Toon posts:

Nieuw Pricewatch drop-down menu

Pagina: 1
Acties:

• Bluestra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Niet online
Hi,

Ik hoop dat ik op het juiste adres ben, wilde eerst mailen maar Tweakers kennende verwijzen ze mij door naar het forum.

Ik zie dat in het menu-bar Pricewatch een drop-down menu heeft gekregen. Dit zorgt voor meerdere kliks om naar de Pricewatch-pagina te gaan voor het zoeken van een product via de zoekbalk. Is er een mogelijkheid om een zoekbalk in het drop-down venstertje te plaatsen?

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:46

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@Bluestra Er loopt voor zover ik weet een test voor dit menu, mijn collega's van Product en Development weten er meer van, dus ik verplaats dit topic naar Mooie Features.

Overigens is dit de tweede versie die ik heb gezien. Ik zie bijvoorbeeld wel de categorieen, maar waar jij 4 linkjes/buttons onderin hebt (naar Unsorted, beoordelingen, prijsdalingen), heb ik alleen een link naar het Pricewatch portaal, die mij dus naar /pricewatch brengt. Het lijkt erop dat er dus een A/B-test gaande is, waar meerdere varianten worden getest.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Dit is inderdaad een A/B-test met meerdere varianten. Het gemis van de directe zoekmogelijkheid is iets wat we volgens mij nog niet hebben bedacht. Dat is nuttige feedback :)

@bozhoyo gaat over deze test, dus ik mention hem hierbij even :)

Intentionally left blank

• xSNAKEX
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:54
Ik zou liever vragen om dit terug te veranderen naar hoe het was. Als ik naar de Pricewatch wil heeft het geen meerwaarde om dit kleiner en beperkter weer te geven zodat ik daar onder de rest van de site nog kan zien. Ook kwam ik dan bij toeval nog wel eens wat mooie prijsdalers tegen en nieuwe reviews die ik interessant vond om te bekijken. Die kom ik op deze manier dus nooit meer tegen, terwijl ik de onderliggende frontpage die nu in beeld blijft toch al zag.
Ik ben dan ook erg benieuwd wat überhaupt de motivatie voor deze wijziging was.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:24

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Het is een A/B test. Zo zie ik deze weer niet.
Uit eerdere testen die ik kreeg kon ik met uitloggen en opnieuw inloggen deze test niet voor mijn neus krijgen.

Dus probeer dat eens?
Ook is er vaak een cookie actief die de test aanzet. Dus kijk eens of je deze kan verwijderen.

Mocht deze functie definitief worden doorgevoerd, geef mij dan ook een zoekbalkje ;).

[Voor 27% gewijzigd door AW_Bos op 04-03-2021 13:43]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik weet eerlijk gezegd ook niet helemaal welk probleem hiermee getracht wordt op te lossen, want sec gezien bespaart het ook geen clicks, alleen een extra pageload. Het is technisch wel een behoorlijke complicatie (en dan hebben we nog niet eens een responisve variant) en je moet ook nog wat met de andere functionaliteit van de huidige portal.

Intentionally left blank

• bozhoyo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:06

bozhoyo

UX Designer
Zoals crisp al zei, is het de bedoeling om de Pricewatch-categoriebrowser vanaf elke pagina toegankelijk te maken zonder dat er een nieuwe pagina moet worden geladen. Dit wordt gecombineerd met een interne evaluatie van hoe portals, zoals het Pricewatch-portaal, bijdragen aan de geheele user journey.

Wat betreft een zoekbalk in de categoriebrowser, dit is een idee dat we nog moeten verkennen. Bedankt voor de suggestie.

• dec0de
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
bozhoyo schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:56:
Zoals crisp al zei, is het de bedoeling om de Pricewatch-categoriebrowser vanaf elke pagina toegankelijk te maken zonder dat er een nieuwe pagina moet worden geladen. Dit wordt gecombineerd met een interne evaluatie van hoe portals, zoals het Pricewatch-portaal, bijdragen aan de geheele user journey.

Wat betreft een zoekbalk in de categoriebrowser, dit is een idee dat we nog moeten verkennen. Bedankt voor de suggestie.
Ik waardeer jullie moeite om de UX beter te maken. Mag ik vragen *hoe* jullie bij de ideeën komen? hebben jullie een profi UX designer in dienst? Niet flauw bedoeld, maar ik krijg de indruk dat de webdevs ook UI/UX designers moeten zijn bij tweakers. Helaas is het vaak zo dat programmeurs nogal slechte UI/UX designers zijn. Ik ben zelf geen haar beter hoor, ik kan heel goed kritiek leveren, maar zelf kan ik ook geen goede UI/UX maken.

