Als ze er een mode-term 'UX Designer' op zetten dan is de verwachting wel hoog. Om een bestaand systeem, waar vast in de feature-requests wel op en aanmerkingen op zijn, opnieuw te gaan inrichting op een wijze welke (en ik ga ze niet allemaal nazoeken) waarschijnlijk nooit zo verzocht is.
En het is nu zo ingericht dat er geen page-load plaatst vind. In het kader van advertenties is dat een nadeel (maar daar verzinnen ze vast wel weer een banner voor die nét iets later inlaad waardoor de inhoud van de website verspringt en je dus op een advertentie gaat klikken in plaats van de button die je wilt hebben...).
Het klinkt echter wel als een voordeel in de serverload. Een indirect voordeel voor de gebruiker, welke elders op de site nu 0,1 seconden snelheidswinst heeft maar vervolgens 1-2 seconden langzamer is door een extra muisklik voor 1 specifieke functie van de website.
Het is heel autistisch van de gebruiker om tegen elke verandering met de hakken in het zand te gaan zitten. Maar een belangrijk onderdeel van je 'merk' zodanig aanpassen dat het onder aan de streep een verslechtering is, lijkt mij reden voor kritiek. Om dan maar te zeggen 'Ga maar kijken of het gras elders groener is' is wat makkelijk gezegd.
Een zoekbalk maar als iets optioneels zien, terwijl dit (ik heb de cijfers niet, maar ik verwacht het wel) naar mijn idee toch wel een belangrijke functie is, vind ik toch wel kwalijk als 'ontwerper'.
Daarbij is het idee er achter dat de pricewatch, dat deze op iedere pagina te zien is, niet goed uitgewerkt. Immers klik je een paar keer op een hoofdcategorie en de details worden vervolgens toch weer in een nieuwe pagina geladen. Je krijgt totaal geen extra informatie die 'je er even snel bij zou willen hebben' te zien zonder dat de pagina waar je eigenlijk op zit wegvalt.
Hou dan alles inzichtelijk binnen dat menu middels een soort viewport, of laad de pagina in een nieuw tablad.
Vroeger was het veelal 'Don't fix what ain't broken'. En omdat er veranderingen worden doorgevoerd in een soort proefopstelling met een A/B-test zonder opgave van reden wekt gewoon weerstand, zeker als de functionaliteit verslechtert.
Als er nu een .plan op de frontpage komt met 'geef feedback' dan staat die binnen no-time vol met reacties, waar we het hier op het forum met een handjevol opmerkingen moeten doen. Zonder feedback heb je ook niks aan een test.