hebben als bij klare lucht ??? :D

DAn wil ik heel graag weten wat voor schotel jullie hebben OF wat voor een mega LNB jullie erop hebben zitten! want dan wil ik er ook 1!
kweet het niet echt mischien heb je wel gelijk

weet nu iemand hoe ik kan zien of mijn humax wel goed gepatched is?

Verwijderd

dat kun je geloof ik zien bij stb status, er moet bv staan bij s/w version: HIC1.01.10+,
en je ziet leuke paarse achtergrond (als je humfree hebt gebruikt)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:57

Jag

Daar word ik nou zo chagarijnig van, zo'n topic die net over de rand gaat. Kan ik zo'n hele lange saaie topic doorlezen om te kijken wie er een waarschuwing moet krijgen. Even ten overvloede: als jullie GoT gaan gebruiken om te gaan overleggen hoe je je tv kaart (oid) kan patchen loopt GoT gevaar.
Waarschuwing voor davar en Samplex.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.