Of anders gezegd: hoe verbeterd de UX wanneer als je op pricewatch drukt je eerst nog mag aanklikken wat je wil bekijken in de pricewatch? Gaan jullie dat dan ook doen voor reviews en V&A?
Het hele idee van die portals is toch dat je 1 mooie interface hebt op 1 plek zonder de rest van de site vol te stoppen met "rommel".

Absoluut niet als aanval o.i.d bedoeld, ik waardeer het enorm dat jullie de moeite doen om de UX proberen te verbeteren!

[edit]
Juist de prijsdalers maken dat portaal zo handig, hoe kom ik daar nu? (ik heb mijn frontpage gedecluttered, dus als je aan de zijkant zo'n veld hebt o.i.d: dat telt niet) moet ik elke keer zelf tweakers.net/pricewatch intikken?

[Voor 7% gewijzigd door dec0de op 04-03-2021 16:45]

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-03 13:40

DaFeliX

Tnet Devver
dec0de schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:43:
[...]

Ik waardeer jullie moeite om de UX beter te maken. Mag ik vragen *hoe* jullie bij de ideeën komen? hebben jullie een profi UX designer in dienst? Niet flauw bedoeld, maar ik krijg de indruk dat de webdevs ook UI/UX designers moeten zijn bij tweakers. Helaas is het vaak zo dat programmeurs nogal slechte UI/UX designers zijn. Ik ben zelf geen haar beter hoor, ik kan heel goed kritiek leveren, maar zelf kan ik ook geen goede UI/UX maken.

[...]
Je stelt die vraag aan @bozhoyo, die die UX designer is waar je om vraagt, dat staat zelfs in zijn titel. Dus ja, die is er ;)

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

• dec0de
  • Niet online
DaFeliX schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 20:00:
[...]

Je stelt die vraag aan @bozhoyo, die die UX designer is waar je om vraagt, dat staat zelfs in zijn titel. Dus ja, die is er ;)
Cool! Dan zou ik nu graag weten waarom die keuzen gemaakt zijn. Wellicht dat ik het dan ook meer kan waarderen. Wellicht gebruikt ik het wel verkeerd :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:02

Creesch

bla bla!

Ik kwam hier om feedback te geven op het ontbreken van een zoekfunctie, ben blij dat dit al is gedaan en ook opgepakt.

Nu ik hier toch ben wil toch nog een keer feedback geven wie er geselecteerd worden voor A/B testen.
Hoewel het deze keer geen impact heeft gehad zou ik nogmaals willen benadrukken dat het meenemen van mensen die CSS snippets gebruiken in A/B testen mij een slecht idee lijkt.

De kans is namelijk zeer groot dat mensen met CSS snippets een andere ervaring krijgen dan de bedoeling is waardoor de test uitkomsten niet meer zuiver zijn.
Daarnaast is het voor mensen die CSS snippets maken ook lastig aangezien ze waarschijnlijk wel support vragen krijgen maar hier niet direct iets aan kunnen doen.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

@Creesch mensen die custom css gebruiken uitsluiten zou betekenen dat we een bias in onze testresultaten krijgen. Daarbij hoeft het elkaar niet in de weg te zitten (hoewel dat met een dark mode snippet natuurlijk wel al snel het geval zal zijn).

Het is iets wat wel onze aandacht heeft. Als we eenmaal zelf een mooie oplossing voor een darkmode kunnen bieden zal het denk ik al een stuk minder problematisch zijn.

Intentionally left blank

• Creesch

Creesch

bla bla!

@crisp er is meer dan alleen dark modus. En veel snippets passen het uiterlijk van t.net aan op zo'n manier dat de interactie binnen een A/B test met weinig representatief lijkt.

Sowieso zijn hebben darkmode snippets wellicht de grootste gebruikers groepen maar als ik even kijken doen de meeste snippets andere zaken.

Ik heb mijn frontpage al helemaal anders ingedeeld qua kolommen en hoe groot reviews getoond worden. Dus toen laatst daarmee een A/B test plaatsvond zorgde het bij mij in eerste instantie alleen maar voor een vervormde layout waarna ik de boel heb "herstelt" door de css snippet aan te passen aan de nieuwe lay-out die ik voorgeschoteld kreeg. Pas later zag ik dat er een A/B test liep, maar alle data die tweakers verzameld heeft over mijn interactie met die layout klopt dus sowieso niet aangezien ik alles al weer naar eigen inzicht had verplaatst.

