Toon posts:

keuze tv Sony 49 of 55XH9505

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-03 16:59
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
49- 55 inch tv. Liefst max 50".

Wat is je budget?
1000-1250 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Normaal tv kijken, netflix series, de kinderen gamen met een nintendo switch

Wat heb je zelf al gevonden?
genoemde Sony televisies. De laatste 10 jaar Sony tv gehad en die zijn goed bevallen, daarnaast zijn ze netjes afgewerkt en zijn de menu's bekend. Voorkeur voor Sony dus. De 55" is qua specs beter dan de 49", betere kijkhoek en als ik het goed begrijp ook betere geluidskwaliteit. Klopt dat? Wil liever geen aparte soundbar aanschaffen. Als de 49" dezelfde kwaliteit kijkhoek en geluid bood was de keuze waarschijnlijk al gemaakt. Of til ik hier te zwaar aan en vallen de verschillen erg mee?

Welke vragen heb je hier nog over?
maar is 55" niet erg groot als je van 37" komt. We willen geen TV die erg in het oog springt. Kijkafstand is vanaf 3 meter tot 4.5 meter ongeveer. Waar moet ik nou op letten bij het maken van mijn keuze, moeilijk... Oh ja ik heb een abonnement bij Ziggo, met de Mediabox. TV moet het hier dus mee doen

[Voor 3% gewijzigd door twodigits op 04-03-2021 10:54]

Beste antwoord (via twodigits op 19-03-2021 20:27)

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 18:48
twodigits schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 15:29:
@Freshouttheoven ,
Ik hoef niet het beste van het beste maar wil gewoon een goede TV met fatsoenlijk geluid zonder een soundbar nodig te hebben. Daarnaast wil ik strak beeld dat niet gelijk vervormd als ik of een gezinslid wat schuiner voor de tv zit. En ik wil niet graag over 2, 3 jaar weer een nieuwe moeten kopen omdat de software verouderd is of niet meer te updaten is, of de tv erg traag wordt.
Zo'n Sony 55A89 lijkt me erg fraai maar is toch behoorlijk aan de prijs en ik denk dat ik niet de tv kijker ben voor wie zo'n high end toestel meerwaarde biedt.
Ik dank jullie zover, en laat het eens bezinken.
Jammer want een TV met fatsoenlijk geluid vind je bijna niet voor €1000,-
Wij hebben lang vergeleken in de winkels toen dat nog kon en de Sony A89 stak er kwa beeld maar zeker het geluid bovenuit en zit dus maar iets boven je budget.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Alle reacties

• Qoffee
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-03 06:29
maar is 55" niet erg groot als je van 37" komt. We willen geen TV die erg in het oog springt. Kijkafstand is vanaf 3 meter tot 4.5 meter ongeveer. Waar moet ik nou op letten bij het maken van mijn keuze, moeilijk... Oh ja ik heb een abonnement bij Ziggo, met de Mediabox. TV moet het hier dus mee doen
Ik heb een paar weken geleden zelf de stap gemaakt van een 32" naar een 55" 4k tv met ongeveer dezelfde kijkafstand. Was ook bang voor het iets te massief aanwezig zijn maar ik moet zeggen dat het mij 100% mee valt , zou geen kleinere willen achteraf

Mediabox van ziggo zal gewoon met alle courante sony modellen werken , alleen met CI modules zit je af en toe met beperking als de tv bijvoorbeeld geen benelux model blijkt te zijn.

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
3 meter is een 55" prima, maar voor 4,5m zou ik toch echt naar 65" gaan kijken.

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:30
De 55'' versie van de XH9505 heeft tweeters in de bezels, hierdoor komen o.a. stemmen beter tot hun recht.

Zoals al eerder door andere Tweakers benoemt, is 55'' bij een kijkafstand van 3 tot 4,5 meter geen overbodige luxe.

Wanneer je veel waarde hecht aan kijkhoeken en geluidskwaliteit kun je naar de Sony A89 kijken, door het OLED paneel en de acoustic surface audio technologie zijn de kijkhoeken en het geluid beter vergeleken met de 55XH9505. De 55A89 is voor honderd euro boven jouw budget te koop.

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-03 13:51
Bij dit budget de bladzijde omslaan en een OLED kopen, de huidige high-end LCD's zijn simpelweg niet tegen het OLED-geweld opgewassen. Bijkomend is dat bij LCD de beste televisies vanaf 55" beginnen, bij OLED zijn 48" en 55" gewoon even goed en kun je gewoon het formaat kopen dat je het beste ligt. Het is enkel een prijsafweging, 55" is iets goedkoper dan 48".

LG biedt met zijn BX- en CX-serie het meeste waar voor je geld, maar als je een Sony wilt kun je ook een OLED van Sony kopen. LG is met name wat betreft de spelprestaties beter, Sony mikt wat meer op de filmliefhebber.

Mocht je toch voor LCD gaan, dan moet je serieus overwegen voor 55" te gaan, omdat je dan gewoon de betere modellen kunt kopen.

• twodigits
Dank voor jullie reacties zo ver, ik denk dat ik dan toch voor 55" moet gaan. Wennen zal het zeker wel, het is alleen even schakelen voor me. En had Oled eigenlijk uit m'n hoofd gezet vanwege de prijzen. Maar bij Coolblue zie ik nu de LG Oled 55bx6lb voor 1099....

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik zou eigenlijk juist een goedkoper model kiezen, aan de eisen m.b.t. geen soundbar of losse audio maak ik op dat jullie geen fanatieke film/serie kijkers zijn.

• twodigits
Anoniem: 159816 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:14:
Ik zou eigenlijk juist een goedkoper model kiezen, aan de eisen m.b.t. geen soundbar of losse audio maak ik op dat jullie geen fanatieke film/serie kijkers zijn.
Dat heb je juist. Als je een suggestie hebt is dit uiteraard welkom. Gevoelsmatig wil ik een 100hz tv, vandaar deze selectie, hebben we nu ook, maar of dat net als mijn idee over de grootte achterhaald is weet ik niet. Het maakt het kiezen er niet makkelijker op.

• HereIsTom
Wij hebben de Sonny 55A89, geweldige TV met prachtig beeld en geluid, ook geschikt voor Ziggo.
O.a. Netflix staat er al op. 55” is echt niet te groot voor je kijkafstand, wij zitten op 3 meter.
Hier gekocht, waar hij nu het goedkoopst is;

https://www.smitsarnhem.nl/kd55a89

pricewatch: Sony KD-55A89 Zwart

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:30
twodigits schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:24:
Dat heb je juist. Als je een suggestie hebt is dit uiteraard welkom. Gevoelsmatig wil ik een 100hz tv, vandaar deze selectie, hebben we nu ook, maar of dat net als mijn idee over de grootte achterhaald is weet ik niet. Het maakt het kiezen er niet makkelijker op.
Wat vindt je wel belangrijk, ondanks dat je niet kieskeurig bent?

100Hz komt voornamelijk goed van pas wanneer je veel naar sport en andere snelle beelden, zoals actiefilms, kijkt of fanatiek gamet. Je moet dan wel motion interpolation aan hebben staan (niet bij gamen), Sony is hiermee class leading met de minste artifacts. High end Tv's zoals de XH9505 kunnen Black Frame Insertion toepassen waardoor het beeld nog smoother oogt.

In het budget segment zijn de verschillen niet groot. Wanneer je het type bent die de tv uitpakt, de beeldinstellingen op standaard laat staan en er verder niet meer naar omkijkt zou ik met jouw Sony voorkeur voor de Sony 55X70 kiezen, deze tv heeft door het VA paneel een goed contrast echter zijn de kijkhoeken beperkt. Wil je goede kijkhoeken dan kun je naar de Sony 55XH80 kijken, je levert dan wel in op contrast.

De Sony 55XG9505 is een 2019 model en is qua beeldkwaliteit ongeveer gelijkwaardig aan de 55XH9505, geluidskwaliteit is bij laatstgenoemde iets beter net als de kijkhoeken door de toegepaste wide angle filter. Beide tv's bieden een goede HDR weergave in tegenstelling tot de budget edge lit tv's zoals de X70 en XH80. Wanneer je toch de 55XH9505 overweegt zou ik, zoals eerder aangegeven, er nog 150 euro aan toevoegen en voor de 55A89 kiezen. Dan heb je goede kijkhoeken, goed geluid én een uitmuntend contrast.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• twodigits
@Freshouttheoven ,
Ik hoef niet het beste van het beste maar wil gewoon een goede TV met fatsoenlijk geluid zonder een soundbar nodig te hebben. Daarnaast wil ik strak beeld dat niet gelijk vervormd als ik of een gezinslid wat schuiner voor de tv zit. En ik wil niet graag over 2, 3 jaar weer een nieuwe moeten kopen omdat de software verouderd is of niet meer te updaten is, of de tv erg traag wordt.
Zo'n Sony 55A89 lijkt me erg fraai maar is toch behoorlijk aan de prijs en ik denk dat ik niet de tv kijker ben voor wie zo'n high end toestel meerwaarde biedt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik zou toch eens kijken naar de 48CX voldoet aan bijna al je eisen en is momenteel zeer scherp geprijsd. Wil je minder diep in de buidel tasten dan is de hierboven voorgestelde XH80 een alternatief. Je levert dan voornamelijk in op contrast, zwartwaarde en hdr-prestaties, zie ook hier.

[Voor 5% gewijzigd door benbaba op 05-03-2021 16:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ton37
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-03 09:19
Voor wat het waard is: 3 weken geleden stonden wij ook voor de keuze. Het is toch maar de 49 Sony geworden. Een 49XF8599 . Hij hangt half voor het raam, maar geeft voldoende contrast./helderheid 55 is eigenlijk alleen maar breder en de overgang van 37 naar 49 vonden wij al groot genoeg. Fijne dat wij nu de ondertiteling enz. beter kunnen lezen ;-)) En dat blijkt ook zo, blij dat wij niet gegaan zijn voor een 55". Prima beeld, redelijk geluid van de tv (iets rijker door ondersteuning van de kleine Sbar, met ingebouwde subwoofer (Sony SF200)). Prijs was uiteindelijk €735. Zeer tevreden. Maar maak vooral jouw eigen keus.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:10

OMD

Valar dohaeris

twodigits schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:08:
Dank voor jullie reacties zo ver, ik denk dat ik dan toch voor 55" moet gaan. Wennen zal het zeker wel, het is alleen even schakelen voor me. En had Oled eigenlijk uit m'n hoofd gezet vanwege de prijzen. Maar bij Coolblue zie ik nu de LG Oled 55bx6lb voor 1099....
Ik zou de B versie laten staan als je een woonkamer hebt met veel licht. Deze heeft een lagere brightness dan de CX en OLED is per definitie al geen ster in helderheid.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:16
Wel een beetje een non argument, oleds zijn meer dan fel genoeg voor tv kijken. Ja ze zijn minder dan de topmodellen LCD maar maken dat grotendeels goed met het contrast, en dan heb je het over hdr weergave.

Wie kijkt er nu sdr tv op 700-2000 nits :+

Ben vrij zeker dat zijn huidige tv ook zichtbaar is als hij aan staat, een nieuwe is vele malen feller.

Ik zit nu naast grote ramen met de zon naar binnen en ik heb geen problemen met de tv zien en deze staat afgesteld op oled light 36 (130 nits) hij kan dus bijna 3x feller staan.

Als de zon rechtstreeks op het beeld schijnt kan ik mij er wat bij voorstellen, maar dan is een oled ook niet heel handig ;)

Edit: kijk ook zeker even in het oled prijzentopic, bekijk daarbij ook even de topicwarning. Dan zie je hoe je ook voor de nieuwe versie oleds flinke kortingen krijgt door een prijs op te vragen:
OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

Succes, heb er thuis 2 staan :)

[Voor 19% gewijzigd door LuisjeNL op 06-03-2021 11:57]

Lichtpuntje... (xbone: LuisjeNL)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:21

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

twodigits schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:08:
Voor oled prijzen moet je in het tweakers oled prijzen topic zijn, daar vind je aanbiedingen die je niet online ergens anders kunt terugvinden.

helaas is door de vele moderaties het echte topic op slot gegaan en vervangen door een algemeen topic
[Black Friday] OLED TV's aanbiedingen- & kortingscodetopic

Voor wat betreft jouw kijkafstand.....ik zit op 4,2m met 65"...ik zou er niet
aan moeten denken een 48 neer te zetten. IMHO is 55 echt wel minimaal.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:21

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Toevoeging, in de post van @LuisjeNL staat een betere link, het BF/CM kortingentopic is tijdelijk de opvang geweest van het door moderatie gesloten oledprijzen-topic

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• HereIsTom
twodigits schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 15:29:
@Freshouttheoven ,
Jammer want een TV met fatsoenlijk geluid vind je bijna niet voor €1000,-
Wij hebben lang vergeleken in de winkels toen dat nog kon en de Sony A89 stak er kwa beeld maar zeker het geluid bovenuit en zit dus maar iets boven je budget.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Anoniem: 926313
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Hier 4.5 meter met 65 inch.
Daarvoor 55 inch gehad.

Eigenlijk kan ik maar 1 ding zeggen: de grootte wen je aan.
Eerst dacht ik dat 55 inch enorm was.
Maar na een paar maanden, begon ik het idee te krijgen dat het nog best wat groter mocht. :P

Acties:
  • +3Henk 'm!

• twodigits
Misschien leuk om terug te koppelen: ik heb een Sony KD55A85 gekocht. In de aanbieding bij Mediamarkt voor 1222. Verschillen met de hier een paar keer genoemde A89 zijn voor zover ik kan zien de minder luxe afstandsbediening en een goedkopere voet. Maar de tv wordt aangesloten op de mediabox en komt aan de muur te hangen, dus ik denk dat ik daar geen nadelen van zal ervaren. Ik wil iedereen hartelijk danken voor zijn/ haar reacties!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee