Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Outlook - taak als discussie/gesprek weergeven

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• schefbar
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 20-05 13:56
Vraagstuk;
Wanneer ik een mail stuur naar een collega wil ik deze opvolgen, ik markeer deze verzonden mail als taak. Vervolgens krijg ik een reactie terug op deze mail. Als ik nu mijn takenlijst open (weergave: Takenlijst), zie ik enkel mijn verzonden bericht. Wenselijk is dat ik alle berichten binnen dit gesprek als taak terugzie. Ik zou dus eigenlijk het gesprek willen markeren als taak en niet een los bericht. Optie is dat ik de binnenkomende mail ook als taak markeer, maar dan krijg ik een extra handeling, extra taak. Dit vind ik onwenselijk.

In mijn mailbox maak ik al gebruik van de optie 'Weergeven als gesprek', helaas lijkt deze optie binnen de takenlijst niet aanwezig.

Relevante software en hardware die ik gebruik;
Outlook 2016

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb;
Middels een nieuwe weergave heb ik geprobeerd om het 'gesprek' als kolom toe te voegen. Helaas kom ik hier niet verder mee.

Alle reacties

• akimosan
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Nee, dat werkt niet. Taken en berichtenweergave staan los van elkaar. De mogelijkheid om emails in conversatie weergave te tonen is enkel dat: een gegroepeerde weergave van allemaal unieke berichten.

Met een email bericht als taak markeren maak je dus enkel een koppeling tussen die taak en dat ene bericht.

Eigenlijk is het niet eens een echte taak, hij staat namelijk enkel in je Takenlijst, niet in de map Taken als Taak item. Dit komt omdat de Takenlijst eigenlijk een speciale zoekmap is, de "todo search folder" maar dat is vooral een technisch verhaal.

De berichtklasse verschilt namelijk ook. Van email berichten is de berichtklasse in Outlook IPM.Note en van Taken IPM.Task

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True