Kortom, waarom zou je bij A/B testen ten behoeve van interface veranderingen een groep opnemen waarvan je niet kan garanderen dat ze de interface die je wil testen ook zo te zien krijgen?

[Voor 7% gewijzigd door Creesch op 05-03-2021 18:43]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17:31
Oh dit had ik van de week ook ineens. Had de .plans al bekeken en op IRC gevraagd of ik de enige was 8)7

Echt een grote fout dat er geen zoekveld is, ik zoek amper (zeg maar nooit) via de categorieën.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Creesch schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 18:41:
[...]

Kortom, waarom zou je bij A/B testen ten behoeve van interface veranderingen een groep opnemen waarvan je niet kan garanderen dat ze de interface die je wil testen ook zo te zien krijgen?
Het streven is om met behulp van a/b-testen zaken dusdanig te verbeteren dat er uiteindelijk minder custom oplossingen nodig zijn. Custom CSS is wat dat betreft eigenlijk een pleister waarvan we altijd gezegd hebben dat we daar met eigen ontwikkelingen geen rekening mee gaan houden. Gebruik is dus op eigen risico. Er zullen vast ook mensen zijn die daar externe tools voor gebruiken waar we ook geen rekening mee kunnen houden. De paar gevallen waar dat negatieve effecten kan hebben op de testresultaten vallen echter waarschijnlijk toch wel weg door de grote getallen.

Eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat dat wel een reden is waarom we custom CSS niet zomaar aan iedereen ter beschikking stellen. Sommigen hier intern zien het zelfs liever verdwijnen :X (maar niet zonder alternatieve personalisatiemogelijkheden uiteraard ;))

Intentionally left blank

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hier ook 'last' van, wil op PW klikken en direct kunnen zoeken :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kuusje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:39
@crisp De beste manier om custom CSS problemen op te lossen is met nog meer custom CSS. :P

Team anti-scalp

• Creesch

Creesch

bla bla!

crisp schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 19:16:

De paar gevallen waar dat negatieve effecten kan hebben op de testresultaten vallen echter waarschijnlijk toch wel weg door de grote getallen.
Ok fair, maar wel even eerlijk dan is je eerdere bias argument ook niet echt een argument ;)

Los daarvan
Het streven is om met behulp van a/b-testen zaken dusdanig te verbeteren dat er uiteindelijk minder custom oplossingen nodig zijn.
Hierbij vraag ik me toch af hoe realistisch dat streven is. Zeker gezien het gegeven dat er ook zaken geïntroduceerd worden waarvan een grote groep mensen aangeeft het echt niet op prijs te stellen en hier niks mee gedaan wordt. Dat is jammer, met CSS snippets te fixen (simpelweg mijn voorbeeld, er zijn er ook genoeg die alle banners helemaal verwijderen) maar laat wel zien dat het streven bij voorbaat al niet realistisch is.

Enfin, ik merk dat ik hier begin af te dwalen (had al een half relaas over design keuzes in dit vlak). Bedankt voor je antwoorden iig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-03 21:23
Ik waardeer de bedoeling en het streven de website te blijven vernieuwen en verbeteren. Het concept single pane of glass kan ik alleen maar toejuichen. Mijn mening echter: ik word er kriegelig van. Maak het dat je met het klikken op het pijltje een drop down krijgt en op de tekst klikken de webpagina en je hebt the best of both worlds

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Creesch schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:14:
[...]

Ok fair, maar wel even eerlijk dan is je eerdere bias argument ook niet echt een argument ;)
Toch wel; de groep die custom css gebruikt is denk ik niet negeerbaar (en juist een interessante groep), maar de groep die daardoor een probleem heeft met een specifieke a/b-test is natuurlijk meestal kleiner.

Onze ux-designers hebben in ieder geval geen makkelijke job ;) Maar zoals gezegd willen we sowieso een zekere mate van personalisatie blijven ondersteunen; de vraag is alleen in welke vorm. Ook dit is natuurlijk deels ingegeven door de problemen die custom css veroorzaakt in sommige gevallen.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Oh dat is er dus, dacht dat er iets fout ging.

Graag weer terug.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Met de variant die ik zie kan ik met geen mogelijkheid naar de Pricewatch zelf. Ik kan alleen maar uit categorieën kiezen, er is geen invoerveld voor een zoekterm, en ook geen link naar de landing page. Ik klik me een ongeluk maar ik kom niet waar ik moet zijn, al is het maar omdat ik soms geen idee heb onder welke subcategorie een bepaald artikel valt. Gebruiksgemak neemt een flinke nose dive zo.

Ik wil hier naar toe. De enige manier die ik heb gevonden is de URL zelf in tikken. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

[Voor 17% gewijzigd door FirePuma142 op 08-03-2021 10:13]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bluestra
  • Niet online
FirePuma142 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:11:
Met de variant die ik zie kan ik met geen mogelijkheid naar de Pricewatch zelf. Ik kan alleen maar uit categorieën kiezen, er is geen invoerveld voor een zoekterm, en ook geen link naar de landing page. Ik klik me een ongeluk maar ik kom niet waar ik moet zijn, al is het maar omdat ik soms geen idee heb onder welke subcategorie een bepaald artikel valt. Gebruiksgemak neemt een flinke nose dive zo.

Ik wil hier naar toe. De enige manier die ik heb gevonden is de URL zelf in tikken. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Dit dus. Mooi zo'n test maar heel onbruikbaar. Wanneer wordt dit teruggedraaid @crisp ?

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Bluestra schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:16:
[...]

Dit dus. Mooi zo'n test maar heel onbruikbaar. Wanneer wordt dit teruggedraaid @crisp ?
De test draait totdat we genoeg data hebben verzameld. Ik ga daar verder niet over; misschien kan @bozhoyo daar iets over zeggen.

Intentionally left blank

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-03 17:26

Korakal

Up up up!

FirePuma142 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:11:
Dit ervaar ik ook als het grootste gemis! Is het wellicht als eerste zet in die richting mogelijk om de link daar naartoe in het venster dat uitklapt op te nemen? Zoals eerder genoemd zou een zoekvak nog beter zijn, maar ik begrijp dat dat als extra functionaliteit beschouwd wordt.

• Drardollan
Korakal schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 12:57:
[...]

Dit ervaar ik ook als het grootste gemis! Is het wellicht als eerste zet in die richting mogelijk om de link daar naartoe in het venster dat uitklapt op te nemen? Zoals eerder genoemd zou een zoekvak nog beter zijn, maar ik begrijp dat dat als extra functionaliteit beschouwd wordt.
Bij sommige mensen zit die link er wel, bij mij nu wel bijvoorbeeld:

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Drardollan schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:11:
[...]

Bij sommige mensen zit die link er wel, bij mij nu wel bijvoorbeeld:
[Afbeelding]
Dat klopt, er zijn meerdere varianten.

Intentionally left blank

• Drardollan
crisp schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:17:
[...]

Dat klopt, er zijn meerdere varianten.
Gelukkig zijn ze allemaal afschuwelijk en begrijp ik niet waarom ik misbruikt wordt voor een dergelijke test. Daar heb ik mij nooit voor aangemeld.

Maar ja, wat doe je er aan..

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Drardollan schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:21:
[...]

Gelukkig zijn ze allemaal afschuwelijk en begrijp ik niet waarom ik misbruikt wordt voor een dergelijke test. Daar heb ik mij nooit voor aangemeld.

Maar ja, wat doe je er aan..
Tsja, als je nooit wat uitprobeert dan zal de site ook zeker niet verbeteren ;) En wat voor de een niet werkt werkt voor de ander misschien wel. Het is aan ons om vervolgens een oplossing te vinden die voor zoveel mogelijk mensen werkt :)

Intentionally left blank

• Drardollan
crisp schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:40:
[...]

Tsja, als je nooit wat uitprobeert dan zal de site ook zeker niet verbeteren ;) En wat voor de een niet werkt werkt voor de ander misschien wel. Het is aan ons om vervolgens een oplossing te vinden die voor zoveel mogelijk mensen werkt :)
Logisch en niets mis mee. Maar daar heb je toch een test groep voor?

• claudior
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-03 17:11
Rechterklik en Open in nieuw tabblad opent de oude vertrouwde Pricewatch. Niet perfect, maar goed te doen wat mij betreft.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Drardollan schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:59:
[...]

Logisch en niets mis mee. Maar daar heb je toch een test groep voor?
Nee, een groep die specifiek opt-in voor tests is bij voorbaat biased.

Intentionally left blank

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Uhg... Ik krijg ook zojuist deze optie voorgeschoteld. Word er wederom niet blij van. Waarom krijg ik bij iedere verandering van tweakers het gevoel dat het een achteruitgang is.

Waarom blijft de oude functionaliteit niet gewoon bestaan en word de rechterkant van de knop (dropdown pijltje) het nieuwe dropdown menu.
Dan heb je niemand over de zeik omdat je weer eens wat veranderd om te veranderen en toch je nieuwe functionaliteit (ondanks dat het volgens mij geen bal toevoegt maar alleen wegneemt omdat je de rest van de waarde van die pagina verdoezeld.

Wat is hier in vredesnaam de beweegreden achter? wat probeer je te bereiken? Als het irritatie en onbegrip is dan wederom een pluim in de kont wat het is weer eens gelukt.
claudior schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:00:
Rechterklik en Open in nieuw tabblad opent de oude vertrouwde Pricewatch. Niet perfect, maar goed te doen wat mij betreft.
Als er meer clicks nodig zijn voor hetzelfde is het een achteruitgang en dus een slecht idee.

[Voor 18% gewijzigd door computerjunky op 10-03-2021 22:51]

• BLACKfm
  • Laatst online: 30-03 21:08
Is het doel van een test niet dat je er feedback op krijgt? Toen ik deze nieuwe layout opmerkte zag ik daar nog geen topic over, intussen zie ik er wel een topic over.

M.a.w., waarom worden dit soort tests niet aangekondigd (en if allready, op een duidelijkere manier). Want het begint gelijk met een feature request, en vervolgens stroomt de ' ' 'opbouwende' ' ' kritiek het topic binnen.

Hoe en waar worden nu de 'resultaten' geanalyseerd dan?

Er zullen wel meerdere A/B testen lopen, maar van de 'User eXperience' dingen die aandacht behoeven zijn het toch elke keer wel weer zaken waar helemaal niemand om gevraagd heeft volgens mij.

Dat gezegd hebbende vind ik het voor deze situatie een kleine verbetering, al is het maar omdat ik zonder pageload nu (in mijn variant) de button zie om direct naar de 'prijsdalingen' te gaan.

Ik wou echter ook om de zoekbalk verzoeken, want dat vergt nu wel weer extra clicks (1x om het menu uit te klappen en 1x om naar de pricewatch zelf te gaan). Andere optie is middelste muis voor een nieuwe tab, maar die moet je dan ook weer activeren, nog steeds 2 clicks.

In mijn optiek moet iets minder moeite kosten, en niet meer. En ja, wat is nou 1 extra muisklik, maar dat is natuurlijk die hele 'experience'.

Oh, en hoeveel moeite kost het om dat zoek <form> gelijk te implementeren ipv 'Ja, goed idee, niet aan gedacht, gaan we mee aan de slag' (of zit die intussen in een C/D/E variant die ik dan weer niet zie?).

Litebit.eu voorraad check :).

• computerjunky
  • Nu online
Het is mij helaas te stil in dit topic dat beteken dat velen het blanco geaccepteerd hebben of dat de ters groep zo klein was dat het niet vertegenwoordigend is.

Ben helaas bang dat we deze ongein dus ook weer zulle houden.
BLACKfm schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:23:

Dat gezegd hebbende vind ik het voor deze situatie een kleine verbetering, al is het maar omdat ik zonder pageload nu (in mijn variant) de button zie om direct naar de 'prijsdalingen' te gaan.
Maar om die prijsdalingen te zien met je wel 100% meer handelingen uitvoeren. De pricewatch knop is immers geen mouse over maar je moet er alsnog op klikken.

[Voor 51% gewijzigd door computerjunky op 12-03-2021 12:40]

• Bluestra
  • Niet online
computerjunky schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:22:
Het is mij helaas te stil in dit topic dat beteken dat velen het blanco geaccepteerd hebben of dat de ters groep zo klein was dat het niet vertegenwoordigend is.

@bozhoyo Kun jij misschien wat meer vertellen hierover? En wanneer jullie wat doen a.d.h.v. de gegeven feedback hier? Het is inderdaad iets te stil aan de kant van UX-design.

• Drardollan
computerjunky schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:22:

Boeiend toch? Er zijn meerdere bronnen om prijsinformatie op te halen, als Tweakers een te lastige bron wordt is het jammer op naar de volgende.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BLACKfm
  • Laatst online: 30-03 21:08
Drardollan schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:00:
[...]

Boeiend toch? Er zijn meerdere bronnen om prijsinformatie op te halen, als Tweakers een te lastige bron wordt is het jammer op naar de volgende.
Als ze er een mode-term 'UX Designer' op zetten dan is de verwachting wel hoog. Om een bestaand systeem, waar vast in de feature-requests wel op en aanmerkingen op zijn, opnieuw te gaan inrichting op een wijze welke (en ik ga ze niet allemaal nazoeken) waarschijnlijk nooit zo verzocht is.

En het is nu zo ingericht dat er geen page-load plaatst vind. In het kader van advertenties is dat een nadeel (maar daar verzinnen ze vast wel weer een banner voor die nét iets later inlaad waardoor de inhoud van de website verspringt en je dus op een advertentie gaat klikken in plaats van de button die je wilt hebben...).

Het klinkt echter wel als een voordeel in de serverload. Een indirect voordeel voor de gebruiker, welke elders op de site nu 0,1 seconden snelheidswinst heeft maar vervolgens 1-2 seconden langzamer is door een extra muisklik voor 1 specifieke functie van de website.

Het is heel autistisch van de gebruiker om tegen elke verandering met de hakken in het zand te gaan zitten. Maar een belangrijk onderdeel van je 'merk' zodanig aanpassen dat het onder aan de streep een verslechtering is, lijkt mij reden voor kritiek. Om dan maar te zeggen 'Ga maar kijken of het gras elders groener is' is wat makkelijk gezegd.

Een zoekbalk maar als iets optioneels zien, terwijl dit (ik heb de cijfers niet, maar ik verwacht het wel) naar mijn idee toch wel een belangrijke functie is, vind ik toch wel kwalijk als 'ontwerper'.

Daarbij is het idee er achter dat de pricewatch, dat deze op iedere pagina te zien is, niet goed uitgewerkt. Immers klik je een paar keer op een hoofdcategorie en de details worden vervolgens toch weer in een nieuwe pagina geladen. Je krijgt totaal geen extra informatie die 'je er even snel bij zou willen hebben' te zien zonder dat de pagina waar je eigenlijk op zit wegvalt.

Hou dan alles inzichtelijk binnen dat menu middels een soort viewport, of laad de pagina in een nieuw tablad.

Vroeger was het veelal 'Don't fix what ain't broken'. En omdat er veranderingen worden doorgevoerd in een soort proefopstelling met een A/B-test zonder opgave van reden wekt gewoon weerstand, zeker als de functionaliteit verslechtert.

Als er nu een .plan op de frontpage komt met 'geef feedback' dan staat die binnen no-time vol met reacties, waar we het hier op het forum met een handjevol opmerkingen moeten doen. Zonder feedback heb je ook niks aan een test.

Litebit.eu voorraad check :).

• dec0de
  • Niet online
Ik weet niet of jullie eindelijk gestopt zijn met die A/B test, of dat overstappen naar firefox nightly mijn fingerprint gereset heeft, maar hallelujah, ik ben van de pricewatch dropdown af!

en nee, ik ben echt niet tegen alle wijzigingen. Ik vind de nieuwe ProtonUI van firefox wel mooi. De eerste paar minuten vond ik het flink wennen, maar nu ben ik er echt over te spreken!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

dec0de schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:48:
Ik weet niet of jullie eindelijk gestopt zijn met die A/B test, of dat overstappen naar firefox nightly mijn fingerprint gereset heeft, maar hallelujah, ik ben van de pricewatch dropdown af!

en nee, ik ben echt niet tegen alle wijzigingen. Ik vind de nieuwe ProtonUI van firefox wel mooi. De eerste paar minuten vond ik het flink wennen, maar nu ben ik er echt over te spreken!
Zou je ook kunnen uitleggen hoe je doorgaans de pricewatch portal pagina gebruikt en wat je mist in de dropdown?

Intentionally left blank

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dec0de
  • Niet online
crisp schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:57:
[...]

Zou je ook kunnen uitleggen hoe je doorgaans de pricewatch portal pagina gebruikt en wat je mist in de dropdown?
Ik zal mijn best doen het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

Vaak open ik de pricewatch om gewoon wat rond te koekeloeren. Niet per se om 1 ding op te zoeken, maar om bijv prijsdalers te bekijken. De dropdown verbergt die.

En daarbij vind ik het gewoon "off" voelen. De dropdown voelt qua hoogte en breedte raar. Misschien dat het beter zou zijn als het een animatie had of full width was of dezelfde width als de ContentArea, of wat dan ook. Maar dit voelt (wat volgends mij ook zo is, want mijn custom CSS werkt op deze dropdown) alsof de ze dropdown hebben gekopieerd van de pricwatch en ze hem gewoon in de menubalk gedumpt hebben.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee